Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто прегрява

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто прегрява

    Здавейте колеги,вчера направих едно двудневно тричпе София-Пазарджик-София и бях неприятно изненадан от Пунтото ми. Колата е Пунто мк1 1,1 мотор с газ. Още с последните километри по Цариградско шосе ми направи впечатление че стрелката за температурата доста бързо загря, но беше топличко навън и си казах че може да е от това. Докато стигнах отбивката за Вакарел (около 20-25км от София) стрелката притеснително се качи на горе. Преди съм имал проблем с тапи на блока и знам че ако има загуба на антифриз сигурно парното ще духа студено. Пуснах парното, но си духаше доволно горещо, все пак стрелката беше на няколко милиметра от това да влезне в червеното. И така спрях колата, отвярам капака нивото на антифиза е на чертичката на максимум, перката въртеше, натиснах всички маркучи за да видя дали е отворил термостата и всички маркучи бяха с еднаква температура. Също така ги стисках да видя дали не е надула маркуч вследствие на влязъл въздух в системата, но бяха меки както обикновено. И подължих си по пътя, но стрелката вече критично започна да влиза в червено, при положение че перката върти и карам със 110 км/ч и би трябвало въздушната струя да минава доста бързо през радиатора. Сетих се да пусна на максимална скорост перката на радиатора и температурата доста бързо започна да пада, но температурата навън беше над 30 градуса не ме питайте как съм карал от Вакарел до Пазарджик. Преспах там, днес преди да тръгна пак погледнах по системата, няма никакви симптоми за какъвто и да е проблем, тръгнах обратно за София и след 20-30 км пак същия проблем до София на парно се прибрах и я оставих пред блока. Посъветвайте ме на къде да се насоча моля.П.С. След като влязох в София и карах със скорост около 50-60км/ч и пуснато парно на максимум, стрелката падна до нормална температура която е няколко милиметра под средната чертичка.
    BMW E46 coupe
    Fiat Punto 1.1 LPG - ex

    #2
    от комп. можем само да гадаем.антифриза съскаше ли,т.е загрял ли е до температура 100гр.има ли промяна в работата на мотора и неговата мощност.и последно внимавай,да не я прегряваш,че тези мотори духат лесно гарнитури

    Коментар


      #3
      Първо виж дали надуват мъркучите(твърдяват),преди да я подкараш, пипни за да определиш след това колко се са втърдили. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Значи ако малко се са втвърдили, е нормално, изключваме гарнитура да е заминала.Второ, радиатора отпред доколко е чист,ако има много мизерия от комари ,мухи ,пеперуди и прочие, една параструйка на слабо пръскане ,е не е зле да го измиеш,защото и това фактор за не доброто охлаждане.И последното което трябва да търсиш причина, е термостата.Може да не отваря напълно, и още един фактор който също не е за изключване, е водната помпа, ако е заминала турбинката която циркулира охладителната течност, също влияе, но там ще бъде последното място за проверка.Горе долу така трябва да подходиш ,при решаването на проблема с охлаждането.ПП: Забравих да спомена, че също може да окаже влияние и изпарителя на газта,ако не е добре монтирана . :D Всичко това се процедира в тази последователност, при условие че добре е обевъздушен двигателя(няма никъде въздух).
      Fiat palio 1.7td

      Коментар


        #4
        Може датчика който дава информация на стрелката да се е сбъглясал.
        Fiat Tipo
        Corsa b комби !

        Коментар


          #5
          Щом при такава въздушна струя не си охладил, а при пускане на другия радиатор да охлажда, температурата е спаднала значи само едно, задръстен воден радиатор и след миене ще се оправят нещата, но това е само ако всички други неща дето си ги описал горе са верни.
          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

          Коментар


            #6
            Ако си с обикновена газова, виж дали нямаш скъсана мембрана и дали не надува газ в охладителната система.

            Коментар


              #7
              Благодаря за отговорите колеги, мисля да обезвъдуша наново и да видя дали самия радиатор не е запушен отвътре, защото антифриза ми е доста мътен и може би има някаква гняс в радиатора. Иначе другите неща, които ме посъветвахте сръвнително скоро съм ги сменял (мембрани , термостат, датчик и маркучите със сигурност не ги надува), но ако не се орпавят нещата започвам по смисъка. Благодаря, като остановя от какво е ще пиша пак.
              BMW E46 coupe
              Fiat Punto 1.1 LPG - ex

              Коментар


                #8
                кола

                Виж като обезвъздушаваш и при изпарителя да няма въздух да загрее колата и тогава пусни и парното То няма какво друго освен радятора и термостата да правят проблем е в краен случай и водна помпа ама това е най накрая.
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9
                  Щом перката върти значи колата е обезвъдушена, измии си радиатора от вън.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Точно зачетох тази тема и една кола на улицата пред офиса се запали! За съжаление цялата предница изгоря. Поне 5 пожарогасителя заминаха и продължи да гори, пожарната дойде сравнително бързо, но колата според мен за нищо не става.....дано да има каско човека!
                    Punto 2003 / 1.3 MultiJet Engine / 75 HP

                    Коментар


                      #11
                      Мерси колеги за идеите и мненията, оказа се че проблемът е бил в блокирал полу-отворен термостат, вселдствие на което не е могла да циркулира достатъчно бързо водата през системата и затова се е стигнало до прегряване. На този етап разкарах патрона от термостата и карам без термостат (позлвам само алуминиевия корпус за да има къде да мушна маркуча), а другата седмица ще купя нов термостат и ще го сменя, че така не може да загрее колата и май разхода ще се вдигне бая, а и да е готова за зимата. Благодаря отново за съветите. ПС: този термостат го взех от един хвален тук във форума магазин в центъра на София (само за фиат и алфа продават части там), като този термостат ми беше продаден за оригинален и работи не повече от 3-4 месеца (доколкото помня края на януари го смених). От същия този магазин взех свещи НЖК също уж оригинални не знам си какви и те доста зле работиха и след 2 месеца ги смених с вече наистина истински НЖК и нямах повече проблеми със свещите.
                      BMW E46 coupe
                      Fiat Punto 1.1 LPG - ex

                      Коментар


                        #12
                        Fiat palio 1.7td

                        Коментар


                          #13
                          Emo91 написа:
                          Мерси колеги за идеите и мненията, оказа се че проблемът е бил в блокирал полу-отворен термостат, вселдствие на което не е могла да циркулира достатъчно бързо водата през системата и затова се е стигнало до прегряване. На този етап разкарах патрона от термостата и карам без термостат (позлвам само алуминиевия корпус за да има къде да мушна маркуча), а другата седмица ще купя нов термостат и ще го сменя, че така не може да загрее колата и май разхода ще се вдигне бая, а и да е готова за зимата. Благодаря отново за съветите. ПС: този термостат го взех от един хвален тук във форума магазин в центъра на София (само за фиат и алфа продават части там), като този термостат ми беше продаден за оригинален и работи не повече от 3-4 месеца (доколкото помня края на януари го смених). От същия този магазин взех свещи НЖК също уж оригинални не знам си какви и те доста зле работиха и след 2 месеца ги смених с вече наистина истински НЖК и нямах повече проблеми със свещите.
                          Емоо моита се отели така още като я купих издъхна на нова загора в движение ... Зимата ше ти студено доста без термостат ... А иначе няма прегряване брат , последно преди два дена ходих до Равда по магистралата , педала в пода опрян 150 на километража ама с 15ките знаеш .че вероятно е било 165-170 ... Няма Аудита няма Бмвта на слалом между тях и няма мърдане на стрелката на температурата , оборотите 5000 :Д ... и бооооооооооооооооооооо гърнето ми продъни главата отново
                          >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                          Коментар


                            #14
                            кола

                            То се продава и само патрон за термостат Може да пробваш дали работи като го сложиш в топла вода
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #15
                              От къде мога да купя само патрон ? Доколкото видях в самия корпус няма какво да се е повредило, така че май само патрона е за смяна ?
                              BMW E46 coupe
                              Fiat Punto 1.1 LPG - ex

                              Коментар

                              Working...
                              X