Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Цените на бензина фръкнаха.Време ли е за газ? Или за дизел?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Цените на бензина фръкнаха.Време ли е за газ? Или за дизел?

    Какво е вашето мнение?Кое е най-добре?

    #2
    Дизела си е дизел.Само дизел братко.Малко гори и е за предпочитане.Щом на запад дизеловите коли са по скъпи прави си сметката
    Фиат Панда 1.2 2006година
    Синджира си идва ,а козата я няма...

    Коментар


      #3
      Газ

      Караме Темпрата 3 години на газ вече... :D Ако ще е дизел, я двигател (или цялата кола) ще смениш...А пък старите дизеларки бръмчат Газ Аз предлагам Газ, а пък ти си реши дали газ или дизел...
      Yellow_Flash_Colorz_PDT_45 Fiat Тempra 09.1990г. 159А2.000 Yellow_Flash_Colorz_PDT_45

      КУПУВАМ: Теглич за Темпра
      КУПУВАМ: Халогени за Фиат Темпра...
      КУПУВАМ: Спортен волан

      http://www.tempra-clube.hit.bg
      http://www.tempras.myfreebb.com

      Коментар


        #4
        здр

        ами май дизел и аз не съм сигурен още!

        Коментар


          #5
          Всичко зависи от това коко и как използваш колата.С един колега тука сме правили обстойни сметки и анализи и това са резултатите:Дизеловите коли имат сметка когато имаш повече километри за кратък срок от време защото сякаш се износват за ’време’ независимо от навъртените километри (е това не важи при есктремно много каране).Както всички знаем поддръжката е доста солена да не говорим за капитални ремонти до които нафтат достига в едни момент - помпа, дюзи, свещи(поне), ремъци и др. (а пък по дебели ремонти - леле майко)Бензинова на газ е добре когато имаш сравнително малко преходи на ден и то не много дълги. Поддръжката е несравнимо по-евтина, газта също в момента е на половина дори и от дизела(нафтата мноо скъпа ей), но да не забравяме че газта също има негативно въздействие върху някои част - най-вече ауспуха - направо си изгнива и по моя преценка трябва да се предвижда цялостна подмяна от катализатора назад веднъж на 2-3 години. Има и други проблеми с газта - при лош монтаж може да се окаже не по-евтина от бензина, цената на АГУ, възможни станични ефекти върху колата.За всички които могат да си го позволят препоръчвам монтаж на най новоти поколение газови уредби за двигатели с пълен инджекцион - пълен газов инджекцион: разход и динамика като на бензин(пренебрежима разлика), цена около 1000лв, без странични ефекти върху колата, никакви миризми, ппоради малкия разход можв да се сложи съвсем малка бутилка от порядъка на 15-20литра,че даже и по-малка.Моят избор е газ, но всичко зависи от режима на каране.Със сигурност в момента при тези цени е най-евтино на газ а АГУ-то се изпаща за 3-6 месеца в зависимост от карането.
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар


            #6
            бензин или дизел?

            най-вероятно сте прави за дизела и газта. аз нищо не разбирам, но случайно попадна в мен една арджента 2.5д, доста е старичка и поизгнила, незнам на колко км. е, но само аз й навъртях 130х.км. Да чукна на дърво, и да не й е уроки, съм й сменил един комплект свеши(40лв.) и водната помпа(аз лично я прецаках-65лв/втора ръка с монтажа). нищо освен консумативи не съм й сменял. карам я с масло елф(с такова я взех) и пали без проблем зимата. мотам я с не повече от 80-100км/ч и ако не е такава гробница сигурно нямаше да я сменя. Но най-вероятно всичко е до модела, затова и пуснах тема за дизел или бензин Пунто. И тъй като не съм разбирател искам да попитам Yavor, защо дизела е по-скъп като рамонт? не е ли само една помпа при дизела? по-скъпа ли е от "инжекциона" (най-общо казвам, защото не разбирам)? и толкова ли често дават дефекти дизелите пунто? поздрави.

            Коментар


              #7
              не знам кой мотор държи повече и кой кой гори по-малкоама имам приятел с опел астра 1.7тд,който я продаде си взе астра2.00 на газ, и сега се кефи на цените на газта и дизела.дизела му гореше градско около 6.5,дълго около 5на газ-12 градско и 7 на дългопри сегашни цени сметката е :6.5*1.5=9.75лв на100 за дизел12*0.75=9.00за газ на 100км това за градско,е, къде е сега далаверата от дизела,ако няма крадена нафта? :D
              типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
              хюндай акцент 1.5 CNG
              киа каренс +метан

              Коментар


                #8
                Абе моита газова е Ловато,с плочка,емулатор на дюзите и какво от това като не е за 1000 лв.На газ на дълго ми харчи 6-7/100км. в зависимост как я карам,а градско ми дава мах.8/100!!!
                SKODA 105L '78
                PUNTO 1.2 MPI ELX '94
                FIAT 126p '89
                TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
                GRANDE PUNTO 1.2 '06

                Коментар


                  #9
                  Простете ме че съм толкова некомпетентен но искам да питам разни неща.Днеска след като почетох малко от темата за газта и бензина се разтърсих и аз за газови уредби гледах какво ли не.Спрял съм се на вариянт с ламбда контрол и електрически редуктор изпарител, компютър и разни други неща, но не пълен инжекцион ...Сигурно е възможно това защото колекторите ми са алуминиеви.Обаче никъде на разбрах какво е "плочка"? Кви са тия важни плочки, никъде не разбрах ...
                  Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp

                  Коментар


                    #10
                    за кейн-плочката е смесител за газта и въздуха и има дифузор(едно стеняване , на което има малки дупчици).при някой плочки диаметъра на дифузора е малко по малък от диаметъта на дроселната клапа и малко влошава работата на бензин на високи обороти, на газ проблем няма,на газовия инжецион ти сменят инжеторите с такива дето работят и с газ и бензин и колата върви еднакво и на двете горива, само дето и при двете уредби на бензин я караш когато палиш на студено или когато ти свърши газта.+на газов инжекцион-върви почти еднакво на газ и бензин-трябва да си с изправна ламбда сонда,висока първоначална ценане могат да ти я оправят в обикновен гаражза обикновенна уредба+ниска цена,лесен ремонт и настройки,дреме и на саидера дали ти работи ламбда сондата и разхода според настройки и напън на педала е колкото на газовия инжекцион,-в изпавителя стареят мембрани и гумени клапанчета и се налага лека центровка през 3-4 месеца, ама на това лесно можеш да оправиш сами при двете уредби е добре да се измисли нещо за корекция на авансазащото газта гори по-бавно да обобщя:почти еднакви екплоатационни качестваама едната струва 1100-1300, другата 400-500лвсигурно съм изтървал нещо в плюсове те и минусите , не ме яжте за за това
                    типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                    хюндай акцент 1.5 CNG
                    киа каренс +метан

                    Коментар


                      #11
                      Във форума на алфа преди време бях писал че искам да слагам газова,ама не с газов инжекцион , ами обикновенна, нямаше нито едно мнение в подкрепа на това, сега тук се оказва че не е така, а дори и flx ми обясни че той е с обикновенна газова, със същия мотор - 1.6 16V и няма забележки. Във Вантотрейд ми казваха или газов инжекцион или да не си мисля за газ? Сега с тази цена на бензина се замислям сериозно над алтернативата АГУ

                      Коментар


                        #12
                        Газта има едно неоспоримо предимство :D Ако нещо ти се прецака или ти свърши газта или бензина, имаш минимален шанс да се изтеглиш до някъде с другото.... :D
                        Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                        --- в сърцето завинаги... ---
                        Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                        Коментар


                          #13
                          Малееей то тази тема няма да има край.Момчета всичко е относително.Зет ми кара Мазда 323 1.6 с два карбуратора .И той от няколко години и сложи една обикновенна газова уредба и също се хвали че малко му гори дори в София около 7л газ.Но по принцип и той е като мен и повече от 80-90км не вдига та затова е възможно тоя малък разход.Вече 12 години караме аз и сина ми само дизели и кой каквото ще да казва дизела си е дизел.Всички се плашат от нафтова помпа но пък до сега с никоя кола не сме имали проблем с помпите им.Ами ако компютъра на пунтото ми излезе от строя и той никак не е евтин.Верно нафтата сега скочи но това е защото сега трябва да се сее по полето и търгоците си знаят работата.Също и наесен пак ще я вдигнат когато почне прибиране на реколтата.Това си е всяка година номер.Колкото по износване на двигателя бензиновия се износва по бързо от дизела. При купуването зависи на какъв двигател ще налетиш.Но това еднакво важи и за бензинов и за дизелов.Кара ли го човек внимателно и умно то проблеми няма да има. Тъй като професията ми е телевизионен техник идват постоянно хора и ме питат Кажи какъв телевизор да си купя. Отговора ми е следния. От всяка марка има доволни и недоволни.Просто влизаш в магазина и си харесваш по външност по цвят на кутията по размери а после каквото стане.Колко хора има пропищели от Сонита и Панасоник прочутите марки и колко пък има доволни от най обикновените като Фунай.Затова казвам че всичко е относително.Аз на Пунтото няма да му сложа газова урудба но не съм му пък и много доволен отразхода му на бензин.8л са си много за 1.2 двигател.Ще предприема някакви мерки по това нещо.
                          Фиат Панда 1.2 2006година
                          Синджира си идва ,а козата я няма...

                          Коментар


                            #14
                            относно газов инжекцион

                            до колкото съм виждал сложени газови инжекциони не ти сменят дюзите, а пробиват колекторите и слагат 2-ри - по тях се впръсква газта
                            tempra 2.0i.e.

                            Коментар


                              #15

                              Коментар

                              Working...
                              X