Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със скоростите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Re: Проблем със скоростите

    dimaldim написа:
    Здравейте, колеги! Имам огромен проблем със скоростите. Като загрее колата до оптималната й температура(т.е. да се разбира стрелката вече е в средата) скоростите почват да влизат трудно, най-вече първа,а задна даже немога да я включа - чегърта много яко. Нямам проблем с палене на скорост, съединителя си отделя нормално и не боксува, т.е. изключвам да е от него. Възможно ли е да е от липса на масло в скоростите или просто синхронизаторите/скоростната кутия са си отишли? Да се разбира също, че докато е студена колата нямам никакви проблеми! А също така и бая загрява, доста над средата отива по някой път, перката включва нормално 1-ва и 2-ра степен, но си загрява повече от нормалното....Благодаря.
    Въпрос : - На колко сантиметра от пода ти зацепва съединителя ?
    Fiat Bravo 103 1996

    Коментар


      #17
      Не разбирам, защо ми отговаряш с толкова удивителни...?
      Danchojn написа:
      Тази скоростна кутия не бива да работи с работен вискозитет 80. Ама изобщо!
      ???? Би ли копирал мнението ми в което споменавам вискозитет 80? Tutela ZC Synth има и 75W80 и 75W90.
      Danchojn написа:
      А GL5 е спецификация, важна за механизми работещи на бавни обороти с голям въртящ момент!
      Сигурен ли с в това, което казваш?API Category GL-5 designates the type of service characteristic of gears, particularly hypoids in automotive axles under high-speed and/or low-speed, high-torque conditions.Ти това като "..бавни обороти с голям въртящ момент.." ли си го превеждаш?Освен всичко друго, какво пише в книжката на пунтото? Защото си мисля, че препоръчват точно масло с вискозитет 75W80?http://www.fiatforum.com/punto/26839...punto-mk1.html
      I looked in the handbook what Fiat recommended back in 1999Tutela Car ZC 75 SYNTHSAE 75W-80, API GL5, MIL-L-2105 DFULLY Synthetic (Not Semi as some say..)
      Значи, до тук нищо вярно не каза, даже подвеждаш колегата!!

      Коментар


        #18
        ..

        Коментар


          #19
          Ако смяташ че това едно изречение изчерпва спецификация GL5, и че всичко вече е ясно чудесно Къде казах в поста си по-горе че нестава GL5? Казах за кои механизми са и основните плюсове. Аз лично чисто GL5 в скоростна кутия никога няма да заредя, ако ще и армейския поп да дойде да ме убеждава. Може в конкретния случай такова дето отговаря на GL4/5. Ако пък е 75/90 не всяко е подходящо. В случая основния проблем е неправилен работен вискозитет на маслото или прецакано такова. Мнението си е мое, който иска да вярва. В спор няма да участвам.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #20
            Danchojn написа:
            Ако смяташ че това едно изречение изчерпва спецификация GL5, и че всичко вече е ясно чудесно
            Ами ти беше човекът, който разказа всичко с едно изречение. Ти каза, че GL5 било за нискооборотни двигатели с висок въртящ момент. Което само по себе си не е вярно, затова и ти копирах едно изречение, от официалната спецификация, която казва тотално обратното, на твоето твърдение.
            Danchojn написа:
            Къде казах в поста си по-горе, че не става GL5?
            А аз къде казах,ч е си казал,че не става GL5 - ти каза, че не става Tutela ZC Synth, без да знаеш, че това масло има няколко вискозитета и точно вискозитетът 75W80 на това масло се предписва от производителя.
            Danchojn написа:
            Аз лично чисто GL5 в скоростна кутия никога няма да заредя, ако ще и армейския поп да дойде да ме убеждава.
            Ти си над тия неща , знаем всички
            Danchojn написа:
            Може в конкретния случай такова дето отговаря на GL4/5. Ако пък е 75/90 не всяко е подходящо.
            Обясни де, кои са тия 75W90 дето не са подходящи и защо.
            Danchojn написа:
            В случая основния проблем е неправилен работен вискозитет на маслото или прецакано такова. Мнението си е мое, който иска да вярва. В спор няма да участвам.
            Колегата muns61, по-горе доста добре ти обясни за вискозитета и маслото.С две думи, какво искаше да кажеш?Каза, че вискозитет 80 на Tutela ZC Synth не става, въпреки, че в книжката на колата пише точно това масло. Обоснови се, защо смяташ, че маслото препоръчано от производителя не е правилното? Говориш много общи приказки и когато някой ти зададе конкретен въпрос, започваш да се вайкаш, вместо да отговориш...

            Коментар


              #21
              Because of this fact and by misinformed recommendation, many people just put in GL-5. Mechanics pouring in GL-5 are either ignorant, unable or maybe just too lazy to source GL-4 (hoping they won’t see you again?).
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #22
                Danchojn написа:
                Because of this fact and by misinformed recommendation, many people just put in GL-5. Mechanics pouring in GL-5 are either ignorant, unable or maybe just too lazy to source GL-4 (hoping they won’t see you again?).
                Although very hard to source, gearbox oils meeting the API GL-5 specifications are the best thing money can buy and by far outperform any previous specs. API GL-5 transmission oils are backwards compatible and can be used even in classic car providing unsurpassed performance and most of all - impecable wear protection. Every fully synthetic Group VI+ GL-5 transmission oil is maintenance free - no oil changes throughout the life of the vehicle (an estimated average of 20+ years and a billion miles)Потърси го тоя абзац в гугъл да видиш откъде е

                Коментар


                  #23
                  Чистия GL5 се отразява изключително зле на синхронизаторите поради по-голямото количество EP добавки вътре. Те са на сярна основа и предизвикват корозия при цветните метали. GL4 прави същото но в много по-малко степен, за която според дебелите книги се твърди, че е толкова малка че докато прецака синхронизаторите то скоростната кутия ще е изживяла живота си. GL4-5 - когато едно масло отговаря и на двете, това означава, че има смазочните качества на 5 но корозивната агресивност на 4. Избрано с подходящ вискозитет е идеално за всеки един агрегат. Трансмисионните масла си имат своя живот. Няма вечни неща. Колко ще изкара конкретното зависи от експлоатацията. В много препоръки, за така наречените тежки режими на каране се пише два пъти по къс интервал на смяна. А за тезата Fill for Live - това е едно от безумните комерсиални препоръки за мен и абсолютно невярна. Пресен пример. Производител FORD. До 1997г препоръката за трансмисионно масло е 75/80 - 75/85. След тази година сменят препоръката дори за всички като минават на 75/90. Масово хората с фордове заредени вече с новото масло в Мотопфое реват, че не могат да си включват скоростите. Не ми се обяснява по какъв повод го знам и как съм го разследвал, но е истина. Ако искате поинтересувайте се и проверете. Глупост велика, да смениш работния вискозитет един порядък. Като знам как се взимат доста решения дори при великите производители, просто идва някой на някаква длъжност и почва с глупостите. Така че вие ако щете ми вярвайте, имате си глави.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #24
                    Although very hard to source, gearbox oils meeting the API GL-5 specifications are the best thing money can buy and by far outperform any previous specs. API GL-5 transmission oils are backwards compatible and can be used even in classic car providing unsurpassed performance and most of all - impecable wear protection. Every fully synthetic Group VI+ GL-5 transmission oil is maintenance free - no oil changes throughout the life of the vehicle (an estimated average of 20+ years and a billion miles) Това горе не е вярно, лично аз го написах набързо, с цел да ти покажа, че тия цитати от някой форум, хврълени ей така, освен че нищо не значат, са и опасни за лековерните колеги.
                    Danchojn написа:
                    Чистия GL5 се отразява изключително зле на синхронизаторите поради по-голямото количество EP добавки вътре. Те са на сярна основа и предизвикват корозия при цветните метали. GL4 прави същото но в много по-малко степен, за която според дебелите книги се твърди, че е толкова малка че докато прецака синхронизаторите то скоростната кутия ще е изживяла живота си. GL4-5 - когато едно масло отговаря и на двете, това означава, че има смазочните качества на 5 но корозивната агресивност на 4. Избрано с подходящ вискозитет е идеално за всеки един агрегат.
                    GL5 e обратно-съвместим с GL4. Доста пресилено е да кажеш, че GL5 ще прецака синхронизаторите. Extreme Pressure (ЕP) добавките, мисля, няма как да си запознат на какво са базирани, както при отделните производители, така и при Селения. При моторните масла стандартната EP добавка e Zinc dialkyldithiophosphates, което до голяма степен описва и SAPS нивото. В момента, ако се зачетеш в спецификациите ще видиш, че го ползват в трансмисионните масла. Виждал ли си трансмисионно масло, което не мирише на развалени яйца, какво има вътре, че да не мирише на сяра?
                    Danchojn написа:
                    Трансмисионните масла си имат своя живот. Няма вечни неща. Колко ще изкара конкретното зависи от експлоатацията. В много препоръки, за така наречените тежки режими на каране се пише два пъти по къс интервал на смяна. А за тезата Fill for Live - това е едно от безумните комерсиални препоръки за мен и абсолютно невярна.
                    Така е.
                    Danchojn написа:
                    Като знам как се взимат доста решения дори при великите производители, просто идва някой на някаква длъжност и почва с глупостите. Така че вие ако щете ми вярвайте, имате си глави.
                    Няма как да си запознат с решенията на великите автопроизводители, това е ясно на всички, не знам защо пишеш такива безмислици.

                    Коментар


                      #25
                      Нещата се отплеснаха. На тези кутии не са необходими масла с високо съдържание на ЕР присадки, защото няма хипоидно предаване - то ги изисква най-много. Даже има кутии, работещи с двигателно масло.Колегата с темата - налей масло и кажи как е.
                      Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                      Коментар


                        #26
                        Какво се хванахте за това масло,нека пробва на изключен загрял двигател дали включват добре.Ако включват -да сменява съединителя.
                        Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                        Коментар


                          #27
                          FGRC написа:
                          Какво се хванахте за това масло,нека пробва на изключен загрял двигател дали включват добре.Ако включват -да сменява съединителя.
                          Няма нищо общо на изключен двг - тогава синхронизаторите няма какво да изравняват.Rotbot - MOS2 доста се използва като ЕР добавка при GL5. Вообще не е бизобидна за кутии непредвидени за целта! Това обаче е едно на ръка - вискозитета е много важно да е правилен. В случая не е. Точно по същия начин се държи и кутия заредена с AТФ, а не е предвидена да работи с такъв. Поздрави на всички, радвам се че си побъбрихме, но времето си тече. Лека на всички!
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #28
                            За моето Пунто препоръката в книжката също e за Tutela Car ZC 75 SYNTH, НО за справка в сайта на Selenia препоръката вече е сменена на - TUTELA TRANSMISSION TECHNYX. Същата работа е и с антифриза и двигателното масло. В книгата е едно в сайта е друго. Това, че нещо е препоръчвано пред 10 години не значи, че е актуално и днес. Така че колегата - Danchojn, не говори празни приказки. Аз имах същия проблем със скоростите. След смяна на маслото всичко си дойде на мястото.
                            Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
                            Punto GT 1.4 Turbo '99
                            Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex

                            Коментар


                              #29
                              mr_none написа:
                              За моето Пунто препоръката в книжката също e за Tutela Car ZC 75 SYNTH, НО за справка в сайта на Selenia препоръката вече е сменена на - TUTELA TRANSMISSION TECHNYX. Същата работа е и с антифриза и двигателното масло. В книгата е едно в сайта е друго. Това, че нещо е препоръчвано пред 10 години не значи, че е актуално и днес. Така че колегата - Danchojn, не говори празни приказки. Аз имах същия проблем със скоростите. След смяна на маслото всичко си дойде на мястото.
                              Радвам се че си подходил разумно и си решил проблема навреме.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар


                                #30
                                mr_none написа:
                                За моето Пунто препоръката в книжката също e за Tutela Car ZC 75 SYNTH, НО за справка в сайта на Selenia препоръката вече е сменена на - TUTELA TRANSMISSION TECHNYX. Същата работа е и с антифриза и двигателното масло. В книгата е едно в сайта е друго. Това, че нещо е препоръчвано пред 10 години не значи, че е актуално и днес. Така че колегата - Danchojn, не говори празни приказки. Аз имах същия проблем със скоростите. След смяна на маслото всичко си дойде на мястото.
                                TUTELA TRANSMISSION TECHNYX е по-нисък клас масло от Tutela Car ZC 75 SYNTH. Най-малкото ZC 75 SYNTH е синтетично а TECHNYX полусинтетично. Искаш да кажеш, че са го променили от по-хубаво на по-лошо.

                                Коментар

                                Working...
                                X