Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна термостат Пунто 1.1 /94 г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна термостат Пунто 1.1 /94 г.

    Здравейте, купих си термостат за Пунто 1.1 94 г. на фирма BEHR и смятам да си го сменя сам, към него има и гарнитура. Искам да питам знаещите дали е необходимо слагането на термоустойчив силикон или само с гарнитурата (и ако е само гарнитурата трябва ли да я правя нещо предварително или както си е така направо да я слагам) ще е достатъчно за да уплътни и да не протече и ако има някакъв засукан проблем около тая смяна да сподели преди да съм се захванал?
    Пунто 1.1 1994 г.

    #2
    Ами поне при мен нямаше никакви особености... сваляш стария, хубаво почистваш остатъците от старата гарбитура (аз с бензин и парцал го направих), сложих си новата гарнитурка, термостата и вече 2г няма проблеми... Чувал съм, че не е хубаво да се маже гарнитури за водни съеденения с масло... А за силикон... ами според мене няма нужда, но ако има някакви дълбоки одрасквания (някой чегъртал с отвертка например ) или пък по-натам нещо протече - тогава.
    Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
    --- в сърцето завинаги... ---
    Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

    Коментар


      #3
      Слагай смело колега и не се тревожи-елементарна операция е-не иска майсторлък а и е на хипер лесно место :D
      Fiat Punto 1.1моно 95г.-Няма го вече
      Alfa Romeo 146 1.9JTD 99г.
      Alfa Romeo 155 1.7TS 93г.

      Коментар


        #4
        Re: Смяна термостат Пунто 1.1 /94 г.

        mmony написа:
        Здравейте, купих си термостат за Пунто 1.1 94 г. на фирма BEHR и смятам да си го сменя сам, към него има и гарнитура. Искам да питам знаещите дали е необходимо слагането на термоустойчив силикон или само с гарнитурата (и ако е само гарнитурата трябва ли да я правя нещо предварително или както си е така направо да я слагам) ще е достатъчно за да уплътни и да не протече и ако има някакъв засукан проблем около тая смяна да сподели преди да съм се захванал?
        От силикон няма никаква нужда. Аз намазах гарнитурата съвсем леко с грес, или масло както е казал колегата преди мен.Няма никаква философия в процедурата
        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

        Коментар


          #5
          Току що се връщам. За съжаление само до половината я свърших и стана тъмно. Дотук разглобих стария и няма да се учудя ако е бил оригиналния. От едната страна има щампа FIAT Lancia. Изглежда наред, затворен е. Ама явно пружината е мека или не знам, много лесно се натиска с пръст да отвори. Новия е почти невъзможно по тоя начин. Ама така или иначе съм купил нов и ще го сменям - имаше всички признаци на постоянно отворен - веднага загряват маркучите без никакво време закъснение и като загрее перката се включва за много кратко минута най много и спира... Неприятната изненада (на мен все такива ми се случват че на единия болт (по достъпния за щастие) се скъса главата и след няколко минути псуване и шашкане и с една допълнителна гайка успях да го разклатя и развия и после добре почистих от старата гарнитура и се стъмни. Утре ще довърша. Предполагам че няма да има изненади и новия ще си работи нормално.
          Пунто 1.1 1994 г.

          Коментар


            #6
            mmony написа:
            Току що се връщам. За съжаление само до половината я свърших и стана тъмно. Дотук разглобих стария и няма да се учудя ако е бил оригиналния. От едната страна има щампа FIAT Lancia. Изглежда наред, затворен е. Ама явно пружината е мека или не знам, много лесно се натиска с пръст да отвори. Новия е почти невъзможно по тоя начин. Ама така или иначе съм купил нов и ще го сменям - имаше всички признаци на постоянно отворен - веднага загряват маркучите без никакво време закъснение и като загрее перката се включва за много кратко минута най много и спира... Неприятната изненада (на мен все такива ми се случват че на единия болт (по достъпния за щастие) се скъса главата и след няколко минути псуване и шашкане и с една допълнителна гайка успях да го разклатя и развия и после добре почистих от старата гарнитура и се стъмни. Утре ще довърша. Предполагам че няма да има изненади и новия ще си работи нормално.
            Показателно е че е отворил чак когато се загрее маруча на изхода от радиатора, този долу. Горния се загрява доста преди да отвори големия кръг.При мен отваряше рано, на около 50-55 градуса. Явно е омекнала пружината.Сменяй и не му мисли.БТВ за колко пари купи твоя?За темпрата бях доста изненадан от цената, май около 70лв беше. Не че Христо ми го е продал скъпо, просто не са евтини. За сравнение в магазин един тип си купи термостат за голфетката с/у 15?!? лв. Е, вярно е че спомена за 3 бр. за наколко месеца, ама... Корекция: 53лв е бил от hit-ko, предполагам че по "Симеон" е бил по-скъп.
            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

            Коментар


              #7
              mmony написа:
              ....Неприятната изненада (на мен все такива ми се случват че на единия болт (по достъпния за щастие) се скъса главата и след няколко минути псуване и шашкане и с една допълнителна гайка успях да го разклатя и развия и после добре почистих от старата гарнитура и се стъмни. Утре ще довърша. Предполагам че няма да има изненади и новия ще си работи нормално.
              Извадил си страшем късмет... на моето уно така един некадърен майстор скъса болта на термостата и то вътре... на всичкото отгоре ми каза "карай то може и така с един болт"... и аз наивника му повярвах ( това в далечната 1999, м. Ноември). После като протече с друг майстор се наложи едва ли не да извадим двигателя, да разпробием счупения вътре болт и после навихме шпилки с гайки... и до ден днеше бащата си го кара така.
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
              Fiat Linea 1.3 Multijet'08
              Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
              http://forum.fiat-bg.org

              Коментар


                #8
                Купих BEHR за 22 лв. комплект с гарнитурата в маг.Косер (гр.Стара Загора). В другите магазини имаше от ония френските Vernet по 17 лв и без гарнитура в кутията. Ама понеже тук никой не ги препоръчва си купих BEHR.
                Пунто 1.1 1994 г.

                Коментар


                  #9
                  mmony написа:
                  Купих BEHR за 22 лв. комплект с гарнитурата в маг.Косер (гр.Стара Загора). В другите магазини имаше от ония френските Vernet по 17 лв и без гарнитура в кутията. Ама понеже тук никой не ги препоръчва си купих BEHR.
                  То аз с моя късмет... Все едно поливам ролс-ройс а не 12 годишна темприера Ето го моя, също като другите Както и да е, успех утре.
                  I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                  Коментар


                    #10
                    Благодаря за пожеланието, ама ти не си видял: колата е Пунто 1.1 94 г. термостата е съвсем прост и малък. Не е като твоя и е само с един маркуч и е само един кръг май. Затова е евтин а твоя е по сериозен и цената му сериозна. Така че споко. Щом си го взел от Хитко дотук което съм прочел за него може да си сигурен че ти го е дал на съвсем реалната му цена че може и под тая която нормално се купува и не е менте.
                    Пунто 1.1 1994 г.

                    Коментар


                      #11
                      Знам че е така, шегувам се...
                      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                      Коментар


                        #12
                        Аз моя го взех 9лв-защото пазих стария корпус и пухнах само това с пружинката вътре
                        Fiat Punto 1.1моно 95г.-Няма го вече
                        Alfa Romeo 146 1.9JTD 99г.
                        Alfa Romeo 155 1.7TS 93г.

                        Коментар


                          #13
                          термостат

                          аз също си го смених сам сложих само гарнитурата от комплекта но нещо не стига сълзи като се натовари може би да трябва да се повтори операцията но с нова гарнитура .
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар

                          Working...
                          X