Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за надрана щека за масло и трудно влизащи скорости

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за надрана щека за масло и трудно влизащи скорости

    Здравейте колеги, преди три дни си оставих колата в един сервиз за газови уредби с надеждата да настроят/оправят газовата (от друг некадърен монтаж 3 седмици преди това), но след като вчера си взех колата, установих че скоростите влизат адски трудно и с голямо напъване на лоста, и другото което ме шокира най вече е щеката на маслото, когато я издърпах да проверя нивото, останах шокиран и както се вижда на снимката, върха на щеката липсваше. След въпроси от моя страна по телефона, отговора беше, че докато са сваляли/монтирали всмукателния колектор, един от майсторите я издърпал и видял как виси парче след което решил да го отреже. Как и защо, знаел само въпросния майстор, който и след като се върнах в сервиза, не е бил на работа а телефона му е бил изключен - уж не си е платил сметката. Парчето намериха и ми върнаха и според видът му, ясно е защо са го отрязали, искали са да прикрият нещо. Иначе казаха, че след като се появи "майстора", ще ми се обадят да кажат какво точно се случило, но понеже не се обадиха и днес, пускам въпросите във форума.1. Какво може така да надере щеката. Нова ще намеря лесно, но ме е страх, че може да е станало или по късно да стане друга беля. Съмнявам се, че първоначално не са завинтили болта на тръбата в която влиза щеката и тя се е изкривила и тогава нещо я е намачкало.2. Трудното влизане на всички скорости на какво може да се дължи - на загасен двигател скоростите влизат лесно, трудно става след като запаля мотора, тогава се чува и стърженето след като успея да вкарам на която и да е скорост. Отговора от сервиза беше че просто му е дошло времето на съединителя, те са карали само няколко километри за настройка. Yellow_Flash_Colorz_PDT_21
    Прикачени файлове

    #2
    ехеее,какво е ставало.по първия въпрос-опирала е най-вероятно във коляновия вал.по-втория въпрос-може да са осрали нещо със жилото за включване.

    Коментар


      #3
      Ако е в коляновия вал, възможно ли е да има някакви поражения по него.

      Коментар


        #4
        Ей това ако ми се случи направо не знам какво ще ги правя тия!! СЪеденителят къде отделя притриса ли при потегляне, той не е с жило а с помпи и ползва спирачната течност!! По английския форум бях чел че имало някакви жила с който се настройвало движението на скоростния лост, може с тях да се регулира нещо, иначе за щеката никаква идея...

        Коментар


          #5
          При потегляне с леко натискане на газта, притриса но съвсем леко. Странното е, че когато натисна съединител и се опитам да вкарам на скорост, се чува едно леко стържене, което не спира докато не изкарам лоста на свободна (на изгасен двигател, лоста се движи леко). Иначе това с жилото го бях забравил, но ще го пробвам утре, лошото е че след слагането на газовата, там стана претрупано с кабели и маркучи и е доста недостъпно вече.

          Коментар


            #6
            кола

            Едва ли да е съединител а лагер но като отвориш скоростите сменяш комплект сменял съм 2 пъти съединител комплект и все е било лагера за 200000 км Натегни /отхлаби жилото за проба да видиш как е
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Виждам че си в Младост, ела ще ти подаря една щека ако е като твоята, но ще трябва да дойдеш до Малдост 1а. За скоростите не се ядосвай много е вероятно просто тампона на СК да е раместен и от това да не влизат. Възможно е да няма масло в СК или просто да са го източили "МАЙСТОРИТЕ". Щеката няма как да се надере така от КВ, просто тя отива на друго място, я КВ остава високо, по скоро са я огънали при вадене и са я изправяли с чука и са я счупили. Не е лошо да споделиш и кои е сервиза да не ревне някой след теб.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                ако водача на щеката е кривнат или изкривен, е възможно чашката на биелен лагер да опира в нея, ама даже и така да е, няма място за притеснение в случая
                Брава 1.6

                Коментар


                  #9
                  BANKOV благодаря ти много но вече намерих щека, утре трябва да я взема. От сервиза казаха че днес ще ми намерят друга но така и не се обадиха. Иначе, възможно е, но нещо не ми се вярва да са я блъскали с чука, щеше да е сплескана а не назъбена и намачкана на малки точки. Освен това нагоре е като пружина и по добре би било да я изправят с клещи а не с удряне. Това което аз си мисля е че е възможно да са забравили да сложат горния болт (от снимката) който държи изправена тръбата заедно с щеката и тя е увиснала напред при това съответно щеката се е надигнала нагоре в картера и е опряла в нещо което я е удряло през това време. Освен това се сещам, че един път когато изкарвах щеката на запален двигател, докато я издърпвах нагоре нещо удари в нея и я драсна леко. Въпроса е какво може да минава толкова близко до щеката и дали е възможно то да я надере до такава степен, разбира се ако това е станало по начина по който си го представям.Тампоните ги оглеждах, този от долу пот скоростната и този пот акумулатора, но не ми изглеждат увиснали. Ако съединителя е заминал, ще го прежаля, на 160 000 е и без това, въпроса е че само от стоене в сервиза за два дни и каране за настройка, трудно ще изпусне до такава степен. Дано да е само той, че не ми се мисли ако е нещо по скоростната кутия.Иначе сервиза е CarProfessional и това за което ходих - газовата уредба, направили са я добре, поне за тези два дни от когато колата е в мен, на газ работи доста по добре от предишния монтаж който беше направен в друг уж "сервиз" - maxgas-bg в Дружба. Но това е за друга тема. Както и да е, каквато и глупост да са направили с щеката и съединителя, трябваше да кажат а не да ме оставят сам да откривам простотиите им една по една и на въпросите ми да ме мотаят с тъпата приказка с майстора който само той знаел какво е станало с щеката но нямал телефон и нямало как да се свържат с него. За съединителя, по техни думи - той е консуматив и със сигурност му е дошло времето, и се развалял изведнъж, ей така от нищото. Между другото въздухопровода който е между въздушния филтър и дросела, беше леко потпрян върху кутията на филтъра и скобата беше хлабава и изместена 1 cm нагоре така че бях карал 15- тина километра почти без филтър докато сам не я наместих, сигурно и те така са я карали докато са я настройвали. Едната скоба на отдушника за картерните газове липсва, както и другата която беше пластмасова и се намираше по нагоре, също липсва. Но тези неща са дреболии и ще ги преглътна. Най ме тревожи какво е намачкало щеката и защо крият.
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #10
                    за щеката колега не е от болчето ,има още едно болче в долния и край които я държи изправенамисля си че са я намачкали с тръбата за маслото (за наливането) преди седмица сам си монтирах газовата на Стило 1.6 16V и открих че двете тръби (за щеката и за наливането) влизат една до друга като монтираш само тази за щеката то тя закача в нещо в мотора (при вадене и слагане) а като монтираш и тази за наливането се оправя нз в какво и как опира и закача но е факт че така правеше след монтажа и на двете всичко е точно за скоростите провери как е спирачната течност ти си с помпа не с жило по това което описваш не отделя съединителя може би при монтажа да са сваляли някоя от помпите (горна или долна)и да е глътнала въздух и за това да не отделя сега -пробваи с объзвъздушаване върху скоростите отгоре ти е помпата объзвъдушава се с шестограмПС: колата е Стило 1.6 16V нали
                    Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                    Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                    Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                    Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                    Коментар


                      #11
                      andrei_k написа:
                      но нещо не ми се вярва да са я блъскали с чука, щеше да е сплескана а не назъбена и намачкана на малки точки. Освен това нагоре е като пружина и по добре би било да я изправят с клещи а не с удряне.
                      Здравей, колега andrei_k.Още вчера видях темата ти и разбира се, имам предположения, но се въздържах от коментар, за да не те подведа в грешна посока.Точно, Тошко очаквах да вземе отношение, защото наскоро сам си монтира газовата и поназнайва, меко казано от положението около двигателя на Стило 1,6 бензин.Абстрахирам се от изказванията на някои колеги. Те показват просто НЕ познаване на материята.Та, по темата.Точно с клещи са се опитвали да изправят щеката. Затова е на точици. И понеже е като пружина се е счупила.А как и защо се е изкривила . ами извадили са я по някаква причина и са я поставили настрани. А след това по невнимание са я настъпили или са оставили нещо върху нея и са я изкривили. При този вариант няма проблем за мотора.Или, както казва Тошко - това с тръбите. И преди да фиксират са запалили за проба и е станала белята.За скоростите: Предполагах, че при бърникането отзад са разместили, откачили нещо жилата. Но пък казваш - на неработещ мотор си влизат.Значи пак предположението на Тошко - помпа.Някак си не мога да приема съединител или лагер да се скапе от раз.Айде, ръчкали са я, пилили са гуми при пробите ма колкото и да е, не става от раз да здаде багажа.Абе, Professional, няма що. Оставяш колата за нещо, те трошат други две неща. Нямам думи просто.
                      Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
                      Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
                      Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

                      Коментар


                        #12
                        издраното в случая е от допир на водача на щеката в долната част на биелата, на 1.6 водача на щеката може да е къс и дълъг както е в случая и ако се изкриви по някакви причини става това на снимката, не казвам, че на колегата щеката е ударена по този начин, но искам да покажа, че не е невъзможно да се случи
                        Прикачени файлове
                        Брава 1.6

                        Коментар


                          #13
                          Благодаря за отговорите, както сте писали по нагоре, а и според чертежа и аз съм на мнение че пръчката не е била сложена правилно и биелата е започнала да удря в нея, което би означавало, че не е сериозно и не би трябвало да има поражения. Маслената помпа ми се вижда доста надолу и не вярвам да е стигнала до зъбчатките и. Изключвам да са я мачкали с клещи, на снимката може би усещането е по различно и затова да изглежда така, но на живо си личи, че продължително време, нещо я е драло, мачкало, удряло... За съединителя, дано да е само той, мисля да я нося от понеделник в някой сервиз да я погледнат и да сменят комплекта.
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                            #14
                            маслената помпа е далече, на втори цилиндър биелата чука евентуално, ако нещо не е наред в щеката, ама изобщо не се притеснявай, дори наистина да се е случило това, нямаш място за никакви притеснения, само виж като сложиш читава щека, да не се чуват удари и си карай
                            Брава 1.6

                            Коментар


                              #15
                              На типото като ми се беше опекла гумата която оплътнява щеката и веднъж като бях давал много газ и щеката беше понадрана, откакто смених гумичката на щеката(която беше станала на камък) и вече няма проблем, най-вероятно някоя биела закача, друго няма какво
                              Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                              Коментар

                              Working...
                              X