Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ще купувам Fiat...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ще купувам Fiat...

    Здравейте и извинете за многословието ми ,още в първия си пост!Та реших да купувам нова(стара) кола.Дотук-добре,но странно защо изборът ми попада все на известни "грозници"-може да е от възрастта :D .Все се заглеждам по Мареа(комбито) и...онова чудо-Мултипла!!!.Гравитирам около дизеловите версии,2.4 ми се вижда прекалено,бих предпочел 1.9...И дотук-добре!Въпреки 5 годишен опит с Fiat-Doblo(служебна машинка,от нова я карам..,никакви ядове до момента,105000км,но аз лично си я обслужвам-ако има значение..),та явно не ми стига нещо за да си избера "правилната" кола.И още нещо...,в личен аспект,колите на домашния паркинг преобладаващо носят емблема VW!Т.е.-малко/много съм "сектант",знаете как се отнасят към Fiat!Аз лично мисля да излезна от "канала" и ми трябва малко външна помощ за решението:Търся съвет по следните въпроси за споменатите по-горе модели на Фиат:1.Как се "държат" ламарините с годините(има мнения,че ги правят от домакинско фолио!)?2.Кой дизел е за предпочитане с оглед "проблемност"/цена на поддръжка-1.9JTD/2.4JTD...?3.Какво да погледна непременно при покупката(и по мотор,и по купе)?4.Има ли "лоши" години в производството на тези модели?5."Носят" ли на лоши пътища(е,ще има и такива прецеденти..)?Ай стига въпроси до сега...Ако има някой от София,кв.Свобода,кв.Надежда с такава кола, и има малко свободно време и желание....ще почерпя ако ме "светне" наживо по тези неща,ще почерпя
    "Науката започва с измерването..."

    #2
    сс

    Мареа тд 100 .. просто няма баир за нея! Затова ти препоръчвам, ако евентуално търсиш мареа. Та по въпросите ти...1.Моята е 97 година и няма никъде ръжда .. ама никъде.2.Пак ти казвам ТД 100.3.Докъто я пробваш чуй предницата дали хлопа.4.Не.5.Предниците за малко слаби.. но има решение за това (скайпа ми е fiat-marea1 пиши ако ти трябват подробности).Ето и една снимка на моята.
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      Първо:Какво грозно видя в Мареа комби? На въпросите ти:1.Ламарините са перфектни - поне на моята Мара 2.Разликата в двата двигателя е един цилиндър - съответно по-висок разход, една свещ повече ... но и повече мощност.При 2,4 версиите съединителя е "издърпващ", което е по-добрия вариант докато се наложи да го сменяш 3.Каквото се гледа при всички турбодизели - по въэможност прегледай турбината, лесно ли пали, светят ли(мигат ли) разни лампи по таблото 4.Според 90 % от "разбирачите" целият период на производство са лоши години - все пак е Фиат 5.Зависи какви части слагаш по окачването - на моята свалих оригинални части на 10 + години
      I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

      Коментар


        #4
        Re: сс

        maksim_georgiew написа:
        Мареа тд 100 .. просто няма баир за нея! Затова ти препоръчвам, ако евентуално търсиш мареа. Та по въпросите ти...1.Моята е 97 година и няма никъде ръжда .. ама никъде.2.Пак ти казвам ТД 100.3.Докъто я пробваш чуй предницата дали хлопа.4.Не.5.Предниците за малко слаби.. но има решение за това (скайпа ми е fiat-marea1 пиши ако ти трябват подробности).Ето и една снимка на моята.
        Аз пък казвам JTD, не напразно и вече и Ваг групата са с Common Rail ДВГ.1.9 JTD е идеално с доста добра динамика.2.4 JTD - звука на петака си е за ценители, вървежа пак.
        Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
        Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

        Коментар


          #5
          Re: сс

          cokata_23 написа:
          maksim_georgiew написа:
          Мареа тд 100 .. просто няма баир за нея! Затова ти препоръчвам, ако евентуално търсиш мареа. Та по въпросите ти...1.Моята е 97 година и няма никъде ръжда .. ама никъде.2.Пак ти казвам ТД 100.3.Докъто я пробваш чуй предницата дали хлопа.4.Не.5.Предниците за малко слаби.. но има решение за това (скайпа ми е fiat-marea1 пиши ако ти трябват подробности).Ето и една снимка на моята.
          Аз пък казвам JTD, не напразно и вече и Ваг групата са с Common Rail ДВГ.1.9 JTD е идеално с доста добра динамика.2.4 JTD - звука на петака си е за ценители, вървежа пак.
          +1 за JTD.но да е обаче запазено ЖТД, иначе ако попаднеш на ТД-то, и то е добро , и то става, само дето гори малко повече от комън рейла....Но на мултипилата,не е за нашите пътища , по-тежка и се разбива ходовата част по-бързо, и специално визията не ми харесва, прилича ми на аквариум, марейката по ми харесва, особенно комбито. Но каквато и кола да вземеш, гледай да е запазена,но не само външно,но и вътрешно,ако е запазена вътрешно, то със сигурност може да е на реални км,ако има сервизна книжка ,още по-добре. А що се отнася до мотор ,там си е до късмет, ако е подържана, проблемите ще са малко,и то от рода откъм електроника.....
          Fiat palio 1.7td

          Коментар


            #6
            Ясно ми е ,че "комън реил" е измислено от Фиат,но най-добре го правят германците(като качество на детайли).В този смисъл,JTD моторите на Фиат чие изпълнение са?Първата Мария,която погледнах отблизо(една софийска къща,до разклона за с.Лозен,в двора на Auto 1..или "плюс"),1.9,на звук беше добре...но на вид-не.Има нужда и от акумулатор и като гледам подаващите се под пластмасовия капак на мотора маслени течове....Климатик-хе "един идвал на място да ги пълни.."-ами де-факто няма!Отпада,но проверих "слуха" за ламарините-ами не е толкова зле откъм тях.Един мит отписах,въпреки че във всички минаващи такива виждам следи сякаш ги е била градушка странично...Ама от друга страна,Дубльора дето карам е като кокал.И що да е по-тежка Мултиплата отпред,същият мотор носи..и една детска седалка в повече,но "стъпва" по-широко.Ако е изпълнена в стила на Добло като окачване...ще трябва да срещна такава отблизо.Извинение към модераторите,за неправилното място на което цапнах темата!Иначе кола ще взимам от "частно лице",с номера,да може да се покара.Това в автокъщите си е..." порка мизерия".Ей на -италиански научих..вече :PИма една..версия,при която ще бъда член на форума,ще карам почти нова кола,но няма да я плащам.. Надали е вероятна толкова,но така и така ще опитам!
            "Науката започва с измерването..."

            Коментар


              #7
              Като оглеждаш колата, огледай дали съвпадат всички ръбове по ламарините и дали няма следи от удари и подмяна на детайли, при удар и некачествено оправяне има отражение в рогата на купето. Като куваш кола гледай дае с неизимит двигател, така лесно ще установиш от къде тече масло, нафта или антифриз, провери състоянието на термостата, и задължително диагностика на мотора с комп. Огледай тапицерията. И двата мотора са сполучливи ако са подържани като хората.И един съвет помисли за бензинов двигател примерно 1.8
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                S_BANKOV написа:
                Като оглеждаш колата, огледай дали съвпадат всички ръбове по ламарините и дали няма следи от удари и подмяна на детайли, при удар и некачествено оправяне има отражение в рогата на купето. Като куваш кола гледай дае с неизимит двигател, така лесно ще установиш от къде тече масло, нафта или антифриз, провери състоянието на термостата, и задължително диагностика на мотора с комп. Огледай тапицерията. И двата мотора са сполучливи ако са подържани като хората.И един съвет помисли за бензинов двигател примерно 1.8
                +1 и както колегите казаха по добре 2,4 jtd. И TD не е лош избор , но дугото е по икономичния вариант, а при тези цени на горивата има значение. Данъка също е по голям. Има си калкулатори и можеш да си сметнеш за твоя град колко е. Друго за предпочитане е да не вземаш от първите години на производство за модела, все си мисля че ако има недостатъци в следващите партиди са отстранени.
                Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                Коментар


                  #9
                  Ами купи си Фиат. Лошо няма.Дали 1.9 или 2.4 все тая.Ако намериш автомобил, който е гледан, взимай.Ако гледаш Мултипла, то имаш избор само на 1.9.Двете коли по принцип са в малко различни категории.А дали единия ръб на капака бил с половин милиметър по-голям от другия - голяма работа. То при огледа ще си каже дали има нещо притеснително или не. 99% от колите са правени през живота им. Някой по-добре напаснати, други по-зле. Но пак казвам, голяма работа. Няма да ходиш на изложба с нея. Стига нещо да не е фрапантно.А и да почукваш колата... все едно диня избираш А и не се заблуждавай, че германеца бил направил двигателя по-добре "като качество на детайли" :D
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    Ако искаш, свържи се с някой колега от Пловдив да види тази - изглежда запазена отвън и вътре, а състоянието на двигателя и реалността на километрите ще ги определи само диагностика. Една от малкото с оригинално CD.

                    Коментар


                      #11
                      =Rudi= написа:
                      Ако искаш, свържи се с някой колега от Пловдив да види тази - изглежда запазена отвън и вътре, а състоянието на двигателя и реалността на километрите ще ги определи само диагностика. Една от малкото с оригинално CD.
                      Тази вярно много лачена изглежда...Обаче колегата едно мноо съществено нещо не е споменал - бюджета си!Ако смяташ да си вземеш перфектната марея за 1500лв - откажи се колега.За свясна кола - около 3000лв поне си приготви. Вариантите са два - нов внос за около 2500 и хилядарка да я пуснеш в движение - екотакса, регистрация, застраховка, винетка, ремъци+ролки, масло и филтри... Ако и гуми тряват, съответно добавяш още... Вариант 2 - за около 3000 и малко нагоре - карана тук кола, по възможност глезена от предния собственик. За мен това е по добрия вариант - все пак ще знаеш нещо за колата, ще видиш кой и как я е карал. Уж ще платиш повече, но като спестяваш всичкото горепосочено за правене и плащане. Мареята е хубава кола, двигателя - 1,9жтд е най добре. Гледай най вече турбината и как е студения старт. Една диагностика е желателна. Окачването е елементарно и евтино, скоростите са безпроблемни. Избирай кола със запазен интериор - няма по гнусно нещо от съсипана вътре кола, колкото и да е здрава иначе. Но моето впечатление е че няма мърлява вътре кола, в добро общо състояние - това отразява отношението на собственка.
                      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                      Коментар


                        #12
                        Ето ти пример за една кола карана в БГ - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=92101Вярно - стария мотор е, но е готова за каране + още четири зимни гуми - само за два бона. И цд си има даже...Не я хваля, не я знам колата, само давам пример.
                        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Коментар


                          #13
                          BO,не си криви душата,една кола освен технически достойнства трябва да дава необходимата доза естетическо удоволствие на собственика.И не говориме за "придобити" екстри(впрочем излишни за италиански коли)-а за добро оригинално състояние.Не ми е първата,втора ръка,но си имам жокер-избирач по визия и външно състояние(жена,но никога не греши в този тип преценка,вижда въшка на подглавника на задната седалка-без да отваря вратата ).Докато аз се мутолявя около мотор и окачване,друг ще гледа цвят и купе...Принципно ми трябва ежедневна кола,свикнах на нафта и бензина ми изглежда..странно,само временно да имам възможност да се пренеса с 1-2-3 колелета и поне 3 ма души,да нахвърлям 2 пъти годишно 10-на щайги...кво пък толкова искам,за нек’ви си 2-3 хилки :D Имам стар Нисан,плаши ме като цени на части,па ги и няма .Имам 2 броя цваген,единия в момента го отписвам(дизел),не съм съвсем бос в материята.Повечето време обаче шофирам най-активно Фиат(такава ми е работата).С оглед на ограничен финансов ресурс,явно дръгели на известни марки ще ми докарат главоболия от всякакво естество,а от по-близките години мога да избирам между италианци и корейци.Та затуй ви занимавам така отегчително.Обаче,имам и притеснения, бих предпочел "прост" дизел-голяма кубатура без турбо.За съжаление това го виждам на вехти като стария завет Мерцове.Някои мои познания по електроника все ме карат да търся чиста механика в такива агрегати.Да, теоретично контролера на двигателя(нарочно не наричам тая платчица Компютър,защото НЕ Е!),та върши работа-ама умира от раз,осеян с периферия достойна за самолет.Като ги знам колко са силни повечето сервизи в диагностиката...явно ще трябва да си я правя сам.Още повече,без реално каране ,само на диагноза,-съм свидетел как умира двигател,опънат на режим 1-2 часа!Ако бяхте го чули-само свисти,но до морето не стигна!Затова,кола с номера и докИменти,ай да сипнеме и да я пробаме...така ще бъде.
                          "Науката започва с измерването..."

                          Коментар


                            #14
                            Колега, споделям лично мнение Имам Marea Weekend HLX , мотора е TD100. Естествено, наложи се смяна на уплътнения по ГНП, смяна на дебитомер и няколко комплекта биалети, докато нацеля качествени на нашия пазар. Мога да говоря само добри неща за този автомобил, като започна с пркрасния (поне според мен) дизайн и функционалност за един семеен автомобил. Вози чудесно, стабилен е ( за разлика от VW- тата които съм карал), измнавал съм по 350 - 400 км без спиране - никакво чувство на умора, ламарините имат антикорозионно покритие - ако не ги съсипеш насила, няма гниене... ДВГ работи много добре, не създава ядове. Естествено, разбрал си, че тръгнеш ли по сервизи, става страшно :D , но щом си наясно с автомобилите и можеш да си я поддържаш сам, няма да береш ядове. Вярно, има електроника за управление на ДВГ, но не е проблемна, и няма да те издъни, ако не позволяваш на пишман майстори да ровят по нея. Успех !
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #15
                              Смело взимай италианка без да се терзаеш. За ламарините нямай грижи.Само се замисли колко изгнили италианки си видял на пътя!Дали ще е 1.9 или 2.4 JTD няма голяма разлика.Само един цилиндър в повече.Обаче много върви. То и TD не е лош само дето някой и друг сцепват глави. За JTD не знам такъв случай.И не на последни място JTD лесно се тунингова (ремапва). Тогава и 1.9 чупи кръста.От 2 години или 60 000 км. съм с 1.9 JTD (ремапнато разбира се) и съм сменил само подгревните свещи и текущите консумативикато масла, антифриз, ремъци, ролки и филтри.Ако искаш дизел то JTD e мотора.Колкото да им е трудно за преглъщане, и ВАГина групата го знаят.
                              LANCIA DELTA '98 1.6i, 16V LANCIA Y '97 1.2 Mono
                              LANCIA KAPPA SW Pinifarina 2.4 TDS '98г.
                              LANCIA LYBRA 1.9 JTD 2000г.
                              FIAT BRAVA 1.6 16V 2000г.
                              FIAT STILO 1.6 16V 2002г.

                              Коментар

                              Working...
                              X