Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

фиат брава колан шофьор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    фиат брава колан шофьор

    колана не се прибира .Как се разглобява и какво се ремонтира или сменя.

    #2
    По-добре го смени. Разглабянето е малко опасно- пружината е много натегната.
    Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

    Коментар


      #3
      Благодаря за бързия отговор.А нещо смазване не става ли.

      Коментар


        #4
        На пунтото беше станало така. Вътре има едно топче дето беше направило някакъв чалъм. Но не помня отдавна беше. Не позволяваше да се мърда. Проблема не беше в пружината. Иначе същото това топче действа на гравитационен принцип и не може да се мърда колана ако си на наклон.
        FIAT Bravo sx 1.6 16V '97
        FIAT Punto sx 75 '94

        Коментар


          #5
          разглобява се лесно.сваляш пластмасите и апаратчето е отдолу. сваляш го и си правиш каквото си искаш. има два капака за отваряне. под единия е пружината и май друго нямаше. под другия е механиката и най-вероятно проблемът е там. капаците ги отвивай внимателно, и ако е тоя с пружината завивай го обратно. отвориш ли го, почти със сигурност ще излети. и ако изпуснеш пружината ще ти трябва втори човек, за да я навиете обратно. може и жена , аз ползвах моята.
          браво 1,6/90 - 09 г.

          Коментар


            #6
            slonikon написа:
            .. сваляш го и си правиш каквото си искаш....
            Не точно. Борави се много внимателно защото шанса да активира пиротехническия механизъм е огромен. Макар че експлозията е контролирана, шанса да стане фал е голям. Най-малко ще си изкара акъла.Колега преди да отваряш, пробвай да разклатиш силно колата, двама човека най-добре. Също може да пробваш да спреш колата на голям наклон. Ако е блокирала съчмата има шанс да освободи. Ако не стане, тогава сваляй всичко, и виж пак съчмата. Ако не е до нея, направо си търси нов колан.
            00' Bravo 105 JTD

            Коментар


              #7
              така е, извинявам се. моят го отварях точно защото ми беше гръмнал пиропатрона и не внимавах за това.
              браво 1,6/90 - 09 г.

              Коментар


                #8
                nikolce написа:
                slonikon написа:
                .. сваляш го и си правиш каквото си искаш....
                Не точно. Борави се много внимателно защото шанса да активира пиротехническия механизъм е огромен. Макар че експлозията е контролирана, шанса да стане фал е голям. Най-малко ще си изкара акъла.Колега преди да отваряш, пробвай да разклатиш силно колата, двама човека най-добре. Също може да пробваш да спреш колата на голям наклон. Ако е блокирала съчмата има шанс да освободи. Ако не стане, тогава сваляй всичко, и виж пак съчмата. Ако не е до нея, направо си търси нов колан.
                а тоя пиропатрон не е ли в закопчалката или се бъркам(или в механизма)

                Коментар


                  #9
                  В механизма е. Ето две снимки от колегата emzo. Тази тръбичка която се вижда, в края си е удебелена. Там е заредено с барут (най-вероятно). При, не знам точно каква сила на дърпане на колана, се задейства. Гърми вътре в търбата, при което захапва колана.Аз моят го сменях, беше скъсана една много тънка пружинка, която беше под една занитована ламарина, и нямаше как да се поправи. Продължих да го ръчкам, и въпреки че бях разбрал кое е палчето което задейства механизма, от невнимание пак ми гръмна в ръцете. Гърми като онези дебелите пиратки.Нещо интересно, докато си търсих колан, в две-три морги, ми носиха абсолютно същият механизъм (едно към едно), на същата фирма Autoliv, само че закопчалката, и закрепването за колоните бе различно. Етикета им бе VW/AUDI/Seat . На нашите съответно Fiat/Alfa/Lancia. Да не вземе някой да се излъже, защото не стават.
                  00' Bravo 105 JTD

                  Коментар


                    #10
                    кола

                    Отвори кората и смажи механизма като начало пак е ще изкара няколко месеца
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря за съветите.

                      Коментар


                        #12
                        Колега, препоръчвам ти да намериш друг колан. Риска да си изкараш очите с пружината е много голям. Колан втора употреба едва ли струва повече от 30 лв.
                        Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                        Коментар


                          #13
                          коланите са два вида, с пружина и с пиропатрон, този от снимката по горе е с пиропатрон, но не е от браво, но многи си приличат, ако обаче на колана има една много дълга пластмаса продължаваща по колонката на врата то колана е пружина. Двата варианта са напълно заменяеми. Съветвам те да си вземеш колан втора употреба, по добрия вариант е. Радвай се че не е браво колата щото и задните седалки щеше да сваляш
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            Щом колата е с ербег - има и пиропатрон и пружина.
                            Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                            Коментар

                            Working...
                            X