Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с бензиновата помпа на Типо 1,4 и.е.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с бензиновата помпа на Типо 1,4 и.е.

    Здравейте, колеги.Преди няколко седмици ми свърши газта, а нямах време да зареждам и отидох да си върша работата на бензин, понеже в резервоаре сипвам периодично и макар да не знам колко е 5-10км не би трябвало да са проблем.Та стигнах до там, но навръщане ме дърпаха. Колата просто не запали на бензин по никакъв начин.Хванах се тези дни, отвих отпред маркуча за правия бензин и още преди да го изкарам потече. Дадох на контакт,но не просълзи повече.Оставих го така,че нямах време и днес се хванах с колата отново.Пак отвих маркуча, но вече нищо не сълзеше, тръгнах да го дърпам и установих,че е пред скъване там където го хваща скобата. Дадох на контакт,но нищо - нито сълзене нито тея.Вътрях на бензин пак същото.Погледнах си релетата на газовата,но и двете си работят - за дъзата и за помпата. Разчепатих отзад всичко (бутилката на газта ми закрива частично капака за бенз. помпа и е голям кеф достъпа...) извадих буксите и меря..Установих, че идва 12в до там, но след 1-2 секунди прекъсва.Не ми направи впечатление, рекох си, че може би спира подаването на ток, ако няма консумация или някаква друга дивотия, не го обмисил особено.Понеже помпата не се чуваше при никакви обстоятелства реших, че е изгоряла и понеже имам друга за тази кола се хванах да я свалям.Не съм виждал такъв зор....Капакът е леко встрани от отвора в купето,а ваденето на кошницата е невъзможно без да се откачи от самия "капак" на който се държи и нивомера.Отвих едина гайка, която естествено отиде да подхранва бензина, но го извадих чудото.Влизането може да е по-лесно,понеже кошницата се държи на едни ламарини, които са с щифтове,но това е друг въпрос....Е познайте как се изядох от яд, като и пуснат ток на свалената помпа и ООО ЧУДООО - работи....Не зная дали работи нормално,защото трябва да я потопя в нещо и да я пробвам продължително време,но си бачка.Като и подам ток почва да работи, но ми направи впечатление, че след 2-3 секунди почва да намаля оборотите, все едно няма ток. Не си позволих да я държа дълго време, защото ще си замине от работата на сухо, но е странно това, което се случва.Та как е нормално да работи една помпа? Мисля да я тествам с нафта примерно, понеже бензинът е много летлив и от някоя искра да не се запаля.Не зная дали помпата само се охлажда от бензинаа или се и маже от него.Ако само се охлажда ще ги проблам и двете с вода аххахахаНа какво може да се дължи прекъсването на захранването след 1-2 секунди на контакт?Изобще давайте идеи ако не е помпата, какво може да е, че сега е много рисково да се шифира с намаляваща газ в бутилката и пада яко доливане,а паритеее....
    Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

    #2
    Re: Проблем с бензиновата помпа на Типо 1,4 и.е.

    На какво може да се дължи прекъсването на захранването след 1-2 секунди на контакт? = Това си е така.Когато завъртиш на стартер, помпата започва да работи.Виж си релетата под пластмасовия капак зад двигателя.Извади ги и им почисти крачетата.

    Коментар


      #3
      Нормално е след 2-3 сек.тока да ти прекъсва докато си на контакт.Това че бръмчи не винаги е критерии че работи.Ако не прави необходимия дебит все едно че не работи.Защо за проба не пробваш да сипеш б уркан бензин и да я топнеш.АКо запали добре,ако не нова.Около 50лв е ,но обезателно смени и гумения тампон около нея
      Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
      EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
      EX.Fiar Ritmo 105TC

      Коментар


        #4
        Здравейте отново, колеги Благодаря ви за мненията, спокоен съм, че прекъсването в захранването е нормално.Днес ми остана малко време и свалих и двете помпи - от колата и другата, която имам долу, за да ги проверя какъв дебит имат.Извадих яките кабели, за да съм сигурен, че им стига тока и една по една ги пробвах.Тази, която ми дадоха заработи веднага и след няколко секунди почна да пръска яко - нямам с какво да меря налягане, но има добър дебит.Пробвах старата, заработи, но не искаше да вгидне налягане, почна да чука след 20тина секунди и да плюе малко и да чука и да плюе и така.Явно моточето работи, но нещо по механиката е счупено.Значи ще сменям едната с другата, но проблемът ми сега е,че не виждам как да я извада старата.Единият начин е да отрежа с нова и без това трагичното гумено уплътнение,но как да сложа после новата...Уплътнението се държи в кошницата от една пластмаса и се виждат няколко (6-7, не съм ги броил) метални шпилки или оси, не зная какво са, на които се държи.Как се маха обаче не мога да разбера.Страх ме е да напъвам, че пластмасите са стари и...ще ги счупя най-вероятно.Та проблемът ми сега е как да сменя старата помпа с новата и съветите ви ще са безкрайно полезни.П.П. Иначе успях да си разглобя нивомера, понеже постоянно ми светеше резервата, и почистих лентата по която се движи със сода и вода, като успях да махна нагара без да нараня метала нанесен по самата лента. Контактните крачета пък почистих с две различни водни шкурки.Дано сега имам нормален нивомет
        Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

        Коментар


          #5
          Пробвай да хванеш с клеши гумения тампон и пръдържайки кошницата дърпаш тампона. Ако не стане завърташ и пробваш на друго място. Излиза, но си трябва напъване, няма как друго яче...
          ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
          // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

          Коментар


            #6
            Това в средата което е с тампона се завърта леко и се отключва и по този начин се вади.От долу има няколко болчета и след като ги отвиеш всикчо се разпада.Напъваи смело,кошницата е доста пластична.Обезателно си вземи гумения пръстен около помпата някъде около 15лв е .Неговата функция е да държе помпата и я изолира от боклуци тъи като няма цедка на нея.Когато сглобиш всичко и тръгнеш да я монтираш погледни къде е овала в които ляга кошницата вътре в резервара,защото ако я ссложиш върху него малко трудно ще стегнеш кошницата а и щеостане луфт около 1см горе долу2-3литра бензин
            Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
            EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
            EX.Fiar Ritmo 105TC

            Коментар


              #7
              Нивомера ако си го разглобявал и базикал,според мен няма да заработи.И аз като теб го почистих и вече няколко месеца си търся нов.Безуспешно.
              Fiat Tipo
              Corsa b комби !

              Коментар


                #8
                pecata написа:
                Нивомера ако си го разглобявал и базикал,според мен няма да заработи.И аз като теб го почистих и вече няколко месеца си търся нов.Безуспешно.
                Що така Пеца,какво му е толкова сложното.Отваряш почистваш внимателно и сглобяваш.Аз лично вече го нямам това подскачане на стрелката което беше
                Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
                EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
                EX.Fiar Ritmo 105TC

                Коментар


                  #9
                  Има цедка и то доста голяма. Поне на 2 който съм разглобявал имаше.Иначе за завъртането си прав, но пак трябва да се напъва.
                  ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                  // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                  Коментар


                    #10
                    Ще се пробвам с въртенето тези дни, като ми остане време за колата.Иначе имам вече ново уплътнение за самия капак горе, тампонът който държи помпата го нямаше, но ще го търся и него.П.П. За нивомера само ще си покаже, мисля, че така какво го сглобих няма защо да не работи, но когато го свържа ще разберем
                    Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

                    Коментар


                      #11
                      Аз моя го взехх от АХМ ауто
                      Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
                      EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
                      EX.Fiar Ritmo 105TC

                      Коментар


                        #12
                        Колеги, вчера ми пристигна тампона от АХМ ауто, с доставката малко златен излезе, ама какво да се прави.Снощи разглобих кошницата, пластмасовата част около помпата, която е застопорена за кошницата излезе с въртене и напъване, както препоръчахте.Отдолу се държи на 4 щифта/щипки, не е нещо особено, като знае човек, че има как да го изкара.(За което благодаря ).Веднага щом разглобих самият съдържател на помпата, който се състои от седка отдолу икапак отгоре с дупка за тампона, който се стяга между двете, веднага уставових какво се е случило с помпата.Старият тампон беше много умекнал и почти разпаднат, цялата цедка беше пълна с дребни лепкави и полуразложени парчета гума от него, а помпата беше натъпкана със същото, което явно си е смукала малко по малко.Реално парчетата май не бяха достатъчно ситни, за да минат през отгора на помпата,но малко по малко е успявала да засмуче по нещо, а тръбата и беше задръстена направо.Затова е чукала при пробата, просто явно наистина се е счупила. Сега при разкралащане трака.Сложих другата помпа в новия тампон, стегнах я със скоба отгоре, както беше старата и така ги монтирах с помпосъдържателя и затеганх болтовете.Него вкарах на мястото му и оставих помпата да чака за днес.Днес по обед се затопли и изгря малко слънце и я почнах колата.Бързо стигнах този път до самото слагане и работата се закучи. Няма навиране това нещо, когато и нивомера е закачен на него, дори да са откачени пластините, които държат кошницата. Гледах го, гледах го пустия нивомер и забелязах нещо, което при свалянето нямам как да се види - самият той се отвива и се маха от капака , излизайки нагоре.Отвих го с малко зор и вкарах кошницата, като пич.Успях след няколко опита да нацеля овала, но срещнах друг проблем - за горе бях купил ново уплътнение, което се оказа доста плътно ( супер де, нали целта е да не се изпарява) и даде сериозен откат при навирането.Така и не го наврях докрай, та се наложид а допребера капака надолу със завиване на самата му резба.Стана работата.Малко рязане отпред в коша, че маркучът на правия бензин беше напукан откъм моното, пробвах дебита на стартер - муцка.Сглобих отпред и запалих - колата си работи.Първото форсиране се замисли малко, но това и беше, следващитя бяха нормални.Одевя я карах на газ и вкючвах на бянзин няколко пъти - колата върви добре.Та, колеги - мисията бе изпълнена, благодаря много на всички ви за съветите !
                        Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

                        Коментар


                          #13
                          Браво!! Общо взето си запънал на местата където е нормално като за първи път. Базаварийно сега!!
                          ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                          // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                          Коментар


                            #14
                            Благодаря, дано !
                            Fiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха

                            Коментар

                            Working...
                            X