Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на антифриз ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на антифриз ?

    Някой може ли да сподели малко опит относно как се сменя ЦЕЛИЯ антифриз дори и този в блока?Правя тема, защото какви ли не мнения няма, но никой не каза , че е източил толкова , колкото има в системата.Пали ли се въобще кола без антифриз да завърти термостата на 90 градуса ? Става дума за JTD но и за всички други предполагам е еднакво :D
    Punto JTD
    http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

    #2
    Не знам как се източва цялата инсталация, но ще споделя аз какво направих и смея да кажа, че имаше огромен ефект. Източих каквото може от пробката на радиатора и напълних с вода. Сложих добавка за промиване на системата(за съжаление ни си спомням каква точно) , обезвъздуших и покарах 2 дни. Източих всичко пак от там. Напълних с вода(защото е останала добавка със сигурност) и пак...обезвъздушаване и 2 дни каране(около 100 км. градско). Повторих още 2 пъти това(3 пъти с вода общо). След това си сипах антифриз и до сега е бистър. Само да спомена, че след първите 2 източвания на водата(първото с добаката,второто вече с доста по-малко останала такава) егати и мътилката излизаше. Не е кой знае каква хамалогия и ако искаш ме послушай, а може и да изчакаш други мнения.П.П. Забравих да спомена, че става въпрос за колата от подписа....
    Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
    Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
    Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

    Коментар


      #3
      Ти си голям смелчага аз такава промивка не бих направил че след това тръгват течове .Между другото най сигурната добавка за промивка на системата е лимон тозу за цялата система към 20 пакетчета и става чисто нова.
      FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

      Коментар


        #4
        dani389 написа:
        Ти си голям смелчага аз такава промивка не бих направил че след това тръгват течове .Между другото най сигурната добавка за промивка на системата е лимон тозу за цялата система към 20 пакетчета и става чисто нова.
        Да бе... това го правих на москвича преди 20 години. Има си и читави добавки. Тази я взех от сервиза на Сливница, точно след Ботев посока запад. Скъпа е...около 20 кинта. ...и в сервиза предлагат да направят процедурата ама няма да е същото....П.П. Ако тръгнат течове, поне си в период на следене и ще разбереш какво не е наред. При мен нямаше....
        Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
        Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
        Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

        Коментар


          #5
          След като установих, че имам пробив във водния радиатор преди две лета си набавих: нов радиатор, препарат за промиване на водната система и над 20л дестилирана вода.Радиатора го купих от магазин, препарата ми го даде приятел химик, а водата - безплатно от една платкаджийница. Още със стария радиатор започнах с дългата процедура за промиване. Поне три пъти наливах химикала с дестилирана вода и после изтичаше някакъв ужас. Правих го всеки ден, като всяка сутрин наливах дестилирана вода и химикал и всяка вечер източвах някаква жълто-кафеникава консистенция. Като ми свърши химикала продължих с упражнението само с вода и когато водата стана бистра - смених радиатора с нов.В този момент знаех, че след като източа вече бистрата вода от охладителната система, остатъка в блока е само дестилирана вода. След това си направих консистенцията с антифриз концентрат до температура -30 градуса.Колата от подписа не пали без достаъчно охлаждаща течност и гасне при прекалена загуба на такава.
          Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

          Коментар


            #6
            един въпрос как се обезваздушата :Д
            Fiat Brava ELX 1.6 16V

            Коментар


              #7
              При мен дръпнахме единия маркуч от радиатора и изчакахме да се източи... кафеникава течност :D Сложихме антифриз запалихме колата и на отворена капачка дигахме малко обороти. После изгасихме напълнихме още. Обърнахме едно кръгче и сложихме още и така следяхме. И няма проблем взехме концентрат сложихме го всички като се наложи и вода минерална използвахме нямахме дестилирана, а обикновена не ни препоръчаха. Така мисля, че не се източва всичко, но така направихме
              Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v

              Коментар


                #8
                drnkk написа:
                един въпрос как се обезваздушата :Д
                При 1,8 от двете пробки отгоре на радиатора. Май само този модел е с 2 пробки на радиатора отгоре. За другите модели да казват колегите. Отвиваш двете пробки и наливаш течност в разширителния съд докато започне да тече от дясната (гледано отпред). Завиваш я (дясната остава отворена) Наливаш до максимуми затваряш капачката на разширителния съд. Палиш и чакаш докато завърти втория кръг. Като видиш, че течноста в казанчето пада под минимума, гасиш и сипваш. И така докато спре да излиза въздух от втората пробка. Завиваш я и оправяш нивото в разширителния съд. Не знам дали ме разбра, нека колегите да помагат с обяснение. Това , пак повтарям важи само за 1,8. При другите модели почти сигурно е различно.
                Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                Коментар


                  #9
                  veselin10 написа:
                  drnkk написа:
                  един въпрос как се обезваздушата :Д
                  При 1,8 от двете пробки отгоре на радиатора. Май само този модел е с 2 пробки на радиатора отгоре. За другите модели да казват колегите. Отвиваш двете пробки и наливаш течност в разширителния съд докато започне да тече от дясната (гледано отпред). Завиваш я (дясната остава отворена) Наливаш до максимуми затваряш капачката на разширителния съд. Палиш и чакаш докато завърти втория кръг. Като видиш, че течноста в казанчето пада под минимума, гасиш и сипваш. И така докато спре да излиза въздух от втората пробка. Завиваш я и оправяш нивото в разширителния съд. Не знам дали ме разбра, нека колегите да помагат с обяснение. Това , пак повтарям важи само за 1,8. При другите модели почти сигурно е различно.
                  За 1.9 ЖТД е същата работа, какти и за всички други модели, просто пробките са на различни места
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    пробка , маркуч все тая е , въпроса ми е как да извадя антифриза от блока, защото си направих антифриза отвънка и искам да го налея готов смесен
                    Punto JTD
                    http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

                    Коментар


                      #11
                      jimi69 написа:
                      пробка , маркуч все тая е , въпроса ми е как да извадя антифриза от блока, защото си направих антифриза отвънка и искам да го налея готов смесен
                      вадиш горния маркуч от радиатора и надуваш докато спре да тече от долния или пробката,завиваш пробката слагаш обратно маркуча към радиатора след това наливаш новия антифриз и си готов
                      Bravo 1.9d 97г

                      Коментар


                        #12
                        трябва да има пробка на блока, но не те съветвам да я пипаш
                        Брава 1.6

                        Коментар


                          #13
                          nsn написа:
                          jimi69 написа:
                          пробка , маркуч все тая е , въпроса ми е как да извадя антифриза от блока, защото си направих антифриза отвънка и искам да го налея готов смесен
                          вадиш горния маркуч от радиатора и надуваш докато спре да тече от долния или пробката,завиваш пробката слагаш обратно маркуча към радиатора след това наливаш новия антифриз и си готов
                          ако термостата е затворен дали ще може да надуе през горния маркуч? не е ли по-добре да се надува през горния отвор на радиатора тогава
                          Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                          Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                          Коментар


                            #14
                            махнах долния маркуч към 3-4 литра излезе и извадиих 2 от маркучите на термостата надух и излезе още доста. Сложих новия малко гонки монки и пак долях и е идеален на -30 го тествах с антифризометър
                            Punto JTD
                            http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

                            Коментар

                            Working...
                            X