Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Клапа за топъл/студен въздух - как работи?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Клапа за топъл/студен въздух - как работи?

    Въпросът ми е някой знае ли какво кара да работи клапата, която затваря притока на топъл въздух, когато двигателя загрее. Става въпрос за филтъра от снимката, и колата от подписа. Или да се изразя по-точно какво кара клапата да затваря притока на топъл въздух от колекторните тръби. Тази вечер го разглобих и известно време се чудих, но не видях нищо което да накара лостчето (има лостче) да затвори клапата. В нормално положение клапата стои отворена на 45 градуса, т.е. смесват се топъл и студен въздух. В последствие клапата би трябвало да затвори притока на топъл въздух, но не видях какво кара лостчето да бутне клапата. На снимката формата на филтъра е по-ръбеста. На моя модел Фиат е по-заоблена, но идеята е да се види да кой модел точно става въпрос.И още един въпрос - някой има ли представа дали се продава нова кутия за филтъра и колко би могла да струва. Имам предвид цялата, включително и часта в която се поставя хартиения филтър.
    Прикачени файлове
    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

    #2
    Понеже гледам, че никой не се е престрашил :D : не познавам този модел, но на всички които съм виждал досега е някаква биметална пластина (пружина), която при изменение на температурата променя формата си и издърпва/избутва клапата.
    ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

    Коментар


      #3
      Хммм явно никой не се е сблъсквал с този проблем.... Колегата Pecho е налучкал верия път. Снощи ходих в сервиза и там вече нещата се изясниха. Наистина е биметална пластина, която при нагряване бута едно лостче и затваря клапата затваря клапата. Правихме проба като я нагрявахме със запалка. Малко мудничко и с известна помощ от моя страна, но стана! Остнава да се надявам, че и в действителност това чудо работи...
      FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
      ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

      Коментар


        #4
        Това чудо на техниката е восъчна капсула и лесно може да се провери, при загрят двигаел се отакача "маркуча" за студен въздух (този който отива зад фара) и се погледне положението на клапата. При мен те почти не работи и не знам каде може дасе намери, мисля че се продава коплект с кутията, но тогава се оскъпява ремонта. Трябва да има някъв начин да се смени това "животно" с някое друга част от друга кола но не знам с коя, мисля че и UNO имат такова нещо. Ако имате някаква идея как ще стане ремонта - помогнете.

        Коментар


          #5
          Трябва да търсиш по моргите. Питах за нова кутия - струва 460лв.......
          FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
          ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

          Коментар


            #6
            Клапата за топъл студен въздух е свързана с тая пластина посредством лостче, като се завиват едно в друго. При мен лошото е че резбата е заминала и досега ми се налага два пъти да разглобявам и да ги завивам, защото се откачат.
            Carozzeria Touring, Milano
            Fiat 124 Touring - моята следваща кола

            Коментар


              #7
              madgogo написа:
              Клапата за топъл студен въздух е свързана с тая пластина посредством лостче, като се завиват едно в друго. При мен лошото е че резбата е заминала и досега ми се налага два пъти да разглобявам и да ги завивам, защото се откачат.
              В момента не ми идва на ум нещо друго, но можеш да пробваш да ги залепиш щом ти се е скапала резбата. Пробвай Покси Пол, но нямам представа как се държи на висока температура, макар че като погледнеш там едва ли се качва над 90 градуса.
              FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
              ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

              Коментар


                #8
                brat_John написа:
                madgogo написа:
                Клапата за топъл студен въздух е свързана с тая пластина посредством лостче, като се завиват едно в друго. При мен лошото е че резбата е заминала и досега ми се налага два пъти да разглобявам и да ги завивам, защото се откачат.
                В момента не ми идва на ум нещо друго, но можеш да пробваш да ги залепиш щом ти се е скапала резбата. Пробвай Покси Пол, но нямам представа как се държи на висока температура, макар че като погледнеш там едва ли се качва над 90 градуса.
                вярно как не се сетих, мерси
                Carozzeria Touring, Milano
                Fiat 124 Touring - моята следваща кола

                Коментар


                  #9
                  На мойто Типо 835С1 клапата е биметалнакогато е студено биметалната пластина отваря клапата и с вакуум взет от колекторите, отваря клапата за студения/топлия въздух. Като загрее леко двигателя биметалната пластина спира вакуума и клапата се затваря. На твойто типо на картинката май е с една ампула, виждал съм такова на 1.1 Типо. Ако тази джаджа работи в студа ще ти работи по-добре колата, като не е загряла. Особено ако е -10,-15 без тази джаджа ще ти глъхне здраво и ще харчи като ламя. Понеже от студения въздух бензина кондензира по колектора. Тази гофрета ако ти е скъсана се продава на симеон срещу около 10лв
                  2004 Audi A6 4F
                  2002 Lancia Y

                  Коментар


                    #10
                    KPEMATOP написа:
                    На мойто Типо 835С1 клапата е биметалнакогато е студено биметалната пластина отваря клапата и с вакуум взет от колекторите, отваря клапата за студения/топлия въздух. Като загрее леко двигателя биметалната пластина спира вакуума и клапата се затваря. На твойто типо на картинката май е с една ампула, виждал съм такова на 1.1 Типо. Ако тази джаджа работи в студа ще ти работи по-добре колата, като не е загряла. Особено ако е -10,-15 без тази джаджа ще ти глъхне здраво и ще харчи като ламя. Понеже от студения въздух бензина кондензира по колектора. Тази гофрета ако ти е скъсана се продава на симеон срещу около 10лв
                    Гофрираната тръба я смених още преди година и цяла зима съм нямал проблеми. Проблемите май идват лятото. Не съм гледал при загрял двигател дали клапата е затворила. Наистина вътре в кутията на филтъра има нещо като "ампула" от която стърчи нещо като метален цилиндъл - явно единия край на биметалната пластина. Него нагрявахме със запалката. Дама ама като гледам колко лениво и с моя помощ се затвори клапата започвам да изпитвам съмнения, че работи. Ама както казах трябва да се види на загрял двигател. Аз карам на газ и лятото ако не затваря добре май ще стигнем до теорията за горещия въздух и двойното изпарение на газта
                    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                    Коментар


                      #11
                      KPEMATOP написа:
                      На мойто Типо 835С1 клапата е биметалнакогато е студено биметалната пластина отваря клапата и с вакуум взет от колекторите, отваря клапата за студения/топлия въздух. Като загрее леко двигателя биметалната пластина спира вакуума и клапата се затваря. На твойто типо на картинката май е с една ампула, виждал съм такова на 1.1 Типо. Ако тази джаджа работи в студа ще ти работи по-добре колата, като не е загряла. Особено ако е -10,-15 без тази джаджа ще ти глъхне здраво и ще харчи като ламя. Понеже от студения въздух бензина кондензира по колектора. Тази гофрета ако ти е скъсана се продава на симеон срещу около 10лв
                      Здравей колега, карам Ланчия със същия двигател като твоя, та на въпроса. Заел съм се да си възстановявам, вакуумите. Клапата работи .. тествана с помпичка ; термодатчика с биметална пластинка работи тестван със нагряване/; 1. Засега съм вързал само единия щуцер /с по голямата дупка - дали е правилно не знам? / на термодатчика с биметалната пластина към пластмасовото щуцерче на капака на кутията на въздушния филтър, но не виждам откъде да взема другия вакуум. 2. Интересува ме как и къде да вържа другия щуцер, който е с дупчица като карфица. Разгледах главата на моното но не ми идва акъл никакъв. 3. Сменил съм гофрираната връзка за топлия въздух, която идва от двигателя към въздушния филтър и съм я притегнал съответно със скоби. Така вързана дотук системата не работи. Клапата не пуска топъл въздух.п.п. Ако имаш някакви снимки на този монтаж ще съм ти много благодарен.п.п. Ако и други колеги имат някаква идея за връзването нека драснат някой ред.
                      Lancia Delta II 1.6 l.e. 55kw 835C1.000
                      Bigas ELC'92 Lambda Control

                      Коментар


                        #12
                        на моето типо имам трети щуцер на монотопри тебе го няма?!?!?!?!!?вържи го с тройник с най-левия щуцер, мисля че ще станетози средния е вързан с газовета от картера...?!?!??!при тебе как е?
                        2004 Audi A6 4F
                        2002 Lancia Y

                        Коментар


                          #13
                          KPEMATOP написа:
                          на моето типо имам трети щуцер на монотопри тебе го няма?!?!?!?!!?вържи го с тройник с най-левия щуцер, мисля че ще станетози средния е вързан с газовета от картера...?!?!??!при тебе как е?
                          Извинявай ама не разбрах за какво точно става въпрос??? При мене има някакнъв тройник (в момента не мога точно да си спомня) и маркуча който идва от картера. Но не мога да разбера какво общо имат с биметалната пластина???
                          FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                          ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                          Коментар


                            #14
                            KPEMATOP написа:
                            на моето типо имам трети щуцер на монотопри тебе го няма?!?!?!?!!?вържи го с тройник с най-левия щуцер, мисля че ще станетози средния е вързан с газовета от картера...?!?!??!при тебе как е?
                            И при мене е вързан с газовете от картера. Вече си направих експеримента, вързах с тройник картерните газове и банзиновите пари на най-левия щуцер, че ми се видя по-голям. После вързах вакуума за термоклапана на средния. Така клапата работи :D нооооооооо има проблем: Като загрее колата и термоклапана отвори почва да смучи въздух вече отпред а явно и през термоклапана и май му идва повече и започва леко да тресе .. инжекцията светва като постои малко на празен ход и регистрира бедна смес /имам ламбда метър/. Като натисна газта и грешката изчезва .. после на празен ход пак .. все едно карам на газ . Даже RESET на компютъра направих и пак регистрира грешка. Много му е въздуха. Просто трябва да видя системата вързана на някоя кола на два щуцера да не би да има разлика или този вакуум е взет отдруго място. но не се сещам откъде ?
                            Lancia Delta II 1.6 l.e. 55kw 835C1.000
                            Bigas ELC'92 Lambda Control

                            Коментар

                            Working...
                            X