Радостта от поправката на климатроника беше до вчера.Пак същият проблем -счупен пластмасовия детайл излизащ от моторчето /най-долното вляво към клапата -топло -студено/.Причина -неясна , но е ясно , че моторчето не спира при достигане на ограничителя , а обръща посоката върти до другото крайно положение и така безспир явно докато счупи детайла.Въпрос към по-знаещите и с опит в борбата с това явно и системно срещано техническо недоразумение -климатроника на бравото :за проблем в управлението на моторчето ли става въпрос или трябва системата от моторчета да се обучи , калибрира или настрои отново с диагностична апаратура /каква/ след ремонта за да разпознава положенията на клапата и момента за спиране на движението?Споделих с няколко колеги от форума , но никой не знае със сигурност отговора."Майсторският" ми демонтаж и монтаж на самото моторче го изключвам като причина -просто е елементарен , няма как да се сбърка нещо -положението на монтаж е едно единствено и всеки би се справил. Е , има и положителен момент , вече свалям моторчето без таблото за норматив , но е неприятно все пак , а не ми се играе на принципа-проба -грешка.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
New Bravo - впечатления, мнения, цени и коментари! - част 2
Collapse
Заключена тема
X
X
-
alfageorgi написа:Радостта от поправката на климатроника беше до вчера.Пак същият проблем -счупен пластмасовия детайл излизащ от моторчето /най-долното вляво към клапата -топло -студено/.Причина -неясна , но е ясно , че моторчето не спира при достигане на ограничителя , а обръща посоката върти до другото крайно положение и така безспир явно докато счупи детайла.Въпрос към по-знаещите и с опит в борбата с това явно и системно срещано техническо недоразумение -климатроника на бравото :за проблем в управлението на моторчето ли става въпрос или трябва системата от моторчета да се обучи , калибрира или настрои отново с диагностична апаратура /каква/ след ремонта за да разпознава положенията на клапата и момента за спиране на движението?Споделих с няколко колеги от форума , но никой не знае със сигурност отговора."Майсторският" ми демонтаж и монтаж на самото моторче го изключвам като причина -просто е елементарен , няма как да се сбърка нещо -положението на монтаж е едно единствено и всеки би се справил. Е , има и положителен момент , вече свалям моторчето без таблото за норматив , но е неприятно все пак , а не ми се играе на принципа-проба -грешка.Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
Коментар
-
По принцип трябва обучение с диагностика,след смяната му.Тези моторчета спират под товар,но след като са обучени преди това къде са им крайните положения.Друг е въпроса,дали няма проблем в движението на самата клапа,за да се мъчи моторчето.Честно казано,досега не съм виждал случай като твоя,само едното Браво се върна пак със същия проблем,но беше след 2 години употреба.Според мен не е лошо да се помисли,за изработка на детайла от друг материал,но тогава може да се стигне до деформация на леглото му,което пък се намира на самата ос на клапата,тогава може да стане по-лошо-да се наложи смяна на клапата. П.С.Обучението става и с МЕС,но трябва да може да влиза в КАН модули,демек да е с правилния кабел.[/quote]Първо -Mury , благодаря за своевременния отговор, който ми показва , че бързането и припряността се наказва с повторение , както е обикновено става в живота.Имах някъкви насоки, че трябва системата да се обучи, ама пустия мерак да пробвам и се правя на майстор , явно ми изигра лоша шега. Интересно , че след стартиране всичко си беше О.К. и системата заработи както трябва -отговаряше на командите с настройката на температурата-сменяше в синхрон двете зони -топло -студено и въобще пей сърце.Относно клапата -не , няма никакво усилие или проблем при движението и .Съвсем внимателно проверих точно това , като и досега не мога да си обясня чупенето на детайла от бялата пластмаса.Колкото и да е недомислен и чуплив трябва си сериозно усилие за да се скъса , а това според мен не става от засядане или трудности в движението на клапата , а точно от проблем с позициите и ограничителите -явно моторчетата не изключват винаги под товар , достигат крайното положение ,натискат по ограничителя и след известно време детайла просто се предава , защото е най-крехкото звено в системата.И аз си мисля , че макар и изчанчен като форма , може да се направи от нещо по-здраво от пластмаса за химикалки , но си прав , че тогава положението ще се влоши и ще се стигне до още по-трудоемък ремонт със сваляне на кутията на климатроника.Сега поне съм наясно и след подмяната ще му правим обучение на това недоразумение.За пореден път казвам , че съм разочарован от използваните материали -специално в климатичната система -икономии , икономии , но явно тука от Фиат са прекалили и после се чудят защо "малките камъчета обръщат колата".Пак благодаря за полезната информация!!!
