Колата Гранде Пунто 1.2-65 к.с. - 2006 год. има три малки, но дразнещи проблема:1. Лоста на ръчната спирачка като дойде зимата спря да се застопорява в изтеглено положение. Фиксатора щрака, но като пуснеш лоста пак се връща на изходно положение.2.Сутрин като палиш колата писва компютъра, че нивото на антифриза е ниско - а всичко е наред, нивото е между минимума и максимума сутрин, антифриз не губи. През лятото не го правеше, но като станаха температурите около нулата сутрин почна да го прави - сигурно нещо датчика не дава добър контакт като е студено и влажно или се е прецакал. Къде се намира този датчик, та да го примеря и ако е необходимо да му почистя буксата или да го сменя или някоя друга идея.3.Пръскачката на задното стъкло отново спря да работи. Като натиснеш за задното стъкло почва да тече около казанчето и олива едни кабели. Миналата година пак се беше прецакало по същия начин и като беше в сервиза го оправиха, но пак се скапа. Махнах акумулатора, но нямам достъп пак до маркучетата - как се прави това, трябва ли да се махне подкалника за да се извади резервоара за течност за чистачки?Явно като застудее проблемите по колите се изострят.Благодаря предварително на всички за съдействието!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Гранде Пунто - три малки проблема
Collapse
X
-
С два от проблемите се справих:-свалих левия подкалник(пластмасовата кора) и съединих излязлото маркуче и вече си пръска отзад-демонтирах платмасата около ръчната спирачка и почистих зъбния сектор от наклепната грес(някой допълнително май я беше слагал) и сега си се фиксира без проблемиОстана проблема с писукането и съобщението че антифриза е малко. Огледах всичко около радиатора - има единствено един датчик за перката залепен на радиатора и от него два кабела отиват към двигателя на вентилатора радиатора. Датчик на самия разширителен съд няма. Има един датчик които е между два маркуча които отиват към радиатора и разширителния съд, и=почистих му клемата със спрей, но резултат няма. Той е с два кабела, и е с ограничен достъп за ключ и си трябва тръбен 13мм за да се развие, а аз нямам такъв, с камък не става. Има ли други датчици по колата за антифриза и къде са?
Коментар
-
След като се разрових в литературата се оказа, че в охладителната система има всичко два датчика - единия който включва вентилатора на раздиатора, закчен в горния ляв(гледан срещу радиатора - десен) край на радиатора с два кабела и другия е на термостата(който съм описал доста тъпо в горния си пост) също с два кабела. На старата Темпра този на радиатора беше с два кабела и вкл. вентилатора и един до термостата на блока с един кабел за мерене на температурата, имаше ли още един за моноинжекциона или ползваха един съм забравил. Това ме насочва, че датчика който дава инфо за количеството антифриз е този до термостата, макар че на схемата е дадено че термистора е вързан към двата кабела и може би прави някаква разлика с масата и от там да идва сигнала за малкото антифриз, докато на темпрата термистора беше вързан към кабела и на резбата(масата). Дали расъждавам правилно или пък се лъжа?
Коментар
-
Така е, но за първи път ми се появи това съобщение като ми беше намалял антифриза(заради охлабена скоба) под минимума. Стрелката на температурата си работи нормално. Това съобщение го дава при всяко стартиране, докато не отвори термостата, след като си загрее колата съобщението спира да се появява. И за това ме нявява някаква мисъл за сгрешен превод или разменено съобщение за дадения вид грешка.Нещо не се е получило със снимките.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар