Колеги преди време бях срещал подобна недовършена тема , но сега не я намирам затова подхващам въпроса наново. Дойде времето да сменя съединителя на моята Мареа 2.4 жтд.След доста ровене из нета до колкото съм разбрал правилно най здравия е съединителя от alfa 166 ОЕМ: 60816362, 60815752, 71712777 821325 VALEO Същия по данни на колеги от форумите би трябвало да става на всички ЖТД мотори които са с 235мм съединители.Като се има предвид ще благодарение на фирма за италиански авто части намираща се в Италия цената му е с 50% по- евтина от предлаганите тук цени, се реших спестените пари да ги инвестирам в скоростна кутия от алфа 166.До колкото разбрах интервенцията е правена ма алфа 156 и Либра 2.4жтд. Разбрах че разликата е 3 см в дължината на двете скоростни кутии, което е не е проблем просто излиза малко под калника и евентуално при по- широки гуми се налага монтиране на фланци около 15мм. По конкретния въпрос е дали мога да използвам моя диференциал на скоростите от алфа Проблема е че нямам представа за предавателните числа на кутията и диференциала на мареа 2.4 жтд.Алфа 166 има следните главни предавателни числа:57/16 final drive 3.56 средни ск.54/17 final drive 3.17 дълги ск.56/15 final drive 3.73 къси ск.Съпоставена скоростната на 166 с тази на 156 разликата само е в по късия диференциал на 166-цата и наличието на 6-та скорост.Иначе скоростите от 1 до 5 са еднакви.За да спестя въпросите защо искам да направя интервенцията ето цитат от ланчия форума. Като цяло с тази кутия и диф. според мен колата ускорява по агресивно , ако мога така да се изразя. В същото време градско мога да си я карам до 1500 об., просто дългата трета я няма. В същото време 6-та може да се включи на 80 км/ч и да стигне до 225 (по скоростомер). В интерес на истината и на 407-цата кутията беше 6 ст. и се караше по същия начин, но там двг-то беше 2.0 хди, така се караше и служебния Меган, който беше с 1.9 дци и сега разбирам защо въпреки 4 цилиндровите мотори, тези коли ускоряваха по-агресивно Ако някой реши да слага "6-та скорост" трябва да знае, че кутията се подава от калника и ще трябва да слага фланци по 20 мм., поне така направих аз, реже се и подложката на АБ, като се подлага под самата батерия за да се вдигне 2-4 см, за да не опира "топуза" в нея.Иначе проблеми и напасвания доколкото знам няма.Тук е цялата тема. http://www.lancia-bg.com/forum/viewt...29923&start=20
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за замяна на 5 степенна кутия с 6 от алфа 166.
Collapse
X
-
А случайно да имаш информация дали може такава 6ст. кутия да се сложи на брава 1,9 жтд105-99г. Щом на марея си сложил, но пък твоята е 2,4. Сподели също има ли промяна в разхода на гориво на дълго с колата, че ми е любопитно. И поздравления за успешната трансплантация.Ситроен Ксантия HDI-110 +++
Фиат Брава ELX 1,9JTD-105 +++
Рено Лагуна 1 фаза 2 - 1,6 16v K4M
Коментар
-
rosenmvr написа:Колеги да се похваля всичко е сменено по колата и тя вече е с 6-степенна скоростна кутия със следните предавателни числа:1- 3,8002- 2,2353- 1,3604- 0,9715 - 0,7636 - 0,614дриф. - (57/16)Колата се държи отлично с новия съединител и новата скоростна кутия.Мисля че темата е изчерпана.Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
garfunken написа:А случайно да имаш информация дали може такава 6ст. кутия да се сложи на брава 1,9 жтд105-99г. Щом на марея си сложил, но пък твоята е 2,4. Сподели също има ли промяна в разхода на гориво на дълго с колата, че ми е любопитно. И поздравления за успешната трансплантация.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар