Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Каква категория е Фиат Крома

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Каква категория е Фиат Крома

    Привет! Някой може ли да ми каже каква категория се води Фиат Крома комби, моделите след 2005 г. - N 1 или M 1. Въпросът е важен, понеже при кат. N 1 данъкът става пренебрежимо малък за този модел автомобил, независимо, че прескача границата от 74 kW. Пример - за Шкода Фабиа комби се плащат някакви 6 - 7 лв. на година. Ако някой притежава такъв автомобил, моля да сподели какво пише в талона и какъв му е данъкът.
    Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
    Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

    #2
    ми то нали за всяка община е различно.иначе за данъка играят само години,катализатор и киловати/няма комби,няма момби/.аз за 1,4мпи фабия плащам/плащах вече я продадох/ 13,5лв в ямбол като това е половин данък заради катализатора.
    Аз знам, че нищо не знам, но има хора и това не знаят.
    Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

    Коментар


      #3
      За кат. N 1 нещата стоят по друг начин. Примерно двигателят може да е 150 коня, но данъкът няма да е 200+ лева, а се изчислява като някакъв коефициент между собствено тегло и товароносимост. Нещо от този род. Имам колега с такава Шкода и данъкът му е супер нисък, понеже този коефициент е малък. Но производителят има правото да определя коя категория е съответният автомобил. Така в магазина, като са оформяли документите на Шкодата, са я писали N 1, макар че си е чисто пътнически модел. Хюндай ix 20 също го правят този номер. Интересно ми е дали номерът става и с Кромата, понеже си мяза малко на линейка Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
      Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
      Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

      Коментар


        #4
        Колега, може ли с линк към закон/наредба да покажеш къде са описани тези категории и как те влияят при изчисляването на данъка на автомобила, че освен на мен, предполагам и на други колеги ще е интересно?Нали знаеш, че тези данъчни облекчения се отнасят само за юридическите лица, при които автомобилът е средство за производство по смисъла на закона? В този ред на мисли - не е нисък данъкът на твоя приятел/колега, а е нисък данъкът на фирмата, чиято собственост е автомобила. Ако ти или който и да е във форума, сте закупили такъв автомобил като частни лица и колата по талон е собственост на физическо лице - няма значение каква категория е. Данъкът се изчислява по познатата формула:Мощност * Цена на единица мощност за съответната община * коеф. за старост * коеф. за наличие на катализатор, за коли под 75 киловата.

        Коментар


          #5
          Извадка от закона за местните данъци и такси:Чл. 53. Данъкът се заплаща от собствениците на превозните средства.Чл. 55. (6) Общинският съвет определя с наредбата по чл. 1, ал. 2 данъка за товарен автомобил до 12 т технически допустима максимална маса в размер от 10 до 30 лв. за всеки започнат тон товароносимост.Тук е хватката. Може би съм бил малко неточен в предните си постове. Категорията N 1 се води като товарен автомобил, независимо, че може да е с два реда седалки и на външен вид да е като обикновен пътнически. А в техническите данни на всяка една такава кола се вписва товароносимостта и. Значи в повечето случаи леките коли са максимум до тон. За София данъкът е определен на 13 лв за всеки започнат тон. Специално в случая с Фабиата, данъкът е паднал на 6 - 7 лв заради 50% му намаление заради катализатора и непревишаването на 74 kW, според:Чл. 59. (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) За превозните средства с мощност на двигателя до 74 kW вкл., снабдени с действащи катализаторни устройства, данъкът се заплаща с 50 на сто намаление.Както се вижда, в закона никъде не се говори за изискване собственикът да е юридическо лице, което да използва МПС като средство за производство. В тази му функция мисля, че се правят други отчисления, които май влизат в пределите на:Чл. 54. (3) (Нова - ДВ, бр. 119 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) Собствениците на превозни средства предявяват правото си на освобождаване от данък или за ползване на данъчно облекчение чрез данъчна декларация, която подават в срока по ал. 1.Освен това данъкът се намаля наполовина, ако е изпълнено условието за катализатора и мощността, независимо как е определен - заради киловатите, или заради товароносимостта. Така е написан законът. наредбата в общи линии го повтаря, като са заковани само стойностите на данъка за конкретната община.Ще дам като пример пак колегата с Фабиата, която е семеен автомобил, а собственикът и е служител в държавната администрация и не се занимава с бизнес, сиреч няма регистриран на негово име или на член от семейството му юридически субект - фирма и т.н.Та в крайна сметка има ли някой собственик на новата Крома, който да даде инфо какво и пише в талона или поне линк към някой сайт с данните за тази кола, че аз нещо не намирам
          Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
          Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

          Коментар


            #6
            Ясно. Намерили са начин да цакат държавата. Това ми напомня за тоя виц с фокусниците и нашия митничар, който казал: "Виждаш ли е оня камион с картофи? (Удря печата) Е, сега вече е със замразени пилета!" Нещо такова е и това. Поизостанал съм малко, преди време купуваха едни служебни коли с по 7 места, заради данъчното облекчение и тогава стана въпрос, че важи само за юридически лица, но не съм се интересувал подробно. Интересна статия по въпросаЗащо не звъннеш в Ауто Италия да питаш, че от активните потребители май няма много с такива Кроми. Като вземем предвид написаното в статията - това ще важи само за най-нови автомобили, от 2009 и по-късно, преди това не са били "отворени" на далаверата.

            Коментар


              #7
              Имам Фиат Маренго 1.9 JTD -110к.с.,производство 2002г./1:1 с Мареа Уикенд/,заводски модел без никакви доработки,регистриран като товарен автомобил с общо тегло до 1,8т ,с 3+1 места/на задната седалка е премахнат средния колан/.Багажното отделение е преградено с метална решетка.Автомобила е регистриран на физическо лице и данъка му е 13лв.,гражданската отговорност е по-скъпа с 10 лв.. Друга подробност е,че товарните автомобили след 10 си година минават 2 пъти в годината на преглед и такса за него е 10 лв. повече от на автомобил.Има далавера от такава регистрация за нови автомобили на които данъка е голям и минават 74kw/101к.с..
              Маренго 1.9Jtd-110 2002

              Коментар


                #8
                Ми то дори да се минава два пъти преглед, пак като цяло в годината ще си на далавера едни 100+ лева, като разходите се извадят от данъка, който иначе ще се плаща като за лек автомобил. Специално за Кромата звъннах на няколко автокъщи, които са пуснали обяви и повечето взеха да си бъркат в носовете докато се чудеха какво да отговорят В Ауто Италия пък ми обясниха, че Крома не продават, понеже нямало търсене А на мен ми се струва един от най-заслужаващите си модели на ФИАТ. Явно народът предпочита да даде по-малко пари, макар и за по-малко екстри.
                Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                Коментар


                  #9
                  ivchotr написа:
                  Ми то дори да се минава два пъти преглед, пак като цяло в годината ще си на далавера едни 100+ лева, като разходите се извадят от данъка, който иначе ще се плаща като за лек автомобил. Специално за Кромата звъннах на няколко автокъщи, които са пуснали обяви и повечето взеха да си бъркат в носовете докато се чудеха какво да отговорят В Ауто Италия пък ми обясниха, че Крома не продават, понеже нямало търсене А на мен ми се струва един от най-заслужаващите си модели на ФИАТ. Явно народът предпочита да даде по-малко пари, макар и за по-малко екстри.
                  Като гледам какви врътки се правят за едни 50 лв спестени годишно, то не се учудвам, че народът предпочита да даде по-малко пари за по-малко екстри.

                  Коментар


                    #10
                    Кромата си е автомобил, който предлага версия само за 4+1 човека. Демек 5 човека общо.За да отговаря една кола на Н1, то товароспособността й трябва да е най-малко 2 пъти спрямо товара от хора.Демек 5 места (по спомен всеки човек се взима за 75кг маса), това означава, че трябва да е обозначена с полезен товар от поне 750кг.С такъв полезен товар са само някои баничарки. Или колата да е регистрирана като 1+1 с полезен товар от 300кг - демек всеки масов пътнически автомобил ако се регистрира като 1+1 с остатъка като полезен товар, то ще може да й се издаде категория Н1.Не виждам как една Фабиа с 4+1 места ще "хване" Н1 категория с още 750кг полезен товар.Явно става въпрос за измама, която е станала някъде от някой си.п.п. Към днешна дата автомобил с Н1 не може да ползва данъчни облекчения само по това дали има или няма Н1. При Н1 фирмата може да минава разходите по автомобила като фирмени, но не и да си върне ДДС-то при покупката му. Има ограничения, които бяха наложени точно с тази цел - да се спрат измамите. Примерно има инструкции по какво даден Н1 автомобил да се определя като "товарен" или пътнически. Примерно ако автомобила има странични стъкла (като при пътническата версия), то не се признават данъчни облекчения. Ако има пепелник за задните седалки, ако най-задния ред седалки имат предпазни колани, ако имат осветление на задния ред седалки и т.н.Точно с тези наложени промени и наредби от данъчните се преустанови масова покупка на стандартни автомобили със сертификат Н1, като си връщаха ДДС-то. Вече данъчните не гледат само дали един автомобил по документи е с Н1, като при проверка изискват да видят автомобила, като започват да проверяват по прости указания, които ги написах по-горе, дали минава за товарен или не въпросния автомобил. За това вече Н1 категорията не е толкова апетитна за придобиване.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      Не знам дали съм те разбрал правилно, но доколкото схващам се опитваш да регистрираш Кромата в друга категория, за да спестиш годишно 50-100лв. На твое място бих помислил как да ги изкарам тези пари, а не как да мамя държавата. То за това и положението ни е такова.BTW и аз съм собственик на новата Крома и си плащам за кефа.
                      207 тиква автомат
                      новокромаджия 2.4 печка

                      Коментар


                        #12
                        Ще дадеш от 7000лв нагоре за крома а се чудиш кака да спестиш 100лв от данък.Купи си сайченто и си на делавера.

                        Коментар


                          #13
                          pplk написа:
                          Не знам дали съм те разбрал правилно, но доколкото схващам се опитваш да регистрираш Кромата в друга категория, за да спестиш годишно 50-100лв. На твое място бих помислил как да ги изкарам тези пари, а не как да мамя държавата. То за това и положението ни е такова.BTW и аз съм собственик на новата Крома и си плащам за кефа.
                          Първо, аз тези пари ги изкарвам, но не виждам причина да давам над 250 лв всяка година за някакъв данък, от който не виждам никаква файда. Вие ако сте ходили на протестите срещу високите сметки за тока, да ви питам що не вземете да изкарвате повече пари, ами сте взели да протестирате. И тук не става въпрос за мамене. Питам дали колата се води кат. N 1 или не. Не търся начин да я правя от М 1 в някаква друга категория. Аз ли не говоря добър български или вие не можете да ме разберете? Както забелязвате, карам Типо в момента. На което данъкът му е 20 лв. Това ме устройва. Не виждам къде е логиката моето Типо да е с 20 лв данък, а Кромата да е с над 250 лв. Защо е това неравенство. Може би защото някой е сметнал, че който изкарва повече пари за да си позволи по-скъпа кола, държавата (общината) трябва да го дои. С това мислене няма да стигнем доникъде, защото по-богатите резонно се замислят защо да си дават парите ей така, на вятъра. Аз не съм от по-богатите. И за да си купя Кромата, ще трябва да събирам известно време. Но това е друг въпрос. По въпроса с данъците - айде някой да ми обясни защо на мотора ми данъкът е цели 6 пъти по-висок от този на колата ми, като се има предвид, че двигателят му е с 500 куб. см. по-малък, тежи 4 пъти по-малко и се използва най-много през половината година. Ако не се сещате, ще ви кажа. По същата причина. Някой е сметнал, че това превозно средство е лукс, без да се пита на колко години е. Както е при изчислението на автомобилния данък - колкото е по-стара колата, толкова и данъкът намалява. Ама при моторите не мърда. Така че не ми се правете на моралисти. Ако има законова възможност да си ползвам облекченията, ще го направя. И никой няма право да ме съди за това. В крайна сметка не ги пиша аз законите, само ги изпълнявам. Ако ги пишех аз, нямаше да се налага да се търсят вратички.
                          Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                          Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                          Коментар


                            #14
                            BO написа:
                            Кромата си е автомобил, който предлага версия само за 4+1 човека. Демек 5 човека общо.Не виждам как една Фабиа с 4+1 места ще "хване" Н1 категория с още 750кг полезен товар.Явно става въпрос за измама, която е станала някъде от някой си.п.п. Към днешна дата автомобил с Н1 не може да ползва данъчни облекчения само по това дали има или няма Н1. При Н1 фирмата може да минава разходите по автомобила като фирмени, но не и да си върне ДДС-то при покупката му.
                            Вижаш или не, фактът си е факт. Въпросната Фабиа е с по-дългата база. На мен лично ми е грозна на външен вид, но човекът си я харесва. А в уверение на това, че е кат. N 1, производителят е лепнал специална табелка на едната колона, където това е отбелязано, наред с ВИН кода и не знам каква още информация там. Чехите едва ли ги интересуват нашите закони, че производствено да залагат измамливи данни по изделията си, с които нашенският тарикат да си спестява данъците. Не мислиш ли? Освен това в случая не се търси данъчно облекчение за фирма, а за физическо лице, което е собственик на возилото. Защото ние се трудим в сферата на икономическите отношения, при които не можем да притежаваме фирми, заплатата ни я дава държавата и нямаме възможност да укриваме доходи, данъци и т.н., както впрочем го правят 99 на сто от частниците. И ако това последното не се допускаше, и данъците за физическите лица щяха да са по-нормални, предполагам. Ама от край време политиката с данъците се води като една битка между искащи и принудени да дават. Та както казах и по-горе, не виждам смисъл да ми четете морал.
                            Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                            Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                            Коментар


                              #15
                              Идва въпроса как тогава Фиат Браво новото е със заводски сертификат за N1 (пише го в сайта даден от ogi2? Данъка на едно 4-годишно Браво 120к.с. в Бургас е 407лв, така че има сметка...
                              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                              Коментар

                              Working...
                              X