Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ниво на моторно масло

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Правих основен ремонт в началото на лятото. От тогава съм минал 7 хил. км. Първо карах 2 хил. с минерално масло. След това 5 хил. със синтетика. Доколкото помня минералното не намаля никак.При ремонта не смених сегменти, защото бяха добре, а и не гореше масло преди него. Само лагери и ремонт на главата.Сега минах на синтетика, защото от немския сайт,/където пазаруват колегите от форума/ избизаше евтино Тотал 5/40.При ремонта майстора ми каза, че мотора ми бил много мръсен отвътре и доста са го чистили.Сега не тече от никъде масло.Ако горенето е само поради синтетичното масло въобще нищо няма да гледам, а карам. При необходимост ще долея малко.
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    Коментар


      #17
      Тази гаражна легенда няма да я намериш в официално сервизно ръководство.
      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

      Коментар


        #18
        alvanovo написа:
        Правих основен ремонт в началото на лятото. От тогава съм минал 7 хил. км. Първо карах 2 хил. с минерално масло. След това 5 хил. със синтетика. Доколкото помня минералното не намаля никак.При ремонта не смених сегменти, защото бяха добре, а и не гореше масло преди него. Само лагери и ремонт на главата.Сега минах на синтетика, защото от немския сайт,/където пазаруват колегите от форума/ избизаше евтино Тотал 5/40.При ремонта майстора ми каза, че мотора ми бил много мръсен отвътре и доста са го чистили.Сега не тече от никъде масло.Ако горенето е само поради синтетичното масло въобще нищо няма да гледам, а карам. При необходимост ще долея малко.
        Мисля, че те съветват майстори, които не си разбират от работата. Това, което описваш, не е основен ремонт, а просто лека ревизия на двигателя. Нямало е шлайфане и изобщо работа в цилиндрите, за какъв основен ремонт говорим? След това си карал 2 хиляди колометра с минерално масло, в което не виждам логика. Промивка ли си правил с това минерално масло, що ли? Ако наистина си правил основен ремонт на двигателя, в сервиза така ще почистят всички нагари и други мизерии, че двигателят ще свети.Сега ми идва наум една идея защо имаш разход на масло след тази ревизия на двигателя: ако двигателят на твоята кола има проблем в цилиндрите, а доколкото разбирам нищо не е пипано там, то след смяна на гумички и гарнитура на главата компресията ще се увеличи и оттам е напълно възможно да се увеличи и разходът на масло. Всъщност защо се наложи този ремонт?
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #19
          Не съм съгласен ,че след смяна на гумички и гарнитура на главата ’’компресията ще се увеличи" камо ли да се вдигне разхода на масло.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #20
            Мисълта ми беше, че ако има проблем в цилиндрите, а в същото време само се сменят гумички и гарнитура на главата, то може да се увеличи разхода на масло. Нерешен, евентуален проблем в цилиндрите + увеличена компресия след смяна на гарнитура, гумички и обработка на главата -> повишен разход на масло.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #21
              Маслото на минимум и от смяна на смяна не доливаш-изпробвано. Колкото е по-голям обема на подбуталното пространство толкова е по-малка амплитудата разреждане-сгъстяване там
              Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

              Коментар


                #22
                Неправилно се изразих за основен ремонт.Ремонтът се наложи поради износен основен лагер на 3-ти цилиндър.аз пиша все пак, за да има материла във форума и да има за какво да дращим, това дали гори колата или не, почти не ме интересува, ще я сменя като трябва с по-новане се впрягайте чак толкова много
                Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                Коментар


                  #23
                  S_BANKOV написа:
                  alvanovo написа:
                  Напълних както винаги 4.3л - до горе на маслената пърчка.Преди ремонта почти не намаляваше. Тогава карах с 10/40.Сега съм с 5/40 и намаля. Да видим какво ще стане по-нататък.
                  4.3 събира 131 коньовия мотор, нашите събират 3.7 литра, провери за течове и виж дали дросела е мазен отвътре.обикновенно капака на клапаните и от вътрешната страна на картера се появават течовете.
                  Слави, тук малко не съм съгласен с теб. Пише си го точно за нашите двигатели(поне за моя ), че събират 4 литра + 300 грама във филтъра общо 4,3 литра.П.П. забравих да спомена че на една от срещите се бяхме събрали няколко колеги(и колежки) с еднакви двигатели и понеже имах съмнения разни си премерихме щеките .... за маслото де. Нямаше една с една да са еднакви..... Явно се разтягат или нещо друго.
                  Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                  Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                  Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                  Коментар


                    #24
                    При горене на масло около 1л на 10 000км може ли да се изнова мотора по-бързо от отлаганията на горенето?според вас как е? защото то все пак с точност не може ад се каже, ама с окомера долу-горе
                    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                    Коментар


                      #25
                      Консултирал съм се с опитни майстори и съм чувал различни мнения за това какво се случва с нагара, предизвикан от изгорялото масло. Някаква част със сигурност се отлага и в двигателя, макар че когато отваряха двигателя на моята кола, която гореше около 3,5 литра масло на 10 000 км., в общи линии всичко беше чисто. Да не казвам, че светеше, но като изключим износените сегменти, всичко си беше Ок. Със сигурност част от изгорялото масло се издухва и през изпускателната система. Колите, които горят много масло, образуват маслен пръстен около ауспуха.Казано накратко, ако не мислиш да векуваш с тази кола, разход от литър масло на 10 000 км. няма да повреди, износи, разтропа и т.н. двигателя. А, да: със сигурност ще се налага по-често да сменяш свещи. При такъв разход на масло можеш успешно да пробваш някоя добра добавка, например тази: Bardahl Maxi Compression
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #26
                        Моето Пунто гореше по литър на хиляда преди ремонта и като му бръкнеш в ауспуха отзад имаше много черен нагар. Самия мотор вътре беше относително чист, но сегментите бяха напълно запушени от маслото, а в изпускателния колектор направо имаше неизгорено масло.

                        Коментар


                          #27
                          veselin10 написа:
                          Слави, тук малко не съм съгласен с теб. Пише си го точно за нашите двигатели(поне за моя ), че събират 4 литра + 300 грама във филтъра общо 4,3 литра.П.П. забравих да спомена че на една от срещите се бяхме събрали няколко колеги(и колежки) с еднакви двигатели и понеже имах съмнения разни си премерихме щеките .... за маслото де. Нямаше една с една да са еднакви..... Явно се разтягат или нещо друго.
                          Веско маслото го сменям само при Стефан, там в сервиза има една голяма таблица с всички двигатели на Фиат, Алфа и Ланча, на АС Делко мисля. Винаги от там гледаме точно заради разликата между 1.8 16V 113/5коня и 1.8 VVТ мотора, че Стефан не ги помни. Сигурен съм защото и виначи 4 литрова туба с масло купувам и винаги остава около една чаша.
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #28
                            http://www.zr.ru/content/articles/49...em_maslo_5w40/
                            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                            Коментар


                              #29
                              колеги понеже често виждам теми в които се спори колко масло събира 1.8 113 коня мотор и колко му е резервоара ви изваждам снимка от книжката на фиат браво събира масло в картера 3.9 литра с филтъра 4.3 литра + тръби 4.6 литра незнам какво са искали да кажат с това последното сигурно маслени магистрали . Резервоарът на браво 1.8 е 60 литра има резерв от 7 литра

                              Коментар


                                #30
                                Това май се отнаася за първоначалното зареждане - то се прави с 4.6 литра, след което при смяна трябва да се налеят 4.3 литра. Остават едни 300 мл, които при номална смяна няма как да източиш от системата.

                                Коментар

                                Working...
                                X