Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Синтетика,полусинтетика или минерално масло?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Синтетика,полусинтетика или минерално масло?

    Колата ми е вече на 145373 км :D и съм убеден,че са реални Та ме инересува има значение какво масло ще сложа на следващата смяна.Чувал съм,че пълната синтетика е за коли до 100К и не става за моята.За моята-минерално само!Иска ми се да узная и вашите мнения по въпроса и предварително благодаря на всеки дал отговор
    SKODA 105L '78
    PUNTO 1.2 MPI ELX '94
    FIAT 126p '89
    TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
    GRANDE PUNTO 1.2 '06

    #2
    Ами ... почти за всички коли в книжките им /експлоатационните/ има данни и за маслата ... какви и на колко км. се сменят ... при мен пише минерално ... но предното ми бе полусинтетика 10W40 и вчера сложих също такова .... мисля си че мотора си се държи добре ... а и се надявам да продължава така ... колата е темпра ’93
    Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

    Коментар


      #3
      ..Има маса неща изписани на тая тема по форумите.. всеки с мнението си..къде обосновано - къде не... в общи линии това, че НЕПРЕМЕННО трябва да сипеш минералка само защото си след 100 000 км. , са глупости...Сипи си такова с каквото си карал до сега.. важно е маслото да не е менте...Примерно Селенията 10W40 мисля, че е истинско...

      Коментар


        #4
        Ами не са глупости ,на по износени мотори не се сипва пълна синтетика Майстора койито ми сменява маслото ми препоръча ,или repsol ili lukimoli ,те са много добри масла .За мотор над 100 000 км няма смисъл да сипваш синтетика ,хубаво минерално пак става .
        FIAT TIPO 1,6

        Коментар


          #5
          можеш да караш с полу синтетика
          Fiat Croma 2.0 i. Turbo

          Коментар


            #6
            Ако не ти гори или хвърля масло можеш и с пълна синтетика. При по старите мотори е голяма хлабината на сегментите и са се спекли гумичките навсякъде та просто не си струва синтетиката, но ако всичко ти е ОК слагай коквото е по джоба ти.
            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

            Коментар


              #7
              TORINO_MOTOR написа:
              Ами не са глупости ,на по износени мотори не се сипва пълна синтетика Майстора койито ми сменява маслото ми препоръча ,или repsol ili lukimoli ,те са много добри масла .За мотор над 100 000 км няма смисъл да сипваш синтетика ,хубаво минерално пак става .
              Имам мнение по въпроса и твърдя, че тези 100 000 км са измислица или по-скоро- измислица на фирмите продаващи масла, пригласяна от "неуките майстори". Ще кажа само, че предимствата на синтетичните масла са безкрайни и всеобхватни, само един е недостатъка- по-скъпи са. Минералките отдавна са достигнали своя апогей- още през 70-те години, когато в Европа масово са изревали от така нар. черна смърт по двигателите предизвикана именно от тях. Именно заради това и най-вече заради осъвърш. на конструкцията и повиш. на изискванията на новите мотори са измислени и въведени синтетиките. Какви са тези 100хил. км. и кой ги определя за някакъв лимит? За руските коли- да! За американските-да - въпреки, че там става въпрос за 100хил. мили?!Какво са 100 хил. км за един съвременен автомобил? Че той тогава си е в силата! Минава се на минералки само, когато износването е видимо значително, разходът на масло е голям и трябва да се докрета още известно време, и е финансово необосновано да се долива с по-скъпи масла това известно време! Разбирайте го така- и минералките трябва да се продават и то точно на пазари като нашия- с преобладаващ застарял парк. Искате ли моторчетата ви да са добре не се циганете и си слагайте синтетика или полусинтетика и си свиркайте.
              Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000

              Коментар


                #8

                Коментар


                  #9
                  Трудно се минава от минерално обратно- по-скоро е малко опасно- защото минералните правят веднага отлагания, особено некачествените и не навреме сменените. Така, че си карай с познатото!!!
                  Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000

                  Коментар


                    #10
                    Косьо написа:
                    Трудно се минава от минерално обратно- по-скоро е малко опасно- защото минералните правят веднага отлагания, особено некачествените и не навреме сменените. Така, че си карай с познатото!!!
                    Означава ли това,че ако сега съм с минерално не мога да си сложа синтетика или полусинтетика?
                    SKODA 105L '78
                    PUNTO 1.2 MPI ELX '94
                    FIAT 126p '89
                    TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
                    GRANDE PUNTO 1.2 '06

                    Коментар


                      #11

                      Коментар


                        #12
                        Не ми се ще да слагам каквито и да е било препарати за промивка и май ще си сложа както ти ме съветваш 10w40 на Селения и след 5000 пак ще го сменя.Това масло е полусинтетика нали?Щото сега съм с минерално 15w40 някакво швейцарско Иска ми се щом е добре за двигателчето Селения,със такова и да си го карам!
                        SKODA 105L '78
                        PUNTO 1.2 MPI ELX '94
                        FIAT 126p '89
                        TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
                        GRANDE PUNTO 1.2 '06

                        Коментар


                          #13
                          Тук дават отговор на въпросите ти : http://www.smazka.ru/how_to_choose_oil.html
                          SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                          Коментар


                            #14
                            Марио е абсолютно прав за начина на преминаване от мин. към синтетика /в нея включвам и полусинтетиката/. А по повода на промивките се е завихрила друга тема. Само до споделя и опита си в интервалите на смяна на маслата. Да кажем за моята кола дават да се сменя маслото на 15 000 км или ако е селения 20к- на 20000 км за период не по-дълъг от 1 година. Но това е пробега при идеални условия. При работа в по-тежки условия пробега се намаля двойно. А кои са по-тежките:- каране предимно градско- чести пускове и спирания на мотора- каране предимно на студен мотор-каране на голяма скорост продълж. време- разбирайте обороти-каране по силно запрашен терен и т.н. т.н.За мене си съм си направил рамносметка, че 70% от карането ми обхваща все някое от горе изброените и затова аз по закон си сменям маслото на 75000 км, което излиза два пъти в годината- преди двата тежки сезона- зимата и лятото. Намерил съм си, а и то винаги има, добра полусинтетика на добра цена- 6-7 лв за литър- колкото половин литър на селения 20к.
                            Tempra 1.6 i.e. SW- 159B9000

                            Коментар


                              #15
                              Косьо написа:
                              .........За мене си съм си направил рамносметка, че 70% от карането ми обхваща все някое от горе изброените и затова аз по закон си сменям маслото на 75000 км, което излиза два пъти в годината- преди двата тежки сезона- зимата и лятото. Намерил съм си, а и то винаги има, добра полусинтетика на добра цена- 6-7 лв за литър- колкото половин литър на селения 20к.
                              /оффф/Изглежда си имал предвид 7500км :D Че ако има масло дето се сменя на 75000км би било супер! /оффф/Аз също карам с полусинтетика, въпреки, че двигателя е почти на 160000км. Доливам около 500-600мл на 10000км, но както се каза по-горе всичко зависи от това в какво състояние е мотора, че бая соленко ще ти излезе да доливаш по 1л от по 10-15лв на всеки 1000-2000км ако лапа яко масълце. :D
                              Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                              --- в сърцето завинаги... ---
                              Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                              Коментар

                              Working...
                              X