Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Универсален катализатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Универсален катализатор

    Питам всички колеги какво ви е мнението за катализатор нов универсален за 150 лв.Ще върши ли работа то е ясно че няма да има същия пробег.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    Да и ако не става този универсален катализатор, резонансно гърне ли да се сложи като се махне стария или тръба?

    Коментар


      #3
      Пуснах темата по следната причина.Бях писал че приятел с Рено 19 не може да мине ГТП поради два показателя ламбда и високо съдържание на там някакви частици в отработените газове.Никой не се хваща вече да пипа по газоанализаторите в пунктовете и проблема е доста сложен според мен защото и след влизането в ЕС ще става все по страшничко макар в БГ всичко да е ко-ия намерих въпросния катализатор в магазин в Казанлък и все още няма интерес към купуването на каквито и да е катализатори,но ще дойде и този момент.Не става въпрос само за премахване на катализатора ами и за минаване на ГТП както си му е реда.За сведение на всички оригинален катализатор за какъвто и да е автомобил цените започват от 800 лв и нагоре ето убедете се сами.Класическата музика е истински еликсир за човешкото ухо. Меките звуци успокояват дори напрегнатите от преумора нерви. Но какъв "ад" за слуховия апарат настъпва, когато тътен от продупчен ауспух разтресе въздуха. Трясъкът от изгорелите газове пронизва главата като стрела. Спуканото гърне предизвиква не само раздразнение, но и главоболие. Повечето шофьори считат ауспухната система за проста и елементарна, а когато започне да се поврежда периодично, предизвиква ужасен шум. За сметка на това звукът, идващ от расов спортен автомобил, гали ухото и предизвиква вълнение дори за лаиците. Какво представлява ауспухът? Просто куп огънати тръби под колата? Всъщност това е една от най-натоварените части на автомобила, работеща при екстремални условия: големи температурни промени, жестоки вибрации, корозия, външни атаки от камъни, кал и луга. Основно системата трябва да сведе до минимум вредните газове, насочвайки ги извън купето на автомобила, най-вече да намали предизвикания от двигателя шум. Специалистите в бранша могат така да "настроят" ауспуха, че той да издава ясен и характерен за автомобила звук, например като на спортно Porsсhe. Овладяването на тънкостите в занаята е истинско изкуство. Най-вече отлично познаване на компонентите на системата като генерация, отвеждаща тръба, каталитичен преобразувател (катализатор), гърнета и накрайник. Катализатор или резонаторно гърне? Двигателите, използващи обикновен оловен бензин, произвеждат вредни замърсители. Каталитичният преобразувател, или катализаторът може да превърне въглеродните и азотните окиси в екологично чисти емисии на CO2 и водни пари. Това е "най-капризната" част от системата. Основно във вътрешността си катализаторът представлява фини керамични филтри с микроскопични отвори, в които се задържат вредните за околната среда елементи. Използването на качествено безоловно гориво е задължително, защото порите на прецизния прибор се запушват твърде лесно, ако през тях попаднат едри частици. Гаранцията, която производителите дават, е над 150 000 км. Разбира се, при честото зареждане в "съмнителни" бензиностанции, предлагащи по-евтин бензин, катализаторът се запушва много по-бързо. А цената, която трябва да се плати, е висока. Универсалните вървят около 150 долара, но оригиналните катализатори за отделните модели излизат доста "солено" - от 800-1500 германски марки за автомобилите средна класа и над 2500 долара за лимузина като BMW 7-а серия. Въпреки цената си устройството остава най-ефикасното средство за намаляване на замърсяването причинено от двигателите. "Българската хитрост" разполага с друго решение - след износването си катализаторът се заменя с т. нар. резонаторно гърне. Подмяната, извършваща се масово в момента, излиза значително по-евтино, но освен намаляването на шума с нищо не спомага за опазването на околната среда от вредните оловни елементи. Засега това е позволено, но след очакваните промени в разпоредбите и законите всички автомобили ще бъдат задължени да използват катализатори. Новото гърне излиза на цената на 3 заварки Гърнетата (познати още като заглушители) в зависимост от разположението си се делят на предно, междинно и задно. Основната им задача е да намалят шума и обема на парите до приемливи нива. Изработват се предимно от алуминизирана ламарина, но поради финансови съображения някои предпочитат и най-евтиния материал - черна поцинкована ламарина. "Баровците" могат да си поръчат заглушител от неръждаема стомана. Цените са доста високи, но гаранцията е над 10 години (черната ламарина се износва максимум за година-две). Именно гърнето създава най-много главоболия на шофьорите по пътищата. Продупчено или спукано, покачва вредните емисии на изгорели газове, а звукът, който издава, е сравним единствено с шума в каменните кариери. Поправката, по-известна като заварка, в повечето случаи е временно решение на проблема. Ако повредата на гърнето е вследствие от удар "парването" е препоръчително, но ако е настъпила в резултат на износване, най-правилното решение е замяната. Заглушителят (във вътрешността си) представлява огънати елементи, които филтрират и отвеждат по точно определен начин изгорелите газове. На определен етап от експлоатацията на автомобила те нормално се износват. Спояването, или по-скоро закърпването на гърнето, може да спре шума, но вътрешните компоненти остават неизправни. Повечето т. нар. квартални майстори изхвърлят голяма (дори понякога цялата) част от съдържанието на гърнето. Има случаи, в които буквално се имитира гърне, като се заваряват три ламарини. Вследствие на това "гениално" техническо решение се образува празен обем и част от потока на изгорелите газове не се отвежда в атмосферата. Това изключително много затормозява работата на мотора. Разбира се, покачва и разхода на гориво, а мощността пада. Сервизни работници в бранша споделят, че съществуват малки помещения за поправка на ауспуси, които не разполагат с необходимата техника и заварките се извършват с обикновен оксижен. Големите производители и специализираните сервизи за ремонт на ауспуси работят с телподаващо устройство. Цената на едно ново българско гърне върви средно между 30-50 лв. (за среден клас автомобили), а заварката около 10 лв. Веднъж направена заварка, често означава повтаряне на процедурата през месец, така че най-удачното решение е подмяната. "Животът" на елементите и тръбите на системата може да бъде увеличен, ако се спазват предписанията на специалистите. Световноизвестният производител и лидер в областта Walker (част от Tenneco Automotive) предлага над 11 000 различни продукта, което означава, че компанията разполага с оборудване за всички модели автомобили. Изразено в световен мащаб - всяка четвърта кола по пътищата разполага със системата на Tenneco Automotive. Производителят съветва да се избягват кратките пътувания особено в града. При тях температурите в ауспуха са ниски, като по такъв начин се кондензират газове и образуват киселинно покритие, предизвикващо силна корозия. Неблагоприятните пътни условия като пясък, камъни вода и кал също водят до повреди. Горещият ауспух, натопен във вода или допрян до сняг, се свива и разширява, което отслабва заваръчните шевове и уплътненията. Ауспухната система трябва редовно да се проверява, за да се осигури правилната работа. Специалистите на Walker разкриват, че автомобил с нуждаещ се от ремонт ауспух надхвърля от два до три пъти нивото на вредните емисии; опасен е за пътниците, защото освен огромния шум в колата може да проникнат токсични газове. Освен това неизправната система снижава мощността на двигателя. Текущи проучвания на Кралския автомобилен клуб показват, че една малка част от возилата във Великобритания са отговорни за половината от замърсяването на въздуха. Институцията заявява, че всички бъдещи кампании за вредите по околната среда ще бъдат насочени именно към този проблем.10 проблема, свързани с амортизираната ауспухна система: o по-малка мощност на двигателя и загуба на динамични показатели; o навлизане на изгорели газове в купето на автомобила; o повишен шум; o изхвърляне на опасни пари в околната среда; o счупеният ауспух, изпаднал на пътя, представлява опасност за другите участници в движението; o лошата поддръжка на колата може да повреди катализатора; o запалването на автомобила с бутане, чрез неизгоряла горивна смес в системата, води до повреждане на каталитичния преобразувател; o форсирането на празни обороти увеличава температурата на катализатора и съответно го поврежда; o зареждането на оловен вместо безоловен бензин унищожава катализатора; o амортизираният ауспух е не само неприятност - той е в нарушение на Закона за движение по пътищата. Във връзка със следното масово се изкупуват стари катализатори на този който го маха включително и махането му безплатно и поставяне на тръба или резонаторно гърне.И от там ми идва идеята наум къде в Бг са направили заводче и правят от старите катализатори рециклирани и ги продават на цени от 150 до 250лв.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Здравейте колеги!По този въпрос имаше дискусия, но сега нямам време да я търся. Днес точно за това ходих до един магазин, където имат универсални катализатори. Гаранцията им е 80 000 километра, но само ако се провери и смени всичко след изпускателните колектори и се докаже, че ламбда сондата работи от оторизиран сервиз. Но тъй като не всеки би се заел да даде още 300-400 лева за нова изпускателна система и евентуално ламбда сонда, затова и те не попълват гаранция. Взели са ги на бройка и до сега имат продадени цели партиди от по 50 броя, а купувача твърди, че без проблеми минават тестовете и прегледите в чужбина. И това е за цена от 123 лева. Другия вариант е на Walker - 220 лева е катализатора при същите условия - проверка и подмяна но само с техни - демек Walker. Гаранцията им е 2 години. Но там вече изпускателната система незнам колко ще струва.Иначе тези универсалните са си със сертификат и всичко като му е реда, но гаранционната им карта не се попълва.Дано съм помогнал!
        Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

        Коментар


          #5
          Забравих да спомена че дизелите не съм сигурен но май не са с катализатор а някакъв филтър подобен на катализатора за твърди частици пак повтарям не съм убеден за това.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            А някой всъщност знае ли защо изкупуват старите катализатори и какво всъщност правят с тях?
            Пунто 1.1 1994 г.

            Коментар


              #7
              Май има доста благородни материали в него ето JMJ е търговска и производствена компания основана през 1994 г. От самото си създаване тя се занимава основно с производтво и дистрибуция на катализатори и резонатори. В съответствие с новите тенденции в развитието на пазара и въвеждането на все по строги закони за опазване на околната среда и ограничаване на емисиите отделяни вредни газове вниманието и акцентът върху качеството на този продукт става все по-голямо. Произвежданите от JMJ катализатори са с вградено керамично тяло, произведено от водещ американски производител. Производствения процес се осъществява посредством високо технологични машини, както и специфично оборудване за производство на металните корпуси и сглобяването на цялостния продукт. С разрастването на гамата на употребяваните катализатори и увеличеното търсене JMJ вече произвежда метални монолити с различни размери, както и прилага технологии за вграждане на ценни метали в керамични и метални монолити. Резултатът е продукт с по-високи почистващи характеристики и работен живот. Производствения процес непрекъснато се наблюдава и контролира от лабораторията към фабриката. Продуктите отговарят на стандарта EURO2 и са сертифицирани по ISO 9001. Монтирането на резонатор (газоускорител) на мястото на средното гърне (заглушител) води до: * Повишаване на мощността на двигателя * Повишаване на въртящия момент * Подобряване на динамиката на шофиране Резонаторът се монтира за да се ускорят газовете. Той придава въртеливо движение на димните продукти, което същевременно ускорява тяхното изхвърляне от системата. Газовете създават противодействаща сила и тя ги избутва навън. Това допринася за по-бързото изпразванене на горивнаа камера и до по-пълното й напълване със заряд от свеж въздух. Преимуществата на резонатора са: по-добро ускорение и гъвкавост на двигателя по време на движение. Също перфектно се съчетава със спортен въздушен филтър.Причини, които могат да доведат до повреда на катализатора Не само термичните процеси на стареене, но също и износването на двигателя и неговите части могат да доведат до намаляване на ефективността на катализатора. Този тип проблеми много бързо могат да доведат до сериозни повреди, които са главно в катализатора и се откриват само при тест и анализ на изгорелите газове.Влияние на замърсители и процеси на стареене Има два основни фактора, които водят до влошаване работата на катализатора. Първия фактор е химично замърсяване на благородния метал на катализатора в резултат на замърсяване на горивото с олово, магнезий или други елементи. Вторият фактор е свързан с термичното старене на активния пласт. Този процес се осъществява при температура около 800С и причинява изгаряне на компонентите на активния пласт. Химичното замърсяване се осъществява при по-ниски температурни граници от 400 до 600 градуса.Втечняване на монолита Втечнаването на главния керамичен елемент става при температури по-големи от 1000С. Основния проблем тук е повреда в запалителната система, в резултат на което горивото изгаря по скоро в катализатора, отколкото в цилиндрите. Практиката показва, че в много от случаите катализатора ще се повреди в резултат на външни причини. Фирмата дава гаранция за безпроблемна работа на катализатора при спазване на необходимите обслужващи условия за период от 12 месеца или 50 000 (взависимост от това кое настъпи по-бързо). Задължителните условия, които трябва да се спазят са: * Колата трябва да работи с безоловен бензин; * Колата да е фабрично оборудвана с катализатор, а не да е добавен в последствие; * Монтирането на катализатора става в специализиран сервиз, занимаващ се професионално с ауспухови системи; * Своевременно отстраняване на всички дефекти, които могат да доведат до повреда на катализатора; * При смяна на катализатора в резултат на нормалното му работно износване (обикновено между 80 000 и 100 000км) се извършва задължителна смяна на Ламбда сондата; * Ако е необходимо добавянето на някакъв тип снадки към катализатора, то трябва се за използват само такива от неръждаема стомана, като се обърне внимание на пълното уплътняване на връзките в изпускателната уредба; * Към автомобила се монтира катализатор, който отговаря на мощността на двигателя. Гаранция не се дава при механични повреди на катализатора. За признаване на рекламация се изисква напълно попълнена гаранционна карта. Гаранционна карта без дата, печат, подпис или с корекции, направени в последствие дори и от упълномощено лице, я правят невалидна. За нормална работа на катализатора и избягването на повреди от неправилна експлоатация, моля стриктно спазвайте предписанията на производителя: * Забранено е запалването на двигателя като колата се бута или дърпа; * Запалителните кабели и техните накрайници трябва да са в пълна изправност; * Редовно сменяйте искровите свещи в нормални работни интервали между 10 000 и 15 000 км; * Редовна смяна на моторното масло според предписанията на производителя и периодичен контрол на работните параметри на двигателя в специализиран сервиз.
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                Точно от тази марка/JMJ-полска / универсален катализатор монтирах на Пунтото преди година-заедно със смяна на Ламбда сонда-мнозина ме смятаха за луд ,че съм дал толкова пари/=190 лв.катализатор за-ДВГ-1.6-2.0/ ,след смяната,а и малко преди изтичане на гаранцията/1г./-проверени емисиите на газо-анализатор-ОК-в нормата !/навъртени километри за 1г.~15 К/
                Ex. Grande Punto Driver

                Коментар


                  #9
                  От универсалните катализатори съм гледал само на Polmostrow, нямам мнение дали ще изтрае и какво му е качеството, но катализатора е без прилежащите тръби към колектора и гърнетата отзад съоветно и планките за свързване ги няма(за разлика от оригиналния).Така че ще пада едно заваряване и пасване, а както много пъти съм се убеждавал заварките по една изпускателна система са най-слабото и място и след време заминават.Аз съм се ориентирал към поръчка на катализатор от една испанска фирма AS-SLр 340 лева с доставката на катализатора, но си е същия като оригиналния.http://www.as-sl.com/car-sound/ficha...&ma=10&md=1302
                  Carozzeria Touring, Milano
                  Fiat 124 Touring - моята следваща кола

                  Коментар


                    #10
                    Според мен универсалния ще свърши работа. Поне докато продадеш колата.Мисля че след време ще направят завод тук за рециклиране на стари катализатори.Аз това чакам. Или пък изкупуване и продажба на нови.
                    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                    Коментар


                      #11
                      GTipo написа:
                      Според мен универсалния ще свърши работа. Поне докато продадеш колата.Мисля че след време ще направят завод тук за рециклиране на стари катализатори.Аз това чакам. Или пък изкупуване и продажба на нови.
                      Хайде де, какво чакат?! Да го дигат тоя завод

                      Коментар


                        #12
                        Tornado написа:
                        Забравих да спомена че дизелите не съм сигурен но май не са с катализатор а някакъв филтър подобен на катализатора за твърди частици пак повтарям не съм убеден за това.
                        Мисля, че филтърът за твърди частици /FAP/ при дизеловите коли е нещо съвсем друго и ДОРИ не всяка кола произведена 2006г го има.Имат го някои от моделите на PSA,TOYOTA и съвсем новите FIAT.Примерно малко от количките клас "B" го имат.Не се среща при Пежо 206,TOYOTA YARIS и др.При по-високите класове е по-разпостранен...AVENSIS,P-307,C-4.Но при PSA е свързан с поддръжка.. т.е. доливат се някакви течностти в отделно казанче и т.н.Така, че обикновения дизелов катализатор /аз също го имам в Пунтото/ няма FAP- филтър за твърди частици.
                        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                        Коментар


                          #13
                          Re: Универсален катализатор

                          Tornado написа:
                          Питам всички колеги какво ви е мнението за катализатор нов универсален за 150 лв.Ще върши ли работа то е ясно че няма да има същия пробег.
                          Ето нещо интересно , касаещо катализаторите:http://emk-33.com/www/index.phpПравим преработка на ауспухови системи!Даже правим и нови такива,красиви системи, за което имаме фабрика м Костинброд:http://www.emk-33.com/gallery2/main....23Нашите ауспуси , често са по красиви от хората:http://www.emk-33.com/gallery2/main....2_itemId=16882

                          Коментар

                          Working...
                          X