Лошо ми е заглавието, но някак незнам как да опиша по-кратко.Имам Фиат Брава 1,6 ’96Около месец перката ми неработеше.....поради неграмотност и мързел, карах така....като за охраждане ползвах парното.В момент на нерви, забравих да гледам датчика и колата прегря......поради друга неграмотност бях заредил с антивфриз до макс при студена кола. резултата.......Антивриза изби.......като по филмите огромен облак пара. Маркуча се скъса.Купих си нов такъв(40лв), сложих го и загарах в сервиза. Срещу 360 лв(Александърауто)ми смениха Перката с моторчето...кожуха който държи перката(цялото това нещо си имаше име, но не се сещам какво). Радиатора беше се разкачил и залепил до двигателя и т.н......Чувал съм, че при прегряване мога да докарам сериозни проблеми по двигателя. В сервиза ми казаха,след като сложили тези неща, за сега всичко изглежда нормално, перката върти........да покарам малко и да видим. 1 седмица карах.....температурата като по часовник.......никога не е е била толкова добре......явно и от нея и други дребни неща който правеха проблем, вече ги нямаше.....бях много щастлив до тази сутрин.Станах, запалих....след 4-5 мин колата почна да се дави и загасна. като чели температурата бързо се качи до средното полужение.....говорим и са рано сутин в този студ. Въртях стартера и запалих....температурата падна на 1/4....продължих.....след 10 мин вече си загря нормално и забелязах , че дига на средата....и не се връща т.е. перката не включва......продължих още малко....качи се още малко температурата...и колата загасна....слязох..перката не работеше....запалих с въртене яко на стартера...още 1 сфетофар и отново загасна.....не рискувах повече да я докарам до сервиза и я зарязах така там......Леко съм в нерви...разбираемоСега въпроса е...какво може да е.....щом перката пак не върти(чисто нова)....нещо по двигателя..? Леки груби орентировъчни цени за евентуален ремонт.......в същия сервиз ли да отида или да препоръчате нещо......Аз лично освен този , знам няколко дурги който са от източната част на София и са ми много неудобни....живея в Банкя.Случайно преди малко видях тема в която се препоръчва сервиз D&C на изхода на София посока Божурище.....Супер удобен ще ми е, но всякакви ремонти ли извъшват там.....за италиански автомобили ли е или за всякакви......Моля за съвети и благодаря предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какъв може да е проблема?
Collapse
X
-
Ами най - лесно е да идеш да ги питаш - щом са ти наблизо. За "Александър Ауто" аз лично добри неща не мога да ти кажа...Колата трябва да се погледне в сервиз, може и да е от друго нещо - просто съвпадение на моментите!Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
-
Щом така бързо е качила температурата (почти моментално както казваш) има голяма вероятност да е водната помпа... Пипна ли маркуча към радиатора дали е горещ? Ако не е отворил термостата или пък водната помпа не върти водата перката ти никога няма да се включи.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Интересно. Водна помпа....значи и преди се е случвало, да катери рязко температурата, колата да гасне и след това да се оправят нещата, 2-3 пъти през 2-3 месеца........Не съм пипал никакви маркучи.....Обаче отвинтих преливника на антифриза и беше много горещ.Това с термостата.....ако не е сработил.....възможно ли заради температурата така да дави, да гасне и т.н.п.с. За Александърауто.......са ми смесени чувствата......понякога просто оставам с спечатление, че не разбират някой неща.......но дефакто аз нищо не разбирам и няма как да ги оценя......Имам проблем на безин по принцип от време оно...карам на газ........колата на безнин особенно когато е студен се дави, придърпва и т.н. отврат......до 2500 оборота.....3 пъти са я гледали по този проблем в Александър ауто....1 пъти...безниовата помпа е за смяна казаха.......но нямах пари.......2 път отидох и директно им казах да я сменят......както и да прегледат филтрите.......казаха че помта работи нормално и не са я пипали.......3-ти път я водих......бензина може би ми бил скапан, пак нищо.......много бензини съм сменял...не е от там проблема.....та от това съдя , че нещо някои неща не са им ясни......а както казах нямам и алтернатива...офизиалните сервизи са много скъпи.....другите който знам са по дружба,младост, княжево.....А някак и не ми се ходи на сляпо в случаен сервиз......
