Няма болт при това Пунто и аз потвърждавам
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Светна Check Engine на Fiat Punto mk2
Collapse
X
-
Lyubcho88 написа:S_BANKOV написа:алуминевата кора или така наречения термо щит е над изпускателните колектори, търси болта точно преди катализатора и го развии за проба дали ще се оправи предръпването. Това което видях на снимката обаче май не ти е оригиналния колектор.
Коментар
-
didich написа:Не може ли да се вземе стандартен изпускателен колектор, да се преправи малко тръболяка, да се излъже софтуерно първата сонда и човек трайно да си реши проблема Всъщност за какво изобщо е решена по този сложен начин цялата генерация на този мотор, някой има ли идея?
Коментар
-
Някой от вас правил ли е емулатор на втората сонда, който да работи и да не дава грешка в компютъра?Сигнала от първата сонда е правоъгълен, но по скоро прилича и на синуосида с ниво от 0,2 до 0,8V типично. Средната стойност на напрежението се получава приблизително 0,45V. Ето картинка на сигнала от сондатаhttps://www.dropbox.com/s/28rb49z1rl...стотата на сигнала е около 1Hz в idle режим, но при по високи обороти и честотата се мени. В тоя връзка всички измислени схеми с таймер 555 (генератори на правоъгални импулси) май не действат като хората защото не могат да си изменят честотата динамично с оборотите?!?Втората сонда мери какво е положението след катализатора и ако той е наред дава същите импулси (синхронизирани с тия на първата сонда) но с по ниска амплитуда и с офсет на около 0,45V. Ако няма катализатор сигнала ще е същия като на първата.Ето картинки да се види какво имам в предвидhttps://www.dropbox.com/s/uqi1nfcafb...sor2.pngПри първата се вижда сигнала от сондата преди катализатора (с непрекъсната линия) и сигнала от сондата след него (с пунктир)При втората картинка се вижда как изглежда сигнала на сондата ако катализатора е ок (в ляво) и ако е развален или го няма (в дясно).До тука с теорията - Въпроса е:Ако елиминирам втората сонда и подам на сигналния кабел към ЕКУ-то опорно напрежение 0,45V ще стане ли работата? Или по скоро трябва синусоида с малка амплитуда и отместена на 0.45V? И с какво да я генерирам така, че да е синхроницирана със сигнала от първата и да си променя честотата спрямо нея?
Коментар
-
Катализаторът е едно цяло с колектора по една проста причина. Близо до мотора температурата е най-висока. Следователно по-бързо достигане на работнa температура на катализатора - по-ефективен катализатор. Сондите са две по екологични причини. Втората сонда може да се премахне софтуерно.Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
Punto GT 1.4 Turbo '99
Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex
Коментар
-
mr_none написа:Катализаторът е едно цяло с колектора по една проста причина. Близо до мотора температурата е най-висока. Следователно по-бързо достигане на работнa температура на катализатора - по-ефективен катализатор. Сондите са две по екологични причини. Втората сонда може да се премахне софтуерно.
Коментар
-
Колега Lyubcho88 реши ли си проблема. Ако можеш да споделиш, че и аз съм в кюпа имам същите симптоми. Същия мотор няма сила, работи неравномерно, дигна разхода. Вчера изключих задната сонда уж да влезе в сервизен режим ама не видях разлика. След като я включих светна чека и не гасне. Свалих акумулатора за десетина минути ама пак свети. Ако става с емулатор казвай какъв и да я махам пущината.
Коментар
-
paaco написа:Колега Lyubcho88 реши ли си проблема. Ако можеш да споделиш, че и аз съм в кюпа имам същите симптоми. Същия мотор няма сила, работи неравномерно, дигна разхода. Вчера изключих задната сонда уж да влезе в сервизен режим ама не видях разлика. След като я включих светна чека и не гасне. Свалих акумулатора за десетина минути ама пак свети. Ако става с емулатор казвай какъв и да я махам пущината.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар