термостата няма връзка с парното, защото радиаторчето е на малкия кръг и парно трябва да си има макар и термостата да не работи , а доколкото разбрах в началото си нямал парно и е дошло изведнъж
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какъв може да е проблема?
Collapse
X
-
bobeto написа:Сега се опитвам да разбера системата как действа......Нали под това, че нямах парно разбирай, че не духаше топло и изведнъж почна да духа топло.....Сега този термостат, абджеба има ли връзка с перката или перката се ръководи от някакви термо датчици....TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
bobeto направи си първо обезвъздушаване на системата.Това става от две места,прави го при студен двигател,не за друго,а за да не се изгориш някъде.Едната пробка е на радиатора,като застанеш пред колата е в горният му ляв ъгъл,една тапичка която се развива.Развий си първо капачката на разширителният съд и виж дали има течност там,ако е малко долей.После развий тази пробка на радиатора(не е нужно да е докрай)и гледай да започне да излиза течност,без да излизат и мехурчета.Другата пробка е на малко по-сложно място.Намира се на горният маркуч за радиатора в купето,пак такава тапичка е.Този маркуч се намира в средата на коша,в сектора на двигателя,зад него,към купето.Достига се по-лесно от страната към акумулатора.Там направи същата процедура както с пробката на радиатора.После виж как се държи колата и сподели,ако няма резултат ще мислим друго.Успех.
Коментар
-
Колега, в долната част на радиятора има едно реле. При него има един резистор. Това е за бавна и бърза скорост на перката. При мене, BRAVO 1.6, клемите бяха изгорели и също не се включваше първа степен на перката. Погледни и там. Щом има моменти когато се включва значи датчикът работи. Проблемът би трябвало да е в реостата. По въпросът за гасненето - има вариант да не се пресече маслото при изкривена глава, но едва ли при толкова изкривена, че да започне да гасне колата. Според мене това е друг проблем и не е свързан с охладителната система.PUNTO Selecta
Коментар
-
Благодаря, покорно. Утре сутрин ще пробвам да обезвъздуша системата и да видим. Днеска специално обстойно разгледах антивризаза следи от масло но си беше нормален.....малко мехурчета се появиха кога температура беше много висока вече, но нещо масло или там да се пресича....нямаше. Да видим какви ще са резултатите.
Коментар
-
И аз залагам на мнението че са вероятно два независими един от друг проблеми, които просто са се проявили по едно и също време!Проблем 1: Необезвъздушена охладителна система. Колегата е дал добра инструкция как да провериш... А колкото до прегоряла гарнитура - диагностицира се лесно по бълбукащи мехурчета в разширителния съд... дано да не е това, въпреки че се не е голям проблем смяната...Проблем 2: Неуредици с инжекциона... щом си на газ и проблемите са при работа на бензин ако ти светва и лампата на инжекциона с една компютърна диагностика ( във въпросния сервиз вероятно имат софтуера, щом го има за 1.4 на mmme)... Тук вече излизат на дневен ред въпроси за това как ти е поставена газовата, емулатори и прочие...Колкото до принципа на работа на охл. система - термостата служи за това да пренасочва течността през малкия вътрешен кръг (при температура под 90 градуса) или през големия - през радиатора... Той е един от най често скапващите се елементи, особенно след първата му смяна тук в БГ...Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Обезвъздуших малко системата......но само от пробката на радиатора, за другата нямах време и възможност да я търся.Колата два дена нормално.Записах си час при сервиза D&S срешу Шела на изхода на София към божурище.Да ми проверят охладителна система, ходовата част и инжекциона.Обадиха ме се преди малко......казаха че радиатора е заминал - 150лв радиатор, 30 лв. работа.По предницата - 2 амортисьора, 2 носача, 2 накладкиЦени 2х95лв италиански амортисьори или 2х108 немски + 2х10 за работа2х135 немски носачи + 2х20 за работа2х75 италиански накладки или 2х79 + 2х10 за работаинжекциона още не са го гледали....С една дума лошо ми стана......Объркан, им казах да ми сменят радиатора, другото по натам.След това направих проверка малко.....а Александър ауто амортисзори италиански "Сори"(така чух по тела че каза човека) 64 лв., радиатор нямаха.В друг магазин радиатор италиански 120 лв.На всичко отгоре като се замислих, че ако радиатора ми беше отишал, след като преди 10 дена в Александър ауто ми сменяха Дефузьора(перката с калъката която е) и са стегнали уж всичко по охладителната система.....все щяха да видат ако радиатора е отишал. Пък щом е текал, аз защо не съм видял че губя антивриз.......ма това все размиси след като има казах да правят радиатора. Финито.Лека съм ошашавен. Че трябва правя предница трябва, ама май няма да е там....незнам
Коментар
-
колега добре е да смениш сервиза и да се консултираш с някой който разбира, или в проверен сервиз от някой колега, защото тези не ми вдъхват доверие, най малкото в цените на частите сложили са се едно20- 30% отгоре и това италиански и немски части е много общо кажи на кои фирми са италианските и на кои немскитеTEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
За сервиза ясно , че повече там никога най-малко заради цените на частитеПосле....Взех си колата.......Радиатор е нов, личи си.....но, първо 1 Господ знае трябвало ли е да се сменя( а дано иначе, етпем ще умра на мъка) и 2-ро по важното.......не ми върнаха стария радиатор.....та аз от къде да знам имало ли му е нещо Тъй, че явно ще си ходим в Александър ауто....може и да не разбират от всичко, ама поне знам , че няма да ми правят нещо дето не му е дошло времето и старите части винаги си ги намирам в багажника......а ако някои каже някоя добра дума за сервиз в центъра и/или на запд, където и да е....ша го пробвам п.с. много добре е станал и сайта и форума.....голямо развитие е претурпяло всичко........защото си мисля , че когато го видях за 1-ви път далеч не беше така
Коментар
-
Аз не мога да разбера кактека ти е заминал радиатора - има само два варианта - да е запушен или да е пробит. Друго няма какво да му стане. Вземи си стария поне може да го продадеш 2-ра употреба. Ако сервиза не са го спазарили вече де...Не бързай да вярваш в сервиза какво ти казват. На мен цялата история ми звучи като въздъх в системата и то не дам където се очаква а ДО ИЗПАРИТЕЛЯ. Пробките не могат да изпуснат този въздух - това се прави с откачане намаркучите на самия изпарител. Той е вързан обикновено с парното и затова си нямал парни и ти е замръзвал а колата е топла - върти си големия кръг а за малкия не се сеща хич - вероятно в този случай имаш постоянно отворен термостат. Просто не бързай - не че вече не си се набутал. Ако след смяната на радиатора имаш същите проблеми с охладителната система иди в сервиза и ги направи барливи и докато не си я оправят няма да излизаш от там.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Цялата история е че съм човек тип балък Не обичам да се разправям. Принципно запознавайки се с човек търгвам с 100% доверие към него, което постепенно се руши, а не обратното.....и т.н. Абе шаранче бе)))Как и да е, минало...Иначе казаха че радиатора ми бил пробит....бил много зле и т.н......а за тия дни и по принцип не съм виждал да тече.....ако е спукан, ще да е някаква мулимудаво спукване......Ша пием 2 ракии и ще се оправим Още съм отворен човек, но принципен, просто нема стъпим там повече и готово....губят мен като клиент, моите познати на които евентуално бих ги препоръчал и т.н. Така не сеправи бизнесТе няма забогатеят с тия 30, 50 или 100 лв. дето са изкарали повече от мен, ма за някои неща трябва и да се мисли
Коментар
-
колега. ясно е че имаш 2 проблема за решаване .1 обезвъздушаване на охладителната система 2 почистване на дюзи на инжекциона мое лично мнение е че не си изкривил главата и то така че да ти гасне колата от това и сега извинявай ама ако имаш 2 разбити накрайника 2 разбити амортисьора че и накладки на спирачките караш на парно щото не ти работи вентилатора -направо ме разби .кола ли караш или каруца.и само за инфо носачите са по 60 лв +15лв за работаHONDA I-VTEC
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар