Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мисля да си изкормя катализатора- Да или Не

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мисля да си изкормя катализатора- Да или Не

    Мисля да си изкормя катализатора. Според вас това дали ще е проблем за автомобила за напред като да речем минаване на годишен тешхнически преглед или други такива проблемаций.

    #2
    Свали го и счупи на парчета елемента с дълго желязо , така че да изпадат всички начупени парчета и монтирай . Не пипай с голи ръце парчетата от катализатора , задължително с ръкавици и се пази да не вдишваш отделящия се прах.Отровно е. Може да вложиш в гърнето на ориг.катализатор надупчена тръва и да го използваш като резонаторно гърне. Не се лъжи да го сменяш с резонаторно гърне , това което ще ти предложат на пазара е пълен буклук и много тънко.Гърнето на катализатора е дебело и ще изкара много. Важното е да му запазиш оригиналния външен вид или ако го отваряш за влагане на тръба да е отгоре , за да не се вижда заварката. Така като отидеш на преглед и някой се завре под колата да гледа имали катализатор ,той ще си е там но вече като гърне :D Ако колата ти е с перфектна работа на бензин и добре работеща ламбда сонда , няма да имаш никакъв проблем при минаване на преглед.Само ако я караш на газ преди прегледа я покарай 10-15км. на бензин в по-високите обороти :D да изчисти гърнетата и още докато е топла минавай прегледа. Ако се налага да почакаш десетина минути за да влезеш на преглед оставия да работи на място.Няма да имаш никакви проблеми. Аз без катализатор минавам редовен преглед вече 4г. и винаги влизам в нормата. Редовен преглед в смисъл не само по документи както правят мнозина свалили оригиналното катализаторно гърне.Успех
    Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

    Коментар


      #3
      Какво имаш в предвид "да го изкормиш" ? По принцип се реже и 1. заменя се с нов. 2. заменя се с права тръба като ти изкупуват стария и може и някой лев да ти дадат 3. заменя се с резонаторно гърне като пак го изкупуват и или нищо не плащаш или ще доплатиш някой лев. А относно техническия - не мисля че някъде мерят вредни емисии можеби само в КАТ ако минеш ма и там се съмнявам че се занимават. Нали се сещащ че ако връщат за това ще умрат от глад, то 99% автомобилите по наще улици не са в нормите
      Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
      Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!

      Коментар


        #4
        biricata написа:
        Какво имаш в предвид "да го изкормиш" ? По принцип се реже и 1. заменя се с нов. 2. заменя се с права тръба като ти изкупуват стария и може и някой лев да ти дадат 3. заменя се с резонаторно гърне като пак го изкупуват и или нищо не плащаш или ще доплатиш някой лев. А относно техническия - не мисля че някъде мерят вредни емисии можеби само в КАТ ако минеш ма и там се съмнявам че се занимават. Нали се сещащ че ако връщат за това ще умрат от глад, то 99% автомобилите по наще улици не са в нормите
        И 4 отваряш катализаторното гърне и се заварява в него права надупчена тръба , най-добре от неръждавейка и става вечно.Така запазваш оригиналния вид на катализатора като отварянето става откъм скритата от погледа страна. По този начин получаваш резонаторно гърне в пъти по добро от това което ще купиш.Този вариант е най-добър и изгоден а парчетата от катализатора пак може да си ги продадеш на някой който изкупува.
        Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

        Коментар


          #5
          Аз по принцип си мислех за резонатор или права траба а катализатора да си го оставя и живот и здраве за напред ако стане проблем пак да си го монтирам

          Коментар


            #6
            Atanas71 написа:
            biricata написа:
            Какво имаш в предвид "да го изкормиш" ? По принцип се реже и 1. заменя се с нов. 2. заменя се с права тръба като ти изкупуват стария и може и някой лев да ти дадат 3. заменя се с резонаторно гърне като пак го изкупуват и или нищо не плащаш или ще доплатиш някой лев. А относно техническия - не мисля че някъде мерят вредни емисии можеби само в КАТ ако минеш ма и там се съмнявам че се занимават. Нали се сещащ че ако връщат за това ще умрат от глад, то 99% автомобилите по наще улици не са в нормите
            И 4 отваряш катализаторното гърне и се заварява в него права надупчена тръба , най-добре от неръждавейка и става вечно.Така запазваш оригиналния вид на катализатора като отварянето става откъм скритата от погледа страна. По този начин получаваш резонаторно гърне в пъти по добро от това което ще купиш.Този вариант е най-добър и изгоден а парчетата от катализатора пак може да си ги продадеш на някой който изкупува.
            Това наистина е най-добрия вариант след този с новия,но и доста трудоемък и невъзможен ако нямаш нужните инструменти
            Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
            Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!

            Коментар


              #7
              Батка продай си катализатора и не се занимавай с глупости
              Punto JTD
              http://prikachi.com/images/505/4734505h.jpg

              Коментар


                #8
                biricata написа:
                Atanas71 написа:
                biricata написа:
                Какво имаш в предвид "да го изкормиш" ? По принцип се реже и 1. заменя се с нов. 2. заменя се с права тръба като ти изкупуват стария и може и някой лев да ти дадат 3. заменя се с резонаторно гърне като пак го изкупуват и или нищо не плащаш или ще доплатиш някой лев. А относно техническия - не мисля че някъде мерят вредни емисии можеби само в КАТ ако минеш ма и там се съмнявам че се занимават. Нали се сещащ че ако връщат за това ще умрат от глад, то 99% автомобилите по наще улици не са в нормите
                И 4 отваряш катализаторното гърне и се заварява в него права надупчена тръба , най-добре от неръждавейка и става вечно.Така запазваш оригиналния вид на катализатора като отварянето става откъм скритата от погледа страна. По този начин получаваш резонаторно гърне в пъти по добро от това което ще купиш.Този вариант е най-добър и изгоден а парчетата от катализатора пак може да си ги продадеш на някой който изкупува.
                Това наистина е най-добрия вариант след този с новия,но и доста трудоемък и невъзможен ако нямаш нужните инструменти
                Вярно забравих че в този форум всичко е много трудно и почити невъзможно.Нищо трудно няма стига сте правили всичко на виша матаматика. Има си хора които се занимават с СО2 заварки , и това ли трябва да се обеснява . Все едно падате от Марс. Кара си колата на заварчик и му казва какво иска да му направи , кое му е сложно и невъзможно неразбрах.
                Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                Коментар


                  #9
                  Хехее ти май не си забелязъл че в тоя форум сумати народ незнае как да си смени изгоряла крушка на стопа,от каде да си я купи колко вата да е каква марка да е, познатите им видове отверки са "плюсче и минусче"....... А дали знаят що е то CO2 и дали тоя майстор като за пример наречен "Бай Пешо заварчика" няма да ги ожули една стоянка за работа и материали ? Оригинален катализатор едва ли някой слага щото е около 1000 лв, но пък масово монтират заместители по 200 лв и като ти изкупят стария ти излиза към 160 лв От там нататък всеки си прави сметки и си избира варианти според възможностите си
                  Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
                  Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!

                  Коментар


                    #10
                    Незнам може и да греша но според мен всеки един катализатор не си ли губи ефекта след 100 тина 150 000 км, пак вариянта да избиване вътре и да го направя с траба и това ми допада пак колко да седне ако не се лъжа взимат по 10лв на сантиметър

                    Коментар


                      #11
                      ivanbaby написа:
                      Незнам може и да греша но според мен всеки един катализатор не си ли губи ефекта след 100 тина 150 000 км, пак вариянта да избиване вътре и да го направя с траба и това ми допада пак колко да седне ако не се лъжа взимат по 10лв на сантиметър
                      За операцията избушване на питата на катализатора и заваряване на тръба вземам 40 лв. 50, ако е неръждаема тръба.
                      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                      Коментар


                        #12
                        ivanbaby написа:
                        Незнам може и да греша но според мен всеки един катализатор не си ли губи ефекта след 100 тина 150 000 км, пак вариянта да избиване вътре и да го направя с траба и това ми допада пак колко да седне ако не се лъжа взимат по 10лв на сантиметър
                        Какви са тези 10лв.на сантиметър "Операцията" и влагане на тръбата плюс затваряне на отвора няма да ти легне повече от 20-25лв. При мен несъм отварял самото гърне . След основно изчистване от катализаторния елемент и мрежестите пръстени които го държат , намерих тръба която плътно минава през входящата тръба на самото гърне , преминава през него и малко преди да излезе от другата страна е отрязах по размер надупчих и заварих.Така се получи еден вид резонаторно гърне с права , но разпробита тръба. Не си спомням , мисля че направих над 180 отвора под формата на няколко реда спирали Малко педантично но обичам да се "забавлявам" Можеш да си намериш готова разпробита тръба.Извинявам се на колегата muns61но за различните градове различно върви цената.
                        Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                        Коментар


                          #13
                          А някой от вас, по-горе разбирачите, няма ли да обясни как да се подмени катализатора с гърне без да се наруши газоразпределението? Някаква зависимост между обем на двигателя, обороти при които имаме макс. върт. момент, обема на гърнето, резонансната му честота... ей такива неща. Ако знаете, аз лично бих черпил 3 бири с 6 кебапчета и пакет чипс за да я науча
                          "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                          Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                          Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                          Коментар


                            #14
                            Synthy написа:
                            А някой от вас, по-горе разбирачите, няма ли да обясни как да се подмени катализатора с гърне без да се наруши газоразпределението? Някаква зависимост между обем на двигателя, обороти при които имаме макс. върт. момент, обема на гърнето, резонансната му честота... ей такива неща. Ако знаете, аз лично бих черпил 3 бири с 6 кебапчета и пакет чипс за да я науча
                            Споко, и да има промяна, ще е толкова малка, че няма как да я усетиш. На моята кола катализатора съм го свалил и запазил, ако евентуално стане наложително да се минава на преглед с него. Монтирал съм същия такъв с надупчена тръба и нямам никакви промени - нито в разход, нито в мощност.Терминът резонансно, или резонаторно гърне е некоректен, тези ауспуси работят ефективно само на определени обороти и натоварвания и на нашите коли нямат никакво отношение към мощност и икономичност, защото моторите работят в широк оборотен диапазон. Резонансни ауспуси се слагат предимно на двутактови, там наистина намаляват разхода и вдигат мощността, но в тесен оборотен диапазон. За разширяване на този диапазон се ползват ауспуси с променлива дължина.
                            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                            Коментар


                              #15
                              Аха, ето - първият смислен отговор на този мой въпрос, който ме мъчи от 100 години. И все пак не трябва ли новото гърне, на мястото на катализатора, да бъде със същите обем и газово съпротивление като тези на катализатора?
                              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                              Коментар

                              Working...
                              X