Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ше има ли осезаема разлика ако сложа този маркуч

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ше има ли осезаема разлика ако сложа този маркуч

    Маркуча, който излиза от възд. филтър и отива до зад фара да си смуче студен въздух колата ми го няма. сега си смуче директно от над двигателя, т.е. от дупките на създ. филтър. видяг има такива отвън гофрирани, та според вас ще се усети ли разлика във вървенето ако го слойа маркуча както си трябва да си смуче от зад фара студеничко
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    #2
    Според мен - да. Преди време четох някъде (пък и логично ми се видя), че в единица обем студен въздух има повече кислород => ще подобри горенето. Тя затова кутията на възд. фитър тряя има клапанче, дето като му е студено да взима от топлия въздух от двигателя, а като загрее да взима студен.
    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

    Коментар


      #3
      ето аз какво знам- ефекта със студения въздъх е точно както ти го каза, наистина има клапанче. този ефект се постига с интеркулер, това му е разботата, но разликата там е че въздуха ако не се лъжа влиза в турбото, затова и получения ефект е многократно по-голям. други менния доколко ще го усетя ?
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Много относително.По принцип идеята каква е - когато колата работи на студено (първо палене и т.н.) всичките части по двигателя са студени и тогава е направено въпросното клапанче да е отворено към изходния колектор с цел да се вкарва затоплен въздух в горивната сиситема което води до подобряване на работата на двигателя при незагряло състояние защото горивото влиза затоплено в двигателя а не ледено (при карбураторите било върховно това откритие навремето).При загряло състояние на двигателя минава на засмукване на студен въздух защото той се затопля достатъчно много от самия двигател и става прекалено топъл което води до разширяване и стъпваме на вашата логика за количеството кислород в единица обем.Интеркулерът се слага само на двигатели с турбо компресор и целта му е да охлажда въздухът не за друго а защото ако не е студен турбо-то с лекота го прегрява и обема кислород става мнооого малък.Да обобщя - ако караш на бензин и колата ти смуче топлия въздух т.е. маркучът ти го няма на мястото му разходът се повишава.Ако караш на газ е повече от задължително да е наличен този маркуч и даже се маха въпросната клапа защото в момента в който в топлия въздух вкараш газта се получава така наричаното от газаджиите "двойно изпарение" и газта се събира в горната част на всмукателната система и колата хем не иска хем яде много.Аз си изтърбуших клапа-та на Типо-то и запуших едната дупка към изходните колектори и сега си карам (на газ) само на студения въздух от зад фар-а и колата си върви идеално.
        Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

        Коментар


          #5
          zfa159 написа:
          ....Да обобщя - ако караш на бензин и колата ти смуче топлия въздух т.е. маркучът ти го няма на мястото му разходът се повишава.Ако караш на газ е повече от задължително да е наличен този маркуч и даже се маха въпросната клапа защото в момента в който в топлия въздух вкараш газта се получава така наричаното от газаджиите "двойно изпарение" и газта се събира в горната част на всмукателната система и колата хем не иска хем яде много.Аз си изтърбуших клапа-та на Типо-то и запуших едната дупка към изходните колектори и сега си карам (на газ) само на студения въздух от зад фар-а и колата си върви идеално.
          Това твое обяснение май ще даде отговор на въпроса ми защо от април месец насам разхода на газ ми се качи с литър както на градско така и на извънградско. Можеш ли да ми кажеш къде се намира тази клапа. И още един въпрос през зимата възстановяваш ли нещата както са били или и тогава разчиташ само на студения въздух при първоначално палене. Аз обикновено паля на бензин и обръщам на газ, но зимата особено изчаквам стрелката малко да отлепи след 50 градуса и тогава обръщам на газ.
          FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
          ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

          Коментар


            #6
            еми аз взех че го сложих тоа маркуч, не знам може би да си внушавам, но има малка разлика във вървенето, не съм сигурен де карах много малко така. ще споделя след малко каране. благодаря за отговорите
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              след 2 дена мисля, че или няма никаква разлика или е доста малка
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                brat_John, клапата е в кутията на въздушния филтър. При нас (двигател 1.4) двата входа за въздух са в задната част - отляво за студения и отзад за топлия въздух. Там е и въпросната клапа - точно срещу отвора за студения въздух.Сашко, разликата май ще я усетиш повече в разхода отколкото във вървежа, макар че цял литър разход разлика като при brat_John ми се вижда доста, ама знам ли. За вървенето - колкото по-студено е навън толкова по-добре ще усетиш разликата - това излиза по силата на досегашните разсъждения.
                Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                Коментар


                  #9
                  vesko написа:
                  ...клапата е в кутията на въздушния филтър. При нас (двигател 1.4) двата входа за въздух са в задната част - отляво за студения и отзад за топлия въздух. Там е и въпросната клапа - точно срещу отвора за студения въздух....
                  Вчера взех, че откачих маркуча за студения въздух и мисля, че видях въпросната клапа. Бутнах я с една отвертка напред-назад и усетих, че оказва съпротивление т.е. нещо я подпира или има пружина и се връща в изходно положение. Направи ми впечатление, че не затваря изцяло студения въздух, както и не затваря изцяло и топлия. Освен това необходимо осезаемо усилие за да се придърпа клапата в посока да затвори толия въздух. Не знам какво я дърпа - дали от вакуум дали от нещо друго, но ми се струва, че трябва усилие, което малко трудно се създава от вакуум. Така ли трябва да бъде или моят клапа нещо не е наред???
                  FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                  ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                  Коментар


                    #10
                    О, съжалявам, никога не съм ровил там....
                    Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                    Коментар


                      #11
                      He

                      Коментар


                        #12
                        vesko написа:
                        О, съжалявам, никога не съм ровил там....
                        А дали работи??? Възможно е да е застанала в едно положение и .... Аз като я бутнах в първия момент имах чувството, чу бутам нещо, което не се движило отдавна....
                        FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                        ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                        Коментар


                          #13
                          няма да има аз така бях и сложил маркуча, ама дръжки - същата работа.
                          N.Y. State of Mind

                          Коментар

                          Working...
                          X