Аха значи ясно не гасим веднага за да охладим маслото а не турбото и оборотите не са 50-80000 а 15-25000.Затова е и масления радиатор да охлажда маслото което маже втулките на турбото.иначе няма какво да им охлаждаме на някакви си перки/турбинки две на брой//И във тая връзка колко пъти сте си измили радиаторите на паросттруйка обратно на посоката на въздуха между ламелите или само си мислите че охлаждате нещо.Сори ако бъркам някъде поучете ме с книги и факти.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Bravo 1.6/16V vs. 1.9JTD
Collapse
X
-
Tornado написа:... и оборотите не са 50-80000 а 15-25000...A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Съгласен съм за оборотите и се извинявам намерих си изчерпателен материал.етоТова представлява - 2 турбини на една ос- едната страна е скачена за изходящия колектор (горещата страна), а другата е скачена за входящия колектор и помпата за въздух във въздухозаборника на автомобила (студената страна). Изходящият колектор е стеснен в даден участък с цел да се качи скоростта на изгорелите газове, за което също допринася и факта, че са много близо до изходните портове на двигателя .На този поток е изложена малката турбина. Горещите изгорели газове звъртат тази турбина от 80000-100000 оборота, при което голямата турбина от другата страна на общата им ос постига максимално налягане на въздуха. При тези обороти е невъзможно лагер да издържи и затова оста на турбокомпресора "се дави " в масло- което почти винаги е маслото на двигателя- рядко маслото е отделно. Затова и е много важно за коли с такъв компресор да се сменя маслото редовно- иначе турбината изгаря... важно нещо е също ,че този вид автомобили често имат и маслен радиатор, за да се охлаждат не толкова заради двигателното масло, колкото за турбината. Понякога се използва и турбо-таймер които оставя колата да работи между 2 и 3 минути след изключването и за да мине охладенотo масло през турбината, която не работи, за да не се възпламени тънкият слой масло ,в които плуват осите. Затова съветът на мен и моят екип е след като сте решили да изпитате въжможностите на вашият автомобил, е да намалите скоростта и да направите няколко леки кръгчета за отмора с минимална скорост!И нека обобщим- безплатна мощност без да доплащаме или нещо друго , само изгорели газове ! Но както всичко хубаво и това не е напълно идеално: за да се достигнат високи обороти, турбината трябва да работи с много горещи изгорели газове, а за да се получи това, трябва да се развие висока скорост.Постига се, като турбината се слага по-близо до двигателя, а не по-назад. Това се прави с цел да се намали сечението на колекторите. Така се достига и високата скорост. Веднага изникават проблеми: турбината се нагрява, следователно нагрява въздуха, който е в двигателя.А колкото по-горещ въздух , толкова по-малко кислород, малко кислород- малко гориво. Но гениалните мозъци са се погрижили и за това - измислили са интерколера (въздушен радиатор), който охлажда въздуха, минаващ през него, след което влиза в двигателя. Това дава допълнителна мощ на турбината - радостна новина за търсачите на силни усещания. Другият начин е да се използват инжекциони ,впръскващи вода, за да се охлади въздуха в допълнителните радиатори, поставени на места, имащи достъп за въздух.Затова тези автомобили имат малки и симпатични въздушни резервоарчета. Друг проблем на турбините е тяхната инертност и зависимост от оборотите на двигателя. 80 хиляди оборота са си много време, а това време е нужно на турбината, за да възпроизведе достатъчно налягане.Това време е известно като "турбо закъснениеFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
И това е доста изчерпателно.http://www.rally-club.net/articles/t...D1%80%D0%B8%22Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Цени на турбокомпресори
GARRETT GT1544 Цена 1069.56 лв. Brava/Bravo/Marea - 75HP 1.9L D 182A8.000 98-00 GT1544 700999-1 46514478 GARRETT GT1544H Цена 1117.52 лв. Brava/Bravo/Marea - 105HP 1.9L D M724MT 99-02 GT1544H 701370-1 46750783Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Това обяснение с турбината мезаинтересова много, особеномомента с изгорелите газове, които, ако са със затруднено излизане (поради запушен катализатор) може би ще се явяват като спирачка за турбото и то няма да развива оборотите, които са нормални. Това много ме замисли и до няколко дни ще ходя да го махам тоя катализатор.За амортисьорите:Не са много скъпи - преден газов Виктор или АЛ-КО 98 лв., задни АЛ-КО 50-60 лв.
Коментар
-
Re: Цени на турбокомпресори
Tornado написа:GARRETT GT1544 Цена 1069.56 лв. Brava/Bravo/Marea - 75HP 1.9L D 182A8.000 98-00 GT1544 700999-1 46514478 GARRETT GT1544H Цена 1117.52 лв. Brava/Bravo/Marea - 105HP 1.9L D M724MT 99-02 GT1544H 701370-1 46750783
Коментар
-
Искам да благодаря на всички с полезната информация която ми (ни) дадоха вие сте страшни пичове още веднъж благодаря това доста ме улесни за избора на 1.9 JTD явно това ще е машината.Само НЕ разбрах какво става с турбото след 150-те хил.км?Има ли някакви признаци по които да се усеща известно време преди то да "сдаде багажа"(ако мога така да се изразя?Живота и свободата си заслужава този,който всеки ден се бори за тях.
Обичам Родината,мразя държавата!
Коментар
-
Това налягане в турбото предполагам е желателно да се провери и преди покупката на колата,още с диагностиката на двигателя?Преди малко гледах едно HGT в какво се състои разликата между него и JTD,кой е по-добрия двигател?Живота и свободата си заслужава този,който всеки ден се бори за тях.
Обичам Родината,мразя държавата!
Коментар
-
Tова налягане в турбото предполагам е желателно да се провери и преди покупката на колата,още с диагностиката на двигателя?Към какви стоиности е нормално да варира?Да сега му видях характеристиките(на 155 коня двигателя) и определено има какво да се видиЖивота и свободата си заслужава този,който всеки ден се бори за тях.
Обичам Родината,мразя държавата!
Коментар
-
Не всеки продавач ще се съгласи да се пипа така турбото. Обикновено е достатъчно да се погледне около турбината и въздуховодите за следи от масло по снадките и течове като цяло. Леки омаслявания по въздуховода непосредствено след турбото са нормални съм чувал, а и на всяко турбо, което съм виждал го има_______
146 JTD
Коментар
-
Ето и кординатите сърфирайте в гугъла и всичко ще намеритеhttp://www.topspeed.bg/catalogue.php?cid=171Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар