Ше си смениш мисленето след време.Няма коли дето не се чупят.Всяка кола рано или късно се чупи,а окачване,ролки са си консумативи,вече че при всяка марка коли са различна сума е друг въпрос.И не мисли така ден за ден,месец за месец.Почни сам да си поддържаш кола и ще видиш за кво иде реч,щото имаш ГО,каско евентуално,поддържане,ГТП, то не е едно да го платиш и забравиш.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво мислите за поговорката?
Collapse
Заключена тема
X
X
-
dubi95 написа:tambuhtaneca написа:Проблемът според мен е в това, че повечето коли в България не се поддържат или да го кажа се поддържат колкото да се движат. Без да караш колата си даваж едни стабилни пари - данък 140-150 лева ако си над 101 к.с., винетка 67 лева, ГО - 180 лева, каско 300-400 и като направвиш сметката около 700 лева само да си я гледаш. Като почнеш да караш си имаш една смяна на масло на година с филтри, като знаем, че и горивото ни е на 6 - сменяш и горивен филтър - ето ти още 150 лева, към консумативите сложи и гуми, накладки и дискове, автомивки, глоби от КАТ и т.н. Като добавиш и неотложни ремонти и ти ляга колата на година 1000-1500 до 2000 лева. Та въпросът който си задавам аз е, дали някой който си е приготвил 1200 до 1500 леваа за кола, може да извади всяка година по толкова, за да може да я кара, за да може да я поддържа и да не е поредния убиец на пътя........http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Парадокса на който съм попадал аз е следния:Няколко познати имат немски коли...всеки твърди, че са много здрави и нищо не се чупи...качвам се в колата им и се оказва, че почти всичко вътре похлопва дрънчи и трака...съединителя отделял малко високо ама нямало проблем, защото не буксувал...оборотите играят малко на празен ход ама не гасне нито има някакъв проблем ...тук таме има ръждичка ама то е нормално за кола на ~10 години...на завой чат пат претраква леко някое каре ама и това не било проблем защото видиш ли не биело силно...като карат на газ понякога гасне, ама палела от раз отново и всичко си било наред...Истината е, че всеки има различна представа за не чупеща се кола...за едни да не се чупи означава да се кара достатъчно дълго време до момента в който се налага да я спрат пред блока, защото вече е прекалено опасно да е в движение и задължително трябва да отиде в сервиз където и сменят цялото окачване и почти се прави основен ремонт на мотора...и тогава казват..."Ееее ти твоя фиат през месец го вкарваш в сервиз за нещо, а аз голфа за сефте го пращам на ремонт..."...Е да ама аз до скоро и крушките на фаровете си ги сменях в сервиз...това означава ли, че много ми се чупи колата...!?!??За мен малко чупеща се кола е примерно моята...сменил съм 2-3 пъти една биалета...все попадам на фалшиви......сменил съм воден радиатор и ролки с ремъци и шайби...(радиатора си беше проблемен още като я купих)...сменил съм един носач - преден десен......сменял съм дискове и накладки...(това го приемам по скоро за консуматив)......вчера ми изгуби спирачна течност защото се оказа, че на задна дясна апарата е задържал стиснат и вътрешната накладка е заминала и от там течността се оказва малко за цялата система...предстои смяна на накладките......колата я карам вече над 60 000км...и това е в общи линии всичко което се е наложило да ремонтирам по нея......дребните ремонти и кусури с които аз се занимавам не ги броя защото за някой от тях аз съм си виновен, а други дори не пречат на нормалното шофиране, а чисто си ме дразни нещо да не ми работи...Пак казвам както и колегите по-горе...много зависи как се кара, пази и поддържа колата...не може да си купиш носач дето що годе качествен заместител струва 170лв...да го вземеш за 70лв и да чакаш да е качествен и да кара дълго и да псуваш даден автомобилен производител, че окачването му било "макаронено"...въпрос и на късмет е разбира се, но...предвид, че 4 фиата минаха през нас...определено поговорката която се визира няма нищо общо с реалността...А колегата дето иска хубава кола за без пари...УСПЕХ!!!Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Re: Какво мислите за поговорката?
Danchojn написа:dubi95 написа:Какво мислите за поговорката - "купи си фият да те е яд".Много ли се трошат фиятите- punto преди 2000г и след 2000г,марея,палио уикенд.Говоря за кола 1000-2000лева.Казаха ми да си взема немска кола (с верига), по-малко се трошали.Ако не съм в правилния раздел се извинявам.От предишната ми тема разбрах някои работи, сега искам да разбера още работи.Благодая ви! А и кои коли не се запахтяват, като се пусне климатик.Пунтото се запахтява 1,2 2002г(60кс).Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
ivel написа:и през мен вече 4 фиата и напълно подкрепям.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Е така е, но на Пунтото окачването далеч не е толкова съвършенно като при Алфата, по простата причина че не се движи като Алфата. Просто на Пунтото не му е нужно. Но ако на Алфата праснат това окачване, при скоростите които развива и особенностите на купето, ще се въргалят като първите модели на ЛоганPanda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
При всички марки коли определени модели са инженерно извращение.Но колите предлагани на нашия пазар са взети от бунището в Италия.А там е ясно кака се обслужват и карат.Като цяло от моя фиат ме дразни чупливото окачване и скъпия термостат.Другите смени са на разход като нормален стар автомобил.Fiat Brava 1.9 JTD
Коментар
-
Не е чупливо окачването а са чупливи частите. С малко повече търсене, попаднах на човек, който тук в България произвежда тампони и втулки. Мога да кажа че са в пъти по издръжливи от тези в магазини, идващи от различни краища на света. Същото се оказа и с маншоните. И така и с други неща. и много ме е яд защо тези производители не се предлагат в магазините за авточасти. То е ясно де, не са им в схемата на гнусната търговия и безбожната надценка. Защо например на нашия пазар няма пълното разнообразие на нашите ВМЗ лагери. Превъзхождат доста известни марки по света. ЗАЩО? Защо се прави само за износ? Защото не са в схемата.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Re: Какво мислите за поговорката?
Danchojn написа:dubi95 написа:Какво мислите за поговорката - "купи си фият да те е яд".Много ли се трошат фиятите- punto преди 2000г и след 2000г,марея,палио уикенд.Говоря за кола 1000-2000лева.Казаха ми да си взема немска кола (с верига), по-малко се трошали.Ако не съм в правилния раздел се извинявам.От предишната ми тема разбрах някои работи, сега искам да разбера още работи.Благодая ви! А и кои коли не се запахтяват, като се пусне климатик.Пунтото се запахтява 1,2 2002г(60кс).STILO-2003-115 HP-JTD Power
Преди ФИАТ БРАВА TD 75-98г.
Коментар
-
kiselo написа:Парадокса на който съм попадал аз е следния:Няколко познати имат немски коли...всеки твърди, че са много здрави и нищо не се чупи...качвам се в колата им и се оказва, че почти всичко вътре похлопва дрънчи и трака...съединителя отделял малко високо ама нямало проблем, защото не буксувал...оборотите играят малко на празен ход ама не гасне нито има някакъв проблем ...тук таме има ръждичка ама то е нормално за кола на ~10 години...на завой чат пат претраква леко някое каре ама и това не било проблем защото видиш ли не биело силно...като карат на газ понякога гасне, ама палела от раз отново и всичко си било наред...Истината е, че всеки има различна представа за не чупеща се кола...за едни да не се чупи означава да се кара достатъчно дълго време до момента в който се налага да я спрат пред блока, защото вече е прекалено опасно да е в движение и задължително трябва да отиде в сервиз където и сменят цялото окачване и почти се прави основен ремонт на мотора...и тогава казват..."Ееее ти твоя фиат през месец го вкарваш в сервиз за нещо, а аз голфа за сефте го пращам на ремонт..."...Е да ама аз до скоро и крушките на фаровете си ги сменях в сервиз...това означава ли, че много ми се чупи колата...!?!??За мен малко чупеща се кола е примерно моята...сменил съм 2-3 пъти една биалета...все попадам на фалшиви......сменил съм воден радиатор и ролки с ремъци и шайби...(радиатора си беше проблемен още като я купих)...сменил съм един носач - преден десен......сменял съм дискове и накладки...(това го приемам по скоро за консуматив)......вчера ми изгуби спирачна течност защото се оказа, че на задна дясна апарата е задържал стиснат и вътрешната накладка е заминала и от там течността се оказва малко за цялата система...предстои смяна на накладките......колата я карам вече над 60 000км...и това е в общи линии всичко което се е наложило да ремонтирам по нея......дребните ремонти и кусури с които аз се занимавам не ги броя защото за някой от тях аз съм си виновен, а други дори не пречат на нормалното шофиране, а чисто си ме дразни нещо да не ми работи...Пак казвам както и колегите по-горе...много зависи как се кара, пази и поддържа колата...не може да си купиш носач дето що годе качествен заместител струва 170лв...да го вземеш за 70лв и да чакаш да е качествен и да кара дълго и да псуваш даден автомобилен производител, че окачването му било "макаронено"...въпрос и на късмет е разбира се, но...предвид, че 4 фиата минаха през нас...определено поговорката която се визира няма нищо общо с реалността...А колегата дето иска хубава кола за без пари...УСПЕХ!!!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар