Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стило 1.4 - съмнения м/у съединител и крайна помпа - идеи?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Стило 1.4 - съмнения м/у съединител и крайна помпа - идеи?

    Привет,И така злополучният пациент е стило 1.4 модел 2006 , 6-ст скорости ръчни. Километри 101 000 напълно реални.Предистория: Колата бе закупена на 38 000км и тогава си "дойде" с трудно включване на 5-та и 6-та което с един реглаж на жилaта оправи положението . Около 50-те хиляди, взеха да влизат малко трудничко скоростите когато колата е студена. Усъмних се в нивото на мслото в скоростите, ако и да не губеше от никъде масло. Смених го с такова за по-студен климат какъвто е тук, и до около 75-80 000км всичко бе относитрелно приемливо. Тогава започна пак докато колата е студена скоростите да се включват малко трудно, като сега само на 1-ва и 2-ра е по-осезаем проблема, но с двойно амбриране си влизат добре. Сменена е спирачната течност с такава тип ДОТ5.1, тъй като изминаха 2 години от закупуване и ползване на колата , като самата тя не е сменяна от .. вероятно когато е станала на кола. Имам усещането че педала стана твърде мек в последно време и някак "не му стига ход" за да отдели съединитея достатъчно добре. При дръпване на маркуча и обезвъздушаване през пробката винаги излизат по няколко балончета и за около 3 натискания се "повтвърдява" както бе в началото когато бе взета колата но след това все тази.Наблюдава се също при плавно пускане на съединителя и потегляне или превключване едно придръпване.. независимо от това дали е топла или студена самата кола но то не е толквоа изяевно и не винаги. Съединителя при тест с ръчна държи достатъчно здраво.И така съмнявам се в :- заминал аксиален лагер и пружини на притискателния(огледалния) диск- заминали пружини на самия съединител - за останалото ме съмнява главния цилиндър контролиращ съединителяИ така, питането ми е дали някой е имал подобна ситуация и има ли начин да проверя този главен цилиндър? Не е скъп , около 40е е нов , но не ми се тръгва по метода дай да сменим пък да видим какво ще стане както и да разглобя половината кола заради съединителя.. който пък си е цифра, пък тогава да гледам. От друга страна при активно ползване около 120 000км може и да свърши животеца му и така или иначе да трябва смяна та.. за това ще се радвам на идеи и предложения.
    Oт зората на моторизацията автомобилът е необходимост - само в България ни убеждават, че е лукс..

    #2
    ако е заминал съеднителя, е врътната със 100к, успех

    Коментар


      #3
      Я закарай колата да ти я обезвъздушат както трябва,че нещо не правиш нещата.Ем прецакани пружини ем мек педал на съединителя ,нема такава комбинация.Отивай при някой който е в час.Педала става по мек от въздух.
      Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

      Коментар


        #4
        колега губи ли ти се спирачна течност
        Bravo 1.9d 97г

        Коментар


          #5
          Към: ivancho - Проверил съм историята на тази кола в официалния сервиз на марката където колата е преседявала ако е трябвало и поне сервизната книжка си отговаряше на истината и колата си бе на 38 000 в момента на закупуване.(това не става в БГ ако за това става дума и поне тук не е масова практика да връщат километражи)Към: FGRC - Обезвъздушаване съм правил и с надналягане през вентил в/у завита капачка на резервоарчето за течност по същия начин както съм и обезвъздушавал спирачната система според сервизното ръководство. (и не само по него) Карал съм и подържал хидравличен автомобил които има много повече места за обезвъздушаване и критични елементи от това италианско чудо така че поне едно обезвъздушаване предполагам все ще направя..но знам ли.. Не мисля, че в сервиза като ми приберат едни 80е за услугата ще направят нещо различно от това което и аз правя. Към: nsn - не губи изобщо спирачна течност. Маркирах след последното обезвъдушаване нивото. Така си е вече месеци. Отново за идеята - има ли гумени О-пръстени в тези помпа и краен цилиндър, които могат да бъдат подменени или се разчита само на микро допуск и вискозитет на маслото или е с К семеринги(ако някой е отварял). Срещал съм подобни симптоми в други теми из форума касаещи крайния хидроцилиндър или помпата където спират да работят както би трябвало и започва или да не отделя или.., За това питам има ли начин за проверка, а и все пак тука сте повече фиатаджии, а моя опит с коли е от друга маркова група. За проблемите със съединителя и пружините му предполагам от това какви проблеми съм имал с моята кола и тази на френд която/които бе/бяха с нови жила на съединителя/те и след като започнаха тези подрипвания при последвало сваляне на кутия излязоха крив феродов диск и спукани пружини на него(на приятеля), и пукнати и криви ламели на огледалния(там бе моя). Тук нещата като усещане отиват към този сценарий като добавка - собственичка която на всеки сфетофар като спре, слага на 1-ва и държи натиснат съединителя за да можела да тръгне на време като светне зелено. Сложи това време минимум минута две и за 2 години и 74 000км за какво говорим, като не знам как е карана от предния собственик.
          Oт зората на моторизацията автомобилът е необходимост - само в България ни убеждават, че е лукс..

          Коментар


            #6
            Ако си с лагер помпа как я обезвъздуши.
            Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

            Коментар


              #7
              Помпа и изпълнителен цилиндър - всичко отвън.
              Oт зората на моторизацията автомобилът е необходимост - само в България ни убеждават, че е лукс..

              Коментар


                #8
                Ти си без лагер-помпа.На този изпълнителен цилиндър както му викаш има ли пробка за обезвъздушаване или разкачаш маркуча.Ако разкачаш маркуча първо се обезвъздушава цилиндъра.
                Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                Коментар


                  #9
                  Само и единствено има пробка която се отваря чрез изкарване на маркуча от главния цилиндър с една степен. Няма други. Спазвано е всичко според това:
                  Oт зората на моторизацията автомобилът е необходимост - само в България ни убеждават, че е лукс..

                  Коментар


                    #10
                    Накарай някой да ти натиска педала а ти гледай да не би да се връща течноста в казанчето,за да няма проблем в горната помпа.
                    Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                    Коментар


                      #11
                      Не връща течност и не прави "балончета". Гледал съм го това при един друг тест.(просто сега като попита и ме сети). Съмнява ме относно тоя въздух някъде пукнатина в семеринга около остта на помпата или изпълнителния цилиндър. Защото няма загуба или връщане на течност в казанчето или омаслен маркуч,помпа, изпълнителен елемент. И въпреки това пак на моменти си засмуква възхух. За да е така то пукнатината/сцепеното/недоуплътненото е много микроскопично. Това е за въздуха който се появява от "нищото" , а за мекия и предръпващ съединител ще е друга серия на същия филм май..
                      Oт зората на моторизацията автомобилът е необходимост - само в България ни убеждават, че е лукс..

                      Коментар


                        #12
                        Махни маншончето на цилиндъра и виж да няма спирачна течност.Може да пропуска по малко и от там да дърпа въздух.
                        Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                        Коментар


                          #13
                          Виж това не се бях сетил, добра идея но.. не пропуска течност.Сухо е навсякъде. Може да смуче въздух но не изкарва течност.
                          Oт зората на моторизацията автомобилът е необходимост - само в България ни убеждават, че е лукс..

                          Коментар


                            #14
                            Огледай по същия начин и горната помпа и ако всичко е наред накарай някой да напомпа и да задържи чак тогава разкачи маркуча долу за да може вилката да върне буталото на долната помпа и да изгони евентуално останал в/х в нея.Сигурно си го правил,но и аз да кажа.
                            Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                            Коментар


                              #15
                              Горната също е суха,и няма следи от течност.Това което предлагаш съм го правил но по малко по-различен начин-все тази.Дори О-пръстените на маркуча са нови
                              Oт зората на моторизацията автомобилът е необходимост - само в България ни убеждават, че е лукс..

                              Коментар

                              Working...
                              X