Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Муlтипла 1.9 JTD стартира когато си иска

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Муlтипла 1.9 JTD стартира когато си иска

    Здравейте, Колата ми е модел 2004 година -110 коня. От преди 1 година започна да прави проблем със запалването. Може да е съвпадение но проблемите започнаха почти веднага след като ходих за смяна на маслото, където едвам отвиха пробката с чук и секач понеже бил прецакан шестостена и с ключ не ставаше. Прибрах се с колата и след час се качих на нея и не искаше да запали по никакъв начин. Като подържа малко по-дълго на контакт, компютъра изписваше че "не може да отчете нивото на маслото". На другия ден откачих клемата на акумулатора и чаках 10-15 минути, първо плюса, после и минуса (за всеки случай) и пак нищо. Дойде един познат с компютър за диагностика, но грешки не показа. Натиснахме под волана бутона който блокира ел. инсталацията при удар, откачихме пак акумулатора и след половин час колата запали - и така без пролеми около един два месеца. Всеки път като не иска да запали откачам акумулатора, изчаквам половин час и запалва без проблеми. Сега обаче оказва да запали почти през ден, и всеки път е едно и също - окачам акумулатора за половин час и тръгва. Компютъра от доста време не изписва грешката с отчитането на маслото - това беше само един два пъти в началото, сега вече нищо ненормално не изписва, все едно всичко си е наред когато колата не иска да запали. Един два пъти по време на движение ми се е случвало компютъра да изпише "няма масло огасете двигателя", веднага след това спирам, завъртам, грешка не дава и колата си запалва нормално. Смених нафтовия филтър, купих и датчика за маслото отдолу на картера ( още не съм го сменил), но един познат ми каза че не може той да блокира компютъра колата да не може да запали. Какво може да е според вас? Някой имал ли е подобен проблем?

    #2
    Гасне ли лампата на имобилайзера когато не пали?Датчик колянов вал. Не винаги записва грешка,а е и близо до мястото където сте работили с чука. Той дефектира механично.
    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
    Kawasaki ER-6n'2012

    Коментар


      #3
      Гасне лампата на имобилайзера, пробвах и с другият ключ за всеки случай.Като се поразрових из форумите за същият проблем и аз стигнах до извода че може да е от датчика на коляновия валhttp://www.forum-auto.com/pole-techn...ujet220962.htmПонеже съм в чужбина и тука е доста скъпо се налага да се оправям сам. Поръчах си ELM327http://www.eobdtool.fr/wholesale/elm327-usb-can-bus-scanner.html?gclid=CKXSsp6B97ACFUdlfAody2PWOwС него и FiatECUScan дано успея да открия проблема.По принцип компютърът на автомобила пази ли в паметта си грешките в паметта си или като откачам акумулатора за 30 минути се изчиства всичко? Ако не е така когато колата си запалва нормално може и да не отчете нищо. В такъв случай трябва да тествам в момента когато не иска да запали държейки на контакт, ама в този режим при неработещ двигател може пак да отчете неправилно?

      Коментар


        #4
        сега чети внимателно-ако е датчик кол.вал при въртене на стартер обротомера няма да помръдва.това е най-лесния начин да провериш.при изправен датчик стрелката се вдига до 200об.също скоро правих jtd което не изписва грешка и отново се оказа мръсен регулатор,заради некачествени филтри.твоя е сменен и ако е ментак нищо чудно да е зацапал регулатора т.е нищо не ти пречи да го извадиш и почистиш

        Коментар


          #5
          Благодаря ти за отговора. Въобще не се сетих че трябва да отчита някакви обороти като въртя на празен ход. Като споменаваш "мръсен регулатор" и "датчик кол.вал" за едно и също нещо ли говориш, или регулатор е друго нещо?

          Коментар


            #6
            random написа:
            По принцип компютърът на автомобила пази ли в паметта си грешките в паметта си или като откачам акумулатора за 30 минути се изчиства всичко? Ако не е така когато колата си запалва нормално може и да не отчете нищо. В такъв случай трябва да тествам в момента когато не иска да запали държейки на контакт, ама в този режим при неработещ двигател може пак да отчете неправилно?
            Контролера регистрира всички грешки и ги архивира до изчистването им с комп.,независимо дали има захранване или не.До колко можеш да се довериш на диагностиката която сте правили?
            AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
            HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
            Kawasaki ER-6n'2012

            Коментар


              #7
              Беше един човек, който поправяше бобини и разни други по колите. Той беше под ръка а и се нави да дойде на място. Не мисля че може да се разчита на диагностиката му.

              Коментар


                #8
                Направи диагностика със 100% сигурност.Ако е регулатор ще има записана грешка-най-вероятно 0191.Ако е датчик к.вал и ако е записана 1320.
                AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                Kawasaki ER-6n'2012

                Коментар


                  #9
                  Да допълна Ваньо само, че е Евро3 и може да не е 1320 , а да е някой друг номер и да е с описание rpm sensor.
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    Защо обаче преди това не почистиш масата на двигателя и клемита на АБ ?
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      Чакам да получа ELM327, ще пробвам диагностика с него и ще напиша резултата. Къде е масата на двигателя и какво е "АБ"?

                      Коментар


                        #12
                        АБ-акумулаторна батерия
                        Bravo 1.9d 97г

                        Коментар


                          #13
                          Тествах колата най накрая с ЕЛМ327 и FiatECUScan - free версията.Показа две грешки:"P0404 - EGR" - "Грешката е регистрирана поради липса на сигнал от датчика..." - "Фатална""P0335 - RPM sensor" Тази втората се изчисти, като тествах повторно повече не се появи. Първата грешка - P0404 след изчистване се появява отново.Не можах да си поиграя много защото FiatECUScan ме изхвърли след 20 минути понеже е безплатната версия. Имам една друга програма - "ScanPro", ще пробвам и с нея.Проверих масите. Мултиплата има две отпред отляво и отдясно. Съвсем чисти са не са пипани нито омаслени от нещо. Може ли в такъв случай да дава грешка от тях и има ли смисъл да ги чистя?Проблема с паленето е възможно да е от RPM sensor, може ли обаче да идва от EGR датчика?

                          Коментар


                            #14
                            random написа:
                            Проблема с паленето е възможно да е от RPM sensor, може ли обаче да идва от EGR датчика?
                            Не само че е възможно, но си е на 100% сигурно че заради него няма да запали. Купи си един датчик на коляновия вал, и потърси във форума как се сменя, писано е. Трябва да си под колата обаче.Относно ЕГР-а, не знам как е реализиран при този двигател, някой друг да каже.
                            00' Bravo 105 JTD

                            Коментар


                              #15
                              Смених си RPM сензора, смених и датчика за маслото. Мисля че колата се оправи (да чукна на дърво).До колкото четох, ама не разбрах , правело се някаква синхронизация. Как става това и нужно ли е?

                              Коментар

                              Working...
                              X