Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Маслен сепаратор на стило 1.9jtd 16v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Маслен сепаратор на стило 1.9jtd 16v

    Здравейте колеги! От скоро съм собственик на стило 1.9jtd 16v. От скоро започна да се появява надпис Low oil pressure, изчетох темите във форума, но като, че ли никой не е намерил решение на проблема. Искам да ви попитам възможно ли е въпросното съобщение да се появява заради запушени маслопроводи към масления сепаратор. Питам защото от търбичката където е щеката за мерене на масло има картерни газове, не знам нормално ли е, но при предишната ми кола Мареа ТД100 такива газове няма или и да има те са много малки и въобще не могат да се сравянт с тези на стилото. Масления сепаратор на стилото е омаслен. Има ли нещо в този сепаратор което да създаде проблем, ако го сваля и започна да чистя. Извинявам се, че не мога да приложа снимки, но фотото ми не е в мен, за това мога да приложа само част от ръководството за да добиете представа за какво говоря. Става дума за номер 6 от въпросното ръководство, мястото е много забито и ще трябва доста лежане тъй като за момента не мога да ползвам подемник. Благодаря !
    Прикачени файлове

    #2
    Този надпис означава ;Ниско налягане на маслото: и няма нищо общо с вентилацията.Надписа може да се появи когато компа загаси мотора при дефектиране на датчик или друга повреда.Разкачи и почисти всичко и сменяй често маслото за да се прочисти двигателя.Ако след това продължава да духа през щеката за маслото нещата отиват към ремонт на мотора.Трябва да провериш и налягането на маслото.
    Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

    Коментар


      #3
      Извинявам се със забавянето на отговора. Така, по темата вече, проблема вече го няма, явно лоша връзка след като размърдах буксата и всичко си дойде на мястото. Чета по темите, че се запушва маркуча които идва от масления сепаратор за да не вкарва масло в смукателния тракт и да не цапа дебитомера. Аз също реших да го правя това нещо, но реших първо да видя какво е налягането на въпросните газове. Налягането им е доста голямо и като задържа с ръка маркуча и го пусна изпуска доста голямо налягане. Не знам дали е удачно да го правя за да не се потроши двигателя. Въпреки че ми се иска да го направя защото ми омасялва доста дебитомера и колата спира да върви както трябва малко ме е шубе да го направя с цел да не строша нещо. Очаквам и вашите мнения за това какво може да се случи, ако затапя въпросния макруч и дали има опасност за двигателя.

      Коментар


        #4
        Недей да запушваш вентилацията,това не е добре за мотора.На някои колеги им липсва резонаторната кутия под въздушния филтър и затова запушват маркуча към нея,но никой не запушва маркучите за вентилацията.В капака на клапаните трябва да има клапан,който регулира вентилацията при високи обороти/ако не е махнат/ и го промий.Въобще промий цялата система за вентилиране и напарави няколко по чести смени на маслото за да почистиш и двигателя.Ако след това продължава да духа от пръчката за маслото работата отива към смяна на сегменти в по добрия случай.
        Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

        Коментар


          #5
          Няма да го запушвам. Явно моя сепаратор може нещо да не си върши работата като хората. Някой пробвал ли е да направи по-добър сепаратор от въпросния който е сложен заводски. Идеята е да не вкарва никакви мазнотии в смукателния тракт. При нем се получава така че доста масло се събира в кулера, турбото не хвърля масло. И да при мен също я няма резонаторната кутия. Удачно ли е е да се се изработи някаква резонаторна кутия. Клапана трябва да се намира на отстрани на капачката за наливане на масло. Ако е там свалял съм я да слагам гарнитурка и него го няма. Доста неща и липсват май май като се разрови човек из тоя двигател.

          Коментар


            #6
            то като се стигне до сегмени ще стане една....трябва и ремонт на главата-смяна на гумички,корекция на ъгъла на клапана и леглото,пасване,шлайф на самата глава и съответно нови сегменти на стйност около 250 лв.дано да не се налага да го отваряш мотора

            Коментар


              #7
              Намери от някъде пластмасова кутия с подобен размер/казанче за антифриз или спирачна течност/ и си я възтанови.Предполагам,че няма да се стига до ремонти.Най вероятно жабарите не са сменяли маслото редовно и от там всичко се е задръстило.Няколко смени на маслото по на често и двигателя ще светне.
              Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

              Коментар


                #8
                Маслото беше малко преди да стане истинска грес. С новото масло текна като лейка. Остана само да сменя гарнитура на капак на клапаните. Относно масления сепаратор, може би и заводския да се ремонтира, но има един болт на въпросния които е на страшно неудобно място и си трябва канал. Идеята е да се сепарират всички маслени пари така, че да не попада никаква миззерия между турбото и дебитомера, така ще бъде най-добре. Защото за 2 седмици и в кулера се събира около 100-200млл масло. А дебитомера става целия в масло и колата започва да пуши и умира от страна на вървеж. Четох че не само фиат имат проблем с тези маслени пари и възстановяването на тази система оказва много благоприятно действие на двигателя. Благодаря за отговорите!

                Коментар


                  #9
                  Нищо не пишеш за резонаторната кутия.От нейния маркуч турбото дърпа въздух след дебитомера а това е недопустимо.Трябва да го запушиш,което не е желателно или да възстановиш кутията.Свали сепаратора задължително и го измий.Затапи ЕГР и ще видиш,че маслените пари лека по лека ще изчистят колектора от гняста в него.
                  Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                  Коментар


                    #10
                    Резонаторна кутия как да ти обясня, възстанових я но с преформа(заготовка за пластмасови бутилки в формата на епруветка) пасна като хората, защото беше набит дървен чеп.. Да хвърлям по едно око дали се събира някакво масло. Задължително ще сваля заводския и ще го изчистя, ако може и да се обслужва ще го направя. А между другото вече говорих с един стругар да преправим един сепаратор от друга кола който е доста по-голям и с малко преправяня ще стане и в пъти по ефективен. Като направя всичко ще публикувам снимки и обяснения как какво що. След понеделник ще бъде това. Егр-а го изчистих и стана като нов, мап сензор и него съм чистил и разликата се усети веднага. Не мисля, че ЕГР-а ме бърка толкова колкото дебитомера. Като се зацапа и колата започва да пуши точно като истински дизел . Ако всичко с дебитомера е като хората дори и при рязко подаване на газ се забелязват съвсем малки пушеци. А ако трябва да се вталяваме още този сепаратор освен да втечнява картерните газове трябва и да отделя кондеза от маслото, но първо да орправя сегашните аварии после ще мисля и как да се подобрява.

                    Коментар


                      #11
                      Здравейте колеги! Моята сага с масления сепаратор продължава. Вече съм почти на финала. Изведох картерните газове с един маркуч за 10-ина минути под колата и направих едно кръгче да видя как ще се държи. Като спра по светофарите и ме питат защо пуши толкова. Нормално ли е да има толкова маслени пари във въпросните картерни газове, че за 2 седмици да ми събира приблизително 400 млл масло ? А какво общо има затапването на ЕГР-а с изчистване на мазнотиите от смукателната част на автомобила.

                      Коментар


                        #12
                        Недоизгорялите газове които връща ЕГР системата за доизгаряне се смесват с маслените пари от вентилацията на мотора и започва запушването на смукателния колектор и от там се влошава работата на мотора.Затова се запушва ЕГР системата.На теб щом ти пуши толкова от картерната вентилация нещата не са на добре и работата отива на ремонт на мотора.Все пак провери и турбокомпресора да не надува маслото.Виж дали засмуква от картерната вентилация или маслото идва от него.Не търси проблема в сепаратора а в причините довели до неговото запушване.Огледай и клапана в капака на клапаните.
                        Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                        Коментар


                          #13
                          Ето че вече съм с паралелно свързан сепаратор към фабричния и нещата са положителни. Колата вече си върви като хората в ниските обороти след някой друг ден ще го отворя да видя какво се е сбърало вътре. Отделно, че вече няма черни кълбета дим като подам рязко газ. Всичко си дойде както трябва да бъде. Или аз поне така си мисля. Трубото е ок, няма хлабини проверено е. Клапана в капака на клапаните няма как да го огледам тъй като при мен трябва да се свалят дюзите, а там малко ме е страх да пипам. Защото нямам инструмент, а както знаете той не е от най-евтиния. За тази операция ще я водя на сервиз. Там да ги преслушат тия неща. Пък и да замерят компресията и да кажат какво се случва с двигателя. Казаха ми нещо което не знам истина ли е или не, при пикаеща дюза също вдигало картерното налягане. Ще го вдига ако има заминали сегменти, но пък тогава не би ли трябвало да гори масло. При мен масло не гори. Маслените пари са ми загубата на масло и теч от капака на клапаните. Благодаря на всички за отговорите.

                          Коментар

                          Working...
                          X