Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лостова система Фиат Типо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лостова система Фиат Типо

    От доста време имам голям луфт във скоростния лост и от скоро започна втора да ми влиза много трудно, някой път влиза без проблем, а някой път се чува че нещо се върти в кутията, но колата се форсира на място Днес оглеждах щангите на скорости и забелязах че болтчетата им са полуразвити някой може ли да каже дали така трябва да са или да ги натегна, някой колега имал ли е подобен проблем защото не знам и аз вече какво да сменям ...
    Теоритиците си лаят, голфа си върви!

    #2
    Луфта на скоростния лост се получава или от разхлабени шарнирчета на щангичките или от едни втулки, които са на "пеперудата", която предава движението от скоростния лост към щангичките. Първия вариант е много по-лек за понасяне. Колкото по-стегнати са шарниретата, толкова скоростния лост се чувства по-твърд. Тези болтчета трябв да са завити до край.Имах подобен проблем, но се оказа, че жилото на съединителя опира в рамото на включвателя на скоростите и от там 1 и 2 скорост със зор и не всеи път. Хвърли едно око там за всеки случай!
    Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

    Коментар


      #3
      Forsaken написа:
      Луфта на скоростния лост се получава или от разхлабени шарнирчета на щангичките или от едни втулки, които са на "пеперудата", която предава движението от скоростния лост към щангичките. Първия вариант е много по-лек за понасяне. Колкото по-стегнати са шарниретата, толкова скоростния лост се чувства по-твърд. Тези болтчета трябв да са завити до край.Имах подобен проблем, но се оказа, че жилото на съединителя опира в рамото на включвателя на скоростите и от там 1 и 2 скорост със зор и не всеи път. Хвърли едно око там за всеки случай!
      Колега мъчих се да натегна шарнирите на лостовете обаче шарнира се върти със все гайката и забелязах, че единия лост е заваряван
      Теоритиците си лаят, голфа си върви!

      Коментар


        #4
        Въртят се я, що да не се въртят с гайката :D. Точно под ябълката има квадрат. Хващаш с 10 ключе квадрата и тогава завиваш гайката.

        Коментар


          #5
          VET написа:
          Въртят се я, що да не се въртят с гайката :D. Точно под ябълката има квадрат. Хващаш с 10 ключе квадрата и тогава завиваш гайката.
          А то имало квадрат не съм го видял че всичко омазано с масло Колега а ако пак не се оправат скоростите какво трябва да се сменя по тея механизми
          Теоритиците си лаят, голфа си върви!

          Коментар


            #6
            Щангите са по 25-30лв бройката.Те са 3.Долу на рейката има една пишка на която е фаната опорната пеперуда за лостовата система.Там са едни фтулки където са износени до неознаваемост.Разпробиват се нещата и при стругар се правят месингови,или с малки лагерчета.Ял съм го тоя _)_
            Fiat Tipo
            Corsa b комби !

            Коментар


              #7
              Преди няколко години ги сменях. Забравих точно какво беше доколкото си спомням ми изключваше 3-та или 5-та при завой но и някак си по-плитки бяха. А тези щангички старите бяха в доста окаяно състояние. Оттогава не съм имал проблем.
              Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
              ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

              Коментар


                #8
                pecata написа:
                Щангите са по 25-30лв бройката.Те са 3.Долу на рейката има една пишка на която е фаната опорната пеперуда за лостовата система.Там са едни фтулки където са износени до неознаваемост.Разпробиват се нещата и при стругар се правят месингови,или с малки лагерчета.Ял съм го тоя _)_
                Добре де резервни части за тези коли няма ли, че трябва втулки, стругари, от магазина не мога ли да си купя цялата лостова система ??
                Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                Коментар


                  #9
                  Преди време за мигача този който е на калника ме пратиха да търся по моргите. Ама за начало си смени тези 3 щангички че са на кофти място и с сигурност и при теб са се скапали.
                  Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
                  ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS

                  Коментар


                    #10
                    Втулките се продават - има ги в Еврото със сигурност. Две са - едната е стотинки а другата към 2 лева. Но подмяната им е малък кошмар! Смени си първо дългите щанги - мисля, че се продават комплект и ако не се лъжа са към 40 лева. Погледна ли нещо да не спира включвателя?
                    Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

                    Коментар


                      #11
                      Forsaken написа:
                      Втулките се продават - има ги в Еврото със сигурност. Две са - едната е стотинки а другата към 2 лева. Но подмяната им е малък кошмар! Смени си първо дългите щанги - мисля, че се продават комплект и ако не се лъжа са към 40 лева. Погледна ли нещо да не спира включвателя?
                      Нищо не спира превключвателя, днес свалих "пеперудата" пред блока и иглените лагери бяха перфектни, самата пеперуда е разбита отзад в другия отвор където се хваща за рейката и утре ще се прави втулка, но ми се искаше да сваля щангите да ги напълня с пластмаса под налягане обаче откачането откъм скоростната кутия се оказа невъзможно, ако някой каже как се свалят по лесно ще съм благодарен
                      Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                      Коментар


                        #12
                        С малка тресчотка става за няколко минути. Ако имаш помощник и по-бързо който да бърка отстрани.
                        ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                        // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                        Коментар


                          #13
                          xctr написа:
                          С малка тресчотка става за няколко минути. Ако имаш помощник и по-бързо който да бърка отстрани.
                          Точно с малка трисчотка пробвах, обаче не направих нищо ... От отгоре се свалят така ли ?
                          Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                          Коментар


                            #14
                            Еми аз като бъркам отгоре ги свалям 3 те за около 10 мин.. ако някой ги върти отдолу а аз държа контра само отгоре падат за норматив! Механизма на който се закачат към кутията има 2 пластмасови втулки също (водят се малки). Те също може да са износени защото все пак са пласмасови за разлика от иглените лагери на пеперудата при рейката.
                            ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                            // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                            Коментар


                              #15
                              Днес махнах двете щанги, но на третата е заоблена гайката и просто не ми е ясно как ще се свали ... Гледах че е рязана и е заварявана и се сетих защо Някакви идеи
                              Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                              Коментар

                              Working...
                              X