Проблема е от няколко месеца и се получава само в интервала между 90 и 100 км/ч (има го когато съм на 5-та и на 4-та). Ако се движа по надолнище или по сравнително равен път и не подавам много газ, тресенето не е много забележимо, но ако ускорявам по-рязко или катеря височина- то тогава е доста осезателно и неприятно. Ако в този момент намаля скоростта (да кажем на 85) и подавам газ - не се наблюдава тресене. Ако ускоря повече от 100 и след това подавам газ - няма тресене (т.е. налично е само в интервала 90-100). Закарах я да погледнат предницата, но съвета на майстора беше, че това се дължи най-вероятно на небалансирани гуми - балансирах ги и четирите, но тресенето не изчезва. Мисля, когато съм свободен тия дни да отида и да разменя предните със задните гуми - да видя резултата. Ако не са гумите, може ли някой да предположи друга причина?Колата е Пунто 1.1 бензинм кара се на газ през повечето време.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Тресене на автомобила при скорост между 90 и 100 км/ч
Collapse
X
-
Колега имам го същия проблем вече повече от половин година. Смених всичко по предницата, правих баланс на гумите на 4 места, сменях им местата и проблема все още се проявява чат пат без значение дали има хора, товар, празен ли съм, катеря наклон или се спускам на свободна. Единственото което ми остана е да сменя гумите и да намеря други джанти с надеждата това да спре изцяло. Дано колегите са те насочили правилно, та да си спестиш всичките разходи които направих аз. Успех и да пишеш когато откриеш виновника!П.С Така и така проблема е еднакъв и при колегата и при мен, та да задам един въпрос, който ми дойде на акъла сега: Възможно ли е това тресене да идва от криви спирачни дискове, защото някой път при мен се чува един шум все едно нещо дере при натискане на спирачка, на определена част от оборота на диска?Fiat Bravo 1.9 TD100
Коментар
-
Днес балансирах пак гумите и размених предни и задни - на първо четене има доста голямо подобрение... Тресене почти не се усеща, но наблюдението продължава - ще видя как ще се държи след известно време каране. Не мисля, че при мен проблема е в спирачни дискове...За тампони - и аз си го мислех това, ама първо мислех да видя дали не е проблема в гумите. Ако има проблеми с тампоните, не би ли следвало да тресе не само в интервала 90-100?Скоро (като съм в отпуска) ще видя и предницата...
Коментар
-
Това тресене заради тампон на двигателя го имах преди години с една служебна фелиция. По същия начин тресеше само при ускорение при една и съща скорост. Сменях гуми предни със задни,преглеждах карета , предница , премахнах даже и баланса на дългата полуоска. Накрая повдигнах двигателя отдолу от картера леко с един маслен крик и единия тампон се видя че е скъсан. Като пуснех двигателя отново си легна на тампона и не можеш да разбереш че е скъсан. Имай го впредвид това. Успех
Коментар
-
Днес закарах колата на сервиз. Майстора (при който си карам колата редовно и досега не ме е подвел за нещо) потвърди това което беше споменато като диагноза - вътрешно каре. Само че той казва, че проблема не е толкова в карето, ами в чашката на карето, която се износвала и от там идва това вибриране (което се усеща осезателно при определена скорост). Какво мислите за тази диагноза? Към колегата Stefanelo: след като казваш че е вътрешно каре, ти смени ли го? Само карето ли се сменя или и чашката?Проблема е че за тази идиотска чашка искат майка си и баща си - някъде я продават само с цялата полуоска; гледах и втора употреба - за сега не съм намерил подходяща (ня едно място искага да ми я продават с цялата скоростна...). Изобщо оказа се някакъв идиотски чаркалък...
Коментар
-
antons написа:Днес закарах колата на сервиз. Майстора (при който си карам колата редовно и досега не ме е подвел за нещо) потвърди това което беше споменато като диагноза - вътрешно каре. Само че той казва, че проблема не е толкова в карето, ами в чашката на карето, която се износвала и от там идва това вибриране (което се усеща осезателно при определена скорост). Какво мислите за тази диагноза? Към колегата Stefanelo: след като казваш че е вътрешно каре, ти смени ли го? Само карето ли се сменя или и чашката?Проблема е че за тази идиотска чашка искат майка си и баща си - някъде я продават само с цялата полуоска; гледах и втора употреба - за сега не съм намерил подходяща (ня едно място искага да ми я продават с цялата скоростна...). Изобщо оказа се някакъв идиотски чаркалък...Fiat Punto 1.1,55hp,1996г.
Opel Meriva 1.6 i 16V (101 Hp) AT 2005г.
ex.Fiat Stilo 1.6''16V''103hp,2003г.
ex.Alfa Romeo 156,1.8"16V"144hp,2000г.
ex.Fiat Brava 1.9,JTD,105hp,1999г.
Коментар
-
Аз направо взех полуоска от Никола в Драгичево-100 лв.Полуоската си беше с каретата,здрави маншони и тампон обиращ вибрациите.Тампона е доста важен,защот при липсата му има гаден шум като жужене и леки вибрации след 100.[/quote]И това гледахме - заедно с майстора ходихме на морга, огледахме три полуоски, ама не му харесаха и каза че имат луфт даже по-голям отколкото при моята. Въпроса ми е дали с вътрешното каре се сменя и чашката на карето. Ако някой е сменял, моля да каже.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар