възможно ли е гарнитурата на блока да има нещо общо със загряването?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
не работеща перка за охлаждане
Collapse
X
-
Малко старичка е темата, но за да не пиша нова я съживявам Вчера като се връщах в София в голямото задръстване след Враня видях, че температурата на двигателя ми беше почти в червеният сектор и докато спа, антифриза от радиатора започна да ври, да пуши и да фъска прерз капачката. Вентилатора не ми се беше включил!? Бушона беше изгорял.Смених бушона и тръгна ма с много кофти звук, направо много кофти, поработи малко и пак изгоря бушона!?Стигнах си в нас някак си и смених с по-мощен бушон.....Това ми беше грешкатаБушона не изгоря, но пластмасата, около него се разтопи цялата, стопиха се и малко жички. Днес като отворих двигателчето на перката вътре малко изгорели част, а иначе перките като нови. Възможно ли е с тоя по-силен бушон, да съм направил и др. поразии. Днес като разгледах двигателя си ми беше омаслен, от какво може да е това. И за тая перка. Продават ли се нови такива или да търся втора ръка?Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
Fiat Bravo 1.4 120k.с.
Коментар
-
Каква ти е колата?Аз миналата година на Пунтото имах същия проблем, но слава богу беше в зимния сезон и не се случи чак да изфучи антифриза. После взех направо цяла перка от Типо - от Италианеца за 25 лв, смених и я после излезе друг проблем - незнам дали от това че се беше случвало да грее повечко - но и датчика на перката не работеше. Смених и него и нещата заспаха.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
По-малката вероятна причина, но определено не за подценяване е счупена водна помпа! Не говоря наизуст, на моята фиатка ми се случи! Познава се, като се покара 15 минути и започне много за загрява колата. Спирайте и я гасете за да не стане проблем! При счупена водна помпа водата в двигателя на циркулира и стана, като тенджера под налягане, като загрее много и започва антифриза да извира във вид на пара през капачката на разширителния съд. Тогава за съжаление водата няма, как да циркулира през вторият кръг-радиатора и става чудо на чудесата...Освен електическите проблеми не изключвай и тази вероятност! Нямах идея, че може водна помпа да се счупи, но уви! Правят вече турбината от плестмаса!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Nikcho написа:Дано да няма проблеми с водната помпа, че доста сериозно ми звучи Дано наистина само вентилатора да ми е изгорял. Има ли по магазините нови такива или да си търся втора употреба от някъде!?!?!TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
О аз за загравяне и прегряване мога да ви говоря до утре :P.При мен проблема започна по по-друг начин - първо спря да загрява (термостатът се оказа прецакан и не затваряше).После аз с целия си акъл го позапилих малко да се затвори и го метнах на котлона да го сваря да видя отваря ли се (и се отваряше и затваряше добре ама на око без термометър).Резултатът - колата работи нормално няма и 3 дни след което отраз започна следното нещо - сутрин загрява по-трудно а като загрее прегрява за нула време (по задръстванията най-вече).На няколко пъти просто я изпусках и вдигаше към 120 градуса (наскоро разглобих мотора никакви поражения по гарнитурата или главата или нещо изобщо).Най-интересното беше че пекарата не се включваше а радиаторъ беше топъл.Позамислих се каква може да е причината - оказа се проста и логична.Термостатът ми се оказа блокирал на леко отворено положение и заради това сутрин не иска да загрее много много а като позагрее на отваря и тя се прегрява.Ама пък е малко отворен и прекарва по малко и през радиаторът и той си стои топъл ама не толкова колкото моторът.За датчика на радиатора - случвало ми се е много пъти да не иска да се включи защото трупша отвътре едно кто ръжда ама не точно и то не пропуска топлината и включва при по-висока температура или не включва - чистиш и се оправя.Общо взето проблемите с прегряването са или от лош контакт на буксите (на перката и датчика) или от развалени перка и/или датчик или от прецакан термостат.Специално за Типо мога да заявя смело че ако го усетиш навреме че е много прегряло няма ядове с главата или гарнитурата (става дума да не караш 20км с температура над 100-110 градуса).По принцип чеотх няъде че е много вредно да изгасиш прегрялата кола.Не за друго а защото тогава водата в главата се изпарявала моментално и главата оставала на сухо и се изкривявала много.А ако я оставиш да работи върти водата и постепенно сваля температурата.Аз на типо-то като прегряваше (то отраз вдигаше от 90 на 110 - две черти на дигиталното табло) не го гасех и му връзвах перката с едно кабелче да вее отпред за да го охлади поне малко и парното вътре на мах.То да не се случва!Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Абе аз се надявам само с перката да съм минал. Все пак почти веднага го видях, че се е покачила температурата на двигателя, ма беше стигнала 120гр. Дано да няма някакви повреди по двигател и т.н., че като гледам какви последствия може да има, направо лошо ми ставаTipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
Fiat Bravo 1.4 120k.с.
Коментар
-
zfa159 написа:...По принцип чеотх няъде че е много вредно да изгасиш прегрялата кола.Не за друго а защото тогава водата в главата се изпарявала моментално и главата оставала на сухо и се изкривявала много.А ако я оставиш да работи върти водата и постепенно сваля температурата.Аз на типо-то като прегряваше (то отраз вдигаше от 90 на 110 - две черти на дигиталното табло) не го гасех и му връзвах перката с едно кабелче да вее отпред за да го охлади поне малко и парното вътре на мах.То да не се случва!...Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Като говорите за перки, да ви питам нещо. Вентилаторът не е ли на 2 степени? Ако е така, кога включва първата степен и кога втората?Питам, защото забелязах, че при включване на климатика не сработва първата степен на вентилатора, а чак след известно време - направо втората степен (което по принцип не е фатално, но натоварва компресора на климатика, защото вдига по-голямо налягане). Според вас коя е най-вероятната причина (то че ще се завирам в един момент по двигателя е ясно, но поне къде да гледам най-напред)?ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
Mitko написа:Първа степен включва една черта над средата на уреда за температурата. 2-ра степен включва не 2-3 чертичка. Ако имаш ядове най-вероятно е датчика.ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
Pecho написа:Като говорите за перки, да ви питам нещо. Вентилаторът не е ли на 2 степени? Ако е така, кога включва първата степен и кога втората?Питам, защото забелязах, че при включване на климатика не сработва първата степен на вентилатора, а чак след известно време - направо втората степен (което по принцип не е фатално, но натоварва компресора на климатика, защото вдига по-голямо налягане). Според вас коя е най-вероятната причина (то че ще се завирам в един момент по двигателя е ясно, но поне къде да гледам най-напред)?Темпра 1.6-карб.-бързина на разумна цена.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар