Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвети относно JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съвети относно JTD

    Здравейте колеги .... да си призная съм доста бос относно дизелите като цяло и ми трябва малко информация , по точно за 1.9 JTD на Brava, предполагам е същия и на marea/bravo ... Не е за мен а за баща ми , т.е. няма да се разделям със спортното 1.4 .... та вчера минахме да огледаме ето тази http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...189&f1=details ... като цяло колата е с бая външни забележки (нещо нормално за колите от Италия все пак ) - тук чукната, там леко надрана. Гледахме я само от вън ,хората ги нямаше ... салона ми изглежда доста запазен , волана не е изтъркан , нз може и да е сменен, но по важното за какво да гледам по мотора, някакви специфични звуци на умиращо JTD :D ? Държа да кажа че колата не е избрана 100% ... просто е мернал случайно и дай да я вземаме ... гледах и доста от обявите тук , също си харесах някои бройки но разстоянието е проблем, не ми се обикаля мн из страната, та това е с 2 думи на кое да наблегна при огледа ? Мс предварително
    Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
    Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

    #2
    Една диагностика би казала доста неща, а това е в автокъщите до КАТ нали ?
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

    Коментар


      #3
      Колата трябва да работи много по-меко от познатото ни "дизелово тракане". Няма да е пресилено, ако спомена, че разликата със звука от бензиновия двигател трябва да бъде незначим. Това е по слух. Останалото е късмет. При потегляне не трябва да има тласъци. Тези автомобили имат демпферни маховици, които умирайки създават подобно усещане при потегляне. Проверката: На равно място - отпускаш съединителя и без газ колата трябва да потегли без смущения - плавно и стабилно, когато потегли, превключваш на втора и отново отпускаш плавно съединителя без газ. Няма ли тласъци - демпфера и съединителя са добре. При загряла кола изфорсирай двигателя на празен ход - не трябва да си смени звука след това ( моята го смени 200 км. след, като я пазарих и след, като и смених маслото :D ). Огледай разширителния съд. Ако е прегрявала колата би трябвало да е с цвят на прегоряла пластмаса, (ако не е сменен де, но пък и прекалено "освежения" разширителен съд трябва да ти говори за смяната му с нов такъв). Антифриза трябва да е бистър, маслото - черно. При форсиране на загрял двигател, колата може да изпушва, но малко...Това е долу-горе. Надявам се, че колегите ще ме допълнят. ПС: А-аааа. Забравих. Динамиката трябва да бъде почти, като на бензиновия автомобил, ако не и по-добра. Пиша това с риск да предизвикам спор, но си е така. Усещаш ли тромавост в колата - има проблем - я в турбото, я в пътищата му, я в дебитомер, я във филтриращата му система ( най-евтиния вариант), но си е проблем, ако мАтор, като 1,9 ЖТД се държи мудно. Приказките: "Това е дизел все пак" нека си останат във фолклора роден. :DИ диагностика - задължително.
      A17DTС/S
      Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

      Коментар


        #4
        Не не е от къщите до КАТ колега, това се намира на мястото на бившата Петрол посока Метро, относно диагностиката да знаете някой от района който може евентуално да дойде на място и да я закачи срещу заплащане разбира се, защото наистина колкото и да я гледам тая кола нищо не чаткам от печици : ) , мерси ntodorov за инфото , утре ще ходим пак вече да я пробваме сигурно ,както и още някои други и ще се отсяват
        Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
        Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

        Коментар


          #5
          Колега. Трябва да спомена и нещо друго. Освен ЖТД 105 има и ЖТД 100. Последните са с по- нисък данък, евро 3 стандарт, подобрения в софтуерното управление, турбина с променлива геометрия ( аз не съм я виждал моята де ) и се произвеждат през 2001 година от месец февруари до месец октомври. До колко това е предимство не знам. Оставам с усещането, че ЖТД 100 идват и някак си по-злояди откъм нафта. И все пак: Всичко е и късмет. :D
          A17DTС/S
          Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

          Коментар


            #6
            Re: Съвети относно JTD

            svetli4a написа:
            Здравейте колеги .... да си призная съм доста бос относно дизелите като цяло и ми трябва малко информация , по точно за 1.9 JTD на Brava, предполагам е същия и на marea/bravo ... Не е за мен а за баща ми , т.е. няма да се разделям със спортното 1.4 .... та вчера минахме да огледаме ето тази http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...189&f1=details ... като цяло колата е с бая външни забележки (нещо нормално за колите от Италия все пак ) - тук чукната, там леко надрана. Гледахме я само от вън ,хората ги нямаше ... салона ми изглежда доста запазен , волана не е изтъркан , нз може и да е сменен, но по важното за какво да гледам по мотора, някакви специфични звуци на умиращо JTD :D ? Държа да кажа че колата не е избрана 100% ... просто е мернал случайно и дай да я вземаме ... гледах и доста от обявите тук , също си харесах някои бройки но разстоянието е проблем, не ми се обикаля мн из страната, та това е с 2 думи на кое да наблегна при огледа ? Мс предварително
            Аз умряло JTD още не съм виждал...Иначе колата изглежда доста прилична. Основно провери при потегляне без газ и с малко газ да няма вибрации и разтрисане, защото ремонтът е от 400 до 1400 лв. При разбит демпферен маховик има вариант да се сложи маховик от HGT, така че това вече не е повод за особени притеснения. Ако ти дадат от салона, настъпи я добре - не трябва да гасне и не трябва да има черни пушеци отзад. Ако гасне - задръстен горивен филтър или ГНП, което е сдало багажа. Ако пуши - разпръсквачите или дебитомера не са наред. Един оригинален разпръсквач е 100+ лв, дебитомер около 200 лв.Други сериозни разходи не се сещам да могат да се правят като ремонти, така че ако това му е наред и те кефи - вади парите.

            Коментар


              #7
              А качиш ли се да пробваш колата да не направиш като мен, да дам 1.4 на баща ми а аз да да се радвам на JTD-то п.с. стига да е в ред колата ще откриеш предимствата на по-мощния двигател.
              Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
              Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

              Коментар

              Working...
              X