Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна крушка във фар на Стило- още полезно инфо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна крушка във фар на Стило- още полезно инфо

    Наложи ми се да си сменя крушката за къси светлини във фара пред акумулатора .Прочетох във форума как става и реших уж с по малко усилия и труд да я сменя като сваля акумулатора . Свалих го и с доста усилие свалих капачката отзад на фара, за да стигна до крушките . Свалих скобата на крушката и извадих самата крушка. Отидох и закупих две да имам една резерва. Връщам се поставям я на местото и при опита да сложа скобата която я притиска тя отскочи и отиде на майната си надоло из дупките .Ща не ща свалям гумата и свалям пластмасовия подкалник. Вече се откри идеален достъп до задната част на фара.Търсенето на скобата не даде резултат . Днеска обърнах де що има морги и магазини но не намерих такава скоба. Вземах друг модел скоба и с клещите долу горе я нагласих да бъде като оригиналната . Предварително бях си намислил да сложа някакви парцали във отворите на дупките за да не падне и тази в някоя дупка, ама нали съм на възраст забравих и отново при поставянето тя отхвръкна, но поне видях в коя дупка падна . Бръкнах и я набарах и извадих . Бръкнах отново и набарах и оригиналната там и я извадих . Запуших дупките с каквото ми попадне и вече спокойно взех че я поставих.
    Пиша това за да предупредя колегите ако решат сами да си сменят крушки то при всички положения най удобно става след сваляне на гумата и пластамасовия подкалник . Той се държи на 8 видии и лесно се сваля и поставя. Второ ,запълнете с каквото имате под ръка било хартия ,парцали ,найлон отворите под фара за да може каквото падне да не попадне из тия отвори и да ви създаде проблеми .
    Също бих ви препоръчал да се отиде на сервиз защото като се вдигне с подемника много лесно се сваля подкалника и сменя лампата .Пиша това защото аз имам топъл гараж и удобства но останах разочарован. Първо за пръв път реших да ползвам крика на колата,но се оказа че е по висок и няма подвиране под колата . Наложи се да канарисвам с една тръба отдоло на шасито и да го повдигна та да сложа крика независимо че съм го развил почти до края .Свалянето на кората под калника пак не е много удобно но се търпява.Така че в краен случай се наемайте сами да си ги сменяте и то при условие че имате гараж особенно в такова лошо време и не забравяйте да запушите дупките преди да почнете смяната .
    Фиат Панда 1.2 2006година
    Синджира си идва ,а козата я няма...

    #2
    Коцев, Евала за подробното инфо . На мен преди 10-тина дни ми изгоря крушката на ксенона на левия фар, сменях я при отрицателни температури, с 1 милион псувни сложих обикновена халогенна и затворих всичко, тия Италианци хич не им се отдава да мислят, ама моя е грешката че съм ги сметнал за хора.
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

    Коментар


      #3
      Направо не е за вярване, че става въпрос за смяна на крушка....
      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

      Коментар


        #4
        Колеги лично аз свалям акумулатора,коша на акумулатора и мястото става идеално за работа по фара иначе крикове,мърсотия и кал и пак трябва да се чанчиш с дясната ръка.
        Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

        Коментар


          #5
          Абе махането на коша е още по трудно от махането на подкалника .И от снимката дето съм сложил се вижда че имаш идеален достъп до крушките .
          Фиат Панда 1.2 2006година
          Синджира си идва ,а козата я няма...

          Коментар


            #6
            Съгласен съм,че отдолу е малко по лесно,но аз съм го отработил движението и не се мърлям въобще,пък и съм запечатал всичко с битумен силикон против калта и водата.Имам и топъл гараж и бира.
            Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

            Коментар


              #7
              Между другото да вметна още едно нещо . Понеже съм с лети джанти развиването на гайките е фикс идея с тоя ключ който върви с колата. За това си нося и 70см водопроводна тръба / такава ми е паднала / една втора и благодарение на нея развивам гайките . Няма да е лошо който иска нека отренира това развиване на гайки и ако не става само с ключа да се снабди и с такава тръба ,защото не се знае на пътя ако стане въпрос за смяна дали ще може с ключа да си развие гайките . Тръбата стои в багажника зад задните облегалки и въобще не пречи .
              Фиат Панда 1.2 2006година
              Синджира си идва ,а козата я няма...

              Коментар


                #8
                има и 3ти вариант, който е да се свалят пластмасовите подкалници, които са на 7 видии, след това се сваля предната броня, сваля се и фара и се действа спокойно, БЕЗ да се вдига колата на крик и да се сваля гуматацялата операция за сваляне на фарове + смяна на крушки + сглобяване на всичко е към 1-1:30 часа, а може и по-малко в зависимост от сръчността, както и броя на крепежните елементи (при мен 2-3 видии не могат да се завият добре)
                FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ

                Коментар


                  #9
                  коцев написа:
                  Между другото да вметна още едно нещо . Понеже съм с лети джанти развиването на гайките е фикс идея с тоя ключ който върви с колата. За това си нося и 70см водопроводна тръба / такава ми е паднала / една втора и благодарение на нея развивам гайките . Няма да е лошо който иска нека отренира това развиване на гайки и ако не става само с ключа да се снабди и с такава тръба ,защото не се знае на пътя ако стане въпрос за смяна дали ще може с ключа да си развие гайките . Тръбата стои в багажника зад задните облегалки и въобще не пречи .
                  За тази цел съм си взел един телескопичен ключ за гуми:
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    коцев написа:
                    Между другото да вметна още едно нещо . Понеже съм с лети джанти развиването на гайките е фикс идея с тоя ключ който върви с колата. За това си нося и 70см водопроводна тръба / такава ми е паднала / една втора и благодарение на нея развивам гайките . Няма да е лошо който иска нека отренира това развиване на гайки и ако не става само с ключа да се снабди и с такава тръба ,защото не се знае на пътя ако стане въпрос за смяна дали ще може с ключа да си развие гайките . Тръбата стои в багажника зад задните облегалки и въобще не пречи .
                    не е лошо и да се намажат резбите с графитна смазка като се свалят джантите
                    Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                    Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                    Коментар


                      #11
                      четвърти вариянт: аз откачам предната част на подкалника като въртя волана докрай на ляво или на дясно за достъп до съответните винтчета само под фара на който е изгоряла крушка.освобождавам бронята и вадя само единия фар без да откачам бронята от към здравия фар.сменям си каквото е изгоряло и зглобявам.неудобството на този метод е че винтчетата на бронята зад подкалника се свалят с напипване.
                      FIAT STILO 1.6 16V 3 врати

                      Коментар


                        #12
                        Здравейте,тук намерих моя проблем,на стилото изгоряха 3 те от 4 те габарита и ми светна лампата на таблото,като гледам трябва всичко да махам за да ги сменя,по лесен вариянт за габаритите няма ли???Това да махам акумолатори или подкалници..ужаас,за късите светлини виждам че е така но за габарита ако има др начин кажете?
                        Kара фиат стило 1.2..16v.2002г.Преди Фиат пунто 1.2 8V,2001г,Опел кадет 1.6i(газ)1988г.Лада 1500 чиста!1977г.

                        Коментар


                          #13
                          Намери някой с малки ръчички, габаритите са лесни. Нищо не се сваля.
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #14
                            От дясната страна махаш казанчето за чистачките - развиваш горната гайка и го изместваш. От ляво става най-лесно като махнеш гумата и подкалника.Габаритите са на цокъл с дръжка, с която ги вадиш. Светни с фенерче във фара и ще ги видиш. Имай предвид, че единият се вади през едната капачка на фара, а другият през другата.
                            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                            Коментар


                              #15
                              <offtopic>Тази процедура не трябва ли да може да се извърши някъде на път? Егати.. Напоследък все така ги правят колите. В офиса на всички нови коли смяната на крушка е приключение. А на един пасат, дето го продадоха преди половин година, трябваше да се ходи в сервиз за да смениш "ламбата" на фара. Луда работа.</offtopic>
                              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                              Коментар

                              Working...
                              X