Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Светна Check Engine на Fiat Punto mk2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Светна Check Engine на Fiat Punto mk2

    Здравейте. Подобна тема не намерих затова пиша нова. Не знам дали е в правилния раздел затова моля, ако не е модераторите да я преместят. Благодаря.Карам Фиат Пунто мк2 2001год 1,2 8V 60коня. Вчера по на път в движение светна check engine лампата на таблото. (както си карам и светна :D ). Ето за тази става дума Закачих я на лаптопа с кабела и през FiatECUScan ми даде грешка катализатор "catalyzer". Забравих да запиша номера :SИзчистих грешката И чека изгасна, но мисля, че пак ще светне след някой друг ден. Въпросите ми след тази интервенция са няколко: 1. Дали наистина е заминал катализатора и трябва да се смени? Питам защото, той не е като на другите коли от долу на изпускателната система, а веднага след колекторите и не се заменя с резонатор или тръба, ами се сваля, отваря, чисти и отново се връща празен. Не бързам да го изкормя защото след това и колата ще стане по шумна. 2. Ако изчистя катализатора от вътре ще светне ли пак чек-а на таблото заради втората сонда, която "гледа" дали има катализатор преди нея (Пунтото е с 2 сонди една преди и една след катализатора) 3. Възможно ли е да е заминала само втората сонда след катализатора и тя да лъже с грешни стойности затова, че той е запушен и как може да се провери това? Моля тези от вас, които са се сблъсквали с този проблем или имат някаква идея как да го разреша да дадат съвети.Благодаря.

    ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

    ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

    #2
    изчисти катализатора, / по скро се изтърбушва- внимавай че е малко токсично/ вграждаш друга тръба вътре, и от там сдвет два варианта или емулатор на втората сонда или изтегляш по нагоре посредством заварка на гайка на място и и там я навиваш.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      S_BANKOV написа:
      изчисти катализатора, / по скро се изтърбушва- внимавай че е малко токсично/ вграждаш друга тръба вътре, и от там сдвет два варианта или емулатор на втората сонда или изтегляш по нагоре посредством заварка на гайка на място и и там я навиваш.
      Здравей. Благодаря за бързия отговор. Може ли да ми дадеш малко повече информация или да ме насочиш къде да прочета за емулатора на втората сонда. Благодаря.

      ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

      ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

      Коментар


        #4
        Просто напиши в гугъл емолатор на ламбда сонда. За проблема може да прочетеш доста и в алфа форума.
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          За да ти даде тази грешка, то най-вероятно си с две ламбда сонди преди и след катализатора, т.е. махане на катализатора под всякаква форма е невъзможно. Ако си с една ламбда, можеш да го изкормиш като го отвореш с по шевовете и после завариш или ако го отрежеш и сложиш една тръба на негово място. Пура или гърне под каквато и да е форма там не можело да се сложи, че щяло да се стопи. Обаче... обаче изкормването на катализатора ще доведе до повишаване на шума/резонанса със 100% сигурност, поне според всички майстори на гърнета, при които ходих.

          Коментар


            #6
            Airfan написа:
            Обаче... обаче изкормването на катализатора ще доведе до повишаване на шума/резонанса със 100% сигурност, поне според всички майстори на гърнета, при които ходих.
            По скоро на мястото на катализатора се монтират тъй наречените резонаторни /катализаторни/ гърнета, като идеята е да се запази нивото на шума, съответно да играе и ролята на катализатор за да не ти дава проблем ламбда сондата Това упражнение го направих на жената на голфа - разлика от към вървеж, шум и т.н. няма, спрямо това да си с катализатор.
            punto HGT

            Коментар


              #7
              Е да де при нас с теб става да се замени с резонатор, обаче при него е малко трудно поради факта че катализатора е на самия изходящ колектор и има две ламбда сонди а при нас е само една, предполагам и голфа на жена ти също е с една ламбда.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                didich написа:
                Airfan написа:
                Обаче... обаче изкормването на катализатора ще доведе до повишаване на шума/резонанса със 100% сигурност, поне според всички майстори на гърнета, при които ходих.
                По скоро на мястото на катализатора се монтират тъй наречените резонаторни /катализаторни/ гърнета, като идеята е да се запази нивото на шума, съответно да играе и ролята на катализатор за да не ти дава проблем ламбда сондата Това упражнение го направих на жената на голфа - разлика от към вървеж, шум и т.н. няма, спрямо това да си с катализатор.
                Да, но в случея не е Голф и катализатора не е долу под колата където стоят на повечето, а отпред веднага след генерацията.Сигурно е, че има 2 сонди и е сигурно, че след изтърбушване ще ми вдигне шума според всички майстори на гърнета дето питах, както са му казали на колегата Airfan. Не знам дали се слага някакъв резонатор вътре в кутията на катализатора или изобщо как се процедира след като се разреже самата тя?!? Та затова и питах.btw колата ми има едно такова забиване на муцуната при ниски обороти и замисляне (все едно се дави) и майстора дето ходих при него каза, че заради катализатора било това.От друга страна пък гърнеджията вика излизат газовете от ауспуха не ти е запушен катализатора. Иди че разбери. Е затова търся сам да реша проблема преди да ми съсипат колата. :DНов катализатор не мисля да слагам. :D

                ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                Коментар


                  #9
                  Трябва да има коригиращ болт някъде по катализатора, пробвайда го развиеш за да провериш дали е ще се оправи забиването, ако се оправи значи си за нов катализатор.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Изтлежда емулатора на втората сонда не е кой знае какво и лесно мога сам да го направя. Ако е така както си мисля (при нормална работа да дава постоянно ниво на напрежението 0,5-0,6V). Но искам още да попрочета преди да се хвана на правя каквото и да било.

                    ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                    ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                    Коментар


                      #11
                      S_BANKOV написа:
                      Трябва да има коригиращ болт някъде по катализатора, пробвайда го развиеш за да провериш дали е ще се оправи забиването, ако се оправи значи си за нов катализатор.
                      Хмм може не съм го забелязъл. То над катализатора има една алуминиева кора, като на снимката.http://prikachi.com/images.php?image...Сигурно е някъде под нея. Може ли да ме насочиш как точно да процедирам. Изобщо да махна болта ли?

                      ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                      ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                      Коментар


                        #12
                        Резонатор там не може да се сложи, защото е веднага до колектора и там хвърчи огън. Ще го стопи много много бързо.

                        Коментар


                          #13
                          алуминевата кора или така наречения термо щит е над изпускателните колектори, търси болта точно преди катализатора и го развии за проба дали ще се оправи предръпването. Това което видях на снимката обаче май не ти е оригиналния колектор.
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #14
                            S_BANKOV написа:
                            алуминевата кора или така наречения термо щит е над изпускателните колектори, търси болта точно преди катализатора и го развии за проба дали ще се оправи предръпването. Това което видях на снимката обаче май не ти е оригиналния колектор.
                            За съжаление на Пунтото там болт няма както при вас.

                            Коментар


                              #15
                              S_BANKOV написа:
                              алуминевата кора или така наречения термо щит е над изпускателните колектори, търси болта точно преди катализатора и го развии за проба дали ще се оправи предръпването. Това което видях на снимката обаче май не ти е оригиналния колектор.
                              Тя тая снимка е от нета, не е на моята кола. Сори за объркването дадох я само да покажа алуминиевия щит. На моята трябва да е с оригиналната генерация.@Airfan сигурен ли си, че няма болт.

                              ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

                              ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

                              Коментар

                              Working...
                              X