Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За катализатора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Това за водичката е само предположение. Ако давам пояснение то ще е по-скоро химично и по-малко физично. Ако не збъркам формулата на Бутана ... :C4H10 + O2 + (t’C) -----> (neshto si: CO,CO2) + H2O + EnergyИли с други думи при изгаряне на бутан, че и пропан в кислородна среда - се отделят голямо количество топлинна, светлинна енергия, а и водни пари - заедно с другите остатъчни продукти на горенето (въглероден диоксид, въглероден монооксид и сажди). Тези водни пари вече сигурно се кондензират някък си в катализатора... поне аз така си мисля.
    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

    Коментар


      #47
      А какво ще кажете за тези катализатори по 190-200 лв "универсални" с по 1 година гаранция които ги слагат!?
      Jeep Grand Cherokee 3.1TDI
      Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.

      Коментар


        #48
        rustson написа:
        А какво ще кажете за тези катализатори по 190-200 лв "универсални" с по 1 година гаранция които ги слагат!?
        Май са пълен майтап Дори и 50лв. да стува, ако ми се запуши на 3-тия месец, за какво да го слагам
        http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
        Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
        FIAT Punto 02' 1.9 JTD
        FIAT Punto 99' 1.7 TD

        Коментар


          #49
          Mitko написа:
          rustson написа:
          А какво ще кажете за тези катализатори по 190-200 лв "универсални" с по 1 година гаранция които ги слагат!?
          Катализатор като всеки но с по-малък ресурс.
          По-малък ресурс? Повече вредни емисии ще изпуска или по-малко колометри ще издържи?
          Jeep Grand Cherokee 3.1TDI
          Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105к.с. 2000г.

          Коментар


            #50
            сигурно по-малко километри
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #51
              Сигурно и двете, а и със сигурност вътре няма същите количества и качества благородни метали.
              Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

              Коментар


                #52
                Скапва ли катализатора от времето като стои? Моя вече е свален, мислех да го съхранявам.Мислех да го омажа с WD40 и да го пъхна в мазето. Обаче там е влага.Майстора казваше че имало керамика в него и съм щял да се прецака.Някакви идеи за съхранение?
                Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                Коментар


                  #53
                  аз бих продухал отдалеко с не много силна струя въздух от компресор и не бих слагал мазало щото от бижутирите съм чувал че дори сапуня прецаква благородните метали и е хубаво да се махат дори бижутата къто се къпе човек ... а да не говорим за неща дето разтварят оксиди като ръждата ... де-да-знам ... карам само с резанаторно гърне и толкоз - който го е махнал преди мен ме е оттървал ... тихомобил съм
                  Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                  Коментар


                    #54
                    Да де ама...нямам къде да го съхранявам на сухо. Дават ми добри пари за него също, щото както излиза, още има живот в него.Без него стана по-добре де, доволен съм. И колата си е пак толкоз шумна като преди.Ако наистина се прецаква, ще трябва да го замаскирам с нещо в къщи да не го види жената.
                    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                    Коментар


                      #55
                      niko_ymn написа:
                      Това за водичката е само предположение. Ако давам пояснение то ще е по-скоро химично и по-малко физично. Ако не збъркам формулата на Бутана ... :C4H10 + O2 + (t’C) -----> (neshto si: CO,CO2) + H2O + EnergyИли с други думи при изгаряне на бутан, че и пропан в кислородна среда - се отделят голямо количество топлинна, светлинна енергия, а и водни пари - заедно с другите остатъчни продукти на горенето (въглероден диоксид, въглероден монооксид и сажди). Тези водни пари вече сигурно се кондензират някък си в катализатора... поне аз така си мисля.
                      как вода ще се кондензира в катализатора та там температурите са много високи тази вода нямали да се изпари.
                      HONDA I-VTEC

                      Коментар


                        #56
                        brat_John написа:
                        mitaka написа:
                        Колега, имай предвид че на газ катализатора се запушва много по-бързо.Според мен вече е свършил.
                        Колега, все пак би ли обяснил защо на газ катализатора свършва по-бързо? Това съм го чувал и друг път, но обяснение не, а сигурно си има причина.
                        Не е заради водата .Наистина там температурата е доста високичка и водата не може да кондензира.Но виж за последното гърне е вече друга работата Това което аз знам е че газта гори по-бавно което ще рече че горенето продължава на по-голямо разстояние от двигателя по изпускателната с-ма и така загрява повече катализатора което довежда до прогаряне или затопяване на керамиката и затова се запушва.
                        125s/1600ccm/100ps

                        Коментар


                          #57
                          Можеби трябва да се тръгне от там какво се изхвърля при горенето на пропан-бутан. да съгласен съм че е по екологично но все пак има горене и со2 а какво става с бутана той какво отделя при горенето.но едно е ясно че някакво вещество реагира с катализатора и при нашата " хубава" газ резултатите са на лице.
                          HONDA I-VTEC

                          Коментар


                            #58
                            Todor_Gagovski написа:
                            как вода ще се кондензира в катализатора та там температурите са много високи тази вода нямали да се изпари.
                            Е хубу де, айди затлачване от мазнотийки в парите да го наречем (въглерода и саждите са мазни а тук са в повечко пара) ... не ми е дошла подходящата дума с това за конденз-а ...
                            Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                            Коментар


                              #59
                              Продуктите на горене при Пропан-Бутана съдържат водни пари, които са и причината за по-бързо износване на гърнетата, поради конденза в тях!За катализатора може да се предположи също че, окислителните процеси протичат по-бързо при по-висока температура, а водните пари са носители на кислород, и така възможността за окисление на частите на катализатора се повишава.
                              FIAT Brava 1.4 12V, FIAT Punto 1.7 TD
                              FIAT Stilo 1.9 Jtd, FIAT Brava 1.2 16V CNG
                              FIAT Stilo 1.2 16V LPG

                              Коментар


                                #60
                                FIAT 125s написа:
                                brat_John написа:
                                mitaka написа:
                                Колега, имай предвид че на газ катализатора се запушва много по-бързо.Според мен вече е свършил.
                                Колега, все пак би ли обяснил защо на газ катализатора свършва по-бързо? Това съм го чувал и друг път, но обяснение не, а сигурно си има причина.
                                Не е заради водата .Наистина там температурата е доста високичка и водата не може да кондензира.Но виж за последното гърне е вече друга работата Това което аз знам е че газта гори по-бавно което ще рече че горенето продължава на по-голямо разстояние от двигателя по изпускателната с-ма и така загрява повече катализатора което довежда до прогаряне или затопяване на керамиката и затова се запушва.
                                Това за последното гърне е много вярно! За 2 години моето гърне корозира и се продъни като стар опел кадет! А като купих колата ми се струва, че беше наред. За съжаление сега трябва да го сменям. Та по този въпрос се чудя, дали да сменам само последното гърне или всичко - т.е. да махам катализатора и т.н....

                                Коментар

                                Working...
                                X