Аз лично гледам да не си правя сметка колко евтино е да се кара втора ръка кола, защото не е евтино, а гледам дали мога да си позволя нова - така времето и нервите, които ще си образувам с поредния носач Фаст или съединител Валео ще го прекарам със семейството, приятелите или с нещо по-приятно от това да вися в сервиза или да се разправям с продавачи в магазини.
Ами защо се мъчиш с поредния носач Фаст? Защо не си взе оригинален директно от Фиат?Или за съединителя? Какво му е? Да не мислиш, че оригиналния съединител е друг?Предлагам ти нещо ново, сървис 5 звезди, както е модерно. Обяви си във форума една тема. Давай по 100лв на някой, да дойде да ти вземе колата от работата, да ти я закара на ремонт и след това да ти я върне. Ти дори няма да си мръднеш и малкия пръст. И накрая пак ще ти излезе по-евтино от нова кола, дори да я обслужваш само с оригинални консумативи.А дали при новата кола ще ти предложат такова обслужване от Ауто Италия? Хммм, риторичен въпрос.
Аз въпросът за мен съм го решил вече и резултатът ще е видим до няколко месеца, но благодаря за идеята все пак.
Подкрепям колегата, новата кола си е нова. Не ми дреме колко излиза каското и т.н. единственото, което има значение дали мога да си позволя месечната вноска. От бакалски сметки файда няма според мен, мога ли да си плащам вноската от гледна точка на семейните ми приоритети, веднага се вхърлям на нещо ново .
Позволявам си да се намеся, понеже работата ми е свързане с изключително много пътувания ~40000-45000 годишно. Та по този повод и аз преди време взех да се замислям за разходите и за избора на автомобил... След един разговор със счетоводителя той ми даде проста формула за рентабилността на един автомобил - а тя е функция от стойността на придобиване, разходите до момента отнесени към изминатите километри. Или цената+разходите/изминатите километри, като колкото повече полученото число клони към 0, толкова по-добре. Всяка година си правя тази равносметка и като изключа разхода на гориво, съм повече от доволен - при мен числото е 0,12, което е повече от добро представяне, като след добавяне на разхода на гориво става 0.30 (лева на километър).
Най-вече Astra H 1.9 CDTI (JTD) 120 к.с. и ако има къде Делта 3
Аз лично гледам да не си правя сметка колко евтино е да се кара втора ръка кола, защото не е евтино, а гледам дали мога да си позволя нова - така времето и нервите, които ще си образувам с поредния носач Фаст или съединител Валео ще го прекарам със семейството, приятелите или с нещо по-приятно от това да вися в сервиза или да се разправям с продавачи в магазини.
Ами защо се мъчиш с поредния носач Фаст? Защо не си взе оригинален директно от Фиат?Или за съединителя? Какво му е? Да не мислиш, че оригиналния съединител е друг?Предлагам ти нещо ново, сървис 5 звезди, както е модерно. Обяви си във форума една тема. Давай по 100лв на някой, да дойде да ти вземе колата от работата, да ти я закара на ремонт и след това да ти я върне. Ти дори няма да си мръднеш и малкия пръст. И накрая пак ще ти излезе по-евтино от нова кола, дори да я обслужваш само с оригинални консумативи.А дали при новата кола ще ти предложат такова обслужване от Ауто Италия? Хммм, риторичен въпрос.
Аз въпросът за мен съм го решил вече и резултатът ще е видим до няколко месеца, но благодаря за идеята все пак.
Подкрепям колегата, новата кола си е нова. Не ми дреме колко излиза каското и т.н. единственото, което има значение дали мога да си позволя месечната вноска. От бакалски сметки файда няма според мен, мога ли да си плащам вноската от гледна точка на семейните ми приоритети, веднага се вхърлям на нещо ново .
Е точно това е факта, че не можем да си позволим нов автомобил.Спор няма, новото си е ново.Но е скъпо.Аз само това казвам, че ако ще поддържаш стар автомобил (по-стар от 6-7 годишен), ако ще да го държиш в безупречно състояние, по-добро от такова на "нов" 4 годишен автомобил, накрая точната сметка, която е дал Станев в горното мнение няма как да се получи.Нека някой, който има нов автомобил и който поддържа пълна база с абсолютно всички разходи на автомобила, нека напише колко лева му струва всеки един километър. Ако беше толкова елементарно, че новия автомобил е по-евтин от стар, който се поддържа в безупречен състояние, тогава масово щяхме да караме нови.Относно поддръжката - да има колеги, които не си поддържат автомобилите. Или по-скоро се разминава мнението за поддръжка на автомобил.Но точно Мултиплата се поддържа възможно най-добре от всичките ми автомобили до сега.За пример - средата на януари месец колата беше за профилактика на климатика - сваляне на компресор, смяна на масло, ремък, допълване с фреон, тест на цялата инсталация.Нека сега тези от вас, които казвате, че си поддържате колите сте си обслужвали климатика януари месец, за да видим проверките до къде ви се простират.
За пример - средата на януари месец колата беше за профилактика на климатика - сваляне на компресор, смяна на масло, ремък, допълване с фреон, тест на цялата инсталация.Нека сега тези от вас, които казвате, че си поддържате колите сте си обслужвали климатика януари месец, за да видим проверките до къде ви се простират.
