Нещо яко дрънчи под колата. Пипнах кардана веднага след скоростната кутия. Има голям аксиален луфт и дрънчи. Дали са каретата на кардана? Къде мога да намеря такива карета? С какви размери са? Ремонтират ли се? Какво друго може да е? Единия висящ лагер е за смяна, но все още се държи. Евентуално магазини или хора, които могат да помогнат? Колата е 1991г, 999 куб. см.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дрънчене на кардан при Панда 4х4
Collapse
X
-
То карето ако ти е разбито си личи, ама чак пък толкова да дрънчи. То се чува повече при тръгване, спиране , смяна на скорост. Виж в предната част на диференц. има една предпазна ламаринка, точно зад фланеца да не би нея да увлича и да дрънчи. Иначе е възможно и от висящия лагер, ама ти казваш че още става.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
-
Благодаря за съвета колега. Но аз не съм много запознат с този кардан. Мога да кажа само, че първата част от него (той е съставен от три) дрънчи още като я пипнеш с ръка. Има и голям луфт - напред към скоростната кутия и назад съответно. Изобщо нямам представа каква е причината. А иначе към задния диференциал всичко изглежда стегнато и добре. Предния висящ лагер е доста "мек" и е започнал да се закъсва. Но все още не е скъсан.Ако може някой да даде съвет, ще черпя. Признавам си, че изобщо не познавам устройството на този кардан. Но за мен дрънченето идва от началото на кардана. Може и да греша. Благодаря все пак. Признавам си, че съм профан в тази тема.automobile
Коментар
-
Специално с Панда и аз не съм много запознат, но в общи линии всички кардани си приличат- карета, фланци, шлици и т.н., и принципа на захващане е подобен. Самото каре като го хванеш с ръка и раздвижиш кардана се усеща дали хлопа. Ако е заминало сменяй го че в по тежки случаи може да ти разбие и леглото. В магазин за Фиат предполагам се продават /макар че в Бургас не са много заредени/. Иначе предполагам където продават лагери е възможно да продават и карета по размер. А за този луфт напред назад като свалиш кардана ще видиш на фланеца който остава към кутията гайка с контра-шайба. При някои кутии лагера там е конусен и като натягаш тази гайка обираш луфта, но ако е обикновен лагер може и да е разбит. Малко наизуст пиша защото при Панда не знам как е, но при бусовете и товарните това е принципа. Едва ли тук има нещо кой знае колко по различно.ПС: Ако разделяш кардана от шлиците задължително го бележи че иначе ще трябва да го балансираш.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар