Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Развиване на болтове на джанта в движение...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Развиване на болтове на джанта в движение...

    Предна лява...Възможно ли е без чужда намеса??? Оригинална алуминиева джанта с оригинални болтове, гумите са слагани в края на април, след смяна от мен на зимните... От тогава над 4000 км. По принцип затягам зверски...п.п. Колата спа една вечер пред тъстовете и на връщане стана квото стана...
    Fiat Punto 1.1-Синята птица
    Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
    Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

    #2
    По принцип - да, особено болтовете на джантите от лявата страна. Поради посоката на въртене болтовете от лявата страна са предразположени към отвиване, докато тези от дясната страна към дозатягане.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      Re: Развиване на болтове на джанта в движение...

      donnna написа:
      Предна лява...Възможно ли е без чужда намеса???...зверски...
      Просто не си затегнал. Забравил си поне един болт. А това стига.Случвало ми се е. Е, със задна дясна, но... чуданката си беше за моя сметка.
      Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
      Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
      Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

      Коментар


        #4
        Ако болтовете са с точната резба и са стегнати добре...няма шанс без чужда намеса...поне аз не виждам как може да стане...виж, ако са примерно с "раздвижени" конуси би могло... дано нямаш по сериозни поражения...
        Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
        BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
        BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

        Коментар


          #5
          По принцип гумите се стягат на 100 и няколко НМ, по Аутодата, което хич не е много. Аз ги затягам на малко под 200, поне според ключа. След 1 седмица в алуминиевите джанти, както съм ги стегнал без много да се напъвам /ключа ми е доста голям/, много трудно после ги развивам, така се впиват в алуминия, така че след толкова месеци да се саморазтегнат за мен е невъзможно, ако са били хлабави да са паднали в първите 100 км. Не усети ли, че ща пада гума?
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            Re: Развиване на болтове на джанта в движение...

            lhristov написа:
            Забравил си поне един болт. А това стига.
            Цял летен сезон карам с 3 болта на предна дясна, още нищо не е изпаднало, просто си трябва стягане и няма проблем /това не е за хвалене/, най вероятно или не са били стегнати или колата е била паркирана на мястото на някой комшия идиот, но пък за такова мръсно до сега не бях чул да ти охлабят болтовете.Стягали са ми болтовете с тия гайковертите, които са на въздух, след като получих биене във волана се оказа, че са ми хлабави болтовете за това винаги си ги проверявам след това с кръстачката - ръка да пипне и докато не каже "скръц" не спирам
            punto HGT

            Коментар


              #7
              Категорично за мен не може да се развият сами, при положение че са стегнати. Болтовете не разчитат само на резбата си и стягането но и на леката конична повърхност при джантата. Не че няма невъзможни неща, но при положение че са били затегнати за мен е невъзможно. Стъпвайки автомобила на земята триенето между джантата и болта и триенето в резбата е доста сериозно за да се саморазхлаби така лесно. Точно заради това, на практика се донатягат като тръгне автомобила. Всеки един завой се стреми да изкара джантата и триенето в тях е толкова голямо, че няма инерционни сили, които да ги отвият. За съжаление, май не е без човешка намеса. Слагай секрети според мен.
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #8
                Стига с тези митове, десните се навивали пък левите се отвивали, болтовете се самонатягат при двежение на гумата. Без някой да е помогнал на болта или да не го дозавил няма как да се развие сам. Който не вярва да отвие болтовете на едната си гума, след това да ги стегне без да се стига до скърцане и след някой друг ден да пробва да ги отвие, ще разбере че са се самонатегнали и то доста.
                Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                Коментар


                  #9
                  Някой ти ги е охлабил, и на мен ми се е случвало, само че бяха охлабили на задната гума, бъде сигурен в това, че са охлабени умишлено и се пази като ходиш на това място !
                  Брава 1.6

                  Коментар


                    #10
                    Слави, не знам дали са митове твърденията, че болтовете от лявата страна са предразположени към развиване. Възможно е и наистина да е мит . Аз това съм го чувал още преди повече от 10 години, когато карах една служебна лада. По време на движение чух подозрителен шум, слязох от колата и видях, че единият болт на предна лява гума беше паднал, а още един беше хлабав. За мен нямаше съмнение, че са развити нарочно, защото колата беше участвала малко преди случката в акция срещу незаконни тържища, съвместно с МВР. Казах на шефа да извикаме полиция, да вземат отпечатъци и т.н., но той не взе нещата много на сериозно (по простата причина, че не му се беше случило на него). Аз си направих собствено "разследване": консултирах се с гумаджии и познати майстори и всички до един твърдяха, че болтовете от лявата страна понякога се развиват.Още нещо: с една от предишните ми коли получих цял плик с фактури от Германия за дребни ремонти и обслужвания. Една ми се стори особено интересна и дори я сканирах на братовчед ми, който ми я преведе. Ставаше дума за някакъв ремонт по ходовата част (леви накрайници) и отдолу имаше забележка с удебелен шрифт: "Ремонтът включва монтаж-демонтаж на предна лява гума. След 30 км. задължително дозатегнете всички болтове на това колело."А за Куни си спомням, че работеше в една община, в която напоследък пак започнаха да се гърмят и палят. Та възможно е и там да се крие причината за разхлабените болтове. Дано да не е така, разбира се, защото да живееш с мисълта, че някой иска да се пребиеш, няма да е никак приятно. Колкото до секретните болтове, препоръчани от Danchojn, те са нож с две остриета. По принцип секретните болтове трябва да се затягат и развиват само на ръка. Но това масово не се спазва и гумаджиите така ги разбиват, че понякога, когато ти се наложи на път, може и да не успееш да развиеш секретния болт. И после става много неприятно.
                    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                    Коментар


                      #11
                      Ааааааа, Венко, вече не см в тая община... Дето палят и т.н. Ама и тука дето съм сега не ме обичат много... Рискове на професията...
                      Fiat Punto 1.1-Синята птица
                      Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                      Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                      Коментар


                        #12
                        На мен лично не ми се е случвало, но на баща ми преди повече от 10 години му изхвърча предна лява гума на Ланчия Призма, но пък той тогава караше с джанти от Фолксваген 4х100, така че, може би това е спомогнало.

                        Коментар


                          #13
                          Ако джантите са ти за сферични болтове, а си сложил конусни - нормално е да се развият. Някъде четох, че за стоманени джанти се ползват конусни болтове, докато за алуминиеви - сферични. Не знам дали е вярно, аз лично имам само конусни на алуминиеви джанти, но съм страдал от развиване по време на движение. В един сервиз ги бяха стегнали с окло 100Nm (според тях и ключа им), което според моето скромно мнение е недостатъчно. Като натегнах до 160 - проблеми вече няма. Но по каталозите наистина пише между 100 и 110Nm, а само за някои по-натоварени машини (джипове примерно) се дават усилия от порядъка на 130Nm.
                          "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                          Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                          Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                          Коментар

                          Working...
                          X