Зимата не съм го проверявал и няма да го проверя, освен ако не се наложи, но това нищо не означава
Няма кола дето не се чупи. Искаш ли колата ти е да е в перфектно състояние даваш пари. Аз годишно с бравото минавам около 20хил к.м .. ремонти правя през няколко месеца.От началото на годината съм сменил:-Съединител Sachs - 430лв,-Задни амортисЬори Монро Рефлекс-130лв,-Предни дискове и накладки Брембо - 150лвМиналата година оправих предницата срещу 400лв, а преди това бях сменил външните карета че бяха издали багажа но не помня колко дадох..Окачване и консумативи са си това :D Общо взето поддръжката на колата струва 600-800лв годишно при мен..Браво 1.9JTD 105кс.. Имам приятели с Гоуфове, Бмв-та те не правят окачвания ама ремонтите им даже излизат по-скъпо..... така че Фиат не е чак толкова лоша кола (((:
Няма кола дето не се чупи. Искаш ли колата ти е да е в перфектно състояние даваш пари. Аз годишно с бравото минавам около 20хил к.м .. ремонти правя през няколко месеца.От началото на годината съм сменил:-Съединител Sachs - 430лв,-Задни амортисЬори Монро Рефлекс-130лв,-Предни дискове и накладки Брембо - 150лвМиналата година оправих предницата срещу 400лв, а преди това бях сменил външните карета че бяха издали багажа но не помня колко дадох..Окачване и консумативи са си това :D Общо взето поддръжката на колата струва 600-800лв годишно при мен..Браво 1.9JTD 105кс.. Имам приятели с Гоуфове, Бмв-та те не правят окачвания ама ремонтите им даже излизат по-скъпо..... така че Фиат не е чак толкова лоша кола (((:
Няма кола дето не се чупи. Искаш ли колата ти е да е в перфектно състояние даваш пари. Аз годишно с бравото минавам около 20хил к.м .. ремонти правя през няколко месеца.От началото на годината съм сменил:-Съединител Sachs - 430лв,-Задни амортисЬори Монро Рефлекс-130лв,-Предни дискове и накладки Брембо - 150лвМиналата година оправих предницата срещу 400лв, а преди това бях сменил външните карета че бяха издали багажа но не помня колко дадох..Окачване и консумативи са си това :D Общо взето поддръжката на колата струва 600-800лв годишно при мен..Браво 1.9JTD 105кс.. Имам приятели с Гоуфове, Бмв-та те не правят окачвания ама ремонтите им даже излизат по-скъпо..... така че Фиат не е чак толкова лоша кола (((:
как така не правят окачване? никога ли?
за голф- 2,3,4 трудно ще разбиеш нещо по предницата,за разлика от фиата
......за голф- 2,3,4 трудно ще разбиеш нещо по предницата,за разлика от фиата
Дааа.... и като го качиш на подемник да се чудиш от къде да го захванеш.... Тампон макферсон питаш последните 2 хил сменян ли е ако ти отговори "не" можеш да го сменяш вече - луфта е сигурен....
......за голф- 2,3,4 трудно ще разбиеш нещо по предницата,за разлика от фиата
Дааа.... и като го качиш на подемник да се чудиш от къде да го захванеш.... Тампон макферсон питаш последните 2 хил сменян ли е ако ти отговори "не" можеш да го сменяш вече - луфта е сигурен....
Също и тампоните на носача,задния лагер ,моторчето за празен ход и други кусурчета.Аз бях купил голф 2 дизел 1,6,това чудо не вървеше но си похапваше доста.За един месец по черен път стана като дрънкалка а като го купих беше много стегнат,без забележка.Качих го на подемника и се оказа че трябва да се сменя всичко по окачването и след няколко дена беше продаден.По същия маршрут по който съсъпах голфа бравата издържа 2,5 години без ремонт и я продадох със здраво окачване
за голф- 2,3,4 трудно ще разбиеш нещо по предницата,за разлика от фиата
Всичко е много относително от 2008 г. имам пунтото и съм сменил само един носач, че се разтропа шарнира и десен амортесьор изпусна, защото влязох в една шахта. Преди това на фиат уно за около 40 000км се смени пак само един амортесьор, нищо друго не е пипано по предницата
......за голф- 2,3,4 трудно ще разбиеш нещо по предницата,за разлика от фиата
Дааа.... и като го качиш на подемник да се чудиш от къде да го захванеш.... Тампон макферсон питаш последните 2 хил сменян ли е ако ти отговори "не" можеш да го сменяш вече - луфта е сигурен....
Също и тампоните на носача,задния лагер ,моторчето за празен ход и други кусурчета.Аз бях купил голф 2 дизел 1,6,това чудо не вървеше но си похапваше доста.За един месец по черен път стана като дрънкалка а като го купих беше много стегнат,без забележка.Качих го на подемника и се оказа че трябва да се сменя всичко по окачването и след няколко дена беше продаден.По същия маршрут по който съсъпах голфа бравата издържа 2,5 години без ремонт и я продадох със здраво окачване
не че нещо колега и аз карам фиат вече 120000км но окачването е много по-смотано и по-скъпо от това на голфаколко км мина за тези 2.5г?
По скъпо е но не е по смотано .За километри не знам ,но всеки ден имах поне 10км горско .Имам книжа от 90г и съм карал главно фиат +застава.Имах и опели ,фолксвагени,ауди 80 ,че и едно рено 19 бях взел
Тъста ми има легендата голф 2.Аз му го правя, така че съм запознат. В сравнение с мен прави 3 пъти по-често окачване спрямо километри. Но аз карам извънградско по прилични пътища, а той по дупки и основно градско.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Измествате темата, а тя е за Фиат. Що ли всички си мерят пишките с Голф...
Щото Немец го е мислил..... :D Нали първочално идеята е била , евтина и здрава и достъпна кола , но вече след 95-98 година, не са така евтини за подръжка.
Коментар