Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Реставриране на овехтели джанти

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Реставриране на овехтели джанти

    Купих колата 2001 и джантите бяха на 6, обаче след някой километър вижте на какво станаха, днес поотърках с шкурка и стана манджа с грозде :D проличаха си всички шупли и тем подобни.Искам да ги пребоядисам сам!Някой може ли да ми обясни как точно да го направя за да стане добре, знам че повече е подготовката преди боядисването, мислех си да си купя от ония телените четки дето се слагат на бормашината, гледах го в youtube, но не съм сигурен и затова се допитвам до вас.Имам горе долу опит с боядисването, преди години си боядисах колелото с два спрея и лак и стана много добре с малко отичания :PМислех да ги боядисам черни, как мислите дали ще стане добре?P.S. Да не ми се смеете на работните чехли :D

    #2
    Изтъркай ги добре ама не с телената четка,ще ги нараниш много и ще се получат драскотини и ще личат като ги боядисаш.Изтъркай ги с по фина шкурка 320 или 400 накрая може и на водна да ги минеш.Със спрей няма да стане добре,слоя е много тънък и няма да издържи много.Най-добре е да ги подготвиш за боя и да ги дадеш на някой да ти ги боядиса на компресор ако ти не разполагаш с такъв.Успех!
    FIAT Bravo GT 1.6 16V 1999 - Pandora's Box
    Единствено в България "селянин" е обидна дума.

    Коментар


      #3
      Не ги боядисвай черни, ще стоят като обикновени железни джанти, ако са черни трябва да са с широко разстояние между лъчите за да изпъкват дисковете отдолу.Така като гледам от снимките има доста да търкаш още трябва да са перфектно гладки иначе на първото миене ще се отчупи малка люспа и ще се подкожуши цялата боя.Търкай с груба шкурка после с по финна накрая с водна не помня точно номерата в момента.Пръскай бавно и търпеливо ако нямаш опит, не дръж спрея на едно място че ще се получат капки, пръскай на петна в началото и накрая като минеш бързо със спея отгоре ще се получи равномерен цвят.Купи си сив спрей за джанти задължително, малко по издръжлив е.След това мини с лак на същата марка за да запечата и няма да имаш проблем Успех!

      Коментар


        #4
        Джантетата на пясъкоструйка и после, основа /бяла/, боя и лак. И ако ще го равиш ги извади от гумите
        Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
        (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
        Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

        Коментар


          #5
          Не ги търкай с телена четка че много ще се надраскат и после ще трябва да боядисваш много пъти. Действай с водна шкурка 600 и после 800, не е задължително всичко да падне до метал. Другия вариант, който е по лесен е пясъкостуруй и после боя или прахово (с грунд преди това) но ще излезе към 100тина лева, но пък си струва защото стават като нови! И не ги прави черни щото ще си изгубят цялата привлекателност.. най вече няма да се забелязват изобщо!Едит: ехе аз докато пусна мнението се появили 5 други.
          ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
          // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

          Коментар


            #6
            Прави сте за черното, радвам се че писах тук, че иначе щях да ги направя черни и нямаше да се получи.А това колело дето го боядисах със спрей издържа доста години, искам и аз да станат като нови, но за съжаление нямам много средства, мерак да С прахово щяха да станат трепач!А това черното да си го оставя ли черно?

            Коментар


              #7
              Колега, с тези шкурки 400, 600 водни и незнам кво си ще се очистищ от търкане повярвай ми - правил съм го. Ако все пак ти е мерак се хвани с едната джанта и виж за какво става въпрос, ама не си вземай шкурка като за 4-те . Така, че бих те посаветвал като Банков - пясъкоструй, занеси ги на някой да свали боята равномерно навсякъде до метал. После ги занеси на прахово, едно време в бившата ми работа инженерите като боядисваха шасита ги караха специално на прахово боядисване. Този метод може би е най-подходящ за джантите ти.
              Fiat Coupe 1.8

              Поведението на пътя е ПРЯКО отражение на възпитанието на всеки водач.

              Коментар


                #8
                Поизтъркай ги колкото да ги матираш навсякъде с шкурка 240, след което има филер спрейове , с тях се попълват малките драскотини и неравности. Като изсъхне хубаво тоя филер се минава с шкурка водна 800 примерно за да стане гладка повърхността и след това се боядиста и лакира. Със спрейовете обаче е малко измислена работа, друго си е с бояджийски пистолет - става по-лесно и много по-здраво.
                Фиат Крома 1.9 16v+
                Фиат Браво 1.6 16v
                Фиат Мареа 1.6 16v

                Коментар


                  #9
                  Колеги каквото мога сам това, както казах за съжаление нямам средства и ще трябва да се задоволя с това което имам, а то е ръце и много мерак, дано не си останат така най накрая :DЩе търкам и това е, да ми дойде акъла в главата :Dаз предполагам че с 4 спрея, 2 боя, 2 лак, ще се оправя. за 2 джанти дали ще стигне?и това там другото, филер, колко кинта е това?Така както си го написах ми прозвуча почти невъзможно, но дето вика тоя ед чайна, малко по малко и ще си поставям малки задачи на ден и предполагам че ще стане, правил съм го на това колело и останах доволен, дано да успея, ако успея ще постна да видите резултата!Едит: преди малко видях това и се чудя колко лв. е такъв винил и продава ли се някъде? http://www.youtube.com/watch?v=0aV2H...feature=g-vrec

                  Коментар


                    #10
                    Пробвай с карбоново фолио.Ето как се получи при мен
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                      #11
                      Това шлайфаното дето си го дал в едър план е почти готово за пръскане. Ръждите по борда искат о-още малко жулене. Моя съвет е да не се увличаш с шкурките-180-200 е пре-достатъчно за джанта.
                      LANCIA Y10 1.1 Bosch monomotronik AGU Zavoli Голф 3 1.8
                      ВАЗ 2101-73г-екс ВАЗ 2101-74г.екс, самара-екс заз 965а екс Опел кадет екс

                      Коментар


                        #12
                        gendo написа:
                        Пробвай с карбоново фолио.Ето как се получи при мен
                        А колко кинта е това чудо колега?

                        Коментар


                          #13
                          lubo_Y10 написа:
                          Това шлайфаното дето си го дал в едър план е почти готово за пръскане. Ръждите по борда искат о-още малко жулене. Моя съвет е да не се увличаш с шкурките-180-200 е пре-достатъчно за джанта.
                          Колега аз съм перфекционист и съм го направил като женско дупе да е гладко, но сега има три начина да ги направя.1. Да купя ацетон, махам боята с него, търкам с много финна водна щкурка и полирам до блясък и после запечатвам с лак.а) незнам дали ще падне боята с ацетон.б) как ще я полирам, че е малко неудобна за полиране.в) дали ще хване тоя лак на полираното.2. Да купя такова фолио дето е показал колегата по горе.3. Да купя спрей и лак и да боядисвам.Как мислите кое е по добре да направя?

                          Коментар


                            #14
                            Естествено, че лака няма да държи върху полирана повърхност. Ще се обели супер бързо. Хората затова матират преди да пръскат. Купи си спрей за джанти и лак и пръскай. Но преди това обезмасли. :D
                            1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                            Коментар


                              #15
                              Tempras написа:
                              Естествено, че лака няма да държи върху полирана повърхност. Ще се обели супер бързо. Хората затова матират преди да пръскат. Купи си спрей за джанти и лак и пръскай. Но преди това обезмасли. :D
                              A ако не полирам а направо след много финна водна шкурка пръскам, дали ще стане?Аз махнах боята изцяло, минах с водна шкурка 800, но е малко грубичка, утре смятам да мина с 1200, след това смятах да полирам, но дето казваш колега и аз от това се притеснявах, трябва да се обезмасли така ли?С какво се прави това?С ацетон става ли?Иначе джантата още от сега прилича на нова, ще има черно малко по вътрешния кръг и по дупките, другото ще си е като хромирано, ще ви покажа като е готова.За сега правя само едната, всеки ден по малко, след тази ще почна следващата.

                              Коментар

                              Working...
                              X