Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Bravo 1.6/16V vs. 1.9JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Bravo 1.6/16V vs. 1.9JTD

    Поразрових се из форумите и засега съм се спрял на Браво,но с какъв двигател да бъде 1.6 16V или 1.9 JTD?Знам,че тази тема може да породи доста спорове затова моля обяснете ми плюсовете и минусите на тези двигатели(и моля говорете само с факти ).
    Живота и свободата си заслужава този,който всеки ден се бори за тях.
    Обичам Родината,мразя държавата!

    #2
    Точно това сравнение няма да породи спорове, тъй като съпоставяш двигател от едно поколение спрямо двигател друго поколение. Ако очакваш спор тип бензин VS дизел, поне сложи от другата страна TD100 за да стане спора лют, иначе мисля, че всички ще признаят, че в твоя случай трябва да избереш JTD, освен ако нямаш някакви лични съображения и предпочитания...
    FIAT Marea 1.9 JTD HLX

    Коментар


      #3
      Ами засега съм се насочил към дизела,но имам някои опасения-чувам,че на 150хил.км имало някакъв проблем с турбото-вярно ли е?евентуалната му по-скъпа поддръжка(доколкото знам маслото се сменя на всеки 7-8хил.км,защото то охлажда и турбото).Очаквам отговори на тези въпроси от хора,които имат пряк поглед върху нещата Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
      Живота и свободата си заслужава този,който всеки ден се бори за тях.
      Обичам Родината,мразя държавата!

      Коментар


        #4
        Еми, аз съм с 1.9 JTD двигател. По-често се сменя маслото, но незнам някой да рискува да си сменя маслото на повече от 10к независимо дали е на бензин или дизел. За други проблеми незнам.. надявам се и да нямам Нормално по-нов автомобил/платформа/двигател излиза като подръжка по-скъпо, но като цяло по-рядко се троши... Нещата са строго индивидуални... може това JTD да е разбито от каране... а бензиновия да е запазен много или пък обратното. Няма как да ти препоръчам едното или другото - може да решиш да слагаш газ (в случая най-добре ако е на газ да е газов инжекцион)... от тук цената, т.е. фактора кога и дали ще го изплатиш, как и колко ще караш, изобщо 1000 фактора.Ако говорим чисто технически JTD е по-добрия и модерен двигател... всичко останало е личен избор.
        FIAT Marea 1.9 JTD HLX

        Коментар


          #5
          Колkо по-често е това(на колко хил.км и каква сума ще ми излезе със смяната)?За това,че новата кола се троши по-малко си прав-всичко е строго индивидуално и за това ще бъда МНОГО взискателен като ходя да ги гледам(като стана на въпрос дайте няколко съвета при покупка на дизел и по-конкретно JTD).Но съм доста разочарован Yellow_Flash_Colorz_PDT_32 от малкото избор който се предлага и от някой доста понадути цени.
          Живота и свободата си заслужава този,който всеки ден се бори за тях.
          Обичам Родината,мразя държавата!

          Коментар


            #6
            iakudza написа:
            Колkо по-често е това(на колко хил.км и каква сума ще ми излезе със смяната)?За това,че новата кола се троши по-малко си прав-всичко е строго индивидуално и за това ще бъда МНОГО взискателен като ходя да ги гледам(като стана на въпрос дайте няколко съвета при покупка на дизел и по-конкретно JTD).Но съм доста разочарован Yellow_Flash_Colorz_PDT_32 от малкото избор който се предлага и от някой доста понадути цени.
            Макар, че Пунтото ми е атмосферен дизел от 2001г, все-пак ще изразя някакво становище.Относно честотата за смяна на маслата това си е абсолютно индивидуален избор и всеки би трябвало да го разбира в контекста на начина на ползване на колата.Моите ИЗМИНАТИ 6000 км като МОТОЧАСОВЕ,според мен се равняват на 12 000 км изминати при други условия, дълъг път и т.н.Именно затова аз съм си избрал да сменям маслото на 6500-7000 км вместо на показани по километраж 10 000 км и мисля, че не бъркам.Смяната на маслото,маслен филтър, нафтов филтър според мен ще ти излиза около 100-110лв. Качествено масло 5 л, минимум 60-70 лв, качествен маслен филтър минимум 15 лв и качествен нафтов филтър минимум 15-20 лв.Аз поне с всяка смяна на маслото сменям и горивния /нафтовия филтър/.Под качествено масло разбирам CASTROL,MOTUL,ELF,MOBIL, SELENIA WR DIESEL /5W-40,тя е по-скъпа ,но точно препоръчваната за JTD/, минимум 10W-40.Турбото вече си е КОНСУМАТИВ и живот от 150 хиляди километра изобщо не е малко... справка другите автофоруми и особено тези в които се пише за по-новите VW и PEUGEOT/CITROEN.По скромните ми наблюдения RENAULT,TOYOTA и FIAT като ,че ли имат по-малко ядове.Дано съм бил полезен.Успех и късмет в избора... той ще ти е нужен!
            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

            Коментар


              #7
              Благодаря ти за ценните съвети.Искам да попитам вярно ли е,че след като колата(1.9 JTD) е карана по-продължително време с повече от 2000 оборота е добре след като спре да поработи около 1 минута ,за да може маслото да охлади турбото?
              Живота и свободата си заслужава този,който всеки ден се бори за тях.
              Обичам Родината,мразя държавата!

              Коментар


                #8
                iakudza написа:
                Благодаря ти за ценните съвети.Искам да попитам вярно ли е,че след като колата(1.9 JTD) е карана по-продължително време с повече от 2000 оборота е добре след като спре да поработи около 1 минута ,за да може маслото да охлади турбото?
                Не само за този двигател, за всеки мотор с турбо!!!!! Точно така, маслото да охлади турбото и тогава гасиш.А каква е комбинацията от некачествено масло и горещо турбо, патилите знаят.
                SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                Коментар


                  #9
                  Тъй като досега не съм карал дизел какво друго трябва да знам?И по-специално за JTD какви особености има?
                  Живота и свободата си заслужава този,който всеки ден се бори за тях.
                  Обичам Родината,мразя държавата!

                  Коментар


                    #10
                    iakudza написа:
                    Тъй като досега не съм карал дизел какво друго трябва да знам?И по-специално за JTD какви особености има?
                    Ами какво, нищо особено...дизелът като общо е по-безпроблемен мотор в експлоатацията, стига да зареждаш с качествено гориво и навреме да сменяш маслото.Има колеги с JTD, но не са се обаждали със сериозни проблеми за разлика от бензиновите, на които всеки втори е с проблем с ламбда сондата, всеки трети с датчика на "Хол" /лично тоя не го познавам, не е идвал на никоя от срещите....Хол де,/ и всеки четвърти си мени оборотите на празен ход.... а, забравих, всеки пети като отива към светофар и си махне крака от газта, колата гасне.... А ВСЕКИ ПЪРВИ СЕ оплаква от ГОЛЕМ разход на бензин и ГАЗ!!!! Ский ся как ще ме накацат като лешояди на мърша..., като изтребители пътнически боинг!!
                    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                    Коментар


                      #11
                      Аз миналата зима сменях термостат.. (оригинален Behr - 74лв), но кой ли не е сменял... Нищо сериозно за сега не съм пипал по колата и се надявам да не се налага.Всеки по-нов дизел си иска добро масло и качествено гориво... Това, че горивото е по-качествено (скъпо) не трябва да те плаши, тъй като е малко по-икономично (ефективно) и реално погледнато разхода (като пари за км) е същия...
                      FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                      Коментар


                        #12
                        За проблемите с турбото съм чувал, че произтичат най-често от ненавременна смяна на маслато от предишните собственици. Нормално, ако се сменя на МАКСИМУМ 10,000 км и се ползва качествено масло, турбото тярбва да държи доста повече от 150 хил км. Други особености на този двигател май няма. Всичко останало си е като при всеки един дизел. Не на последно място е и динамиката на автомобила с JTD двигател За разход няма какво да говорим
                        _______
                        146 JTD

                        Коментар


                          #13
                          Ще се обосновете ли как маслото по точно охлажда турбото и защо се гаси малко по късно след като сте спрели,че аз май съм чел други неща ако може малко инфо за да може всички с дизел да разберат защо е така.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            Tornado написа:
                            Ще се обосновете ли как маслото по точно охлажда турбото и защо се гаси малко по късно след като сте спрели,че аз май съм чел други неща ако може малко инфо за да може всички с дизел да разберат защо е така.
                            Турбото се задвижва от изгорелите газове на двигателя и се развърта до екстремни обороти... някъде съм чел, че до около 50-80 000...осемдесет хиляди!! Малко вероятно е на тези температури и обороти да издържи лагер затова обикновено се ползват втулки и оси които са в маслена баня... маслото от мотора.Доста турбо мотори ползват и маслени радиатори главно с тази цел да охлаждат маслото и от там втулката и оста на турбото.Поне масленият филтър трябва да е във водна баня /водата от двигателя/, служеща да изравни температурите на маслото и водата... и от там да помогне за по-бързото охлаждане на турбото.В тези зони на оста и втулката, температурата на маслото достига до 400-500 / не е правописна грешка/ градуса и се сещаш какво ще стане ако маслото е МИНЕРАЛЕН СУРОГАТ... просто ще се отложи във вид на КОКС върху оста на турбото и после "СЕРИ СЕ В НЕГО"!Някои по-нови и скъпи турбомотори имат и т.нар."турботаймери", които след изключването на контакта, мотора работи още няколко минути за да може вече поохладеното масло да охлади и турбината и за да не може тъничкият слой масло да остане върху оста във вид на нагар и кокс.Е това е смисълът!
                            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                            Коментар


                              #15
                              Е явно излиза както съм се убедил лично и МНОГОКРАТНО всичко опира до поддръжката А какво става с турбото след 150хил.км Ново ли(цена) или може да се рециклира?Как е по ходовата част самия автмобил(надеждност имам предвид)?И как са цените за евентуален ремонт(амортисъори например)?
                              Живота и свободата си заслужава този,който всеки ден се бори за тях.
                              Обичам Родината,мразя държавата!

                              Коментар

                              Working...
                              X