Здравейте колеги!От известно време ме вълнува следният въпрос: Само аз ли правя толкова разходи по поддръжката на автомобила си?Колата ми е Фиат Мареа 1.8 бензин 1999г. Закупих я през април 2007г и досега съм изминал над 100 000 км. Забелязал съм, че ежемесечно се налага да правя някакви ремонти по колата. През последните месеци съм правил следното:-ремонт на генератора - смяна на лагери и четки, не беше наложително, но след разглобяването установих, че не съм сгрешил-замяна на висящия лагер на дългата полуоска-смяна на термостата - от две години карам с такъв от Рено 5 и него смених-съединител - комплект, не го бях сменял откакто карам колата, през 2009г смених аксиалния лагер-през май миналата година сменях биелни лагери и покрай тях основни, и профилактика на главатаСигурно съм правил и други неща, но не мога да се сетя.Искам да подчертая, че колата ми е в много добро състояние след влаганите в нея пари.При всички ли е такова положението? Сравнително чести ремонти, но и колата в добро състояние.Дали при другите марки автомобили положението е същото?Да си призная, често правя неща, които не са наложителни, но така за проба и за спорта ги правя.Не се оплаквам от това, че давам парички за колата, защото все пак не са много, но ако имам по-скъпа кола явно и средствата ще са повече.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Само аз ли правя толкова разходи?
Collapse
X
-
Това мнение оплакване ли е или хвалба?Защото за 6 години ако само това си правил е добре, дори много добре.Директно напиши средната цена за поддръжката на автомобила на годишна база и тогава може да питаш такива въпроси. Защото по този начин написано си дал има няма 1000лв за обслужване за тия 6 години. Аз съм дал двойно веднага след покупката на сегашния ми Фиат и той беше в перфектно състояние.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
Предпоследното ти изречение най-добре отговаря на въпроса.Колкото по-малко се вглеждаш, толкова повече ти намаляват разходите, за сметка на общото състояние на колата.Когато имаш времето и парите (по-скоро времето, пари все излизат от някъде, колкото и да няма), ремонтите се превръщат в нещо като хоби и сам си търсиш какво да смениш/поправиш/провериш.При всички коли е така. Идва един момент, в който постоянно се обаждат някакви неща, ама веднъж смениш ли ги, забравяш за тях."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Ами и при мен е така, сменил съм съединетел, окачване/ няколко пъти/ свещи, гарнитура на капака /2 пъти/, крушки, масло и филтри два пъти годишно, климатика ме ръси поне по 100лв. на година, тази 300лв.две рейки. В сметката не влизат 6 пъти сменя на разбит каартер, скъсани кормилни накрайници, три джанти за който на вторични се зачудиха дали да ги вземат, собственоръчно потрошени кутии на въздушен филтър/2бр./ Съдрани гуми и пране на тапицерия, пък за стопове и фарове изобщо не говоря, защото за тях сам съм си виновен. абе като се замисля едни 400-600лв. си отиват на година за ремонти и подръжка без да влизат гориво и застраховки и винетки. Но пък Фифи не ме е предавала нито веднъж, като изключим миналата година когато повечето от вас станаха свидетели.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Според мен ремонтите са ти в рамките на нормалното( да не кажа дори, че са малко). Бравата е закупена януари 2007, произведена е май 99 и до тук има малко над 130 000 км на газ.Кара се 90 % само извънградско.Ето и ремонтите , за които се сещам правени до сега:- предни амортисьори 2 пъти (първите изкараха 80 000 км)- задни амортисьори- термостат- чистене на инжектори (2 пъти)- смяна на спирачни маркучи- 2 бр.- съединител комплект (преди 70 000км)- доста ремонти по ел инсталацията- лампички, нагорели куплунзи на багажника, нов механизъм за ел прозорец, ремонт задна чистачка- шарнири с носач- рециклирани 2 шарнира + още един преди няма и месец (общо 3)- тампони на носача сменени съответно при ремонта на шарнирите (общо 6 тампона)- ремонт на една от задните оси на задното окачване на носача (1 ремонтен комплект)- ремонт на реле обслужващо 2-а степен на вентилатора- пълнене и заварка на радиатора на климатика (преди 5 г). и до момента работи безотказно, не съм ходил на профилактика от тогава.- отстраняване на теч на радиаторчето в купето ( с една чорба, която уж за сега действа , налях я преди 2-3 месеца )- лагери на динамо (преди 70 000км)- ремонт втулки на стартер, сега предстои май смяна на бендикс.- смяна на таблото заради дефектирал показател на температурата.Циганиите покрай газовата уредба , всички човъркания и ремонти няма да ги описвам, колата е на газ 1 седмица от закупуването и.Ремъци, ролки, накладки, масла и филтри не ги пиша, смятам че не е необходимо.Колата е на 200 000 км приблизително, 130 000 от които са на газ, гърнета не съм сменял (оригиналните от завода са си), има лек шум, но нямат дупки и имат още хляб, предполагам пробега е реален или в най-лошия случай мисля , че не е много над този по показание на таблото.Пробега ми годишно е 20-30 000 км, като всеки месец наливам по някой лев, средно по едно 50 лева месечно си ги гълта за всякакви разходи, поддържам я както трябва, старая се да не правя компромиси доколкото ми позволява финансовото състояние.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
-
Аз я карам седма година. За това време от по-големите ремонти съм сменял съединител и каре, другото си е консуматив, едва ли не - три пъти носачи и биалетки, веднъж дискове и барабани, два пъти накладки, веднъж спирачни маркучи, веднъж свещи, веднъж ангренажния комплект, сега идва ред втори път да го сменям и за друго не се сещам. За гуми, масла, спирачна течност и антифриз не говоря. Минал съм малко над 100 000 километра и смятам, че е много добре това обслужване, като за стара кола.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Marea 1,6/100, карам я от 2007г. До тук:1. Първоначално обслужване - ремъци, ролки, масла, филтри и данък.2. През годините:- веднъж задни амортисьори;- веднъж предни дискове;- два пъти носачи;- 3-4 пъти беалетки (имам още едни за резерва);- веднъж термостат;- по веднъж накрайници (вътрешни външни);- веднъж кабели високо напрежение;- веднъж преден ляв лагер на главина;- 2 пъти свещи (скоро пак ще ги дменям);- може и да има други дребни неща като лампички, реле за мигачите, които въобще не ги броя.3. Непредвидени разходи, следствие на удар:- ляв калник, предна броня, ляв преден амортсьор, ляв фар, гривна на ляв фар за мъгла.4. По основни възли като ДВГ, скоростна кутия, алтернатор, климатик и к. рейка за сега не е имало нужда да пипам.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
С изключение на основния ремонт, всичко е нормално. И сметките се правят на км, аз имах една много здрава Темпра, за 4 год даже и течност за чистачки не налях, минах около 200 метра обачеКоито кара повечко, задължително сменя съединител, термостат, окачване, лагерчета, семерингчета...Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
От кола втора употреба всичко може да се очаква. Независимо от марката. Аз обаче имам своисентенции и ще ги споделя:Моята Брава от подписа ( вече сърце не ми дава да се разделя с нея) преживя много след, като я закупих преди 5 години. Писал съм много за проблемите и във форума. Месец след, като я закупих мислих да я захвърля в блатото:-Първоначално смених...бутала, демпферна шайба, паразитна ролка, датчик колянов вал, изолирах инерционния бутон ( не запалих заради него, Емзо ми помогна със съвет тогава). Ремонтирах и алтернатор. Изсипах около 1400 лв. за този период. Всички тези бели ми се струпаха в рамките на първите 5-6 месеца след покупката на колата. Като за капак след 4-5000 км. се наложи отново да "погледнем" биелите, защото след основния ремонт, колата се разчука, така, както преди да я "бръкнат" вътрешно. Слава богу - оказа се, че маслото, което са ми сипали ( 5В40 на Селения) е било менте. Източвайки го, същото се изля, като пикоч, без грам проточваща се капка от картера. Всите в сервиза, където бях гледахме . От тогава съм много мнителен към синтетичните и скъпи масла.Та: От тогава до сега ( вече 4 години) не съм пипнал нищо освен консумативи - гуми, масла, филтри...Миналия октомври профилактирах стартер. По окачването не съм правил нищо. Колата ми е пълен ел. пакет - всичко работи, имам чудесен климатроник, който нито съм зареждал, нито пък обслужвал. Радвам се на приличен разход и добър вървеж. Прецизирайки всичко за времето и километрите, които съм изминал с тази кола смея да твърдя, че съм доволен. С уж далеч по-безпроблемни коли ( според БГ потребителя на стари возила) съм имал ядове - ей така по-малко, но редовно и с апетит.Иначе, кой, каквито сметки да прави, имане на гуми не е имане. За туЙ хората му викат движимо имущество и за разлика от недвижимото - туЙ си сака грижите, парите, редовното обслужване. Обезценяването на туЙ имущество е със скоростта на реактивен самолет. Освен дертовете и харчове обаче -за нас си остават удобството, мерака и кефа.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Airfan написа:Абе истината е в нова кола... аз като знам колко съм дал, за да имам перфектен автомобил, по-добре нова да си изплащам. Кола втора употреба не е за хора като мен, които искат всичко да е наистина наред и да знам, че сега да тръгна и ще стигна и до Лондон.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Airfan написа:Абе истината е в нова кола... аз като знам колко съм дал, за да имам перфектен автомобил, по-добре нова да си изплащам. Кола втора употреба не е за хора като мен, които искат всичко да е наистина наред и да знам, че сега да тръгна и ще стигна и до Лондон.
Коментар
-
Airfan написа:BO написа:Airfan написа:Абе истината е в нова кола... аз като знам колко съм дал, за да имам перфектен автомобил, по-добре нова да си изплащам. Кола втора употреба не е за хора като мен, които искат всичко да е наистина наред и да знам, че сега да тръгна и ще стигна и до Лондон.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Тя като цяло гаранцията е направена 100 000 км да си ги изкара автомобила. Така, че тея 120 000 км мен лично не ме чудват, аз го намирам за напълно нормално.Бравата я купихме с показание 69 000 км и до 135 000 км единствено задна чистачка беше блокирала и преди това е ремонтирано динамото-лагери от предишния собственик. Да подчертая , че не съм сигурен че километрите ми са 100% реални.Всички части по колата, които са демонтирани в резултат на моята експлоатация са били оригинални.В тоя ред на мисли реално погледнато с повечко късмет дори и до 150 000 км е напълно нормално да сменяш само консумативи. ( за окачване не говоря, защото тук пътищата са доста окаяни на места )Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар