алуминевата кора или така наречения термо щит е над изпускателните колектори, търси болта точно преди катализатора и го развии за проба дали ще се оправи предръпването. Това което видях на снимката обаче май не ти е оригиналния колектор.
Тя тая снимка е от нета, не е на моята кола. Сори за объркването дадох я само да покажа алуминиевия щит. На моята трябва да е с оригиналната генерация.@Airfan сигурен ли си, че няма болт.
Гореше масло, оправих го, но вероятно катализатора се е задръстил. Вчера гледах нов колектор с катализатор за 150-60 евро, но нещо не ми се инвестират. Ще кара така.
Не може ли да се вземе стандартен изпускателен колектор, да се преправи малко тръболяка, да се излъже софтуерно първата сонда и човек трайно да си реши проблема Всъщност за какво изобщо е решена по този сложен начин цялата генерация на този мотор, някой има ли идея?
Не може ли да се вземе стандартен изпускателен колектор, да се преправи малко тръболяка, да се излъже софтуерно първата сонда и човек трайно да си реши проблема Всъщност за какво изобщо е решена по този сложен начин цялата генерация на този мотор, някой има ли идея?
Не е проблем да се свали колектора (аз съм го правил вече), може да се резне катализатора и да се завари дебелостенна тръба, обаче се твърди, че ще зашуми неприятно много от резонанси някакви.Първата сонда не е проблемна, а втората (които я имат) е проблемната. Браво/Брава 1.2 е по същия начин реализирано, но защо - незнам.
Моето пунто мк2 спортинг го дават с 2 сонди но 2 рата задната я няма не ми дава грешка и си върви прилично колата незнам как е шунтирана но значи мойе да се направи нещо...
Някой от вас правил ли е емулатор на втората сонда, който да работи и да не дава грешка в компютъра?Сигнала от първата сонда е правоъгълен, но по скоро прилича и на синуосида с ниво от 0,2 до 0,8V типично. Средната стойност на напрежението се получава приблизително 0,45V. Ето картинка на сигнала от сондатаhttps://www.dropbox.com/s/28rb49z1rl...стотата на сигнала е около 1Hz в idle режим, но при по високи обороти и честотата се мени. В тоя връзка всички измислени схеми с таймер 555 (генератори на правоъгални импулси) май не действат като хората защото не могат да си изменят честотата динамично с оборотите?!?Втората сонда мери какво е положението след катализатора и ако той е наред дава същите импулси (синхронизирани с тия на първата сонда) но с по ниска амплитуда и с офсет на около 0,45V. Ако няма катализатор сигнала ще е същия като на първата.Ето картинки да се види какво имам в предвидhttps://www.dropbox.com/s/uqi1nfcafb...sor2.pngПри първата се вижда сигнала от сондата преди катализатора (с непрекъсната линия) и сигнала от сондата след него (с пунктир)При втората картинка се вижда как изглежда сигнала на сондата ако катализатора е ок (в ляво) и ако е развален или го няма (в дясно).До тука с теорията - Въпроса е:Ако елиминирам втората сонда и подам на сигналния кабел към ЕКУ-то опорно напрежение 0,45V ще стане ли работата? Или по скоро трябва синусоида с малка амплитуда и отместена на 0.45V? И с какво да я генерирам така, че да е синхроницирана със сигнала от първата и да си променя честотата спрямо нея?
Катализаторът е едно цяло с колектора по една проста причина. Близо до мотора температурата е най-висока. Следователно по-бързо достигане на работнa температура на катализатора - по-ефективен катализатор. Сондите са две по екологични причини. Втората сонда може да се премахне софтуерно.
Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
Punto GT 1.4 Turbo '99
Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex
Катализаторът е едно цяло с колектора по една проста причина. Близо до мотора температурата е най-висока. Следователно по-бързо достигане на работнa температура на катализатора - по-ефективен катализатор. Сондите са две по екологични причини. Втората сонда може да се премахне софтуерно.
Как? С fiatecuscan може ли, или с друг софт накакъв?
Колега Lyubcho88 реши ли си проблема. Ако можеш да споделиш, че и аз съм в кюпа имам същите симптоми. Същия мотор няма сила, работи неравномерно, дигна разхода. Вчера изключих задната сонда уж да влезе в сервизен режим ама не видях разлика. След като я включих светна чека и не гасне. Свалих акумулатора за десетина минути ама пак свети. Ако става с емулатор казвай какъв и да я махам пущината.
Колега Lyubcho88 реши ли си проблема. Ако можеш да споделиш, че и аз съм в кюпа имам същите симптоми. Същия мотор няма сила, работи неравномерно, дигна разхода. Вчера изключих задната сонда уж да влезе в сервизен режим ама не видях разлика. След като я включих светна чека и не гасне. Свалих акумулатора за десетина минути ама пак свети. Ако става с емулатор казвай какъв и да я махам пущината.
За момента не съм решил нищо. Така си карам, като от време на време дава грешка и я чистя с кабела. Не ми се пипа по ЕКУ-то и ще мисля по друг начин как да го излъжа.
Коментар