Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Икономично каране?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Икономично каране?

    Някой може ли да ми обясни как се кара икономично. Аз явно бъркам нещо, защото колата харчи благо. Как да сменявам скоростите и кога, на какви обороти да държа на дадена скорост - градско, извънградско и така.
    Fiat Bravo 1.8 16V 96'

    #2
    На този въпрос не може да се даде отговор.Всички е според зависи от това, от онова, от трето, от пето...Едно правило има. Ако успяваш да усещаш колко натискаш педала на газта, карай на такава скорост, където колата да ти поддържа или ускорява дадена скорост с по-малко натискане на педала на газта. Всичко друго е много относително.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #3
      Естествено първо най-логичното - колкото по-бавно караш, толкова по-малко гориво изразходваш. Моята съм я засичал, с 90км/ч се доближава до каталожните данни от 6л/100км и то с най-евтините А95. При скорост над 150км/ч обаче, разхода на магистралата превишава този в града :D Едно от правилата, които аз се стремя да спазвам, е максимално бързо достигане на желаната скорост, която смятам да поддържам. Това означава две неща - всяко ускоряване се извършава с педала до ламарината и се прескача по някоя предавка. Примерно като се включвам на Цариградско, ускорявам до 80км/ч (или до колкото позволява трафика в момента) на втора, след това направо на 5-та. На магистралата карам със 110-120, вдигам ги на 3-та и след това 5-та. Изреждането на всички предавки и непълното натискане на газта при ускорение отнема повече време, изминато разстояние и съответно изразходено гориво. Ако се наложи да изпреваря някой, задължително предавка или две надолу (поне за моята кола, ако сте Авентадор примерно, няма да има значение :D ) - хем по-бързо ускорявам и пестя гориво, хем опасната ситуация (каквото е всяко едно изпреварване) преминава по-бързо. Много ме дразни, когато някой ме изпреварва с 5км/ч над моята скорост и това му отнема почти минута и няколко километра път, което увеличава вероятността за беля, вместо да настъпи като хората и да ми се махне от главата.
      Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
      ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

      Коментар


        #4
        Колкото по-малко резки ускорения и спирания, толкоз по-икономично. Въобще колкото по-малко спирачки ползваш, толкоз по-малко гориво хабиш. Въздушното съпротивление се увеличава с квадрата на скоростта - ако увеличиш двойно скоростта, съпротивлението на въздуха се увеличава четворно.
        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

        Коментар


          #5
          Също така по-плавно и равномерно натискане на газта, т.е. пенсионерската. При по-рязко и по-бързо натискане на газта, колата се "изстрелва" /голям кеф/, но и харчи доста повече. Освен това при инжекционите икономия се постига като наклоните се спускат на включена предавка без газ, а не на "свободна". Аз за мен си съм съставил правилото, което е най-вече за извънградско /по планински пътища/, а то е, че колкото по-малко се налага да използвам спирачката, значи толкова по-икономично карам.
          Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

          FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

          Коментар


            #6
            Според мен започваш с проверка на техническата изправност на автомобила и тогава търсиш проблема в тебе.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              Откакто взех Бравото ( 3 месеца вече ), го карах малко по агресивно и разхода ми беше някъде 8-9 градско... Сега пробвам пенсионерската, сложих към 20 литра и вече съм минал над 200 км с тях а по показателя мисля че ще имам поне за още 120-150км.

              Коментар


                #8
                Бяхме на диагностика. Нищо нямало, карай. Карай ама то па взима, че харчи много. По принцип в града само 3-та карам и доста често засилвам колата до 50 км и я пускам на свободна. Предполагам правя някаква икономика така? Извънградско 80-100 на 5-та и така. Много неща са й сменени. Свещи, филтър, има добавка за бензина, ролки и т.н. Градско ми е над 10 разхода, извън да е 8-9.... Също така досега не съм сипвал повече то 10 литра в нея на веднъж, затова не съм и сигурен колко всъщност ми е голям резервоара и резервата (лампата)? Някой да знае?
                Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                Коментар


                  #9
                  Е, ти като не си сипвал повече от 10 литра, как засичаш разхода? Страхуваш се, като ти светне лампата, че ще свършиш горивото и зареждаш пак, а това е доста неточно. Зареди го веднъж догоре, мисля 50 литра е при теб, мини ги тези 150 километра извънградско, после пак зареди догоре и ще получиш далеч по-точна представа за разхода. Аз на моята съм й свикнал и знам, че дори и стрелката да се е изравнила вече с най-долната чертичка и лампата да свети постоянно, имам поне още 7-8 литра, което се потвърди и тази вечер - при такова положение на стрелката, бензинджийчето успя да вкара само 52 литра. Това ще ми наруши малко сметката на разхода за вдругиден, когато пак ще пълня догоре, но ще го преглътна.
                  Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                  Коментар


                    #10
                    А колко харчи колата всъщност? Може да се окаже, че си караш много икономично, дори. Ама ако наистина не си пълнил никога и не знаеш какъв е разходът...Мога да ти предложа един неточен метод - като светне лампата - зареждаш 10 литра и нулираш километража. Караш, и като светне - пак 10 литра и записваш колко километра си минал. Така правиш поне 15-20 пъти и накрая при последното светване - преди да заредиш - сумираш литрите, сумираш изминатите километри, делиш първата сума на втората, умножаваш по 100 и разбираш колко ти е разходът на 100 км. Усредняваш и ще имаш приблизителен разход + / - 10 %

                    Коментар


                      #11
                      Не знам дали моят стил на каране е грешен или правилен, затова не твърдя, че е икономичен, но на МЕН ми гори най-малко така. Тръгвам, на 1,5к об. - 2к. об. сменям на 2ра, пак така за всяка предавка и така до пета. Горе долу сменям по този начин, 20 - 2ра, 30 - 3та, 40 - 4та, 45-50 - 5та. Така в града, разхода ми на газ е 12-13. Извънградско карам с 90, почти винаги - Разход 7,5-8 газ. Карам така когато нямам много лев за гориво, но като взема пари започва да гори, колкото й сипя...
                      Fiat Bravo HGT 1997, 147 h.p. - LPG BRC - My first love <3

                      Коментар


                        #12
                        qnkov как в града на 3та само... аз преди като карах колата на майка ми и 5та вкарвах... то верно че голф 1.6 е... ама на 3та само да караш ти трябва повече от 40 да не вдигаш.Пък сега на дизела и 6та търси хахах.

                        Коментар


                          #13
                          qnkov написа:
                          По принцип в града само 3-та карам и доста често засилвам колата до 50 км и я пускам на свободна. Предполагам правя някаква икономика така?
                          Това никак не е икономичен стил на каране. Имам един приятел, който кара така на дълъг път и е невероятно изнервящо, но не иска да разбере, че така не пести гориво
                          Fiat Bravo 1.6 16V '99
                          Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic '09
                          Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
                          ------------------------------------------------------------
                          Безсмъртен съм до доказване на противното, а след това няма да ме засяга!

                          Коментар


                            #14
                            Flaidas написа:
                            qnkov написа:
                            По принцип в града само 3-та карам и доста често засилвам колата до 50 км и я пускам на свободна. Предполагам правя някаква икономика така?
                            Това никак не е икономичен стил на каране. Имам един приятел, който кара така на дълъг път и е невероятно изнервящо, но не иска да разбере, че така не пести гориво
                            Не ми се рови, имам логове на ВАГ автомобил, но резултатът беше, че ако в рамките на 2 минути се спуска по инерция с поносима скорост, изгореното гориво за ПХ през тези 2 минути е < от горивото подавано за поддържане на дадена скорост (100км/ч примерно).ППХ е далавера, но скоростта пада много бързо и пак се натиска педала.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              Не бързам за никъде, малък град - 40 километра, достатъчни. Еми, да сипвам 10 литра, нулирам и карам 1 седмица, като на ден правя по едва 10 км. Не знам на 50-60 километра като че ли вече няма гориво. Зимата 10 литра за 40 км. По някой път въобще не я карам и си трупам по 10 литра и накрая я пълня догоре за 1 месец. Резервоара ми с резервата ли е 50 литра? Или е там 55?В момента колата ми е на лампа! Да отида да й сипия 25 литра и ако стрелката цъфне до половината, значи е така, 50-55 литра резервоар? Аз вярвах, че е 60 литра резервоара и може да се бъркам в сметките ми за разхода. Може да си е нормален за двигателя.
                              Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                              Коментар

                              Working...
                              X