Коментар
-
В случая най-вероятно умишлено е отслабен детайла за да се счупи там при проблем. В противен случай може да цъфне я оста на клапата я друго, а първото води до сваляне на табло, на цялата коруба на парното и смяна с друго такова или ремонт с неясни последици. По принцип всичките климатроници с разни клапи и моторчета се обучават в крайните си положения както казва Mury ,един клиент преди време ми се разсърди чак че не съм му обяснил че трябва да се обучи моторчето на клапата за да работи коректно.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
alfageorgi написа:По принцип трябва обучение с диагностика,след смяната му.Тези моторчета спират под товар,но след като са обучени преди това къде са им крайните положения.Друг е въпроса,дали няма проблем в движението на самата клапа,за да се мъчи моторчето.Честно казано,досега не съм виждал случай като твоя,само едното Браво се върна пак със същия проблем,но беше след 2 години употреба.Според мен не е лошо да се помисли,за изработка на детайла от друг материал,но тогава може да се стигне до деформация на леглото му,което пък се намира на самата ос на клапата,тогава може да стане по-лошо-да се наложи смяна на клапата. П.С.Обучението става и с МЕС,но трябва да може да влиза в КАН модули,демек да е с правилния кабел.Първо -Mury , благодаря за своевременния отговор, който ми показва , че бързането и припряността се наказва с повторение , както е обикновено става в живота.Имах някъкви насоки, че трябва системата да се обучи, ама пустия мерак да пробвам и се правя на майстор , явно ми изигра лоша шега. Интересно , че след стартиране всичко си беше О.К. и системата заработи както трябва -отговаряше на командите с настройката на температурата-сменяше в синхрон двете зони -топло -студено и въобще пей сърце.Относно клапата -не , няма никакво усилие или проблем при движението и .Съвсем внимателно проверих точно това , като и досега не мога да си обясня чупенето на детайла от бялата пластмаса.Колкото и да е недомислен и чуплив трябва си сериозно усилие за да се скъса , а това според мен не става от засядане или трудности в движението на клапата , а точно от проблем с позициите и ограничителите -явно моторчетата не изключват винаги под товар , достигат крайното положение ,натискат по ограничителя и след известно време детайла просто се предава , защото е най-крехкото звено в системата.И аз си мисля , че макар и изчанчен като форма , може да се направи от нещо по-здраво от пластмаса за химикалки , но си прав , че тогава положението ще се влоши и ще се стигне до още по-трудоемък ремонт със сваляне на кутията на климатроника.Сега поне съм наясно и след подмяната ще му правим обучение на това недоразумение.За пореден път казвам , че съм разочарован от използваните материали -специално в климатичната система -икономии , икономии , но явно тука от Фиат са прекалили и после се чудят защо "малките камъчета обръщат колата".Пак благодаря за полезната информация!!!Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
Ventura garage
Коментар
-
Колеги нека си припомним нещо много важно за тази тема!!!Отсега трябва да е ясно на участниците, че в тази тема няма да бъде допуснат нито един въпрос, който е свързан с конкретен технически проблем. За такива въпроси си има съответни раздели във форума. Тази тема е само и единствено за мнения, впечатления, цени и коментари, но не и за въпроси за консумативи, проблеми с електрониката, окачването и др. Всичко друго извън темата ще бъде изтривано (местено в кофата). Това ще се прави с цел темата да не стане 300 страници като предишната и някой като иска да намери нещо в нея - да се окаже невъзможно, както все по-често ставаше напоследък.ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ
Коментар
-
Виделин Райчинов написа:Колеги нека си припомним нещо много важно за тази тема!!!Отсега трябва да е ясно на участниците, че в тази тема няма да бъде допуснат нито един въпрос, който е свързан с конкретен технически проблем. За такива въпроси си има съответни раздели във форума. Тази тема е само и единствено за мнения, впечатления, цени и коментари, но не и за въпроси за консумативи, проблеми с електрониката, окачването и др. Всичко друго извън темата ще бъде изтривано (местено в кофата). Това ще се прави с цел темата да не стане 300 страници като предишната и някой като иска да намери нещо в нея - да се окаже невъзможно, както все по-често ставаше напоследък.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар