Привет,И така злополучният пациент е стило 1.4 модел 2006 , 6-ст скорости ръчни. Километри 101 000 напълно реални.Предистория: Колата бе закупена на 38 000км и тогава си "дойде" с трудно включване на 5-та и 6-та което с един реглаж на жилaта оправи положението . Около 50-те хиляди, взеха да влизат малко трудничко скоростите когато колата е студена. Усъмних се в нивото на мслото в скоростите, ако и да не губеше от никъде масло. Смених го с такова за по-студен климат какъвто е тук, и до около 75-80 000км всичко бе относитрелно приемливо. Тогава започна пак докато колата е студена скоростите да се включват малко трудно, като сега само на 1-ва и 2-ра е по-осезаем проблема, но с двойно амбриране си влизат добре. Сменена е спирачната течност с такава тип ДОТ5.1, тъй като изминаха 2 години от закупуване и ползване на колата , като самата тя не е сменяна от .. вероятно когато е станала на кола. Имам усещането че педала стана твърде мек в последно време и някак "не му стига ход" за да отдели съединитея достатъчно добре. При дръпване на маркуча и обезвъздушаване през пробката винаги излизат по няколко балончета и за около 3 натискания се "повтвърдява" както бе в началото когато бе взета колата но след това все тази.Наблюдава се също при плавно пускане на съединителя и потегляне или превключване едно придръпване.. независимо от това дали е топла или студена самата кола но то не е толквоа изяевно и не винаги. Съединителя при тест с ръчна държи достатъчно здраво.И така съмнявам се в :- заминал аксиален лагер и пружини на притискателния(огледалния) диск- заминали пружини на самия съединител - за останалото ме съмнява главния цилиндър контролиращ съединителяИ така, питането ми е дали някой е имал подобна ситуация и има ли начин да проверя този главен цилиндър? Не е скъп , около 40е е нов , но не ми се тръгва по метода дай да сменим пък да видим какво ще стане както и да разглобя половината кола заради съединителя.. който пък си е цифра, пък тогава да гледам. От друга страна при активно ползване около 120 000км може и да свърши животеца му и така или иначе да трябва смяна та.. за това ще се радвам на идеи и предложения.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Стило 1.4 - съмнения м/у съединител и крайна помпа - идеи?
Collapse
X
-
Към: ivancho - Проверил съм историята на тази кола в официалния сервиз на марката където колата е преседявала ако е трябвало и поне сервизната книжка си отговаряше на истината и колата си бе на 38 000 в момента на закупуване.(това не става в БГ ако за това става дума и поне тук не е масова практика да връщат километражи)Към: FGRC - Обезвъздушаване съм правил и с надналягане през вентил в/у завита капачка на резервоарчето за течност по същия начин както съм и обезвъздушавал спирачната система според сервизното ръководство. (и не само по него) Карал съм и подържал хидравличен автомобил които има много повече места за обезвъздушаване и критични елементи от това италианско чудо така че поне едно обезвъздушаване предполагам все ще направя..но знам ли.. Не мисля, че в сервиза като ми приберат едни 80е за услугата ще направят нещо различно от това което и аз правя. Към: nsn - не губи изобщо спирачна течност. Маркирах след последното обезвъдушаване нивото. Така си е вече месеци. Отново за идеята - има ли гумени О-пръстени в тези помпа и краен цилиндър, които могат да бъдат подменени или се разчита само на микро допуск и вискозитет на маслото или е с К семеринги(ако някой е отварял). Срещал съм подобни симптоми в други теми из форума касаещи крайния хидроцилиндър или помпата където спират да работят както би трябвало и започва или да не отделя или.., За това питам има ли начин за проверка, а и все пак тука сте повече фиатаджии, а моя опит с коли е от друга маркова група. За проблемите със съединителя и пружините му предполагам от това какви проблеми съм имал с моята кола и тази на френд която/които бе/бяха с нови жила на съединителя/те и след като започнаха тези подрипвания при последвало сваляне на кутия излязоха крив феродов диск и спукани пружини на него(на приятеля), и пукнати и криви ламели на огледалния(там бе моя). Тук нещата като усещане отиват към този сценарий като добавка - собственичка която на всеки сфетофар като спре, слага на 1-ва и държи натиснат съединителя за да можела да тръгне на време като светне зелено. Сложи това време минимум минута две и за 2 години и 74 000км за какво говорим, като не знам как е карана от предния собственик.Oт зората на моторизацията автомобилът е необходимост - само в България ни убеждават, че е лукс..
Коментар
-
Не връща течност и не прави "балончета". Гледал съм го това при един друг тест.(просто сега като попита и ме сети). Съмнява ме относно тоя въздух някъде пукнатина в семеринга около остта на помпата или изпълнителния цилиндър. Защото няма загуба или връщане на течност в казанчето или омаслен маркуч,помпа, изпълнителен елемент. И въпреки това пак на моменти си засмуква възхух. За да е така то пукнатината/сцепеното/недоуплътненото е много микроскопично. Това е за въздуха който се появява от "нищото" , а за мекия и предръпващ съединител ще е друга серия на същия филм май..Oт зората на моторизацията автомобилът е необходимост - само в България ни убеждават, че е лукс..
Коментар
-
Огледай по същия начин и горната помпа и ако всичко е наред накарай някой да напомпа и да задържи чак тогава разкачи маркуча долу за да може вилката да върне буталото на долната помпа и да изгони евентуално останал в/х в нея.Сигурно си го правил,но и аз да кажа.Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар