Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Притръсване при тръгване

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Притръсване при тръгване

    Проблема е следния - при потегляне от спряло положение колата се разтриса и чак тогава тръгва.Понякога товаи притрисане е придружено с еднократно забиване на муцуната за съвсем кратко време.Наблюдавах го по-задълбочено и установих че при рязко тръгване от доста високи обороти го няма и че при студена кола (сутрин когато още не е карана много) го няма този проблем.Също ако съвсем леко я примръдна преди да тръгна така че когато отпускам съединителя вече да се движи съвсем леко също го няма проблема.Ако тръгвам от нанагорнище проблема е още по-задълбочен но отново ако тръгна с въртене на гуми от високи обороти или я залъжа със съединителя леко да помръдне и тогава тръгна също го няма.При превключване между скоростите (от 1-ва на 2-ра или от 2-ра на 3-та и т.н.) също се получава понякога но по-рядко.Досега имам две предположения за евентуален проблем :1.разбит лагер на първичния вал на скоростната кутия което води до кривене на феродовия диск и оттам до голямо натоварване при тръгване и изощо при отцепване и зацепване на диска.2.прецакан притискателен диск с омекнали пружини (и/или някоя скъсана дори).Със сигурност не са тампони на двигателя или нещо по самия двигател (да кажем аванс и т.н.) защото ако тръгвам съвсем плавно тръгва и като и дам рязко газ излита безпроблемно.Не са карета или нещо от сорта.Смятам че е възможно да е от самата скоростна кутия но тогава при голямо натоварване щеше да тропа,трака,вибрира или нещо такова но не го прави....проблема е само докато потегля от спряло положение.
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    #2
    И мойто браво прави подобни номера но се появиха след смяната на съединителя и ги отдавам на кофти дискове, от оня тип с опашката на Симеон, направо ми идва да ида да му я резна понякога...
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
    http://forum.fiat-bg.org

    Коментар


      #3
      Аз се излъгах да сменя само феродовия като правих ремонт на двигателя.А преди това тя изобщо не можеше да тръгва с предишния феродов и нямам идея имала ли е проблема......отдавам го повече на притискателния поне по мое мнение....
      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

      Коментар


        #4
        И още - като паднат оборотите и зареве за по-ниска предавка направо започва да се сеца яко и започвам да споменавам майката на оня тип... Ама като само неговия магазин работеше в 19:30 вечерта и нямах избор...
        Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
        Fiat Linea 1.3 Multijet'08
        Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
        http://forum.fiat-bg.org

        Коментар


          #5
          И аз съм така!Като купих колата Пунто75 съед. беше за смяна и смених всичко 140лв. комплекта.3-4 хил. км. добре-ама ппосле-трагедия.Като е студена и извън града се ядва ама като загрее колата при потегляне-леле-мале-едно претрисане.Педала ходи сякаш с пистъргване.Почнах да тарся нов комплек-от 90 до 220 лв-ама гаранция-Франция!Като купиш нещо за 10 лв.-3 год. гаранция а за 200 лв. никаква!Да има някои идея за съед. с идеално съотношение -цена- качество в диапазона 100-200лв.

          Коментар


            #6
            и мойто типо прави така,феродовия е нов,на старата пак ми беше така и сстигнах до извода че пружините на феродови диск са се прецакали

            Коментар


              #7
              lungov написа:
              И аз съм така!Като купих колата Пунто75 съед. беше за смяна и смених всичко 140лв. комплекта.3-4 хил. км. добре-ама ппосле-трагедия.Като е студена и извън града се ядва ама като загрее колата при потегляне-леле-мале-едно претрисане.Педала ходи сякаш с пистъргване.Почнах да тарся нов комплек-от 90 до 220 лв-ама гаранция-Франция!Като купиш нещо за 10 лв.-3 год. гаранция а за 200 лв. никаква!Да има някои идея за съед. с идеално съотношение -цена- качество в диапазона 100-200лв.
              Здравей колега,за тези пари можеш спокойно да си вземеш пълен комплект Valeo. Определено са качествени! Малко по-евтини са Делфи - също са качествени. За Valeo фирмата от ковто взимам е София Експорт - поне в Пловдив са много точни!
              Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

              Коментар


                #8
                притрисане при тръгване

                От личен опит притриса по този начин:1. Силно износен феродов диск /след смяната му никакъв проблем/2. Почва да тресе след лудо каране и смяна на предавки при голяма скорот от висока на ниска предавка без междинна газ, вероятно се изкривяват пружини на притискателния или феродовия диск3. дефекттен диск - феродов или притискателенПритриса още повече с натоварена кола или на заден ход и за да се тръгне нормално/без да тресе/ трябва повече газ на полусъединител

                Коментар


                  #9
                  Ха кажете сега каво да сменям - лагера вероятно е здрав (няма и година), кой от двата диска или и двата?Вчера карах колоата и за пореден път яко се издразних на един светофар от това сецане, оня пак отнесе псувня!Ще прежаля тия около 200 лв със смяната, така яко се дразня от карането.
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                  Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                  Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                  http://forum.fiat-bg.org

                  Коментар


                    #10
                    zgabrovski написа:
                    Ха кажете сега каво да сменям - лагера вероятно е здрав (няма и година), кой от двата диска или и двата?Вчера карах колата и за пореден път яко се издразних на един светофар от това сецане, оня пак отнесе псувня!Ще прежаля тия около 200 лв със смяната, така яко се дразня от карането.
                    Провери си маслото в скоросната кутия.Може да се окаже по-евтино отстраняването на проблема При мен го има същия проблем и един приятел ме посъветва да си сменя маслото,защото той така бил набил пари за съединител и се оказало че маслото му е кофти.
                    Stilo 1.9 JTD - 115 к.с.

                    Коментар


                      #11
                      Re: притрисане при тръгване

                      valeri rozev написа:
                      От личен опит притриса по този начин:1. Силно износен феродов диск /след смяната му никакъв проблем/2. Почва да тресе след лудо каране и смяна на предавки при голяма скорот от висока на ниска предавка без междинна газ, вероятно се изкривяват пружини на притискателния или феродовия диск3. дефекттен диск - феродов или притискателенПритриса още повече с натоварена кола или на заден ход и за да се тръгне нормално/без да тресе/ трябва повече газ на полусъединител
                      Едно към едно с моя проблем и точно си го има и моментът със задната и това с натоварената кола.Същото е.Значи првилно си мислех за притискателния.Аз пропуснах да спомена че дори вчера успях да извъртя съединителя в смисъл да избуксува и ако искате ми се смейте ама на сравнително нисък бордюр в центъра....просто опрях колата и а да се качи...нанайси....извъртя си съединителя като пич и замириса на феродо.Което ме доведе до мисълта че проблема е точно в притискателя понеже не притиска както трябва (отгоре си беше регулиран съединителя) обаче като сменям се сменя всичко.....при мен цените са :феродов - 40лв.приситкател - 45лв.лагер (който май е здрав ама незнам понеже не съм я разчастил още) - 20лв.и се връзвам на 105лв всичко като труда както винаги си е от мен с много здраве на сервизите По повод това какво да смениш - решиш ли да сменяш по-добре е всичко защото аз така смених само фородовия преди няколко хиляди и сега притискателя го прецака и него а сигурно и лагера е заминал заради това сецане и трескане и т.н. всичките бози.Маслото надали ще ти реши проблема защото ако нямаше масло или беше кофти нямаше да ти включва като хората скоростите и щеше да хърка,да вие,да жули и т.н. ама все пак си го погледни....нищо не пречи.
                      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                      Коментар


                        #12
                        И на мен така ми сецаше като я взех и след няколко стотин км. лагера просто се пръсна.Смених целия комплект и сега - за сега е добре,въпреки,че на моменти пак ми се струва,че притриса.При старт е много "неуверена" А и аз имах неблагоразумието да пазарувам от оня с опашката на Симеон 114 Нема такова тъпо к****е,много ме дразни.Набута ми някакъв ш***н притискателен диск (според майстора),ама дано поизкара няколко хил. км. Та и моето мнение е - ако ще сменяш,сменяй всичко

                        Коментар


                          #13
                          Емиии то и аз имам същия проблем откакто смених съединителя и съответно съм се замислил за нова смяна....Та дайте повечко инфо за оригиналните Валео (цена на комплекта и откъде може да се купи в София) ,а относно проблема на мене маистора ми каза че проблема е в самия феродов диск. И накрая за оня на Симеон аз от него нищо не си купувам освен крушки за фаровете (много прилично светят като за 3 лв. и до сега не са ми изгаряли)

                          Коментар


                            #14
                            Не е от маслото със сигурност, защото го мених заедно със съединителя и скоростите влизат много мазно... А оня че е тъпо к****е няма две мнения, ама като не влизах много много във форума тогава ....Явно ще се сменя наново.
                            Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                            Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                            Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                            http://forum.fiat-bg.org

                            Коментар


                              #15
                              Аз съм привъженик на два магазина - Евро07 и Александър Ауто.Там са свестни нещата и притискателните дискове са Валео между другото (поне за Александър Ауто със сигурност).Ако се сменя се сменя всичко това съм се убедил защото ако едно от нещата има проблем заминава и другие малко или много и в крайна сметка се сменя пак всичко
                              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                              Коментар

                              Working...
                              X