Коментар
-
Не знам как е на Бравата вързването на преливника с радиатора, пък и човешкото разбиране за температура е всичко що е над 60 градуса вече е много горещо, докато термостата отваря някъде към 85-90, и това се разбира като се пипне дебелия маркуч, който отива към радиатора, т.е. така най-елементарно и сигурно се проверява дали термостата е в изправност, а именно - докато температурата на таблото не е стигнала средата този маркуч трябва да е студен/хладък (т.е. температурата му почти да не се променя) и вече като наближи средата на отметката доста рязко този маркуч се загрява силно (т.е. термостат е отворил). Иначе да, има голяма вероятност ако колата прегрее да почне да гасне, но трябва да е минала в червената зона стрелката... само че... отиде ли там стрелката... а бе омазала се е работата тогава...Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
Ами то е един троен маркуч, дебел е ,едната част в радиатора и а другата някъде другаде отива...посредата тръгва по тънка трабичка която отива в преливника.Сега не съм качвал в червената зона температурата.....някъде до 3/4 стигна и спрях веднага, не посмях и на парно да карам до сервиза...сутринта имаше бесни задръствания и само щеше да стане по зле........преди 2 седмици когато я прегрях и изби, тогава бях в червената зона и за това са ми всичките тези страхове за двигателя. Вярно, когато смениха перката и т.н. 1 седмица работеше като пушка....обаче все нещо най-вероятно съм прецакал тогава явно...
Коментар
-
Сега, случайно попаднах на тази тема.......http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...ресното е , че от 1 година и на мен ми свети лампичката за инжекциона, а в темата се споменава за някакъв температурен датчик......Мислех, че тази лампичка и проблема ми като цяло нямат общо......а може би да греша?
Коментар
-
На мен лично проблемите ти в омента със загряването след смяната на перката и радиатора ми приличат на необезвъздушена система - особено щом си на газ. Възможно е това глухнене и гаснене да ти се получава ако има въздух в системата до изпарителя - замръзва пущината след няколко минути работа без да минава вода да го стопля.Водна помпа не би трябвало да е защото тя се разваля по следия начин: 1.почва да капе и се скапва, 2.затяга и лагера и къса ремък или поне почва да вие ужасно, 3.чупи се турбинката (най-невероятен дефект) - придружено е с ужасни звуци - тракане, чукане, тропане, хрущене...токава вече помпата може и да се върти и дори да не протече ама няма да изпомпва. ЛИчно аз мисля че след едно внимателно обезвъздушаване ще се оправят нещата. Опитай ако ти направи пак този номер да пипнеш изпарителя - по принцип след 1-2 минути работа трябва да е топъл дори горещ в зависимост от термостата. Студен до леден ли - това е!Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Колега, мисля че не трябва да търсиш проблема в охладителната система. Щом си прегрял колата, но след това си карал седмица, едва ли се е стигнало да изкривяване на главата. А пък днешното загасване и последвалото палене "яко на стартер" показва че не е блокирал двигателят. Най-вероятно има нещо по горивната система. Но провери все пак маслото - при проблем в охлаждането-респективно изкривена глава, би трябвало да е "пресечено".PUNTO Selecta
Коментар
-
mi_ho написа:Колега, мисля че не трябва да търсиш проблема в охладителната система. Щом си прегрял колата, но след това си карал седмица, едва ли се е стигнало да изкривяване на главата. А пък днешното загасване и последвалото палене "яко на стартер" показва че не е блокирал двигателят. Най-вероятно има нещо по горивната система. Но провери все пак маслото - при проблем в охлаждането-респективно изкривена глава, би трябвало да е "пресечено".SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Почвам леко да стоплям или така си мисля......Но да оточним няколко питанкиМного се стоплям от надеждите, че може би нищо му няма на двигателя.Иначе....антивриза си е нормален...няма нищо в него......както и маслото също.Сега......перката с кожуха ми смениха, но радиатора не....смисъл само крепежните елементи които да го държат за основата на кола и там разни дребни работи......което ме навява на мисълта, че термостата въобще не са го пипали и там да е проблема.....но направо би ме шокирало ако е така...що за сервизно обслужване.Ако не ми е объзвъздушена системата.....което при предишните ми подобни преживявания съм 99% че беше от това, може ли от това да не върти перката?И тази лампа на инжекциона, която ми свети на 50% от времето когато карам на бензин......възможно ли е да показва, че нещо с тези термо датички или термосттата(едно и също нещо ли е) не е наред....както подразбирам, евентуално от мнение в темата която цитирах по горе.Ясно е , че нещата сами или само аз да правя, няма да се оправят........трябва ми сервиз...обаче искам сервиз в който да знаят какво правят.....и защо ли си мисля , че в Александър ауто в случая не е така....Ще отида в този D&S сервиз...за който говорят колеги от форума.....поне с проблем с лампата на инжекциона разбрах , че там могат да помогнат......а ако не правят такива ремонти и прегледи....да отивам в официалните сервизи, ми режат главата, ма да се реши проблема.Много благодаря на всички включили се в терзанията мип.с. за изпарителя...може и там да има някакви проблеми, но като цяло сутринта карах първо на газ, после на безин.....и в двата режима колата дигаше температура и гаснеше.
Коментар
-
Последни улики да дам за евентуалния проблем.След работа отидох до колата, закачих си акумулатора(бях го откачил). Запалих,, включих парното и потеглих.Следващите няколко минути температурата се покачваше горе долу бързичко....като топло от парното НЯМАШЕ. Стигна средата и изведнъж хоп....парното почна да грее температурата за 1-2 секунди падна на 1/4.....от там насетне нормално качваше лекинко нагоре......не успя да загасне този път. Т.е. май май ситемата не ми е обезвъздушена.Отидох до набелязания сервиз - беше късно....но установих, че пертата РАБОТЕШЕ! Тъгнах си към нас.....всичко по часовник....среда...една идея над среда и перката се включва и всичко ОК>Прибрах се....и оставих колата включена...почнах да тествам......включва изключва......Пуснах климатика, почнах да форсирам........качи температура до 3/2 някъде.......Спях климатика.....перката спря да върти....и тъкмо чаках да се включи, да гася и да се прибирам...обаче НЕ ВКЛЮЧВА.......темперетурата продължи леко да се качва.....неотлепва! Включих пак климатика. перката ВКЛЮЧИ! Температура замръзнма на полужението което беше........изключих климатика......и до там....перка не работи, температура продължи да се качва и изгасих и се прибрах......Какво става?!?! Как така изведнъж заработи.....после спря да работи......Това че се включва перката на включен климатик.....май май означава че е от термостата?! Но възможно ли е , ту да работи ту не?Дайте нови мнения, моляп.с. Отвинтих при висока температура пеливника и много антивриз излезе........кога да долея антивриз....при загрята кола......но до колко? И знае ли някой как да обезвъздуша системата....има ли си някакъв пиниз.
Коментар
-
като се водя най вече от написаното ти от последния пост залагам на, или необезвъздушена система или прегоряла гарнитура на главата, между другото не е лошо да махнеш мъркуча от към преливника/тънкия/ да не се е запушил мъркуча или щуцера на казанчето и да не циркулира водата добре на мен два пъти ми се запушва и колата се държеше по подобен начин успехTEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Смяна на термостат на Брава 1.4 (с картинки)http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...F2%E0%F2При 1.6 може да е друго разположението на пробките, но все пак това е някаква ориентация къде да ги търсиш - по високите точки под капака.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Мерси, може и да се пробвам......само да разбера дали е това проблема поне на 90%...все пак струва между 70 и 95лв. от леко проучване което направих днескаstef написа:като се водя най вече от написаното ти от последния пост залагам на, или необезвъздушена система или прегоряла гарнитура на главата, между другото не е лошо да махнеш мъркуча от към преливника/тънкия/ да не се е запушил мъркуча или щуцера на казанчето и да не циркулира водата добре на мен два пъти ми се запушва и колата се държеше по подобен начин успех
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар