Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

не работеща перка за охлаждане

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    възможно ли е гарнитурата на блока да има нещо общо със загряването?
    Общо има, ама е в другата посока, т.е. като ти прегрее колата, при 110-120 градуса, клингерита сдава багажа...

    Коментар


      #17
      Малко старичка е темата, но за да не пиша нова я съживявам Вчера като се връщах в София в голямото задръстване след Враня видях, че температурата на двигателя ми беше почти в червеният сектор и докато спа, антифриза от радиатора започна да ври, да пуши и да фъска прерз капачката. Вентилатора не ми се беше включил!? Бушона беше изгорял.Смених бушона и тръгна ма с много кофти звук, направо много кофти, поработи малко и пак изгоря бушона!?Стигнах си в нас някак си и смених с по-мощен бушон.....Това ми беше грешкатаБушона не изгоря, но пластмасата, около него се разтопи цялата, стопиха се и малко жички. Днес като отворих двигателчето на перката вътре малко изгорели част, а иначе перките като нови. Възможно ли е с тоя по-силен бушон, да съм направил и др. поразии. Днес като разгледах двигателя си ми беше омаслен, от какво може да е това. И за тая перка. Продават ли се нови такива или да търся втора ръка?
      Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
      Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
      Fiat Bravo 1.4 120k.с.

      Коментар


        #18
        Каква ти е колата?Аз миналата година на Пунтото имах същия проблем, но слава богу беше в зимния сезон и не се случи чак да изфучи антифриза. После взех направо цяла перка от Типо - от Италианеца за 25 лв, смених и я после излезе друг проблем - незнам дали от това че се беше случвало да грее повечко - но и датчика на перката не работеше. Смених и него и нещата заспаха.
        Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
        Fiat Linea 1.3 Multijet'08
        Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
        http://forum.fiat-bg.org

        Коментар


          #19
          По-малката вероятна причина, но определено не за подценяване е счупена водна помпа! Не говоря наизуст, на моята фиатка ми се случи! Познава се, като се покара 15 минути и започне много за загрява колата. Спирайте и я гасете за да не стане проблем! При счупена водна помпа водата в двигателя на циркулира и стана, като тенджера под налягане, като загрее много и започва антифриза да извира във вид на пара през капачката на разширителния съд. Тогава за съжаление водата няма, как да циркулира през вторият кръг-радиатора и става чудо на чудесата...Освен електическите проблеми не изключвай и тази вероятност! Нямах идея, че може водна помпа да се счупи, но уви! Правят вече турбината от плестмаса!
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #20
            Дано да няма проблеми с водната помпа, че доста сериозно ми звучи Дано наистина само вентилатора да ми е изгорял. Има ли по магазините нови такива или да си търся втора употреба от някъде!?!?!
            Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
            Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
            Fiat Bravo 1.4 120k.с.

            Коментар


              #21
              Nikcho написа:
              Дано да няма проблеми с водната помпа, че доста сериозно ми звучи Дано наистина само вентилатора да ми е изгорял. Има ли по магазините нови такива или да си търся втора употреба от някъде!?!?!
              колегата ти е писал- втора употреба от италианеца
              TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
              UNO 1.0 FIRE

              Коментар


                #22
                О аз за загравяне и прегряване мога да ви говоря до утре :P.При мен проблема започна по по-друг начин - първо спря да загрява (термостатът се оказа прецакан и не затваряше).После аз с целия си акъл го позапилих малко да се затвори и го метнах на котлона да го сваря да видя отваря ли се (и се отваряше и затваряше добре ама на око без термометър).Резултатът - колата работи нормално няма и 3 дни след което отраз започна следното нещо - сутрин загрява по-трудно а като загрее прегрява за нула време (по задръстванията най-вече).На няколко пъти просто я изпусках и вдигаше към 120 градуса (наскоро разглобих мотора никакви поражения по гарнитурата или главата или нещо изобщо).Най-интересното беше че пекарата не се включваше а радиаторъ беше топъл.Позамислих се каква може да е причината - оказа се проста и логична.Термостатът ми се оказа блокирал на леко отворено положение и заради това сутрин не иска да загрее много много а като позагрее на отваря и тя се прегрява.Ама пък е малко отворен и прекарва по малко и през радиаторът и той си стои топъл ама не толкова колкото моторът.За датчика на радиатора - случвало ми се е много пъти да не иска да се включи защото трупша отвътре едно кто ръжда ама не точно и то не пропуска топлината и включва при по-висока температура или не включва - чистиш и се оправя.Общо взето проблемите с прегряването са или от лош контакт на буксите (на перката и датчика) или от развалени перка и/или датчик или от прецакан термостат.Специално за Типо мога да заявя смело че ако го усетиш навреме че е много прегряло няма ядове с главата или гарнитурата (става дума да не караш 20км с температура над 100-110 градуса).По принцип чеотх няъде че е много вредно да изгасиш прегрялата кола.Не за друго а защото тогава водата в главата се изпарявала моментално и главата оставала на сухо и се изкривявала много.А ако я оставиш да работи върти водата и постепенно сваля температурата.Аз на типо-то като прегряваше (то отраз вдигаше от 90 на 110 - две черти на дигиталното табло) не го гасех и му връзвах перката с едно кабелче да вее отпред за да го охлади поне малко и парното вътре на мах.То да не се случва!
                Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                Коментар


                  #23
                  Абе аз се надявам само с перката да съм минал. Все пак почти веднага го видях, че се е покачила температурата на двигателя, ма беше стигнала 120гр. Дано да няма някакви повреди по двигател и т.н., че като гледам какви последствия може да има, направо лошо ми става
                  Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
                  Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
                  Fiat Bravo 1.4 120k.с.

                  Коментар


                    #24
                    zfa159 написа:
                    ...По принцип чеотх няъде че е много вредно да изгасиш прегрялата кола.Не за друго а защото тогава водата в главата се изпарявала моментално и главата оставала на сухо и се изкривявала много.А ако я оставиш да работи върти водата и постепенно сваля температурата.Аз на типо-то като прегряваше (то отраз вдигаше от 90 на 110 - две черти на дигиталното табло) не го гасех и му връзвах перката с едно кабелче да вее отпред за да го охлади поне малко и парното вътре на мах.То да не се случва!...
                    Това добре, но, когато водата не циркулира-при счупена вдона помпа най-добре е да се огаси, защото антифриза изкипява и двигателя вдига зверски темперетури.
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #25
                      Като говорите за перки, да ви питам нещо. Вентилаторът не е ли на 2 степени? Ако е така, кога включва първата степен и кога втората?Питам, защото забелязах, че при включване на климатика не сработва първата степен на вентилатора, а чак след известно време - направо втората степен (което по принцип не е фатално, но натоварва компресора на климатика, защото вдига по-голямо налягане). Според вас коя е най-вероятната причина (то че ще се завирам в един момент по двигателя е ясно, но поне къде да гледам най-напред)?
                      ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                      Коментар


                        #26
                        На мойте типо-та са си едностепенни перките - или работи или не и включва щом моторът вдигне до 90 градуса (според датчика на таблото иначе датчикът на перката на радиатора е за мисля че 92-3 градуса).
                        Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                        Коментар


                          #27
                          Mitko написа:
                          Първа степен включва една черта над средата на уреда за температурата. 2-ра степен включва не 2-3 чертичка. Ако имаш ядове най-вероятно е датчика.
                          Нямам чертички! Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 (шегичка)И датчикът ли е с 2 степени (т.е. тип има-нема х 2)?Май трябваше да уточня, че става дума за вентилатора на радиатора на климатика.
                          ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                          Коментар


                            #28
                            Pecho написа:
                            Като говорите за перки, да ви питам нещо. Вентилаторът не е ли на 2 степени? Ако е така, кога включва първата степен и кога втората?Питам, защото забелязах, че при включване на климатика не сработва първата степен на вентилатора, а чак след известно време - направо втората степен (което по принцип не е фатално, но натоварва компресора на климатика, защото вдига по-голямо налягане). Според вас коя е най-вероятната причина (то че ще се завирам в един момент по двигателя е ясно, но поне къде да гледам най-напред)?
                            Нормално е защото малката степен няма нищо общо с климатика.По-бързата скорост се управлява както от датчика на радиатора ,така и от датчик на климатика.
                            Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.

                            Коментар

                            Working...
                            X