Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Хайде сега кажете какво да правя - сервизна лампа?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Хайде сега кажете какво да правя - сервизна лампа?

    Изминах около 400км. без проблем. София, Габрово, Узана, Габрово, Шипка. Спряхме с Pecho и Kluchar на едно крайпътно кафене след Казанък. След кратък престой си тръгнахме съвсем нормално и до 3-4км. лампата на инжекциона светна. Изгасих колата по време на движение на няколко пъти но това не помогна. Реших, че явно ще трябва да се прибирам със светеща лампа... Да обаче Преди Елин Пелин тя взе че изгасна. До тук добре. Днес сутринта запалих нормално и на 1-вия километър тя пак светна. Същото се повтори и на връщане от работа!? Каква може да е причината? Опитах да изключа ламбдата - ефекта е същия. Дали тя не се "прецака"? Ще се обадя утре на майсторите дето ми правиха ремонта. Имат код-четец. Дано ме вземат и още повече се надявам да кажат каква е причината. Предполагам, че като имат и тая джаджа ще имат и кодовете за грешки. А ако нямат - проблем!? Ако случайно някой има нека да каже, изпрати или да сподели от къде да ги взема (да съм подготвен). При положение пък, че някой е имал подобен проблем - да сподели какво е направил. Благодаря на всички, които отговарят.
    Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

    #2
    Само четене на грешката може да каже какъв точно е проблема... Един от благоприятните варианти е температурен датчик - струва около 15-20 лв, намира се на корпуса на термостата и е в син цвят.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
    Fiat Linea 1.3 Multijet'08
    Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
    http://forum.fiat-bg.org

    Коментар


      #3
      Виж тук има 3 предположения какво може да е: http://www.bravo-guide.co.uk/fix-a-bravo.htm#electrical

      Коментар


        #4
        Обаждах се на майстора си. Има код-четец, но няма софтуер за Фиат. Каза ми да се обадя утре по обяд но не звучеше много убедително. Това бе причината да си запиша час в "D&S Motors". Някъде във форума някой го хвалеше. Ще споделя утре по обяд какво е станало. И да не забравя - 1час диагностика - 30лв.
        Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

        Коментар


          #5
          Re: Хайде сега кажете какво да правя?

          mme написа:
          Предполагам, че като имат и тая джаджа ще имат и кодовете за грешки. А ако нямат - проблем!? Ако случайно някой има нека да каже, изпрати или да сподели от къде да ги взема (да съм подготвен).
          Кодовете и съответните грешки май са запаметени в софтуеъра на кодочетеца и повечето - особено компютърни диагностики си казват дори кое да провериш направо - като възможни причинители на дадения проблем. Аз поне имам една програмка дето така ми изписва в демо-режим без кабелите и не на лап-топ ами на настолния компютър инсталирана.
          Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

          Коментар


            #6
            1.Вдигаш предния капак.2.Срещу теб ще видиш ECU-то3.Под конектора който е включен в ECU-то има една пластина. Натискаш и дърпаш конектора.4.Държиш го изклюен 20 сек. и пак го включваш.5.Излизаш да покараш 10км. като спираш и гасиш двигателя поне няколко пъти.6.Ако пак имаш проблеми пиши за по-нататъшни указания.УСПЕХ

            Коментар


              #7
              Благодаря за предложението Митко. Не че не вярвам... в момента съм притеснен от факта. Ще отида утре, пък после можем да направим експеримент с анализ. Освен диагностициране трябва да се подмени чарк (може би е термодатчик - логиката сочи нататък) и след това да се затрият грешките. sstanchev - Благодаря за идеята. Предполагам обаче, че няма да свърши работа. Причината за свтене на сервизната лампа е нарушен режим на работа на двигателя. Многократно е коментирано, че премахване на захранването не reset-ва ЕКУ-то. Няма да оправи и дефектиралия чарк... Ще отида утре в сервиза и ще драсна по-после може би към 14.30
              Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

              Коментар


                #8
                sstanchev написа:
                6.Ако пак имаш проблеми пиши за по-нататъшни указания.УСПЕХ
                Аз искам да питам - защо не изключи акуумолатора и да не би да кара без ЕКУ, че ми се вижда невероятно.
                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                Коментар


                  #9
                  Напротив точно това ECU се ресетва перфектно по този начин.

                  Коментар


                    #10
                    За сеганяма да експериментирам. Ще отида утре за да видя какво ще кажат диагностиците. Ако има нещо не наред, то поне да прочетат съдържащите се в ЕКУ-то грешки. Ако успея да го reset-на по начина, който ми предлагаш - няма да има нужда от диагностика и няма да разбера какво не е наред.
                    Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                    Коментар


                      #11
                      Твърде възможно е всичко да е наред. Някой пипал ли ти е скоро нещо под капака? Аз не се сещам какво от параметрите кито следи ECU-то може да накара лампата да свети без да вкара колата в "сервизен режим" . Надали е ламбдата аз досега не съм успявал да накарам това ECU да я запише като грешка.

                      Коментар


                        #12
                        sstanchev написа:
                        Твърде възможно е всичко да е наред. Някой пипал ли ти е скоро нещо под капака? Аз не се сещам какво от параметрите кито следи ECU-то може да накара лампата да свети без да вкара колата в "сервизен режим" . Надали е ламбдата аз досега не съм успявал да накарам това ECU да я запише като грешка.
                        Не е точно така-ламбдата се управлява изцяло от ECU-то ,и при най малки грешки породени дори от дупка в генерацията(от там може влезе въздух който лъже компютъра и той почва да бъзика и да сменя параметрите в които работи въпросната сонда) или от недостатъчно подаване на ток към ECU-то започват невероятни мизерий.
                        Fiat Bravo 1.6 16V

                        Коментар


                          #13
                          А за ресетването си напълно прав, аз процедирам по същия начин
                          Fiat Bravo 1.6 16V

                          Коментар


                            #14
                            Пронципно да ама при МА 1.7.3 софтуеристите на BOSCH са имали особенно мнение по въпроса, даже и да откачиш ламбдата не ще да го запише за грешка

                            Коментар


                              #15
                              [quote="boneff"]
                              sstanchev написа:
                              Твърде възможно е всичко да е наред. Някой пипал ли ти е скоро нещо под капака? Аз не се сещам какво от параметрите кито следи ECU-то може да накара лампата да свети без да вкара колата в "сервизен режим" . Надали е ламбдата аз досега не съм успявал да накарам това ECU да я запише като грешка.
                              Не е точно така-ламбдата се управлява изцяло от ECU-то ,и при най малки грешки породени дори от дупка в генерацията(от там може влезе въздух който лъже компютъра и той почва да бъзика и да сменя параметрите в които работи въпросната сонда) или от недостатъчно подаване на ток към ECU-то започват невероятни мизерий.[/quoteМалко не е точно така колега.не ландата се управлява от еку то а еку то се информира ро ландата за това какво е изгарянето на горивото и съответно променя ъгъла на запалване и на количеството гориво. аз имах грешка в ландата отчетена от еку то но лампата не ми е светвала.моя съвет е сервиз и 20 лв по малко но изясняване на проблема
                              HONDA I-VTEC

                              Коментар

                              Working...
                              X