Лично аз, за да пестя гориво когато се налага се старая да изпълнявам няколко неща.За градско тръгвам на 1-ва до около 1500-2000 оборота(уточнение е че я ползвам само за тръгване), после започвам да изреждам скоростите ако пътя позволява така : 2-ра пак не повече от 2000 оборота, при скорост около 20 км, така продължавам пак не повече от 2000 оборота и на другите предавки като скоростта съответства така 3 - 30, 4 - 40, 5 - 50 и нагоре. Друг много важен момент според мен е и самият натиск на педала. Трябва да се натиска доста по-умерено и колата да ускорява бавно. Вярно някои ще кажат "пенсионерско каране", да така е но значително по-икономично. Аз се старая когато имам възможност и светофарите имат брояч, да поддържам такава скорост ( понякога доста ниска), за да не се налага да спирам или ако се наложи да намаля много но след това да включа директно на 2-ра, и да продължа. За извънградско се старая да карам в диапазона 90-110 като по този начин освен икономия, имам най-добър контрол над колата, по-малък спирачен път ако се наложи, а и не на последно място не давам повод на родната милиция да ме опазва. Не веднъж съм спорил с мой приятели по отношение на това как трябва да се изкачваме/спускаме когато говорим за планинско каране. Отново не претендирам, че съм прав, но лично мнение е, че при изкачване не трябва да мъчим колата с прекалено висока, нито ниска предавка трябва да ползва някакво средно положение. Аз ползвам най-често 3-та и 4-та предавка за изкачване, като тук за разлика от каране на равно използвам оборотите на предавката до около 3000-3500 в зависимост и ако скоростта позволява качвам по висока. За спускането колкото и някои мой познати да отказват да го приемат най-добрия вариант е на скорост. Не само заради моторната спирачка и по добрия контрол над колата, но и поради факта, че разходът на колата е значително по нисък от този на свободен ход на мотора.(имаше предаване на Топ Гиър по въпроса). Скоростта трябва да е съобразена с скоростта с която се движи колата, да не е по ниска от 1200-1300 оборота и да не е прекалено висока.Това е най общо как аз карам когато се старая да е икономично, ще се радвам ако и други колеги изкажат техни "тактики" за по-икономично каране или да посочат къде бъркам аз мисля, че подобна дискусия би била полезна на всички.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Икономично каране?
Collapse
X
-
Дали ще смениш на 2000 или на 3000 предавката при плавно натискане на педал .... ми разликата е толкоз малка, че не си заслужава вманичаването.Пак повтарям, технически изправна кола с тия тертипи на каране и нормално каране - разликата ще 0.5 литра.1 да е, заслужава ли си престараването ?Вече ако крака му настъпва рязко педала и я държи във високи обороти ....F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Така-а, да споделя за едно не много икономично каране вчера и днес, понеже по-нагоре в темата казах, че винаги знам колко гориво имам в резервоара, а и изразих съмнение, че бензинджията не успя да ми донапълни резервоара. Днес попаднах на "мое момче" зареждач и му споделих за неговия колега, като все пак имаше вероятност и на входа на резервоара да е проблемът. Този сложи пищова и започна да си пълни нормално. Попита ме, колко предполагам, че ще напълни, казах 30 литра и наистина, пищовът изключи на 29,71. С малко зор, напълнихме 31 литра. Ако сметнем, че оня ден оня не ми е дозаредил 3 литра, а аз предполагам, че са дори 5, но с 3 да смятам, разходът ми от вчера и днес е 6,9 със здраво настъпване по подбалканския от Гурково до Сливен, понеже се гонихме с един нагъл маджарин с баничарка - почти през цялото време със 140 съм карал, после градско из Ямбол, малко из Елхово и днес на връщане около 50 километра с климатроник. Доволен съм и за пореден път си потвърдих експеримента, че над 7 трудно мога да я вдигна.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
sugarboy написа:Така-а, да споделя за едно не много икономично каране вчера и днес, понеже по-нагоре в темата казах, че винаги знам колко гориво имам в резервоара, а и изразих съмнение, че бензинджията не успя да ми донапълни резервоара. Днес попаднах на "мое момче" зареждач и му споделих за неговия колега, като все пак имаше вероятност и на входа на резервоара да е проблемът. Този сложи пищова и започна да си пълни нормално. Попита ме, колко предполагам, че ще напълни, казах 30 литра и наистина, пищовът изключи на 29,71. С малко зор, напълнихме 31 литра. Ако сметнем, че оня ден оня не ми е дозаредил 3 литра, а аз предполагам, че са дори 5, но с 3 да смятам, разходът ми от вчера и днес е 6,9 със здраво настъпване по подбалканския от Гурково до Сливен, понеже се гонихме с един нагъл маджарин с баничарка - почти през цялото време със 140 съм карал, после градско из Ямбол, малко из Елхово и днес на връщане около 50 километра с климатроник. Доволен съм и за пореден път си потвърдих експеримента, че над 7 трудно мога да я вдигна.Bravo 1.9d 97г
Коментар
-
emzo написа:Дали ще смениш на 2000 или на 3000 предавката при плавно натискане на педал .... ми разликата е толкоз малка, че не си заслужава вманичаването.Пак повтарям, технически изправна кола с тия тертипи на каране и нормално каране - разликата ще 0.5 литра.1 да е, заслужава ли си престараването ?Вече ако крака му настъпва рязко педала и я държи във високи обороти ....A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар