Здравеите колеги,хванал съм се да стягам една Brava и на дневен ред е смяна на англенажния ремък.Зная,че се сменя със специални пети за фиксирането на валовете от задната им страна,но описанието с книгата на фиат за смяната му е доста по-сложно от писанията във форума.Някои,които си е смянал сам ангренажа на този двигател може ли да ми погогне с някакви конкретни напътствия.Ако има някои от Пловдив,които да има тези пети дали би ми ги дал срещу депозит или му се участва в ремонта с определено количество бира/кола Нови само петите струват 75лв. Бих си ги купил,но както винаги пари няма.За подобна сума има кои да ми извърши смяната,но без пети,а то се губи смисъла,по-добре да се информирам добре и да си го сменя сам с пети назаем или по другия "метод".Изчел съм всички теми във форума,които намерих,но те са 2 или 3 с известни различия и общо взето бяз петите си ми изглежда доста опасно начинание,а дори и да не удари клапани,няма да знам дали не му бяга центровка на двигателя,съответно да гори като ламя...Колата е 96г. двигател 182А4.000 (ВЕРСИЯ-182ББ1АА),ако това има значение за наличието на някакви белези например,защото според книгата,която чета от доунлоад секцията,на колелото на коляновия вал си има фебричен белег,но чета из форума,че колегите сами си правили и се чудя защо...Помагаите моля,че уж изглежда много просто,ама не е чак толкова Хора от Пловдив,на които им се помага и/или имат петите или познават някои които ги има и би ги дал срещу депозит или му се губят няколко часа да гледа,че му ги пазя да свирка.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на ангренажен ремък на 1,6 16V
Collapse
X
-
Можеш да си направиш сам белези(както си прочел че го правят някой) и по този начин ще я зацепиш както си е била до сега. ако двигателя си пали и работи нормално и си има мощност както трябва си прави белезите и зацепвай по тях. Правиш един белег на колелото долу на коляновия вал и някъде срещу него по блока или другаде. След това правиш по един белег на всяко колело горе и някъде отново по главата. И за да е по точно при валовете, ги бележи и с белези на самите колела един срещу друг. Така по точно ще се види ако нещо се размести. Не знам дали ремъка има белези, но ако има ще трябва да се съобразиш с тях, или когато правиш белезите на колета ги нанасяш на стария ремък и като го свалиш и го наложиш на новия ги прехвърляш на него и тогава го слагаш и ето ти центровка както си е бил двигателя преди да го разглобиш. Разбира се при обтягането на ремъка може да се разместят малко белезите, затова някой охлабват болтовете на колелата към валовете и така колелото се мести леко за да обере луфта но вала не. Обаче пак ще има разминаване в белезите, ама ти като знаеш че си охлабвал колелата и си обтягал така ще си наясно че това разминаване е само визуално. Ако си с автоматичен обтегач, всичко си стои на белезите и обтягаш и обтегача до белега му и го стягаш. Превърташ 2 пъти (аз го правя поне по 4-6 пъти за по сигурно) и пак си проверяваш белезите. Ако искаш след операцията запали двигателя без предпазните капаци и гледай ремъка как се държи, дали опира някъде или за някакви шумове се ослушвай. Най вероятно не съм го написал достатъчно разбираемо за човек който иска да се научи тепърва ама по друг начин не мога да се изкажа :D .Но най сигурния и добрия начин си е с петите и си спокоен, и се радваш на перфектно работещия двигател .Успех все пак ако се захванеш да го правиш, и бавно не бързай. Не е нещо сложно но се иска търпение и внимание.
-
О,не пределно ясно си го обяснил,дори по-ясно от по-детаилните обяснения по темите.Не се уча тепърва да сменян ремъци,но на двувалка това ще ми е сефтето,та си на прав път,че съм зелен с тия двигатели Едновалката е елементарна работа,ама тук гоненето на перфектна настроика ми изглежда трудно.Не ми е ясно само ако съм без пети как,като се отхлаби колелото ще го завъртя бяз да разместа вала.(Фиат показват употребата на някакъв специализиран инструмент).Довечера ще препрочета още няколко пъти описанието на англииски,а дотогава се надявам да се включат и колеги борили се с точно този двигател.Всяко мнение е от полза за мен и бъдещи борциFiat Tipo 1,4i.e. LPG машина ДзВеРъ ахахаххааххаха
Коментар
-
Възползвай се от предложението на колегата по горе и вземай петите пък после полейте добре свършената работа. Иначе застопоряването на колелото за да развъртиш болта, беше показано някъде в форума как става. Ама общо взето буквата F и пъхаш двете напречни железа в отворите на колелото и си развърташ болта.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар