Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колата запира и не върви на заден ход

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колата запира и не върви на заден ход

    Здравейте на всички! Имам Фиат Брава 1.6 16в 96 година (103 коня). До днес и нямаше нищо,но както си бях паркирал и включвам на задна скорост да обърна и не иска да върви назад. Сгънах я някак си и пробвах на равно как върви. Напреде си върви превключва си всичко,но на зад съвсем малко тръгва и става някакъв блокаж на колелата и не върви. Въпроса ми е какво може да е това според вас,защото според мен са или дисковите спирачки или нещо с диференциала,но не разбирам много и съм субективен. Пробвах и по баир на свободна скорост на заден ход пак не ще да върви, запират се колелата. Моля за съвет ако някои знае. Благодаря!
    ........

    #2
    На задна скорост

    Колега не знам какъв ти е точно проблема с колата,но ако на мен ми се случи нещо подобно първото нещо ,което бих пробвал е да я вдигна на крик и на ръка да пробвам от къде е проблема.Тоест вдигаш задните колела да са във въздуха и въртиш назад да видиш от тях ли е.Отделно да няма нещо механично да блокира колелата.Повтаряш и с предните и гледаш и слушаш.И един съвет със заглавието,оправи си го преди някой мод да ти е изтрил темата.Като например"Колата запира и не върви назадн ".Успех с проблема
    Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
    Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

    Коментар


      #3
      задържа ти някоя от спирачките
      Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
      Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

      Коментар


        #4
        Не е от спирачките, вдигнах я на крика и от малко страничен поглед и установих, че лявото задно колело запира. Най-вероятно е за смяна на накладките щото се чува и усеща стъргане демек се трие диск в диск и утре ще видя колко върви да ми сменят накладките
        ........

        Коментар


          #5
          Как хем не е от спирачките хем е за смяна на накладки сигурно щото триело диск в диск. Отзад с дискове или барабани си , няма как да имаш триене диск в диск щото имаш по един диск от двете страни(ако си с дискове отзад), може да чуваш метално стържене защото накладките да са износени до металната си планка. Ако си с барабани много е възможно накладката която е на ръчната да ти прави проблем и да задържа. и също така ако си с барабани отвори и виж дали не се е отлепило феродото на някоя от челюстите че и такива случаи съм виждал на уж нови коли.

          Коментар


            #6
            Задни спирачки

            Здрасти колега.Браво установил си къде е проблема.Сега за решението му....Какво направихме ние в подобна ситуация.Най-вериятно да блокира колелото саморегулиращия меганизъм се е развил изцяло и държи някоя от накладките постоянно притисната.На мен това ми се случи поради запецнал спираен цилиндър.Просто от единия му край едното бутало не се движеше и при износване на накладките оная дългата джаджа беше изпаднала от мястото си и блокираше връщането на работещото бутало.Ефекта беше задържане на колелото в движение и прегряване на тоя барабан.На мен ми се случи на 2км от вкъщи и докато се прибера ми трябваха 3 кофи вода да охладя барабана.Симптома беше все едно караш на дръпната ръчна.СЕга ако си сръчен или имаш такива близки ,познати приятели..........купуваш си само феродото и го наковаваш на старите си накладки ,кото първо махате всякакви остатъци от старото феродо.Правите ги както са били,т.е там ще видиш едната е по-нагоре другата по-надолу.Проверяваш си спирачната течност и маркучите за напукване и други дефекти.Проверяваш си спирачните цилибдри и маншоните.Ще видиш на всеки цилиндър има по две буталца трябва при натискане с отверка да кажем да се прибират и свободно пак да излизат и от двата края.Проверяваш си там едни застопоряващи пластинки на саморегулиращия механизъм да не са изпаднали и да са станали на съсдърма в барабана. Сега самото сваляне как се извършва.Вдигаш на крик,подлагаш и нещо друго под колата за да си вържеш гащите за по-сигурно.Сваляш гумата,отвиваш ония двете дет застопоряват джантата с ключе 12.Сега барабана се държи само от ръба си към накладките.Всеичко това на спусната ръчна,ако трябва подпираш предните гуми за по-сигурно.Взимаш средно тежък чук и една по-яка права отверка и почваш да почукваш с чука като обикаляш барабана и с отверката подлагаш и натискаш навън.Леко спокойно без нерви ще си излезне рано или късно.Ако трябва почни от дясно с твоята кола да видиш как става точно,не да се мъчиш направо с ляата част,където си установил ,че имаш проблем. За твое улеснение ще ти кажа,че от вътрешната част на барабана или отзад има тапи през които може да се откачи жилото на ръчната и оттам може да се посъберът челюстите за по-лесна работа.Ако не вали утре се съберете двама трима човека и за нула време ще се оправите. В момента не се сещам друго и моля колегите ,които са изчели това да ме поправят и допълнят за да ти е по-ясно и лесно с оправянето на колата ти Успех!
            Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
            Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

            Коментар


              #7
              Re: Задни спирачки

              pl4 8rp написа:
              Здрасти колега.Браво установил си къде е проблема.Сега за решението му....Какво направихме ние в подобна ситуация.Най-вериятно да блокира колелото саморегулиращия меганизъм се е развил изцяло и държи някоя от накладките постоянно притисната.На мен това ми се случи поради запецнал спираен цилиндър.Просто от единия му край едното бутало не се движеше и при износване на накладките оная дългата джаджа беше изпаднала от мястото си и блокираше връщането на работещото бутало.Ефекта беше задържане на колелото в движение и прегряване на тоя барабан.На мен ми се случи на 2км от вкъщи и докато се прибера ми трябваха 3 кофи вода да охладя барабана.Симптома беше все едно караш на дръпната ръчна.СЕга ако си сръчен или имаш такива близки ,познати приятели..........купуваш си само феродото и го наковаваш на старите си накладки ,кото първо махате всякакви остатъци от старото феродо.Правите ги както са били,т.е там ще видиш едната е по-нагоре другата по-надолу.Проверяваш си спирачната течност и маркучите за напукване и други дефекти.Проверяваш си спирачните цилибдри и маншоните.Ще видиш на всеки цилиндър има по две буталца трябва при натискане с отверка да кажем да се прибират и свободно пак да излизат и от двата края.Проверяваш си там едни застопоряващи пластинки на саморегулиращия механизъм да не са изпаднали и да са станали на съсдърма в барабана. Сега самото сваляне как се извършва.Вдигаш на крик,подлагаш и нещо друго под колата за да си вържеш гащите за по-сигурно.Сваляш гумата,отвиваш ония двете дет застопоряват джантата с ключе 12.Сега барабана се държи само от ръба си към накладките.Всеичко това на спусната ръчна,ако трябва подпираш предните гуми за по-сигурно.Взимаш средно тежък чук и една по-яка права отверка и почваш да почукваш с чука като обикаляш барабана и с отверката подлагаш и натискаш навън.Леко спокойно без нерви ще си излезне рано или късно.Ако трябва почни от дясно с твоята кола да видиш как става точно,не да се мъчиш направо с ляата част,където си установил ,че имаш проблем. За твое улеснение ще ти кажа,че от вътрешната част на барабана или отзад има тапи през които може да се откачи жилото на ръчната и оттам може да се посъберът челюстите за по-лесна работа.Ако не вали утре се съберете двама трима човека и за нула време ще се оправите. В момента не се сещам друго и моля колегите ,които са изчели това да ме поправят и допълнят за да ти е по-ясно и лесно с оправянето на колата ти Успех!
              Абе всичко хубаво, ама ако това е проблема и като върви напред ще запъва...
              Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
              Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
              Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

              Коментар


                #8
                Ако ти е износена задната накладка напред ще се освобождава, а назад ще заклинва, з/о цилиндърчето е от горна страна и назад я отваря. Друга възможност е задното буталце да не връща и ефекта е същия. Колкото до изваждането на барабана при мен от предната страна има един зъбчат полукръг за саморегулирането на ръчната, намира се на 2 ч., през отвора на болта мушкаш една отверка натискаш тоя полукръг и освобождаваш накладките, няма нужда от чукане, мисля и че при теб имаше нещо такова.
                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                Коментар


                  #9
                  Пробвах още вчера докато я дигнах обаче като махна тапата и стигам до мястото дето ми трябва глух ключ кум 27 28 а моите са до 24 25 които имам. И общо взето това ми е спънката иначе от едното дето си мисля е феродото че е проблема ама ще видим.Поздрви!
                  ........

                  Коментар


                    #10
                    без да се обиждаш, ама не са ти ясни нещата. за какви тапи и глухи ключове говориш. няма да сваляш главина, а само барабана.колегите са ти обяснили много подробно какво и как се прави, и най вече от къде ти е проблема.
                    Lancia Dedra 1.6 90ks- италианка с характер
                    Fiat Uno 1.1 55ks Fire- супер здрава машина, вече бивша

                    Коментар


                      #11
                      Малко помощ в картинки.

                      ЕТО И малко помощ в картинкиТекста е на английски,ама го има почти същото и на български по-нагоре.Зачертаното на снимката е капачката на главината,която може да се свали за по-лесна работа,но тая гайка под нея няма отношение към спирачките.Онва дето е като детелина(сециален инструмент) човека сам си го е правил ,така че не се намира по магазините точно същото.Ако не си се справил,дано ти е от полза за в бъдеще.Успех.
                      Прикачени файлове
                      Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
                      Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

                      Коментар


                        #12
                        Кола

                        На самите накладки има едно вдлъбнато и то се натиска на вътре и не опира на барабана
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          Взе да ми писва от приказки, които питащия не иска да осмисли, ето каква е инструкциатя от кутията на накладките ми, повече не виждам смисъл от коментари.
                          Прикачени файлове
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар

                          Working...
                          X