Маркуча, който излиза от възд. филтър и отива до зад фара да си смуче студен въздух колата ми го няма. сега си смуче директно от над двигателя, т.е. от дупките на създ. филтър. видяг има такива отвън гофрирани, та според вас ще се усети ли разлика във вървенето ако го слойа маркуча както си трябва да си смуче от зад фара студеничко
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ше има ли осезаема разлика ако сложа този маркуч
Collapse
X
-
Според мен - да. Преди време четох някъде (пък и логично ми се видя), че в единица обем студен въздух има повече кислород => ще подобри горенето. Тя затова кутията на възд. фитър тряя има клапанче, дето като му е студено да взима от топлия въздух от двигателя, а като загрее да взима студен.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
-
ето аз какво знам- ефекта със студения въздъх е точно както ти го каза, наистина има клапанче. този ефект се постига с интеркулер, това му е разботата, но разликата там е че въздуха ако не се лъжа влиза в турбото, затова и получения ефект е многократно по-голям. други менния доколко ще го усетя ?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Много относително.По принцип идеята каква е - когато колата работи на студено (първо палене и т.н.) всичките части по двигателя са студени и тогава е направено въпросното клапанче да е отворено към изходния колектор с цел да се вкарва затоплен въздух в горивната сиситема което води до подобряване на работата на двигателя при незагряло състояние защото горивото влиза затоплено в двигателя а не ледено (при карбураторите било върховно това откритие навремето).При загряло състояние на двигателя минава на засмукване на студен въздух защото той се затопля достатъчно много от самия двигател и става прекалено топъл което води до разширяване и стъпваме на вашата логика за количеството кислород в единица обем.Интеркулерът се слага само на двигатели с турбо компресор и целта му е да охлажда въздухът не за друго а защото ако не е студен турбо-то с лекота го прегрява и обема кислород става мнооого малък.Да обобщя - ако караш на бензин и колата ти смуче топлия въздух т.е. маркучът ти го няма на мястото му разходът се повишава.Ако караш на газ е повече от задължително да е наличен този маркуч и даже се маха въпросната клапа защото в момента в който в топлия въздух вкараш газта се получава така наричаното от газаджиите "двойно изпарение" и газта се събира в горната част на всмукателната система и колата хем не иска хем яде много.Аз си изтърбуших клапа-та на Типо-то и запуших едната дупка към изходните колектори и сега си карам (на газ) само на студения въздух от зад фар-а и колата си върви идеално.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
zfa159 написа:....Да обобщя - ако караш на бензин и колата ти смуче топлия въздух т.е. маркучът ти го няма на мястото му разходът се повишава.Ако караш на газ е повече от задължително да е наличен този маркуч и даже се маха въпросната клапа защото в момента в който в топлия въздух вкараш газта се получава така наричаното от газаджиите "двойно изпарение" и газта се събира в горната част на всмукателната система и колата хем не иска хем яде много.Аз си изтърбуших клапа-та на Типо-то и запуших едната дупка към изходните колектори и сега си карам (на газ) само на студения въздух от зад фар-а и колата си върви идеално.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
brat_John, клапата е в кутията на въздушния филтър. При нас (двигател 1.4) двата входа за въздух са в задната част - отляво за студения и отзад за топлия въздух. Там е и въпросната клапа - точно срещу отвора за студения въздух.Сашко, разликата май ще я усетиш повече в разхода отколкото във вървежа, макар че цял литър разход разлика като при brat_John ми се вижда доста, ама знам ли. За вървенето - колкото по-студено е навън толкова по-добре ще усетиш разликата - това излиза по силата на досегашните разсъждения.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
vesko написа:...клапата е в кутията на въздушния филтър. При нас (двигател 1.4) двата входа за въздух са в задната част - отляво за студения и отзад за топлия въздух. Там е и въпросната клапа - точно срещу отвора за студения въздух....FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
vesko написа:О, съжалявам, никога не съм ровил там....FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар