Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Само аз ли правя толкова разходи?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Само аз ли правя толкова разходи?

    Здравейте колеги!От известно време ме вълнува следният въпрос: Само аз ли правя толкова разходи по поддръжката на автомобила си?Колата ми е Фиат Мареа 1.8 бензин 1999г. Закупих я през април 2007г и досега съм изминал над 100 000 км. Забелязал съм, че ежемесечно се налага да правя някакви ремонти по колата. През последните месеци съм правил следното:-ремонт на генератора - смяна на лагери и четки, не беше наложително, но след разглобяването установих, че не съм сгрешил-замяна на висящия лагер на дългата полуоска-смяна на термостата - от две години карам с такъв от Рено 5 и него смених-съединител - комплект, не го бях сменял откакто карам колата, през 2009г смених аксиалния лагер-през май миналата година сменях биелни лагери и покрай тях основни, и профилактика на главатаСигурно съм правил и други неща, но не мога да се сетя.Искам да подчертая, че колата ми е в много добро състояние след влаганите в нея пари.При всички ли е такова положението? Сравнително чести ремонти, но и колата в добро състояние.Дали при другите марки автомобили положението е същото?Да си призная, често правя неща, които не са наложителни, но така за проба и за спорта ги правя.Не се оплаквам от това, че давам парички за колата, защото все пак не са много, но ако имам по-скъпа кола явно и средствата ще са повече.
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    #2
    Това мнение оплакване ли е или хвалба?Защото за 6 години ако само това си правил е добре, дори много добре.Директно напиши средната цена за поддръжката на автомобила на годишна база и тогава може да питаш такива въпроси. Защото по този начин написано си дал има няма 1000лв за обслужване за тия 6 години. Аз съм дал двойно веднага след покупката на сегашния ми Фиат и той беше в перфектно състояние.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #3
      Предпоследното ти изречение най-добре отговаря на въпроса.Колкото по-малко се вглеждаш, толкова повече ти намаляват разходите, за сметка на общото състояние на колата.Когато имаш времето и парите (по-скоро времето, пари все излизат от някъде, колкото и да няма), ремонтите се превръщат в нещо като хоби и сам си търсиш какво да смениш/поправиш/провериш.При всички коли е така. Идва един момент, в който постоянно се обаждат някакви неща, ама веднъж смениш ли ги, забравяш за тях.
      "Без сърца, сме просто машини"
      Toyota Prius 1.5 Hybrid
      EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

      Коментар


        #4
        Ами и при мен е така, сменил съм съединетел, окачване/ няколко пъти/ свещи, гарнитура на капака /2 пъти/, крушки, масло и филтри два пъти годишно, климатика ме ръси поне по 100лв. на година, тази 300лв.две рейки. В сметката не влизат 6 пъти сменя на разбит каартер, скъсани кормилни накрайници, три джанти за който на вторични се зачудиха дали да ги вземат, собственоръчно потрошени кутии на въздушен филтър/2бр./ Съдрани гуми и пране на тапицерия, пък за стопове и фарове изобщо не говоря, защото за тях сам съм си виновен. абе като се замисля едни 400-600лв. си отиват на година за ремонти и подръжка без да влизат гориво и застраховки и винетки. Но пък Фифи не ме е предавала нито веднъж, като изключим миналата година когато повечето от вас станаха свидетели.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Според мен ремонтите са ти в рамките на нормалното( да не кажа дори, че са малко). Бравата е закупена януари 2007, произведена е май 99 и до тук има малко над 130 000 км на газ.Кара се 90 % само извънградско.Ето и ремонтите , за които се сещам правени до сега:- предни амортисьори 2 пъти (първите изкараха 80 000 км)- задни амортисьори- термостат- чистене на инжектори (2 пъти)- смяна на спирачни маркучи- 2 бр.- съединител комплект (преди 70 000км)- доста ремонти по ел инсталацията- лампички, нагорели куплунзи на багажника, нов механизъм за ел прозорец, ремонт задна чистачка- шарнири с носач- рециклирани 2 шарнира + още един преди няма и месец (общо 3)- тампони на носача сменени съответно при ремонта на шарнирите (общо 6 тампона)- ремонт на една от задните оси на задното окачване на носача (1 ремонтен комплект)- ремонт на реле обслужващо 2-а степен на вентилатора- пълнене и заварка на радиатора на климатика (преди 5 г). и до момента работи безотказно, не съм ходил на профилактика от тогава.- отстраняване на теч на радиаторчето в купето ( с една чорба, която уж за сега действа , налях я преди 2-3 месеца )- лагери на динамо (преди 70 000км)- ремонт втулки на стартер, сега предстои май смяна на бендикс.- смяна на таблото заради дефектирал показател на температурата.Циганиите покрай газовата уредба , всички човъркания и ремонти няма да ги описвам, колата е на газ 1 седмица от закупуването и.Ремъци, ролки, накладки, масла и филтри не ги пиша, смятам че не е необходимо.Колата е на 200 000 км приблизително, 130 000 от които са на газ, гърнета не съм сменял (оригиналните от завода са си), има лек шум, но нямат дупки и имат още хляб, предполагам пробега е реален или в най-лошия случай мисля , че не е много над този по показание на таблото.Пробега ми годишно е 20-30 000 км, като всеки месец наливам по някой лев, средно по едно 50 лева месечно си ги гълта за всякакви разходи, поддържам я както трябва, старая се да не правя компромиси доколкото ми позволява финансовото състояние.
          Play Golf ,but not drive golf!!!
          Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
          C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

          Коментар


            #6
            Ремонтите са ти добре, даже много добре. Ако ти се вижда много... лошо. Не си за кола значи
            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

            Коментар


              #7
              Аз я карам седма година. За това време от по-големите ремонти съм сменял съединител и каре, другото си е консуматив, едва ли не - три пъти носачи и биалетки, веднъж дискове и барабани, два пъти накладки, веднъж спирачни маркучи, веднъж свещи, веднъж ангренажния комплект, сега идва ред втори път да го сменям и за друго не се сещам. За гуми, масла, спирачна течност и антифриз не говоря. Минал съм малко над 100 000 километра и смятам, че е много добре това обслужване, като за стара кола.
              Fiat Marea Weekend 1,6 16V

              Коментар


                #8
                Marea 1,6/100, карам я от 2007г. До тук:1. Първоначално обслужване - ремъци, ролки, масла, филтри и данък.2. През годините:- веднъж задни амортисьори;- веднъж предни дискове;- два пъти носачи;- 3-4 пъти беалетки (имам още едни за резерва);- веднъж термостат;- по веднъж накрайници (вътрешни външни);- веднъж кабели високо напрежение;- веднъж преден ляв лагер на главина;- 2 пъти свещи (скоро пак ще ги дменям);- може и да има други дребни неща като лампички, реле за мигачите, които въобще не ги броя.3. Непредвидени разходи, следствие на удар:- ляв калник, предна броня, ляв преден амортсьор, ляв фар, гривна на ляв фар за мъгла.4. По основни възли като ДВГ, скоростна кутия, алтернатор, климатик и к. рейка за сега не е имало нужда да пипам.
                Stop giving directions, just say "Follow me."
                Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                Коментар


                  #9
                  Абе истината е в нова кола... аз като знам колко съм дал, за да имам перфектен автомобил, по-добре нова да си изплащам. Кола втора употреба не е за хора като мен, които искат всичко да е наистина наред и да знам, че сега да тръгна и ще стигна и до Лондон.

                  Коментар


                    #10
                    С изключение на основния ремонт, всичко е нормално. И сметките се правят на км, аз имах една много здрава Темпра, за 4 год даже и течност за чистачки не налях, минах около 200 метра обачеКоито кара повечко, задължително сменя съединител, термостат, окачване, лагерчета, семерингчета...
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      От кола втора употреба всичко може да се очаква. Независимо от марката. Аз обаче имам своисентенции и ще ги споделя:Моята Брава от подписа ( вече сърце не ми дава да се разделя с нея) преживя много след, като я закупих преди 5 години. Писал съм много за проблемите и във форума. Месец след, като я закупих мислих да я захвърля в блатото:-Първоначално смених...бутала, демпферна шайба, паразитна ролка, датчик колянов вал, изолирах инерционния бутон ( не запалих заради него, Емзо ми помогна със съвет тогава). Ремонтирах и алтернатор. Изсипах около 1400 лв. за този период. Всички тези бели ми се струпаха в рамките на първите 5-6 месеца след покупката на колата. Като за капак след 4-5000 км. се наложи отново да "погледнем" биелите, защото след основния ремонт, колата се разчука, така, както преди да я "бръкнат" вътрешно. Слава богу - оказа се, че маслото, което са ми сипали ( 5В40 на Селения) е било менте. Източвайки го, същото се изля, като пикоч, без грам проточваща се капка от картера. Всите в сервиза, където бях гледахме . От тогава съм много мнителен към синтетичните и скъпи масла.Та: От тогава до сега ( вече 4 години) не съм пипнал нищо освен консумативи - гуми, масла, филтри...Миналия октомври профилактирах стартер. По окачването не съм правил нищо. Колата ми е пълен ел. пакет - всичко работи, имам чудесен климатроник, който нито съм зареждал, нито пък обслужвал. Радвам се на приличен разход и добър вървеж. Прецизирайки всичко за времето и километрите, които съм изминал с тази кола смея да твърдя, че съм доволен. С уж далеч по-безпроблемни коли ( според БГ потребителя на стари возила) съм имал ядове - ей така по-малко, но редовно и с апетит.Иначе, кой, каквито сметки да прави, имане на гуми не е имане. За туЙ хората му викат движимо имущество и за разлика от недвижимото - туЙ си сака грижите, парите, редовното обслужване. Обезценяването на туЙ имущество е със скоростта на реактивен самолет. Освен дертовете и харчове обаче -за нас си остават удобството, мерака и кефа.
                      A17DTС/S
                      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                      Коментар


                        #12
                        Airfan написа:
                        Абе истината е в нова кола... аз като знам колко съм дал, за да имам перфектен автомобил, по-добре нова да си изплащам. Кола втора употреба не е за хора като мен, които искат всичко да е наистина наред и да знам, че сега да тръгна и ще стигна и до Лондон.
                        На новата кола само каското ще ти е по-скъпо от всичките ремонти, които си правил до сега.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #13
                          BO написа:
                          Airfan написа:
                          Абе истината е в нова кола... аз като знам колко съм дал, за да имам перфектен автомобил, по-добре нова да си изплащам. Кола втора употреба не е за хора като мен, които искат всичко да е наистина наред и да знам, че сега да тръгна и ще стигна и до Лондон.
                          На новата кола само каското ще ти е по-скъпо от всичките ремонти, които си правил до сега.
                          Незнам, тук имам преки впечатления от 3 чисто ново закупени автомобила и в момента най-стария е на 7 години и 120 000 км, сефте се развали миналото лято помпата за чистачките, та не съм съгласен с твоята сентенция.

                          Коментар


                            #14
                            Airfan написа:
                            BO написа:
                            Airfan написа:
                            Абе истината е в нова кола... аз като знам колко съм дал, за да имам перфектен автомобил, по-добре нова да си изплащам. Кола втора употреба не е за хора като мен, които искат всичко да е наистина наред и да знам, че сега да тръгна и ще стигна и до Лондон.
                            На новата кола само каското ще ти е по-скъпо от всичките ремонти, които си правил до сега.
                            Незнам, тук имам преки впечатления от 3 чисто ново закупени автомобила и в момента най-стария е на 7 години и 120 000 км, сефте се развали миналото лято помпата за чистачките, та не съм съгласен с твоята сентенция.
                            Ами ако ми дадеш точната сума на ремонтите ти до този момент, ще ти дам отново точната ми сентенция.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #15
                              Тя като цяло гаранцията е направена 100 000 км да си ги изкара автомобила. Така, че тея 120 000 км мен лично не ме чудват, аз го намирам за напълно нормално.Бравата я купихме с показание 69 000 км и до 135 000 км единствено задна чистачка беше блокирала и преди това е ремонтирано динамото-лагери от предишния собственик. Да подчертая , че не съм сигурен че километрите ми са 100% реални.Всички части по колата, които са демонтирани в резултат на моята експлоатация са били оригинални.В тоя ред на мисли реално погледнато с повечко късмет дори и до 150 000 км е напълно нормално да сменяш само консумативи. ( за окачване не говоря, защото тук пътищата са доста окаяни на места )
                              Play Golf ,but not drive golf!!!
                              Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                              C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                              Коментар

                              Working...
                              X