Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да сменям ли ролки или не?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Да сменям ли ролки или не?

    Здравейте,Минах вече 60 000 км с въпросните ролки. Преди 10 000 км (4 месеца) ми прескочи ангренажния ремък в резултат на отчупено парче от пластмасовата кутия на ангренажа. Тогава се разминах с 3 прескочили зъба и без поражения. Смених само ангренажния ремък и майстора каза, че ролките са добре.Другите ролки и ремъци не са сменяни също 60 000 км, виене не се чува.Колата се кара 95 % извънградско.Принципно винаги си сменям всичко на 60 000 км, сега почнаха да ми дават разни акъли на 80-90 000 че можело и т.н. Моля дайте съвет дали да сменям или не , само ангренажния ремък съм сменил преди 10 000 км.Поздрави !
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    #2
    Ако искаш да нямаш други поражения си ги смени все пак 60х за едни ролки са доста км
    FIAT TEMPRA 1.6 75HP

    Коментар


      #3
      Всичко е относително, колега. Щом караш само извън града - една и съща ролка ще изкара повече. Ако караше само в града - може и доста по-малко да е. Разликата в пробега може да е 2-3 пъти. Не го приемай като съвет, за да не излезе, че съм ти казал, нещо, а после колата се е скапала, но аз, на твое място - няма да пипна нищо преди 75 000 км с този начин на каране, освен ако не изминат 5 години от смяната. Смених ангренажен ремък и ролки по принуда, докато се чудехме защо колата ми не иска да запали, а бяха на около 55 000. Мога да снимам състоянието на старите за сравнение. Все пак - каквито и съвети да чуеш в тази тема - отговорността си е изцяло твоя. Ти решаваш Вземи предвид и факта, че може да попаднеш на кофти бройки от новия комплект и да се повредят много по-бързо в сравнение с текущите, които е напълно възможно да издържат и 100 000. Има вариант за разглобяване, отваряне, почистване, нова грес, затваряне. Само че повърхността на роките трябва да е перфектна.

      Коментар


        #4
        Като съпоставиш цената на един ангренажен комплект с цената на основен ремонт, мисля че е по-добре да си обслужиш мотора и да си караш спокойно.

        Коментар


          #5
          Аз се извинявам, но не виждам логика в това "Щом караш само извън града - една и съща ролка ще изкара повече. Ако караше само в града - може и доста по-малко да е. Разликата в пробега може да е 2-3 пъти. "Подкрепям напълно мнението на колегата Airfan, допълнено с това "Все пак - каквито и съвети да чуеш в тази тема - отговорността си е изцяло твоя. Ти решаваш. Вземи предвид и факта, че може да попаднеш на кофти бройки от новия комплект и да се повредят много по-бързо в сравнение с текущите"
          Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
          Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
          Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

          Коментар


            #6
            и аз не виждам логика в града или извън.сменяй комплект,че после много боли,а джоба изтънява

            Коментар


              #7
              Логиката е следната: Като караш извън града, се движиш с по-висока скорост, предавката е предимно най-високата за автомобила. Двигателят се върти най-малко пъти по отношение на изминатото разстояние. За да съм по-точен - ако изминеш 100 км за 1 час, двигателят ще направи около 130 000 - 135 000 оборота (Брава JTD). Ако караш в града, скоростта обикновено е 4-5 пъти по-ниска. Да завишим малко и да кажем, че средно в града се движиш с 30 км/ч на трета. На трета предавка двигателят ще се върти с около 1300 оборота. За да изминеш същия пробег от 100 км, ще се движиш 200 минути с 30 км/ч. За това време двигателят ще се завърти 200 * 1300 = 260 000 пъти. Ето ти двойна разлика в работата на мотора за един и същи пробег. Т.е. докато моторът направи 260 000 оборота на пета, извън града - колата ще е изминала двойно разстояние.По принцип такива цикли се усредняват по някаква формула. По подобен начин ти казват и че колата харчи средно 7.2 литра, примерно. Само че то е сметнато с 62 % извънградско и 38 % градско. И за пробега е така - приели са, че определено време караш градско и определено време - извънградско. Само че като промениш това време - нормално е да се промени и цикълът на смяна. Правилно е, по принцип, да се следи когато моторът направи определен брой обороти - тогава да се прави съответната подмяна на консумативи. Ама това е оскъпяване и по-лесно е да се следят километрите.Надявам се, че сега разбирате логиката каква е.

              Коментар


                #8
                Airfan написа:
                Като съпоставиш цената на един ангренажен комплект с цената на основен ремонт, мисля че е по-добре да си обслужиш мотора и да си караш спокойно.
                Напълно подкрепям ! А и практиката го е доказала.
                Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                Коментар


                  #9
                  Благодаря за всички мнения ! Реших да не си правя експерименти, налага ми се да правя преходи по 500-600 км на ден макар и 1-2 пъти седмично, такъв ми е маниера на каране, отделно и жена ми кара колата 1-2 пъти седмично по 40-50 км също извънградско. В града почти не карам - да го кажем така, на 1000 км дали имам и 50 км градско. Въпреки всичко именно поради причината, че не искам някъде да ме остави макарона по път (вече веднъж доживях да ме дърпа голф 2 ) съм решил да сменям всичко от до.Моля да препоръчате какви ролки и какви ремъци да сложа или ако не можете да каже какви да сложа, то препоръчайте какви ДА НЕ сложа! Цената не е от такова значение, но въпреки всичко моля да препоръчате, както най-доброто, така и добро в съотношение качество/цена.Ще сменям всички ролки и всички ремъци (4 ролки и 4 ремъка) . Смятам дори да сменя и сегашния ангренажен ремък, въпреки че е на 10 000 км.Ще бъда благодарен и ако препоръчате и магазин, от който да ги купя (разбира се на мн добри цени). Ще помоля модераторите да не трият препоръки за такива магазини в темата- нека не го приемат за реклама!Днес смених маслото с волф 5в40, последните 120 000 км карах само с 10в40 (различни марки). Ще следя какво е поведението му и ще споделя мнение. Колата по табло е сега на 190 000 км, купихме я преди 6 г и тогава показваше 69 000км.Благодаря предварително !
                  Play Golf ,but not drive golf!!!
                  Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                  C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                  Коментар


                    #10
                    Две неща да отбележа:1. С кой двигател си, че имаш 4 ремъка?2. Смени строго ангренажния, а останалите можеш и по състояние да ги караш.

                    Коментар


                      #11
                      Ангренажен, , на хидравликата, на климатика и на динамото., мотора е 1,6 ако греша за ремъците-грешката е моя.
                      Play Golf ,but not drive golf!!!
                      Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
                      C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

                      Коментар


                        #12
                        Толкова, 1.6 е с 4 ремъка, по един за всеки агрегат. Даже и водната помпа е на външен ремък, не на ангренажния.

                        Коментар


                          #13
                          Даваш я в Тех-Ко и искаш да ти сложат комплект SKF
                          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                          Коментар


                            #14
                            Колега, върни оригиналното заглавие, а този въпррос вече е за нова тема в съответния раздел.

                            Коментар

                            Working...
                            X