Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

не работеща перка за охлаждане

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    не работеща перка за охлаждане

    вчера ми загря около 100 - 110 градуса и перката не се включи помогнете моля !!!!!не зная от бушоните ли е къде може да се види кои бушон за къде еили е нещо друго
    FIAT TIPO 1.6 I.E. SX

    #2
    Ако е от предпазител - те са под жолана отдолу ... има едно лостче - натиска се и де падат вертикално ... има нарисувани картинки - кои за какво е ... този за вентилатора - има нарисуван вентилатор ... проверяваш бушона и сменяш с нов ... ако е изгорял мотора на вентилатора - трябва да се пробва с уред ... ако е датчика на радиатора - също ... ако не се оправяш - при един ел техник ...
    Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

    Коментар


      #3
      Охлаждане

      и аз имах такъв проблем ,беше от масата на радиаторната перка,зачистих я и се оправи.
      Fiat Croma 2.0 i. Turbo

      Коментар


        #4
        А може и датчика да е залепил и да не отвара ,погледни го и него .
        FIAT TIPO 1,6

        Коментар


          #5
          благодаря за информацията
          FIAT TIPO 1.6 I.E. SX

          Коментар


            #6
            мойто моторче на радиатора го проверих като го закачих на акумулатора. първо го провери него, после ако не е мотора търси причината другаде


            В Италия е истината

            Коментар


              #7
              Датчика на перката е в долната част на радиатора. Дай на късо клемите и ако тръгне значи ти е отишъл датчика или просто не прави контакт(което е по-често). Ако не тръгне вече тогава търси проблема в бушона, мотора и др.Функцията на датчика е да затвори + веригата непосредствено преди мотора за да охлади над нужна температура. Работи и при изключен двигател.
              Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
              Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
              ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

              Коментар


                #8
                Обикновенно ми работи на 90 градуса и като се вдигна 2-3 черти след 90 направо се ошашавихче перката не се включва. А имали възможност да си работи нормално, а просто да се включва на по висок градус отколкото съм я изчакал.
                FIAT TIPO 1.6 I.E. SX

                Коментар


                  #9
                  Обикновенно ми работи на 90 градуса и като се вдигна 2-3 черти след 90 направо се ошашавихче перката не се включва. А имали възможност да си работи нормално, а просто да се включва на по висок градус отколкото съм я изчакал.Колега,аз имам Типо,но перката ми се влючва на 92-93 градуса.Незнам дали има значение кода на двигателя,ама погледни моя отдолу.
                  Fiat Croma 1.9 MultiJet 120 hp

                  Коментар


                    #10
                    Хехехе... и аз вчера имах подобен проблем - Връщах се от Пловдив по магистралата 140-150км/ч няма проблеми 90 градуса не мърдаха.... но като влязох в София и почна да загрява и като влезе в червената зона спрях - викам к’во пък му стана?!!! Изчаках да поизстине, после пуснах парното в колата на мах за да охлажда (не мен ) и понеже бях вече близо до вкъщи се прибрах и почнах да размишлявам пък от к’во може да се случи такова нещо? Също като вас се сетих за мотора на перката, за датчика, за релето, за бушона, антифриза, маслото... ама се сетих, че може и да е от друго също така: например залепнал термостат в затоврено положение или не отваря достатъчно, върти се водата в малкия кръг, не стига до радиатора, съответно не се включва и перката.... другото за което се сетих, е че може водната помпа да не върти водата с нужния дебит - същия резултат... Я кажете сега как мога да проверя дали е водната помпа или е термостата, ако приемем, че перката, датчика, бушона и релето са проверени? п.п.Сори че ползвам темата на колегата, ама май иде реч за същото...
                    Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                    --- в сърцето завинаги... ---
                    Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                    Коментар


                      #11
                      Лек офтопик, аз на Сеата ми си направих бутон за да включвам втората степен когато искам/усетя, че нещо не е точно и не включва когато трябва. В градски условия ми е полезно доста. Ама това ако сме сигурни, че ел мотора си бачка.

                      Коментар


                        #12
                        Мойто се оказа май лоши контакти на буксите на датчика/перката... Поразмърдах ги, позачистих ги... малко WD-40, и пуснах да загрява да видя кога и дали ще отвори термостата... Както си трябва на 85-90 градуса почна обилно да загрява дебелия маркуч след термостата (който до преди това си беше студен (пипа се частта непосредствено преди входа в радиатора), след което и изходящия от радиаотора маркуч си се стопли (което отхвърли подозрението за запушен радиатор) след което на 95-96 градуса си се включи перката както му е реда... Така че май се разминах с лек уплах... п.п. Позачистих и едни кабели които бяха нанизани към една замасена плочка с доста клеми за (-), щото ми се стори, че един от кабелите от датчика или от перката (не помня вече) ходеше натам... Там положението с клеясването беше осезателно
                        Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                        --- в сърцето завинаги... ---
                        Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                        Коментар


                          #13
                          по тоя повод аз да питам, нормално ли е карал съм градско перката се е включила и като паркирам и загася колата перката спира, преди на Форда и на Ситроена перката оставаше да върти и при изгасен мотор да го охлади...
                          ex Fiat Bravo GT

                          Коментар


                            #14
                            На по неопитните колеги бих препоръчал като загрее колата нормално до 90 градуса да вдигнат капака и просто да добият усет долу горе как е загрят двигателя.Когато вече мине 100градуса се усеща мирис на прегоряло и като угасиш двигателя се чува едно пукане по тръбите и маркучите.Просто се забелязва че охлаждането не е наред.Казвам това защото може по път датчика да ви покаже много висока температура и вие да се подплашите и да спрете да пътувате а всъщност да му няма нищо на двигателя.Имал съм ги такива случаи и затова като вдигна капака просто си личи дали е прегрял или не.
                            Фиат Панда 1.2 2006година
                            Синджира си идва ,а козата я няма...

                            Коментар


                              #15
                              възможно ли е гарнитурата на блока да има нещо общо със загряването?
                              FIAT TIPO 1.6 I.E. SX

                              Коментар

                              Working...
                              X